Millainen auto "Chrysler Neon" uudempi korinen eli joku 02-04 satatonnia ja vähemmän ajetut, onko millaisia autoja kuinka kestäviä ja kuinka palion vikoja, kuinka pahoja ovat ruostumaan, onko osat kuinka kalliita, pitääkö paikkansa että tähän autoon sopii jotku mitsun osat, mitä olen lukenut täälä kirjotuksia niin käy selville että auto on täys pommi pitääkö paikkansa vai onko nämä taas niitä tojo miesten kirjotuksia? mitä tälläisestä autosta kannattaa maksaa, kannattaako ostaa automaatti vai manuaali versio, onko odotettavissa millaisia vikoja, viekö 2.0litrainen kuinka köykäsesti tälläistä autoa, millaiset on kuluutukset, miksi kyseiset autot on näin halpoja muihin verrattuna?
onko Chrysler Neon millaine auto?
49
28597
Vastaukset
- jeesboks
Tässäkin kohtaa haku on paras kaveri. Samoja kysymyksiä kysyy joku lähes viikottain...
Ja tuolta löytyy myös tietoa:
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/
En tiedä mistä olet lukenut että auto olisi "pommi" koska en sellaista kirjoitusta löytänyt.
Kannattaa kuitenkin muistaa että tämä on yleinen foorumi johon jokainen voi kirjoittaa kaikkea maan ja taivaan väliltä (esmes Tojo mies).
Jos tosissasi etsit tietoa ko. autosta niin suosittelen tutustumaan merkkifoorumeihin kuten tuo CCoF tai jenkkiversio 2GN.org ( http://www.forum.2gn.org )
Ja käydä koeajamassa ko. mallin.
Omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että mielestäni 2gen Neon on hyvä auto. - kskkkskkks
Mulla on -99 Neon uudemmalla korimallilla. Ajettu 78 tonnia. Ei ole ruostetta ja muutenkin toiminut ihan kivasti. Ainut mikä on pamahtanut niin tuo valokatkaisin tuossa savusi hieman. Ostin sen maahantuojalta ja makso 200 egeä. Kyllä kait ne varaosat on aika tyyriitä jos joutuu/haluaa maahantuojalta ostaa, mutta saahan niitä sitten halvemmalla muualta.
Kakkosen pytty kulkee ihan kivasti. En kaipaa enempää ainakaan itte tehoja. Itelläni käsivaihteinen kun ajattelin että bensassa vähän säästäisin. Kulutus kaupunkiajossa pyörii siinä 8-9 litran hujakoilla. Olen kuullut kavereiltani manuaaleista pelkkää hyvää.
Tuosta hinnasta en tiijä. Itekkin halusin juuri tämän mallin koska hyvännäköinen ja aikas edullisesti saapi vähän ajetun. Ostin tuon pari vuotta sitten aj. n. 65 000 ja maksoin silloin siitä kympin.- neeoni
stefa menee siinä 100 000 paikkeilla ja se on kallis operaatio,on ainakin 500 ekee jos riittääkään.
- herminaattori
neeoni kirjoitti:
stefa menee siinä 100 000 paikkeilla ja se on kallis operaatio,on ainakin 500 ekee jos riittääkään.
mun 2001 neonista meni kampiakselin tefa 110 000km kohalla kytkimen puolelta.. alkoi vuotamaan öljyä kytkimeen ja remontin pelkät työt maksoi 700 euroa!!
kytkin moduulia ei tarvinnu vaihtaa, vain huolellinen pesu riittää ja se alkaa pitämään taas 50-200 kilsan päästä. - neooooon
herminaattori kirjoitti:
mun 2001 neonista meni kampiakselin tefa 110 000km kohalla kytkimen puolelta.. alkoi vuotamaan öljyä kytkimeen ja remontin pelkät työt maksoi 700 euroa!!
kytkin moduulia ei tarvinnu vaihtaa, vain huolellinen pesu riittää ja se alkaa pitämään taas 50-200 kilsan päästä.mull 230 000 lasissa eikä mitään oo tarvinnut korjata, repikää siitä.
- sysler
mulla oli 2001 neon, ajettu noin 173000, ja voin sanoo et paremmalla autolla en ole ikänä ajanut.
Puolen vuoden aikana ei mitään vikaa,kunnes yks onneton tunari tuli kylkeen ja kolaroi mun hianon neonin lunastus kuntoon.
Mutta suosittelen erittäin lämpimästi- Neonfox
Juu siis tojopoikien propagandaa vaan toi kaikki.
Äijät jotka ei osaa paneutua asiaan ja lukea lontoota, yrittää kertoa kys autoista vaikkeivat tiedä mitään. suhteet Mitsubishiin ovat olemassa, mutta esim. Neoneissa ei pitäis olla mitään mitsun osaa. vaikka niin kovasti puhuvat tietämättömät! kone on Chrysler-Dodge-mitsubishi-Hyundain yhteistyössä kehittämä. lähinnä japanilaisilta otettu vaan tietoa polttoaineruiskutuksessa ja polttoainetalouden parantamisessa. Siinä ovat hieman jenkkejä olleet edellä. mutta jenkeissä arvostetaankin että autossa on myös vääntöä tehon ja polttoainetalouden ollessa hyvässä suhteessa. esim. Neon ei hyydy väännönpuutteeseen siinä missä samankokoinen tojo-kone tai volkkari kun kyydissä on muitankin kuin kuljettaja. - Nimetön
Neonfox kirjoitti:
Juu siis tojopoikien propagandaa vaan toi kaikki.
Äijät jotka ei osaa paneutua asiaan ja lukea lontoota, yrittää kertoa kys autoista vaikkeivat tiedä mitään. suhteet Mitsubishiin ovat olemassa, mutta esim. Neoneissa ei pitäis olla mitään mitsun osaa. vaikka niin kovasti puhuvat tietämättömät! kone on Chrysler-Dodge-mitsubishi-Hyundain yhteistyössä kehittämä. lähinnä japanilaisilta otettu vaan tietoa polttoaineruiskutuksessa ja polttoainetalouden parantamisessa. Siinä ovat hieman jenkkejä olleet edellä. mutta jenkeissä arvostetaankin että autossa on myös vääntöä tehon ja polttoainetalouden ollessa hyvässä suhteessa. esim. Neon ei hyydy väännönpuutteeseen siinä missä samankokoinen tojo-kone tai volkkari kun kyydissä on muitankin kuin kuljettaja.jep..kaikin puolin kestävä ja ruosteeton peli..ajettavuus huippuluokkaa ja automaattilootalla mukavampaa ei tässä ikäluokassa -98(185tkm)löydy..mut jos joskus jotain menee,ni varaosien/korjauksien hinta kyllä saa heikompihermoisen tajuttomaks...syyläri 480,vaihdettuna 590 egee,kannentiivisteiden vaihto 1750 (siis luit oikein 1750egee),merkkiliikkeessä,ja ei kannata ees ajatella vaihdattaa muualla ku merkkiliikkeessä,alkaa järjestäin vuotamaan 5000 km jälkeen uudestaan..kokemusta on kahdesta neonista...
- herminaattori
Nimetön kirjoitti:
jep..kaikin puolin kestävä ja ruosteeton peli..ajettavuus huippuluokkaa ja automaattilootalla mukavampaa ei tässä ikäluokassa -98(185tkm)löydy..mut jos joskus jotain menee,ni varaosien/korjauksien hinta kyllä saa heikompihermoisen tajuttomaks...syyläri 480,vaihdettuna 590 egee,kannentiivisteiden vaihto 1750 (siis luit oikein 1750egee),merkkiliikkeessä,ja ei kannata ees ajatella vaihdattaa muualla ku merkkiliikkeessä,alkaa järjestäin vuotamaan 5000 km jälkeen uudestaan..kokemusta on kahdesta neonista...
Varaosat eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin muihinkaan merkkeihin.. Kalliimpiakin merkkejä löytyy paljon esim: Volvot Skodat alfat jne..
- mikke
herminaattori kirjoitti:
Varaosat eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin muihinkaan merkkeihin.. Kalliimpiakin merkkejä löytyy paljon esim: Volvot Skodat alfat jne..
Ainakin US-PARTS myy kohtuu hintaan Suosittelen
- ...
herminaattori kirjoitti:
Varaosat eivät ole yhtään sen kalliimpia kuin muihinkaan merkkeihin.. Kalliimpiakin merkkejä löytyy paljon esim: Volvot Skodat alfat jne..
Itse asiassa noi on kyllä paljon halvempia huoltaa kuin Chrysler. Chrysler on suomen kalleimpia autoja pitää varaosien ja huoltohinnastojen mukaan jos puhutaan merkkihuolto hinnoista. Tyhmähän tietysti ei tarvitse olla ja halvemmalla löytyy mm. ameriikanautojen varaosiin perehtyneistä liikkeistä, vimeistään sitten ulkomailta tilaamalla.
- hysleri
... kirjoitti:
Itse asiassa noi on kyllä paljon halvempia huoltaa kuin Chrysler. Chrysler on suomen kalleimpia autoja pitää varaosien ja huoltohinnastojen mukaan jos puhutaan merkkihuolto hinnoista. Tyhmähän tietysti ei tarvitse olla ja halvemmalla löytyy mm. ameriikanautojen varaosiin perehtyneistä liikkeistä, vimeistään sitten ulkomailta tilaamalla.
Mulla on kaksi Nenosta ollut.
Ensin vanhankorinen ja sitten uudempikorinen 2004 mallinen.
Kummassakaan ei ole ollut mitään korjaamista ja aina on uskollisesti lähteneen käyntiin kylmiltään parkkipaikalta jopa kahdenkymmenen pakkasasteen päivinä. Ensimmäisen halusin turhamaisuuttani päivittää uudempaan ja sitten uudemman ruttasin viime talven pakkasilla lunastukseen.
Harmittaa vieläkin niin pirusti.
Tilalle oli sitten pakko ostaa heti, minkä sattui löytämään eli Nubiran. Ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta se on Tupperwaara - käytännöllinen ja järkevä, mutta ei herätä suuria tunteita.
Nenonen oli kuin sukka jalassa pienellä naisihmisellä. - siis sukka...
hysleri kirjoitti:
Mulla on kaksi Nenosta ollut.
Ensin vanhankorinen ja sitten uudempikorinen 2004 mallinen.
Kummassakaan ei ole ollut mitään korjaamista ja aina on uskollisesti lähteneen käyntiin kylmiltään parkkipaikalta jopa kahdenkymmenen pakkasasteen päivinä. Ensimmäisen halusin turhamaisuuttani päivittää uudempaan ja sitten uudemman ruttasin viime talven pakkasilla lunastukseen.
Harmittaa vieläkin niin pirusti.
Tilalle oli sitten pakko ostaa heti, minkä sattui löytämään eli Nubiran. Ei siinäkään mitään vikaa ole, mutta se on Tupperwaara - käytännöllinen ja järkevä, mutta ei herätä suuria tunteita.
Nenonen oli kuin sukka jalassa pienellä naisihmisellä.Siksi ostin Neonin, ja punaisen! Kivalta tuntuu!!!
- sadz<xcsczxc
mikke kirjoitti:
Ainakin US-PARTS myy kohtuu hintaan Suosittelen
uusi sivuikkuna täysin ehjä autovahinkokeskuksesta noin 45 euroa, hyväkuntoinen jarrusatula taisi olla 35 euroa, käyn hakee pioneerin stereot joku päivä hintaa oli 35 euroa. ehkä takapönttö pitää vaihtaa, tuskin paljoa maksaa, pistää sen kyytiin ja ajaa korjaamolle että ottakee vanha pois j alaittakee uus tilale sillä aikaa voi vaikka käydä ruokakaupassa. tie vaikka vaihtaisin ite sen pöntön jos menee leimasta läpi tolla tuhinalla niin tuhiskoot mun puolesta ei paljo manoa haittaa
- Neon -01
Auto on hyvä, mutta seuraavat asiat harmittivat käytössä: pieni bensatankki 47 litraa, kellon ja penkinlämmittimien puuttuminen. Ei mitään suurta siis. Meillä oli -01 Neon kolme vuotta ja ainoastaan öljyt vaihdettiin vuoden välein. Etupään puslat siellä jossain tukivarsihässäkässä ovat kulutus kamaa. Meillä ne oli rikki jo alle viidessäkympissä.Tarkista, että ovat kunnossa. Jakopääremppa oli kanssa sangen kallis. Tarkista, että tämäkin on vaihdettu. Viisi vuotta on vaihtoväli. Vaikka mitä sanoisivat.
Kulutus karvan alle kahdeksan litran maantiellä. Meillä oli automaatti.
Ajovalot hieman tehottomat, joten lisävalot ovat paikallaan. Rengasmelu joillain renkailla kovaa, mutta kun vaihdoimme Semperit alle, niin tilanne muuttu totaalisesti,- sdfdfg
hihnan vaihtoväli on itseasiassa 168tkm(100 000 mailia)/7vuotta.
- Neon -01
sdfdfg kirjoitti:
hihnan vaihtoväli on itseasiassa 168tkm(100 000 mailia)/7vuotta.
Terve
Ajattelin, että en sorru tähän jakopään vaihtoväliväittelyyn, kun arvasin, että jollain on muuta tietoa, mutta sorrun nyt kuitenkin ja totean näin, notta toi 168000 kilsaa on ohjekirjassa, mutta luotettava huoltohemmo sanoi ( ei AK:n), että asiaa on tarkistettu ja se vaihtoväli on VIISI vuotta. Sillai ja simmottis.... - sdfkfb
Neon -01 kirjoitti:
Terve
Ajattelin, että en sorru tähän jakopään vaihtoväliväittelyyn, kun arvasin, että jollain on muuta tietoa, mutta sorrun nyt kuitenkin ja totean näin, notta toi 168000 kilsaa on ohjekirjassa, mutta luotettava huoltohemmo sanoi ( ei AK:n), että asiaa on tarkistettu ja se vaihtoväli on VIISI vuotta. Sillai ja simmottis....ennen 2004 vuotta tehdyissä autoissa 168tkm/7vuotta, sen jälkeen 150tkm/5vuotta. Mutta eihän siitä haittaakaan ole vaikka sen aijemmin vaihtaa.
- 15+8
sdfkfb kirjoitti:
ennen 2004 vuotta tehdyissä autoissa 168tkm/7vuotta, sen jälkeen 150tkm/5vuotta. Mutta eihän siitä haittaakaan ole vaikka sen aijemmin vaihtaa.
