Kuka tietää vuosimallien 96-00 4G63 (kone vielä kuskin puolella) turbottoman ja turbo koneen eroavaisuudet. Lähinnä kiinnostaa mäntien/puristussuhteen, alakerran, ruiskun ja kannen erot. Esim. DSM myy 4G63 non-turbo moottorin turbo kit sarjaa mikä sisältää imusarjan ,polttoainepumpun ja muun oleellisen. Ko sarja ei kuitenkaan sisällä esim. mäntiä. Mitenköhän n.10:1 puristussuhde pelaa 1 bar:n ahtojen kanssa ??
Vastatkaa vain jos tiedätte, joku asiapitoinen tekniset tiedot linkkikin ois magee....
P.S. miksei MitsuClubFinlanlandin tekniikka foorumiin ei saa jätettyy uutta aihetta (olen kirjautunut)
4G63
5
1474
Vastaukset
- NJP
millä nimellä olet kirjautunut? Kyllä sinne kaikki muut halukkaat ovat päässeet....
Jos foorumin kanssa on ongelmia, niin etusivulta löytyy kyllä e-mail johon voi kirjoittaa.
Ja asiaan. -96 eteenpäin moottorit ovat jo apukuskin puolella, EVO4 lancerista eteenpäin.
Eroa on männissä, runkolaakeri pukeissa, lohkossa, ruiskussa, kansissa todennäköisesti, nokissa, kiertokangissa, vauhtipyörässä....
Yli 10 puristeisesta vapaastihengittävästä ei saa kunnollista turbokonetta, varsinkaan jos ei moottroin ohjaus ole ajantasalla. Korkea puristeinen ei pelaa ainakaan kovin hyvin 1 barin ahtojen kanssa (yritä päästä sinne foorumiin, siellä on läppää tästäkin). Ongelmia tulee nakutuksen ja pakokaasun lämpöjen kanssa ja tietenkin se normaali: -kyllähän se vähän aikaa kestää vaikka millä puristuksilla/ahdoilla, mutta kuka niitä koneita jaksaa joka viikko aukoa..- turbo non-turbo
Kiitos vastauksista ja tässä pari kysymystä lisää...
Eli kyseessähän on 2G korin Eclipse FWD joissa 4G63 on kuskinpuolella, eriasia on 420A kone mistä en tiedä yhtään mitään (mitsu vai chrysler). onko G2:a käytetyt lohkot samoja kuin esim. vanhat VR4 ja Gti Galantin. Dynamicejahan on ahdettu jälikikäteen varsin menestyksekkäästi...Lisksi vielä kiinnostaisi tieto, että mikä on tehokkain mahdollinen suomessa rekisteröitävä 4G63 turbo ja nimenomaan vuosimallia -99.... - NJP
turbo non-turbo kirjoitti:
Kiitos vastauksista ja tässä pari kysymystä lisää...
Eli kyseessähän on 2G korin Eclipse FWD joissa 4G63 on kuskinpuolella, eriasia on 420A kone mistä en tiedä yhtään mitään (mitsu vai chrysler). onko G2:a käytetyt lohkot samoja kuin esim. vanhat VR4 ja Gti Galantin. Dynamicejahan on ahdettu jälikikäteen varsin menestyksekkäästi...Lisksi vielä kiinnostaisi tieto, että mikä on tehokkain mahdollinen suomessa rekisteröitävä 4G63 turbo ja nimenomaan vuosimallia -99....tietääkseni. lohkot ovat erilaisia. Vanhat ovat 6-pulttisia, uudemmat 7-pulttisia, vanhemmissa on runkolaakeri pukit erilliset, uudemmissa yhtenäiset... ja vielä eri vuosimallien välilläkin on eroja, mm. kampuroita ei voi vaihdella keskenään miten sattuu....
Dynamicien "menetyksekkäästä" ahtamisesta oli juuri puhetta kerhon foorumissa, itse tekijän suusta kuultuna. Menetyksestä on tietysti monia mielipiteitä, mutta jos pakokaasun lämmöt huitelee 1000C nurkilla, niin minun mielestäni rakenteessa on vielä parantamisen varaa. Niin myös mr ahtopaineen mielestä, joka sorvasi sittemmin mäntiä matalammaksi....
Maku asioitahan nämä... itse kyllä vaihtaisin ainakin ne männät...
- holset
ahtoja tuskin voit laittaa kuin 0.4 bar alkaa vitunmoinen nakutus sytkää myöhäistämällä saat nostettua lisää mutta pakolämmöt nousee liikaa ja alkaa mäntien sulaminen siihen apua saat jäähdyttämällä imuilmaa esim tolueenilla jota ruiskutat ennen kaasuläppää mieluummin noin 50cm ennen...helpointa on vaihtaa just ne männät tai muuttaa entisiä..lisäksi ilmamäärä mittari ainaskin dohc koneessa käy pieneksi se täytyy ottaa esim 3000 pajerosta se on sama kuin evoissa..
- A.S
Seiskan männät sisään, pari kymppiä lohkosta veke ja pienet lovet venoille.Kooleri väliin ja ohjelmoitava boxi.ja vielä vaikka vesiruisku kaupanpäälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 975979
- 2103304
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663268Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183225Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162495Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242464Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282323- 2551978
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441606- 61378