4G63

turbo non-turbo

Kuka tietää vuosimallien 96-00 4G63 (kone vielä kuskin puolella) turbottoman ja turbo koneen eroavaisuudet. Lähinnä kiinnostaa mäntien/puristussuhteen, alakerran, ruiskun ja kannen erot. Esim. DSM myy 4G63 non-turbo moottorin turbo kit sarjaa mikä sisältää imusarjan ,polttoainepumpun ja muun oleellisen. Ko sarja ei kuitenkaan sisällä esim. mäntiä. Mitenköhän n.10:1 puristussuhde pelaa 1 bar:n ahtojen kanssa ??

Vastatkaa vain jos tiedätte, joku asiapitoinen tekniset tiedot linkkikin ois magee....

P.S. miksei MitsuClubFinlanlandin tekniikka foorumiin ei saa jätettyy uutta aihetta (olen kirjautunut)

5

1474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NJP

      millä nimellä olet kirjautunut? Kyllä sinne kaikki muut halukkaat ovat päässeet....

      Jos foorumin kanssa on ongelmia, niin etusivulta löytyy kyllä e-mail johon voi kirjoittaa.

      Ja asiaan. -96 eteenpäin moottorit ovat jo apukuskin puolella, EVO4 lancerista eteenpäin.

      Eroa on männissä, runkolaakeri pukeissa, lohkossa, ruiskussa, kansissa todennäköisesti, nokissa, kiertokangissa, vauhtipyörässä....

      Yli 10 puristeisesta vapaastihengittävästä ei saa kunnollista turbokonetta, varsinkaan jos ei moottroin ohjaus ole ajantasalla. Korkea puristeinen ei pelaa ainakaan kovin hyvin 1 barin ahtojen kanssa (yritä päästä sinne foorumiin, siellä on läppää tästäkin). Ongelmia tulee nakutuksen ja pakokaasun lämpöjen kanssa ja tietenkin se normaali: -kyllähän se vähän aikaa kestää vaikka millä puristuksilla/ahdoilla, mutta kuka niitä koneita jaksaa joka viikko aukoa..

      • turbo non-turbo

        Kiitos vastauksista ja tässä pari kysymystä lisää...

        Eli kyseessähän on 2G korin Eclipse FWD joissa 4G63 on kuskinpuolella, eriasia on 420A kone mistä en tiedä yhtään mitään (mitsu vai chrysler). onko G2:a käytetyt lohkot samoja kuin esim. vanhat VR4 ja Gti Galantin. Dynamicejahan on ahdettu jälikikäteen varsin menestyksekkäästi...Lisksi vielä kiinnostaisi tieto, että mikä on tehokkain mahdollinen suomessa rekisteröitävä 4G63 turbo ja nimenomaan vuosimallia -99....


      • NJP
        turbo non-turbo kirjoitti:

        Kiitos vastauksista ja tässä pari kysymystä lisää...

        Eli kyseessähän on 2G korin Eclipse FWD joissa 4G63 on kuskinpuolella, eriasia on 420A kone mistä en tiedä yhtään mitään (mitsu vai chrysler). onko G2:a käytetyt lohkot samoja kuin esim. vanhat VR4 ja Gti Galantin. Dynamicejahan on ahdettu jälikikäteen varsin menestyksekkäästi...Lisksi vielä kiinnostaisi tieto, että mikä on tehokkain mahdollinen suomessa rekisteröitävä 4G63 turbo ja nimenomaan vuosimallia -99....

        tietääkseni. lohkot ovat erilaisia. Vanhat ovat 6-pulttisia, uudemmat 7-pulttisia, vanhemmissa on runkolaakeri pukit erilliset, uudemmissa yhtenäiset... ja vielä eri vuosimallien välilläkin on eroja, mm. kampuroita ei voi vaihdella keskenään miten sattuu....

        Dynamicien "menetyksekkäästä" ahtamisesta oli juuri puhetta kerhon foorumissa, itse tekijän suusta kuultuna. Menetyksestä on tietysti monia mielipiteitä, mutta jos pakokaasun lämmöt huitelee 1000C nurkilla, niin minun mielestäni rakenteessa on vielä parantamisen varaa. Niin myös mr ahtopaineen mielestä, joka sorvasi sittemmin mäntiä matalammaksi....

        Maku asioitahan nämä... itse kyllä vaihtaisin ainakin ne männät...


    • holset

      ahtoja tuskin voit laittaa kuin 0.4 bar alkaa vitunmoinen nakutus sytkää myöhäistämällä saat nostettua lisää mutta pakolämmöt nousee liikaa ja alkaa mäntien sulaminen siihen apua saat jäähdyttämällä imuilmaa esim tolueenilla jota ruiskutat ennen kaasuläppää mieluummin noin 50cm ennen...helpointa on vaihtaa just ne männät tai muuttaa entisiä..lisäksi ilmamäärä mittari ainaskin dohc koneessa käy pieneksi se täytyy ottaa esim 3000 pajerosta se on sama kuin evoissa..

      • A.S

        Seiskan männät sisään, pari kymppiä lohkosta veke ja pienet lovet venoille.Kooleri väliin ja ohjelmoitava boxi.ja vielä vaikka vesiruisku kaupanpäälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      97
      5979
    2. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      210
      3304
    3. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3268
    4. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3225
    5. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2495
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2464
    7. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2323
    8. Onko 172cm lyhyt?

      Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      255
      1978
    9. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1606
    10. 6
      1378
    Aihe