Onpa tullut ajeltua 8v ja 148tkm ja hihna oli vielä "terve", mutta kiristimen laakeri finaalissa ja vesipumppu vaihtokunnossa.
- kjhsdfjksdjkf
15+8 kirjoitti:
Onpa tullut ajeltua 8v ja 148tkm ja hihna oli vielä "terve", mutta kiristimen laakeri finaalissa ja vesipumppu vaihtokunnossa.
Yhdellä tutulla oli ajettu 12 vuotta ja lähemmäs 200tkm ennenkuin vaihtoi hihnan. Hihna oli hyväkuntoinen ja kaikki muu paitsi kiristimessä oli jo vähän väljyyttä, ei kuitenkaan merkittävästi.
- frank furt
kjhsdfjksdjkf kirjoitti:
Yhdellä tutulla oli ajettu 12 vuotta ja lähemmäs 200tkm ennenkuin vaihtoi hihnan. Hihna oli hyväkuntoinen ja kaikki muu paitsi kiristimessä oli jo vähän väljyyttä, ei kuitenkaan merkittävästi.
Mää ajoin 25 vuotta ja 400.000 kilsaa eikä mitää vikaa ilmansuodattimen vaihdoin eilen.
- mmakine
Neon -01 kirjoitti:
Terve
Ajattelin, että en sorru tähän jakopään vaihtoväliväittelyyn, kun arvasin, että jollain on muuta tietoa, mutta sorrun nyt kuitenkin ja totean näin, notta toi 168000 kilsaa on ohjekirjassa, mutta luotettava huoltohemmo sanoi ( ei AK:n), että asiaa on tarkistettu ja se vaihtoväli on VIISI vuotta. Sillai ja simmottis....Se on muuten korkeintaan 4 vuotta, ite tiedän 35 vuoden kokemuksella.
- Neon 2.0 LE (2002)
Neon on tosi näppärä ja vakaa ajaa. Oli ulkona -25ºC tai 35ºC, ei ole haitannut Neonia m i l l ä ä n tavalla. Joka kerta lähtee käyntiin ekalla.
Minulla tuo Neon (2.0 LE aut. 2002, AK:lta vuonna 2007 ostettu 64tkm ajettu 9900 EUR) on ollut hintaansa nähden ihan hyvä auto. Huoltoja on kylläkin tullut tehtyä kolme, ja pian neljäs. Mitään vikoja autosta ei ole ilmennyt, mutta aiemminkin täällä mainittu alatukivarren kumi(pusla?) täytynee vaihdattaa jotakuinkin noin kolmen vuoden välein. Oma virheeni oli teetättää tuo vaihtotyö viime vuonna Autokeskuksella, jossa se maksoi osineen ja töineen noin 400EUR!!!. Muualla olisi maksanut vain 100-200 EUR. Jakopäänhihna vaihtui nyt elokuussa 2010 (kahdeksan vuoden jälkeen, 101tkm), ja sen hinta oli n. 530EUR. (AK:lla olisi maksanut 1300EUR). Kannattaa tehdä muut kuin vuosihuollot muualla kuin Autokeskuksella.
Bensankulutus on hitusen korkeahko, kaupungissa 12, maantiellä 8, mutta alhainen hankintahinta auttaa tuota kulu-asiaa.
Parhaita puolia on edullinen hinta, kaupungissa erittäin kivasti toimiva automaatti ja äärimmäisen mukava ajoasento sähköpenkkeineen (minulla kangaspenkit, suosittelen). Kaikkineen sisustus on toimiva ja mukava, ainakin kankaisena, ja Neon on mielestäni erittäin tilava.- ----
Onkos Neonissa kangaspenkit? Sebringissä on ainakin on vain plyyshiä tai nahkaa. Monesti plyyshi sotketaan kangaspenkkiin, mutta todellisuudessa plyyshi on sellasta pehmeää nukkamaista ''kangasta''. Kangaspenkki taas on sellainen karkea kovahko peruspenkki.
- 35
vaikuttaa kulutukseen aika paljon(myös rengaskoko ja rengaspaineet) En ole ikinä saanut menemään yli 10 edes kaupungissa ja matka-ajossa n.7 on aika helppo saavuttaa.
- sysleri -01
---- kirjoitti:
Onkos Neonissa kangaspenkit? Sebringissä on ainakin on vain plyyshiä tai nahkaa. Monesti plyyshi sotketaan kangaspenkkiin, mutta todellisuudessa plyyshi on sellasta pehmeää nukkamaista ''kangasta''. Kangaspenkki taas on sellainen karkea kovahko peruspenkki.
ei ole karkeaa kovaa kangasta vaan juurikin "plyyshiä", pehmeää nukkamaista, lähes sametin tuntuista ainakin omassa.
Nahkapenkeistä itsekkin kuullut vain miinusta, lähinnä kun puuttuu se penkinlämmitin, ja nahka varsinkin talvisaikaan jääkylmä.
