Osasitko

Äippä.

olla kaikille lapsillesi tasapuolinen äiti/isä?
Jos et, niin miksi et?

8

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aare'

      samaa asiaa ja vastaus on kielteinen,sairaampi lapsi on saanut enemän huomiota.
      Punnitsin mielessäni tänään molempien olemusta ja sairaampi tuntuu enemän olevan läheisempi.
      Anteeks vaan terveempi lapsi

    • Kaikkein vaikeinta on lasten kasvatus. Siinä on aina petrattavaa ja syylistettävää. Rakastan molempia lapsiani todella paljon. He vain ovat niin kovin erilaisia. Jos heitä oisi kaksi aivan samanlaista niin tokkopa siinä olisi rakkaudella eroja. Nyt on toinen ahkera ja asiansa hyvin hoitava ja toinen on hyvä kodin ulkopuolisissa töissä ja vasta kolmenkympin hujakoilla saamassa talouttaan kuntoon. Rakkaus ei ole vähentynyt sen lapsen kohdalla jolla on ollut vaikeuksia. Eikä rakkaus ole vähentynyt sitenkään että olisin heitä vertaillut. Olen kyllä miettinyt että miten olenkin saanut kasvatettua kaksi niin totaalisen erityyppistä kansalaista.

    • Anskuliini

      tasapuolinen rakkaudessa ja läsnäolossa, pakosta nuorimmainen on saanut materiaa enemmän, kun hänen aikanaan oli jo kaikki velat maksettu. Pojat ei oo olleet yhtään kateellisia, itsekkin ovat lellineet pikkusiskoaan.
      Itse olen suuresta sisarusparvesta ja kukaan meistä ei ole tuntenut jääneen vähemmälle.

      • Pirre*

        ensin kaksi melkein peräkkän syntynyttä sisarusta, ja sitten tämä pahnanpohjimmainen, jota isommat lellivät ja hoivasivat; varjelivatpa äidiltäkin :)

        Vanhin oli lapsena hyvin arka ja ujokin, ja toinen hyvin ulospäin suuntautunut ja omapäinen.

        Nuorin oli kuin mikäkin enkeli, kiltti ja lapsiryhmissä se sovittelija.

        Oi niitä aikoja..


    • nallemuori

      Olen itse joutunut kokemaan eriarvoisuuden lapsena, joten olen yrittänyt olla mahdollisimman tasapuolinen omille lapsilleni. He ovat kuitenkin erilaisia, tyttö ja poika kuuden vuoden ikäerolla, joten tasapuolisuus on joskus ollut taiteilua. Onnistumisen voivat kuitenkin arvioida vain lapseni.

      • Anskuliini

        tytär on kokenut eriarvoisuutta siinä, että silloin oli enemmän herkkuja kun pojat oli kotona.
        Myönnän, mutta olemme molemmat tyttären kanssa herkästi pulskistuvia joten herkut on minimoitu, pojat popsi niin paljon ettei muille jäänyt lihomisen varaa.


    • Pirre*

      tasapuolinen, eivätkä lapset ole moittineetkaan kohteluaan epätasa-arvoiseksi.

    • us.isi

      Olemme olleet kaikille kolmelle hyvin tasapuolisia,
      onneksi se oli vaimonkin tärkein tavoite, ettei tullut riitoja.
      Oli helppoa olla kun kaikki ovat niin samanikäisiä, ikäero 1v 3kk.

      Mikään ei ole kodissamme muuttunut,
      eikä edes vanhempien työpaikat vaihtunut.

      Vanhempi käväisi armeijan,
      sitten, kaikki lähtivät yhtä aikaa, toinen toistan tukien opin tielle.
      Tosin menivät kaikki eri kaupunkeihin, Hesaan, Turkuun ja Tampereelle.

      Aina jos annamme yhdelle jonkin asian, eli rahoitamme jotain asiaa,
      annamme saman rahana kahdelle muullekin.

      -----------------
      Tuo tasapuolisuus tuli, kun äitini aina valitti omaa kohtaloaan,
      hän oli nuorin 6 lapsesta.
      Mutta kyllä hänen vanhin sisarensakin joskus avautui kertomaan,
      kuinka kurjaa on ollut kun on vanhin.

      Haluaisin katkaista kaikki huonot asiat mitä on ollut ed. sukupolvessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe