Hei,
On asunto ollut myynnissä välittäjän kanssa jo 6vkoa. Alussa hinta oli kuten teimme sopimuksen eli 75 000€. Sitten puhelimessa laskimme hintaa 2000€ ja nyt on hinta netissä yms. 73000€.
Voinko ilmoittaa välittäjälle että nostetaan se takaisin 75000€. Siis että itselleni ei tule mitään kuluja.
Välittäjän kanssa oleva sopimus loppuu automaattisesti 4kk päästä ja en haluakkaan myydä tätä asuntoa ja jos saisi alkuperäiseen hintaan nostettua taas myyntihinnan niin aina vaan ylihinnoiteltu ja pienempi mahdollisuus että tämän joku ostaa. Ja sitten jos ostaa joku kuten suunnittelin niin saan 8000-10000€ normaalia kovemman hinnan.
T: Asiallisia vastauksia odottaen
Asunnon myyntihannan laskeminen/korotus
4
1632
Vastaukset 4
- ile hki
Ei oikein ole mitään järkeä nostaa jos sitä on kerran laskettu. Ei varmaankaan mene kaupaksi yhtään paremmin. Kuluja siitä ei tule jos hinta nostetaan korkeammaksi.
Omituinen tapa olisi myydä asuntoa.
Ei siitä parempaa hintaa saa jos asunto on ollut jo useita viikkoja myynnissä, pitäisi varmaan laskea uudestaan hintapyyntöä.
t. ile LKV- AmmattiVälittäjä
1. Kerro rehelisesti välittäjällesi että et halua myydä asuntoasi.
2. Koska olet jo suostunut laskemaan hintaa, niin välittäjällä on todennäköisesti toimeksiantosopimuksessa määritelty palkkio-oikeus.
Loppuhuomatuksena, miksi teit myyntitoimeksiannon jos et haluakaan myydä asuntoasi??? - sentään lukee
AmmattiVälittäjä kirjoitti:
1. Kerro rehelisesti välittäjällesi että et halua myydä asuntoasi.
2. Koska olet jo suostunut laskemaan hintaa, niin välittäjällä on todennäköisesti toimeksiantosopimuksessa määritelty palkkio-oikeus.
Loppuhuomatuksena, miksi teit myyntitoimeksiannon jos et haluakaan myydä asuntoasi???"Ei kuluja ellei kauppaa". Minä en ainankaan joutunut maksamaan sentin senttiä välitysfirmalle, joka ei saanut asuntoani kaupaksi sopimuksen voimassaoloaikana. Vaihdoin firmaa - ja johan nappasi.
- huuuttuu
Pääkaupunkiseudeulla asunnon keskimääräinen myyntiaika oli tuossa talvella 2 kk. Ei se sinun kämppäsi ole kovin kauaa ollut myynnissä eikä hintapyyntö kannata välttämättä pudottaa noin lyhyen ajan jälkeen. eria asia on, jos löytyy tosoostaja, joka tekee tarjouksen, sitten kannattaa miettiä hyväksyykö vai ei. Jo hyväksytyn tarjouksen hylkääminen kun maksaa, sinulle siis.
Jos tuntuu, että pyyntöä pitää nostaa niin nosta. Ja keskikesällä ei kannata pitää asuntoa myynnissä happanemassa. Jos ei käy kaupaksi, aina välillä pois myynnistä ja välittäjän vaihto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361820- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532