- En Volvoa saanut
Malli 2002. Maksoin 6000 ja vein vanhan auton (1992)välirahaksi. Autolla oli ajettu 66 000 km. Tankkasin täyteen ja ajelin 616 km ja valo alkoi vilkkua. Tankkasin taas ja löpöä meni 41 litraa. En pidä pahana, koska ajelin pari päivää Helsingin liikenteessä. Siellä, jos jossain, kuluu pensaa, kun koko ajan saa olla kaasulla ja jarrulla. Olihan siinä tosin pitkiäkin matkoja, joten se tasasi.
Automaatti on mainio vehje, koska saat vain istuskella ja käyttää yhtä jalkaa. Likalla on ollut jo kauan suurempi "rysleri", joten ajaminen oli tuttua jo siinä. sillä on myös vaikeammista paikoista helppo lähteä peruutellen tai eteenpäinkin. Äkkiä siihen tottuu, kun vaan rauhassa opettelee.
Vielä auto on hieman vieras, joten en osaa sanoa sen tehoja, koska ajelen vielä itseäni sisään sen käytössä.
Tuosta oli vaihdettu vaihdelaatikko 45000 kohdalla, muu oli jotakin pientä korjailua ja pääasiassa öljyjen vaihtoa. Kai se taala on nyt niin halpa ollut, että se vaikuttaa.- nonnax
Jos kaukosäätimen "mokkula" (Rockwel) hukkuu , niin pelkillä avaimilla autoa ei saa käyntiin. Onko asia näin?
Eli mokkulassahan on se käynnistyksen esto. - neon97
nonnax kirjoitti:
Jos kaukosäätimen "mokkula" (Rockwel) hukkuu , niin pelkillä avaimilla autoa ei saa käyntiin. Onko asia näin?
Eli mokkulassahan on se käynnistyksen esto.Kyllä vanhakoppaisempi (95-99) neon on varmempi. Ei kauheesti hienouksia, mutta tehty pomminvarmaksi. itsellä automaatti vakkarilla ja on ilo ajaa.
- DB
Tässä edellä kerrotaan Neonin 2.0 litraisella automaatilla (4-vaihteinen "autostick") ajetusta 616km kaupunkiajosta kulutuksella 41 litraa. Keskikulutus tällä Neonilla oli siis 6,6 litraa/100km... kaupungissa.
Samassa sadussa myöhemmin tämä kyseinen kuljettajaihme pelastaa city-kanien kuninkaan ajamalla (vahingossa) ilkeän city-ketun ylitse, ja saa palkkioksi taikaporkkanan, jonka avulla hän pystyy ajamaan Neonillaan ikuisesti ilman mitään kulutusta. - 13+14
DB kirjoitti:
Tässä edellä kerrotaan Neonin 2.0 litraisella automaatilla (4-vaihteinen "autostick") ajetusta 616km kaupunkiajosta kulutuksella 41 litraa. Keskikulutus tällä Neonilla oli siis 6,6 litraa/100km... kaupungissa.
Samassa sadussa myöhemmin tämä kyseinen kuljettajaihme pelastaa city-kanien kuninkaan ajamalla (vahingossa) ilkeän city-ketun ylitse, ja saa palkkioksi taikaporkkanan, jonka avulla hän pystyy ajamaan Neonillaan ikuisesti ilman mitään kulutusta.samaa mieltä, laskuvirhe tuossa on käynyt. Oman neonin tankkasin eilen(autostick) ja kulutus oli 7,6/100km, eli ei paha.
- hjkghj
13+14 kirjoitti:
samaa mieltä, laskuvirhe tuossa on käynyt. Oman neonin tankkasin eilen(autostick) ja kulutus oli 7,6/100km, eli ei paha.
Sebringinkin 2.0 DOHC kone 4 vaihteinen Autostick, kuluttaa maantiellä 6,5 litraa pienimmillään, seka ajossakaan ei mene kuin 8,2 litraa(1/3 osaa kaupunkia, 2/3 osaa maantietä). Saahan sitä tietysti menemään enempikin jos haluaa kovempaa edetä, mutta yleensä pintakaasu riittää. Nämä arvot on todettu ajotietokoneen ja myös laskennan kautta, joka on pirun vähän 1600 kg autolle. Kone ei toki ole ihan sama kuin Neonissa mutta ei niissä kummempia eroja ole, lähinnä alaväännössä ja tehoissa. Luulisi Neonin menevän jopa pienemmälläkin.
