40hv Johnson:nin perämoottorin varustus. Sen voi ottaa pois toiminnasta, neuvottiin jossakin mutta mikä se on?
Mitä tarkoittaa VRO?
14
8216
Vastaukset
- juuri tarkoittaa
VRO merkintä löytyy myös Evinrudeista samoja koneita kun ovat.
- oikeastaan
Se tarkoittaa kaksitoimista pumppua, jossa bensapumpun lisäksi öljypuoli. Pumpussa sekoittuu sopivassa suhteessa (?) öljyä bensan sekaan. Kaasarin läpi menee siis vanhanaikaseen tapaan seosbensaa.
Ns tuoreöljyvoiteluissa öljy ruiskutetaan sellaisenaan kampikammioon ja kaasareiden läpi menee siis puhdasta bensaa.
VRO on muuten pääsyynä ihan kaikkiin veneilyyn liittyviin ongelmiin.- YKÄ2
Systeemi on mainettaan parempi. En ole kovin monen kanssa henkilökohtaisesti ollut tekemisissä, mutta vain yhdessä niistä on kyseinen pumppu ollut varmuudella ongelman lähde. Vika ilmeni tiivisteiden pettämisenä ja bensapuolen vuotona. Eli pumppu vuoti ulos bensaa, mikä aiheutti tulipalon vaaran.
Toinen mahdollisesti kyseisen laitteen aiheuttama hankaluus oli laiturinaapurilla kun kone ei suostunut käynnistymään. Pitkän jauhamisen tuloksena oli kaasarit niin täynnä öljyä, että kone ei enää käynnistynyt normaalimenetelmin. Olen kaverin väiteestä vieläkin hämmästynyt ja johtopäätöksen oikeellisuudesta epävarma.
Toki olen lukeneut koneiden kiinnileikkaamisesta, pumpun petettyä. Varmuutta siitä mikä todellisuudessa on ollut syynä, en ole vaan saanut. Tietysti, jos jaksaa tehdä seosbensan itse ei ainakaan voitelun pettäminen aiheuta ongelmia. Pitkässä hidasajossa on tällöin syytä varautua kahdella tankilla jossa toisessa hidasajoa varten 1% öljyä, varsinaisessa ajotankissa 2%.
Maininta, että VRO olisi pääsyy ihan kaikkiin veneilyyn liittyviin ongelmiin tuo mieleen perheemme sisäisen vitsin jossa paikallinen huoltoyhtiö on aina syyllinen kun jotain on kateissa. Yhtiö on taas käynyt kylässä ja kähveltänyt kateissa olijan....
VRO:ta voisi vastaavasti aina syyttää kun perheen muut jäsenet ei tykkää lähteä mukaan veneilemään, vaikka itse viihdyt vesillä, kun ankkuri on jäänyt jumiin kivenkoloon, tai löytyy uusi kivi joka osuu potkuriin.. niin kyllähän syy löytyy VRO:sta, ei se mikään muu voi olla. Mulla on ittellä jammu, mut tästä lähtien voinkin sitten syyttä kaikista ongelmista VRO:ta.... - oiling
YKÄ2 kirjoitti:
Systeemi on mainettaan parempi. En ole kovin monen kanssa henkilökohtaisesti ollut tekemisissä, mutta vain yhdessä niistä on kyseinen pumppu ollut varmuudella ongelman lähde. Vika ilmeni tiivisteiden pettämisenä ja bensapuolen vuotona. Eli pumppu vuoti ulos bensaa, mikä aiheutti tulipalon vaaran.
Toinen mahdollisesti kyseisen laitteen aiheuttama hankaluus oli laiturinaapurilla kun kone ei suostunut käynnistymään. Pitkän jauhamisen tuloksena oli kaasarit niin täynnä öljyä, että kone ei enää käynnistynyt normaalimenetelmin. Olen kaverin väiteestä vieläkin hämmästynyt ja johtopäätöksen oikeellisuudesta epävarma.
Toki olen lukeneut koneiden kiinnileikkaamisesta, pumpun petettyä. Varmuutta siitä mikä todellisuudessa on ollut syynä, en ole vaan saanut. Tietysti, jos jaksaa tehdä seosbensan itse ei ainakaan voitelun pettäminen aiheuta ongelmia. Pitkässä hidasajossa on tällöin syytä varautua kahdella tankilla jossa toisessa hidasajoa varten 1% öljyä, varsinaisessa ajotankissa 2%.
