Egologisuutta hehkutetaan puuvillalla ja muilla luonnonkuitukankailla. Puuvillan valmistusprosessi on enegiaa vievää, monimutkaista puuhaa. Pitääkö paikkansa, että puuvilla sitten on se ekologisin vaihtoehto todella. Katsoin dokumentin, jossa verrattiin muovipussin ja paperipussin valmistusta ja ekologisuutta. Sain käsityksen, että muovipussi oli ekologisempi vaihtoehto valmistuksen kannalta. Paperipussin valmistamiseen tarvittiin jos jonkinlaista työvaihetta. Esimerkiksi puuvillasta valmistettu takki tai jakku haalistuu pesussa nopeasti ja täten ei kelpaa käyttöön kuin pari vuotta. Tekokuituisen high-tech-kankaan tai tavallisemmankin kankaan kesto on kymmeniä vuosia ja jos design kestää aikaa, takki kestää eliniän. Kun 60-luvulla esimerkiksi häämekkoja tehtiin paksuista polyesterikankaista, niitä löytyy vieläkin uudenveroisena repeämättöminä ja eivät ole kelvanneet koille. Äidiltä tyttärelle-tyyliin. Minua jotenkin epäilyttää koko puuvillan nimeen tapahtuva ekologisuushösellys. Myrkkyvärejähän niihin käytetään ja kaikki istuvat vaatteet täytyy olla "yöpaitatrikoota". Mitä mieltä? Onko faktoja?
Vastaukset 1
- ekomamma
on valmistajia jotka haluavat käyttää vähemmän myrkkyjä valmistuksessa ja siten suojata paitsi kuluttajia, myös työntekijöitä. Kannattaa ottaa selvää. Lähes kaikki kolmansissa maissa valmistetut tuotteet ovat aikas myrkytettyjä, esim koinsuoja-aineita löytyy varmaan kaikista tuotteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891430
- 83992
- 66877
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361851Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170815- 92733
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61585Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta123448- 43445
- 51429