- dfsdfsdf
Ostin neonin se 2.0 automaatti vm 2000
rento ajaa, siis kevyt ohjaus, ei uraherkkyyttä
penkki takakenoon, automaatista Drive päälle ja sit vaan kuuntelet musaa ja valitset nopeuden ja suunnan
kiihdytyskaistalla talla pohjaan niin neoni ampuu horisonttiin niin että kahvit on sylissä eli käytä esiliinaa
rento peli mut jos perhettä on niin älä lähde puuhamaata pidemmälle kun ei mahdu kamaa kyytiin- Japan vs USA
Mainio auto toi Neoni, pomminvarmaa tekniikkaa ja mainio ajaa Amerikkalaiseen tapaan. Ei muuta huomautettavaa kuin Nissani ja Toyota miehet, jotka ovat herkkänä ja kateellisena tälle Neonille. Yksikin Nisukka mies kyseli mitenkä paljon vikoja Neonissas on ollu, nauratti vaan kun hänen Almeransa perä näkyy tosta huoltohallista melkein joka viikko. Kaverin naama venähti kun sanoin ettei Neonissa ole ollut kun normaalit öljyn vaihdot ja sen lisäksi kovaa ajoa, vai ootko nähny tätä tossa korjattavana niiku omaa Alluus.
- kililillilililililli
Kolisee niin perkeleesti, että lopuksi naapurisi muuttavat pois kun ei voi aamuisin nukkua
- DB
Heh... hauska juttu. Tuossa edellä tyytyväinen - ja varmasti syystäkin - Neonin omistaja ottaa silmätikukseen juuri Nissan Almeran, kun on tarkoitus kehua Neonin huolto- ja korjaustoimenpiteiden vähyyttä verrattuna Japanilaiseen.
Ihan vaan tiedoksi, sekä Chrysler Neonin, että Nissan Almeran omistajana voin kertoa Nissan Almera on mitä luultavimmin maailmanhistorian vähävikaisin, kulkuvarmin, ja huoltovapain auto mitä on ikinä tehty. Tämä on yleisesti tunnustettu fakta, jonka voi omakohtaisen kokemuksen lisäksi todeta lukemalla käyttäjien arvosteluja globaalisti.
Lisäksi, mitä tulee USA vs Japani vertailuun keskiluokan käyttöautoissa, ainakin 2000-luvun alkupuolella valmistetuista Japanilaisista Lexus, Subaru ja Mazda ovat olleet vikalistojen pohjalla (vähävikaisimmat) ja laatu-tutkimusten kärjessä (laadukkaimmat). Nykyään on sitten Korealaiset...
USA-vastaiseksi on turha haukkua. Olen USA:n kansalainen.
Mitä tulee Chrysler Neoniin, niin sehän on ihan pirun hyvä auto, totta. Parempi kuin Almera, ehdottomasti. Olen ajanut molemmilla 100000km. Mutta huolto- ja vika-asioissa ero on niukasti Almeran hyväksi. Kulutus luonnollisesti samoin. Ajettavuus, hauskuus, persoonallisuus, ja mukavauus on sen sijaan kirkkaasti Neonin vahvaa aluetta. En myy sitä autoa ikinä...
Almerasta sen sijaan luopuisin mielelläni, jos joku sen vaan huolis... - peräti löyty ruoste
neonissa haitat. peilit peestä.valot peestä.ollu vm 2000 yli 6v ja vähiten ongelmia kuin missään katiskassa, ja -70 luvulta ollu vaikka millasta vehjettä.
ei ne kaasarikoneet ja öljyt yms ollu kuin nykyään ja siksi ei voi suoraan
verrata.3x rellunpatonkeja 1 19gls 1 clio(oli kuin jääkaappi) ja 19 1,8 ruisku.
sain patongeista tarpeeksi:) neonista löyty ruostetta..oli kiero katsastusmies
ja rengasraudalla varovasti naputteli helmoja jotka alkaa ovien alta.päällisin
siistit ym,mutta oikea helma n 25cm takakaaren jälkeen eteenpäin ontto
ääni:) sellanen 5x3cm reikä tuli.sanoi,että näistä löytyy joskun chryslereistä
lahoa ja on paksu maalipinta ja ulospäin todella siisti.kokeilkaa noita helmoja
samalla tavalla naputella;) hitsattu ja näytön jälkeen leimassa ei muuta vikaa ollu
ja mittarissa n 178000 km,aiheellinen oli kehotus ja ollu perin puhdas leimata
kun itse huoltaa tomaatin öljyt ja putsarit yms normaalit jutut
pidän sen muodosta ,lämmöstä yms. - 2 x neliveto
Onko tämä neon se hirmuisen pikkuinen, corollaa pienempi auto, jossa on soikiat etuvalot ja vähän kaareva kattolinja ja kenkälaatikon kokoinen takapaksi ? Vai onko siitä tullut jo joku uudistettu versio ?
- SebV6
Juu sama peli peli,semmonen pyöriä on..toisin kuin sun DX corolla.
- Neonisti
Chrysler Neon 1999 II-malli, automaattivaihdelaatikkoinen, kolmivaihteinen. Kuluttaa 9,10 litraa - 9,30 litraa sadalla kilometrillä. Edellinen, Dodge Neon 1995, kulutti käsivaihdelaatikkoisena 7,4 litraa.