Maininta, että VRO olisi pääsyy ihan kaikkiin veneilyyn liittyviin ongelmiin tuo mieleen perheemme sisäisen vitsin jossa paikallinen huoltoyhtiö on aina syyllinen kun jotain on kateissa. Yhtiö on taas käynyt kylässä ja kähveltänyt kateissa olijan....
VRO:ta voisi vastaavasti aina syyttää kun perheen muut jäsenet ei tykkää lähteä mukaan veneilemään, vaikka itse viihdyt vesillä, kun ankkuri on jäänyt jumiin kivenkoloon, tai löytyy uusi kivi joka osuu potkuriin.. niin kyllähän syy löytyy VRO:sta, ei se mikään muu voi olla. Mulla on ittellä jammu, mut tästä lähtien voinkin sitten syyttä kaikista ongelmista VRO:ta....VRO:n huono maine on sitä itseään.
Maine tuli ensimmäisen VRO-sukupolven vioista. Taisi olla ensimmäinen sekoitus-systeemi.
VRO on todella yksinkertainen ja toimintavarma peli. Ne jotka väittää vastaan ei tiedä mitään. Täysin huoltovapaa, lukuunottamatta pulssiletkun takaiskuventtiiliä, joka syytä putsata "joskus" - hyvinkin
YKÄ2 kirjoitti:
Systeemi on mainettaan parempi. En ole kovin monen kanssa henkilökohtaisesti ollut tekemisissä, mutta vain yhdessä niistä on kyseinen pumppu ollut varmuudella ongelman lähde. Vika ilmeni tiivisteiden pettämisenä ja bensapuolen vuotona. Eli pumppu vuoti ulos bensaa, mikä aiheutti tulipalon vaaran.
Toinen mahdollisesti kyseisen laitteen aiheuttama hankaluus oli laiturinaapurilla kun kone ei suostunut käynnistymään. Pitkän jauhamisen tuloksena oli kaasarit niin täynnä öljyä, että kone ei enää käynnistynyt normaalimenetelmin. Olen kaverin väiteestä vieläkin hämmästynyt ja johtopäätöksen oikeellisuudesta epävarma.
Toki olen lukeneut koneiden kiinnileikkaamisesta, pumpun petettyä. Varmuutta siitä mikä todellisuudessa on ollut syynä, en ole vaan saanut. Tietysti, jos jaksaa tehdä seosbensan itse ei ainakaan voitelun pettäminen aiheuta ongelmia. Pitkässä hidasajossa on tällöin syytä varautua kahdella tankilla jossa toisessa hidasajoa varten 1% öljyä, varsinaisessa ajotankissa 2%.
Maininta, että VRO olisi pääsyy ihan kaikkiin veneilyyn liittyviin ongelmiin tuo mieleen perheemme sisäisen vitsin jossa paikallinen huoltoyhtiö on aina syyllinen kun jotain on kateissa. Yhtiö on taas käynyt kylässä ja kähveltänyt kateissa olijan....
VRO:ta voisi vastaavasti aina syyttää kun perheen muut jäsenet ei tykkää lähteä mukaan veneilemään, vaikka itse viihdyt vesillä, kun ankkuri on jäänyt jumiin kivenkoloon, tai löytyy uusi kivi joka osuu potkuriin.. niin kyllähän syy löytyy VRO:sta, ei se mikään muu voi olla. Mulla on ittellä jammu, mut tästä lähtien voinkin sitten syyttä kaikista ongelmista VRO:ta....Kiinnileikkaus (yhden pytyn) ei oikein voi johtua vro:stä, sama liemi menee kaikkialle. en vielä ole nähnyt pataa, joka olisi leikannut kaikista pytyistä samaan aikaan.
"uudemmissa" löytyy hälyt jos öljyn/bensan paine tökkii.
- kaikkitietävä
no sehän tarkoittaa vro=vitun romu outboard
- tuorevoitelu vai?
Itse olen epäillyt aina tuorevoitelua ja sen toimintavarmuutta niin olen tehnyt noin 1% seoksen tankkiin varmuudeksi. Hyvin on kone toiminut!!!
- vro
Oikeasti: älä sekoita öljyä bensaan ja käytä vro:n palvelua.
Tuolla tarinaa ja faktaa vehkeestä:
http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html - tuorevoitelu vai?
vro kirjoitti:
Oikeasti: älä sekoita öljyä bensaan ja käytä vro:n palvelua.
