Uskon, että kakkosvaiheeseen pääsevät saavat postia jo loppuviikolla. Ohjeissa luki, että viimeistään 21.5 postitetaan kakkosvaiheeseen pääseville kirje. Tulkitsen asian niin, että torstaina tai perjantaina tulee joillekkin postia. Turha kirjoitus, mutta tulipa mieleeni tällainen ajatus. Jos joku ei perjantaina ole saanut kirjettä niin en takaa kuitenkaan sitä etteikö se voisi tulla 22.5:ttä. Kiva kyllä nähdä miten itselle käy. Kaikki riippuu teistä muista. Jos olette keskimäärin minua parempia kokeessa niin olen ulkona-mutta kukaan ei tiedä.
VAKAVA-kokeen tulokset tällä viikolla?
27
11136
Vastaukset
- __Leelo__
Raumalta lähetetään kai vasta 25.5. Voiko olla, että vasta näin myöhään lähetetään?? Vai olenko ymmärtänyt väärin??
- Hemps
Se riippuu ihan paikasta. Helsingin tuloksetkin julkistetaan vasta 28.5.
- tyttönen__
Raumalla kokeessa yhdessä salissa oli kerrottu, että kaikille niille, jotka ei pääse toiseen vaiheeseen, ei ehditä lähettää postia ollenkaan! Joten epätietoisuudessa voi joutua elämään kauan :( En oo kuullut, että Raumalla olisi joku erityinen takaraja niille ilmotuksille...
- nuppu w
Kattelin utan sivuilta et kutsu tulis vasta 30.5? Olis kyllä kiva jos tulis mahdollisimman nopsaa niin pääsis jännittämään lisää!! Miltä kokeet tuntui?
- Hemps
mistähän olet tuon tiedon löytänyt...? Kyllä Tampereen tulokset julkistetaan 21.5. mennessä. Johan ne soveltuvuuskokeetkin on heti kesäkuun alussa.
- noor^
Hemps kirjoitti:
mistähän olet tuon tiedon löytänyt...? Kyllä Tampereen tulokset julkistetaan 21.5. mennessä. Johan ne soveltuvuuskokeetkin on heti kesäkuun alussa.
Ymmärrättekös, että ytl:stä saadaan tuloksiakin vasta 20. päivän jälkeen, joten kirjeet II-vaiheeseen voidaan lähettää vasta silloin, kun yliopistot ovat saaneet tiedon 2007 kirjoittaneiden yo-arvosanoista :)
- hessuh
noor^ kirjoitti:
Ymmärrättekös, että ytl:stä saadaan tuloksiakin vasta 20. päivän jälkeen, joten kirjeet II-vaiheeseen voidaan lähettää vasta silloin, kun yliopistot ovat saaneet tiedon 2007 kirjoittaneiden yo-arvosanoista :)
Ei vaan useimmissa yliopistoissa ylioppilastutkintotodistus vaikuttaa vasta sisäänpääsyvaiheessa. Toiseen vaiheeseen päästään pelkän aineistokokeen perusteella...
- Hemps
hessuh kirjoitti:
Ei vaan useimmissa yliopistoissa ylioppilastutkintotodistus vaikuttaa vasta sisäänpääsyvaiheessa. Toiseen vaiheeseen päästään pelkän aineistokokeen perusteella...
Näin se juuri menee. Ei oo millään muilla arvosanoilla vielä tässä vaiheessa merkitystä. Eivätkä kaikki yliopistot ota arvosanoja muutenkaan huomioon. Tietty ylioppilaaksi pitää valmistua.
- sprg
Hemps kirjoitti:
Näin se juuri menee. Ei oo millään muilla arvosanoilla vielä tässä vaiheessa merkitystä. Eivätkä kaikki yliopistot ota arvosanoja muutenkaan huomioon. Tietty ylioppilaaksi pitää valmistua.
eikä pidä olla yo. samalta viivalta näes.. ;)
- APUWA
Itse olen käynyt varmaan kymmenen kertaa tarkistamassa onko ekan vaiheen tulokset jo tulleet, vaan eipä tuu ainakaan sähköpostia. Oulussa tulokset piti tulla 21.5 mennessä, eli maanantaihin asti olisi aikaa. Ehkä en sitten päässyt tokaan vaiheeseen, jos päässeille yleensä ilmoitetaan jo muutamaa päivää ennen. :-/ Aloin jo epäröidä, että kirjoitinko sähköpostiosotteeni jotenkin epäselvästi hakulomakkeeseen kun mitään ei kuulu. Hermoja raastavaa tämä odottaminen!
- Hemps
Ei ole mitään sääntöä siitä, että toiseen vaiheeseen päässeille ilmoitetaan aikaisemmin kuin muille. Kyllä sen sitten maanantaina saa tietää, että pääseekö vai ei. Minäkin jo innolla tänään odottelin postiluukun kolahdusta, mutta eipä sieltä tullut kuin mainoksia ja laskuja. Odottelen tuloksia Hämeenlinnasta. Onneksi maanantai on jo ihan kohta.
En kyllä usko, että sieltä mitään sähköpostia lähettävät. Kyllä sieltä tulee ihan oikeaa postia. Ja saattaa olla, että maanantaina lähettävät kirjeet, eli ovat perillä vasta tiistaina. Tuloslistat tulevat kuitenkin kouluille nähtäviksi silloin maanantaina.