- Neon häikäisee
Neon on pahin pommi mitä autokaupoissa löytää saattaa.
Omista se 5 min. ja myy, niin olet jo monta tonnia hävinnyt.
Se on paalinakin paljon hyötykäyttöisempi kuin autona.
tosin se tuppaa hajoamaan paalattunakin tuhanteen eri osaan.- Neonisti
Neonissa ei voi montaa tonnia enää hävitä, kun ei ne maksakaan paljon mitään. Olen ajellut 130 000km vm. -01 Neonilla, nyt on mittarissa 230 000 km. Olen vaihdellut normi kuluvia osia sekä alatukivarren puslat, jäähdyttimen varmuuden vuoksi ja nokkahihnan ajallaan. Nyt olisi pyörän laakeri vaihtokunnossa. Voin tällä kokemuksella suositella Neonia, jos haluaa vaivattoman ajopelin. Autoliikkeessä lupasivat hyvittää 1500 euroa vaihdossa, joten taidan jatkaa Neonilla ajelua vaan.
- högi
Mulla tuli aamulla 137000 km täyteen -02 mallisella neonilla. Seitsemän vuoden ajon jälkeen vaihdatin jakohihnan, muut remmit ja vesipumun. Varmuuden vuoksi jäähdytin vaihdettiin 110000km paikkeilla. Niin ja ne paljon puhutut alatukivarren puslat 96000 huollossa uretaanipusliin. Senjälkeen ei ole tarvinnut muuta kuin öljyjä vaihdella n. 15000km välein, ja kerran lootaöljyt. Olen kyllä joutunut vaihtamaan pyyhkijänsulat, yhden ajovalopolttimon, parkkivalon ja rekisterikilven lampun. Sekä pakosti kesä/talvirenkaay kahdesti vuodessa. Onhan tuo bensan kulutus hieman suurempi kuin vastaavan kokoisissa japanilaisissa, mutta tuo ajamisen ilo on vähän toista kuin kuin samanikäisissä jaappanilaisissa.
- Paha haju
Olisko kellään tietoa/kokemusta kun meidän rysleri alkoi haista homeelle. Poistin kaikki lattiamateriaalit mutta kaikki on kuivia. Epäilen että tulee lämmityslaitteesta. Olen tutkinut myös lämmityslaitteen ulkoonta tulevan kanavan puhaltimen kautta kennolle asti mutta siitä eteenpäin kennolta puhallinsuulakkeille välinen alue on niin pahassa paikassa että pitää purkaa viissii koko kojelauta. Onko siellä välissä vielä ilmastoinnin kenno. olisko sinne kennojen väliin päässy home muhimaan vai mikä mättää. Onko missään kojelaudan purkuohjetta jos se tarvii purkaa. Kaikenlaisia hajunpoisto aineita on kokeiltu. Vai olisko hajunlähde muualla autossa.
- paha haju
Niin se on muuten neon -02.
- 2,0 L kahvinketin
paha haju kirjoitti:
Niin se on muuten neon -02.
Sama vika on monessa muussakin ilmastoinnilla varustetussa autossa. Ilmastoinnin saa puhtaaksi helposti tuollaisella spray-purkilla, joka laukaistaan auton sisällä ja ilmastointi pyörimään 15 min. Itse käytin Sonaxia, hinta alle 10 € ja kaikki hajut loppuivat kertakäsittelyllä.
- 27
Ostin 97-mallin vanhakoppaisen hetken intuitiossa - auto miellytti koeajolla, oli kohtuu vähän ajettu, sekä persoonallinen oloinen, automaatti ja takuuta vielä muutama kk.jäljellä - ja hinta tippunut huimasti. Vuosi oli 2000 ja uusi korimalli on silloin tullut. Se selittänee hintaa. Sillä ajelin ongelmitta 50 tkm. Hyvän kokemuksen myötä vaihdoin 2002 uusikoppaiseen ja uuteen. Siihen aikaan automaattia ei sillä hinnalla oikein löytynyt se oli pääkriteeri muuten auto olisi jäänyt ostamatta. Kompromissi. Ilmastointikin kun vielä oli autossa sekin painoi.
Riisuttu kuin mikä. Vain perusvarustus. Jakkarassa vain eteen -ja taakse säädöt sekä selkäojan, ei penkin korkeussäätöä, ristiselästä puhumattakaan. Jopa kello puuttui. Takaluukun sai auki vain avaimella. Autoa riisuttiin näemmä koko ajan, kun vielä 2000-mallin SE-varustetasossa sai takaluukun auki hansikalokeron napista. Halvan oloinen muutenkin sisustukseltaan.
Meluisa ja pintakova. 4-portainen automaatti tuli 2001 ja autostick 2002. Se toimii hyvin. Tosin ei vastannut hevosvoimamäärää suoriskyvyätlään,( 133 hv.ja kevyt auto vielä!) kiihtyvyys vain kohtuullinen 12 sek. Ajoltaan erinomainen. Tarkka ohjaus. Loistava lämmityslaite( kuten jo 97-mallissa), talvella lämpeni todella nopeasti - ja myös hyvä ilmastointi, kesällä viileä tuli hienosti.