Tuolla tarinaa ja faktaa vehkeestä:
http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.htmlMitään teknisesti järjellistä syytä ei ole että pieni määrä öljyä bensiinissa heikentää minkään moottorin toimintaa (ei koske katalysaattoreita). Tietysti korkeaviritteisissä moottoreissa liiallinen öljy aiheuttaa tulppien palamista. Ainoana huolena on pieni savutuksen lisääntyminen ja karstoituttaminen mutta kaikki koneet toimivat paremmin kun antaa niille välillä kaasua.
Näitä 2-tahtisten ongelmia on tullut kokeiltua moottoripyörien kanssa, jotka ovat huomattavasti korkeaviritteisempiä.
Mielipiteet tervetulleita mutta kotimaisella kielellä... ;) - tuorevoitelu vai?
tuorevoitelu vai? kirjoitti:
Mitään teknisesti järjellistä syytä ei ole että pieni määrä öljyä bensiinissa heikentää minkään moottorin toimintaa (ei koske katalysaattoreita). Tietysti korkeaviritteisissä moottoreissa liiallinen öljy aiheuttaa tulppien palamista. Ainoana huolena on pieni savutuksen lisääntyminen ja karstoituttaminen mutta kaikki koneet toimivat paremmin kun antaa niille välillä kaasua.
Näitä 2-tahtisten ongelmia on tullut kokeiltua moottoripyörien kanssa, jotka ovat huomattavasti korkeaviritteisempiä.
Mielipiteet tervetulleita mutta kotimaisella kielellä... ;)Kiitoksia hyvästä sivusta! Muutamia asioita nyt vaan jää pimentoon englannin johdosta.
- vro
tuorevoitelu vai? kirjoitti:
Mitään teknisesti järjellistä syytä ei ole että pieni määrä öljyä bensiinissa heikentää minkään moottorin toimintaa (ei koske katalysaattoreita). Tietysti korkeaviritteisissä moottoreissa liiallinen öljy aiheuttaa tulppien palamista. Ainoana huolena on pieni savutuksen lisääntyminen ja karstoituttaminen mutta kaikki koneet toimivat paremmin kun antaa niille välillä kaasua.
Näitä 2-tahtisten ongelmia on tullut kokeiltua moottoripyörien kanssa, jotka ovat huomattavasti korkeaviritteisempiä.
Mielipiteet tervetulleita mutta kotimaisella kielellä... ;)Niin eihän teknisesti olekkaan tyhmää karstoittaa moottoria tai liiallisella öljyllä saatuttaa ympäristöä, saati pikeennyttää männänrenkaita kiinni joka sitten tuhoaakin koko moottorin sopivissa oloissa:)
Iloakin tietty löytyy, laakerit todennäköisesti pysyy paremmassa kunnossa. - toista
vro kirjoitti:
Niin eihän teknisesti olekkaan tyhmää karstoittaa moottoria tai liiallisella öljyllä saatuttaa ympäristöä, saati pikeennyttää männänrenkaita kiinni joka sitten tuhoaakin koko moottorin sopivissa oloissa:)
Iloakin tietty löytyy, laakerit todennäköisesti pysyy paremmassa kunnossa.Käyttäjän ohjekirja sanoo "during high performance operation you must use a 50:1 fuel/oil ratio in your fuel tank in addition to the operation of the oil injection system".
Elikkä jos tykkäät rääkätä konettasi pitäisi öljyä lisätä myös bensan sekaan. Sama pätee sisäänajoa.
Muuten siitä tietenkään mitään hyötyä ole. Liian kylmänä käyvä kone karstoittuu ja pikeentyy ihan normaalimäärälläkin. Ei se öljyn määrä ole ainoa tekijä. - VÄÄRÄSTÄ
toista kirjoitti:
Käyttäjän ohjekirja sanoo "during high performance operation you must use a 50:1 fuel/oil ratio in your fuel tank in addition to the operation of the oil injection system".
Elikkä jos tykkäät rääkätä konettasi pitäisi öljyä lisätä myös bensan sekaan. Sama pätee sisäänajoa.
Muuten siitä tietenkään mitään hyötyä ole. Liian kylmänä käyvä kone karstoittuu ja pikeentyy ihan normaalimäärälläkin. Ei se öljyn määrä ole ainoa tekijä.Olisiko väärä ohjekirja-moottoriyhdistelmä?
50:1 öljyä lisää heheh - siteeraus
VÄÄRÄSTÄ kirjoitti:
Olisiko väärä ohjekirja-moottoriyhdistelmä?
50:1 öljyä lisää hehehNiin siinä todella sanotaan. Onko tuota nyt niin vaikea uskoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984