Malttia odotteluun ja tsemppiä! ;) - myös-
Itse odottelen myös postia Oulusta,mutta eipä ole vielä mitään kuulunut.Ajattelin maanantaina heti ensimmäiseksi pinkaista lipastolle katsomaan josko se oma nimi siellä olisi muiden seassa.Toivottavasti sinunkin nimi löytyy sieltä :) En usko, että lähettävät sähköpostia jatkoon päässeille.Varmaan ihan tavallista kirjekuorta saadaan odotella.
- __Leelo__
Jes! Ainakin Joensuuhun valituille on tullut jo kutsu kakkosvaiheeseen. Kirjeen sain jo torstaina. :) Onko muita Joensuuhun hakeneita/päässeitä? Siellä nähdään sitten :D
- Nimetön
jeps, eli itse sain myös tulokset joensuusta perjantaina.. oli kyllä ihan hirveetä avata kirjekuota kun jännitti niin hirveästi!! :) harmi ettei siinä sanottu mitään siitä pistemäärästä , mitä oli saanut siitä kokeesta :( noh mutta ihanaa kun tuli tieto ja nyt vaan sit oottelemaan sitä kesäkuun koetta!
- ---
Nimetön kirjoitti:
jeps, eli itse sain myös tulokset joensuusta perjantaina.. oli kyllä ihan hirveetä avata kirjekuota kun jännitti niin hirveästi!! :) harmi ettei siinä sanottu mitään siitä pistemäärästä , mitä oli saanut siitä kokeesta :( noh mutta ihanaa kun tuli tieto ja nyt vaan sit oottelemaan sitä kesäkuun koetta!
Outoa, koska minulla luki selä oma pistemäärä, että alin pisteraja Joensuun kirjeessä!
- ei kirjettä
Onko kukaan saanut kirjeitä jo Jyväskylästä? Miulle ei nimittäin tänäänkään tullut ja aloin pohtimaan, josko olen sitten jäänytkin ihan kelkasta ulos. En mie kyllä voi sen kummemin koetta omalta osaltani hehkuttaa,että voihan se olla että laulukuoroon jäätiin.
- ahdistunut
Heips!
Ei ole minullekkaan kirjettä tullut.. harmittaa kun ei tiedä tarkempaa aikataulua tulosten ilmoittamisesta :P! Varsinkin kun muissa kaupungeissa ovat jo kirjeitä saanneet. Kamala jänskääminen :S !! - se siitä
Heip! Mä jäin kolmen pisteen päähän, Jyväskylään ois tarvittu 105, 86 pistettä kakkosvaiheeseen päsyyn... jee. Kyllä turhauttaa. Varmaan ne miinuspisteet vei pisteitä, vaikka tuntui että ymmärsin aineiston hyvin. Haluaisin kyllä tietää millä pisteillä olis päässy Joensuuhun tai Kajaaniin. Onko kellään tietoa? Ite hain vain Jkl.ään.
- hakenut
se siitä kirjoitti:
Heip! Mä jäin kolmen pisteen päähän, Jyväskylään ois tarvittu 105, 86 pistettä kakkosvaiheeseen päsyyn... jee. Kyllä turhauttaa. Varmaan ne miinuspisteet vei pisteitä, vaikka tuntui että ymmärsin aineiston hyvin. Haluaisin kyllä tietää millä pisteillä olis päässy Joensuuhun tai Kajaaniin. Onko kellään tietoa? Ite hain vain Jkl.ään.
Joensuuhun ja savonlinnaann ois tarttenu vaan 80pistettä ja risat!
- se siitä
hakenut kirjoitti:
Ei vaan ole mun helppo lähteä kauas prheen takia..oisin päässyt myös kajaaniin kakkosvaiheeseen. Lohdullista tietää.
- aiggu
se siitä kirjoitti:
Moikka!
Miten sait tiedon Jyväskylästä saamistasi pisteistä? Onkos ne jossakin netissä tms.?
Thanks vastauksesta jo etukäteen ;) - mmmmm...
se siitä kirjoitti:
Miten tiedätte noista pisteistä jo?
- ---
hakenut kirjoitti:
Joensuun alin pisteraja 100,17 tämän juuri saapuneen kirjeen mukaan. Mutta onko totta että jyväskylään 105 vain? Siinä tapauksessa olisin erittäin tyytyväinen! Ja mikähän Kajaanin raja?
- tänään-
Oulun yliopistosta tulee tänään seinälle tulokset 2.vaiheeseen päässeistä ja aikoivat tänään pistää postiin kirjekuoria hyväksytyille.
- jatkooon
Täältä löytyy ainakin lista heistä, jotka on helsinkiin päässyt :http://www.helsinki.fi/behav/valinnat/2008/kutsuttavat_luokanop.htm
- hymi
jatkooon kirjoitti:
Täältä löytyy ainakin lista heistä, jotka on helsinkiin päässyt :http://www.helsinki.fi/behav/valinnat/2008/kutsuttavat_luokanop.htm
onko kukaan saanut tampereen soveltuvuuskokeisiin kutsua?
- ei huolta :)
Kutsu ei ole vielä tullut mutta kävin kysymässä tuloksia ja sain tietää että pääsin. Toisin sanoen jos kutsu ei ole vielä perillä niin toivo ei ole vielä menetetty :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989