75 tkm.asti meni hyvin. Sitten automaatin ja syylärin nesteet sekoittuvat ja aski hajosi. Kun syyläri ruostuu se sekoittaa nesteensä automaatin öljyen kanssa. Paha valmistusvirhe. Autokeskus tarjosi toivotaan-toivotaan hoitona askin "puhdistusta" laskemalla öljyä litrakaupalla sen läpi. Ei mitään takuita, että aski toimisi sen jälkeen ja vaikka toimisi, eri asia kuinka hyvin ja kauan. Olisi maksanut noin 1800 euroa. En edes harkinnut. Kaikki huollot oli tehty merkkihuollossa. Syyläri ei edes ollut silmääräisesti pahassa kunnossa hajosi. Täysin yllättäen se tuli. Aski purettiin, puhdistettetiin, tarvittavat osat vaihdettiin jenkki-automaatteihin erikoistuneella korjaamolla. n. 2200 euroa. Sen jälkeen toimi aski kuten ennen ja ajelin sillä vielä noin 40 tkm. Neonissa on myös jossain tukivarsissa sellaiset muovipuslat jotka kuluvat noin 30-40 tkm.välein. Taisin vaihtaa ne kolmasti, olisi jäänyt leima saamatta muuten. Melko paljon ajomäärään nähden kuluvaa osaa meni. Ja ennenkaikkea auton teki kalliiksi tuo askin laitto.
Nettiautossa on jatkuvasti myynnissä Neoneja joissa mainitaan vaihteistovika ja syy juurikin tämä syylärin vuoto ja vaihteistoöljyjen sekoaminen. Moni Neonin omistanut on tullut kertomaan saman tarina, jos on tullut puheeksi, että olen Neonin omistanut.
2001-2002 vuosimallit maksavat noin 2500-3000 euroa kohtuuajomäärällä. Hieman enemmän ajetut 2000-2500 euroa. Vm.2000 ei kannata ostaa mielestäni, koska se 3-portainen automaatti on melko ankea. Jäähdyttiminen vaihto kannattaa tsekata, että se on tehty, tai vaihtaa heti varmuuden vuoksi itse. Myös askin toimivuus ostaessa kannattaa tarkistaa. Sen verran halpa auto on, että jos tietyt kompromissit hyväksyy, niin ei se huono hankinta ole. Automaatti pikkurahalla ja riskillä. Taloudellinen se ei ole, eikä perheauto, tavaratila onneton. Yhden tai kahden ihmisen käytössä menee sitten kyllä mukavasti.- 2,0 L kahvinkeitin
Neon LX 2005. Etujarrulevyt vaihdettu takuuna 8500 km. Monitoimivalovilkkuviiksi vaihdettu 32000 km, maksoi n. 200 € töineen. Alatukivarsien puslat 34000 km.
Huollot tehty ajallaan ja ruosteenestossuojattu 2 kertaa Finikor-liikkeessä.
Äänieristystä paransin v. 2008. Pikilevyä ja pehmohuopaa noin 50 € ja muutama tunti töitä. Tuli hyvä.
Siinä ne. Autolla on nyt ajettu 40.000 km. Hyvä käyttöauto.
- Anonyymi
Kyllä joo, onhan se muuten kaikinpuolin toimintavarma. Paitsi tuo kyseiseen vaihteiston tyyppivikaan mainittakoon sen verran, että mistä kyseinen tyyppivika johtuu niin, Neonin Vesijäähdyttimessä on sellaiset vaihteistoöljyjen lauhdutuselementtiputket, jotka ajan saatossa ruostelee puhki ja sitä kautta kaikki Glygolit pääsee sieltä vaihdelaatikkoon ja tästähän laatikko menee tuusan nuuskaks, eli tässä on selvästi säästetty jo alkutekijöistä väärässä paikassa ja väärään aikaan. Kyseinen tyyppivika ongelma on vältettävissä. Eli otat irti vaihteistoöljyjen letkut vesijäähdyttimen alapuolelta olevista öljyn lauhdeelementeistä ja ostat sellaisen erillisen öljyn lauhduttimen vaihteistoöljyille (tämä maksaa noin 50-60e tarvittavat muut osat sitten mukaan) ja laitat ne vaihteistolta tulevat öljyletkut kiinni siihen erilliseen öljynlauhduttimeen ja öljynlauhdutin kiinni paikalleen vaikka syylärin viereen tai minne vaan mihin sitten saatkaan sen sopimaan ja näin ollen kyseinen Glygoli ongelma on lopullisesti poissa. Eikä vaihteistovikaa tule. Vanhat öljyn lauhdeputkireijät siinä syylärissä voit sitten vaikka vastaavasti tulpata umpeen, niin vesi ei pääse sieltä tulemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882