pohjeluu poikki

kävelykeppi

onkos teillä kellään ollut - ja miten selvisitte siitä? Mulla on pohjeluun alapäästä, siitä vähän leveämmältä kohtaa se poikki ja nyt kipsissä neljä viikkoa.

12

11607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolestaan

nilkka murtunut ja edessä 6 viikkoa jalka kipsissä. Ekat 2 (joista toinen takana) kipsisaapas, jonka jälkeen saa onneksi kevyen kipsin. Toivottavasti sulla on kaikki mennyt hyvin ja olet jo tottunut kipsiin ja keppeihin

• takana 2 viikkoa sauvoilla

kyllä tämä aika on mennyt kotona keppeillessä. Kaikki ulkoilmaelämä näyttää niin ihmeelliseltä ja ihanalta...,

• kömpelö

oliko kivaa pitää kipsiä jalassa ja miten sait sen murtumaan

• pohjeluu kans poikki

itselleni määrättiin 6 viikkoa, kipsiä. mieli teki jo kävellä varovasti tukisiteen kanssa ilman kipsiä ja keppejä.

• kipsissä

Näillä säillä ei todellakaan ole mukavaa viettää aikaa jalka kipsissä. Mites sulla on lähtenyt parantuminen ja liikkuminen kipsin ja keppien kanssa liikkeelle?

Itse saan ylihuomenna lasikuituisen kipsin tän ensimmäisen paksun tilalle, niin voi toivottavasti jo alkaa laittaa painoakin jalalle

• rasitusvamppi

Niin no. Siitä on jo kolme vuotta kun meni sekä sääri- että pohjeluu poikki. Säärikorjattiin ydinnaulalla, mutta pohkeelle ei tehty mitään. Myöhemmin kun sääri oli jo ok, mutta onnuin edelleen, niin todettiin pohjeluussa valenivel.
      Eli se oli luutunut vinoon ja luunpäiden välillä on vain pieni "silta" joka joustaa joka askeleella ja on saanut pohjelihaksen kasvattamaan itseään tukemaan tätä luuta. Nyt kun pohjetta rasittaa niin saattaa yht´äkkiä tuntua kova viilto pohkeessa ja pitää aina odottaa että lihas rentoutuu.
      Huonosti luutuneen pohjeluun aiheuttaman epästabiilin askeleen lieveilmiönä saattaa olla myöhemmällä iällä nilkan nivelrikko.

Toivottavasti te ette joudu tekemisiin tällaisten asioiden kanssa. Voimia teille ja lähtekää vaan rohkeesti ulkoilemaan! Pyöräilyhanskat on hyvät ku menee kepeillä...
      Hyvää kesää.

• varmastikin

ja miten se on tapahtunut, niinkuin kirjoitit. Täytyy vaan toivoa, että luutuu oikein ja hyvin eikä tule tehtyä itse mitään virheliikkeitä tänä sauvakävelyaikana...

vähän kenkuttaa kun menee ihmisten ilmoille niin suorastaan pelottaa se ryntäily kun itse pitää koko ajan kaikki tehdä hitaamman mukaan...

• hanunho
        varmastikin kirjoitti:

ja miten se on tapahtunut, niinkuin kirjoitit. Täytyy vaan toivoa, että luutuu oikein ja hyvin eikä tule tehtyä itse mitään virheliikkeitä tänä sauvakävelyaikana...

vähän kenkuttaa kun menee ihmisten ilmoille niin suorastaan pelottaa se ryntäily kun itse pitää koko ajan kaikki tehdä hitaamman mukaan...

Niin, mulla siis meni futispelissä, kun vastustaja tuli hieman lujempaa sivulta sukille.

Itseni kohdalla en usko että oma käytökseni on ollut mitenkään ratkaiseva paranemisen suhteen. Kuntoutin jalkaa mielestäni hyvin kotikonstein ja ainoo vaihtoehto että olisin ite jotenkin vaikuttanu luutumiseen on ne pari kertaa kun liukastu suihkussa niillä kepeillä... Että ooppa varovainen.
        Kävelin silloin 3,5 kuukautta kepeillä. Viimeset 2 viikkoo yhellä. 8 kk tapahtuneesta en enää ontunut, 11 kk pystyin hölkkään ja 13 kk niin juoksin täysillä, mutta niinkuin kerroin niin edelleen vaivaa.

Kannattaa tietysti syödä monipuolisesti, liikkua muuten, pitää yläkroppa kunnossa ja yks mikä on ehkä paras kuntoutusmuoto kun jalalla ei pysty vielä varaamaan on VESIJUOKSU.

Ja rohkeesti vaan ulos, niin mielikin paranee! Mut otettiin ainakin tosi hyvin huomioon kaupungilla (Tre), porukka availi ovia, päästi bussissa istuun ja kuski odotti aina että mä pääsen istuun ennenku lähti pysäkiltä. Ja ainaki mäkkärissä myyjä tarjoutu vapaaehtosesti tuomaan tarjottimen pöytään.

• uimahalliin !
        hanunho kirjoitti:

Niin, mulla siis meni futispelissä, kun vastustaja tuli hieman lujempaa sivulta sukille.

Itseni kohdalla en usko että oma käytökseni on ollut mitenkään ratkaiseva paranemisen suhteen. Kuntoutin jalkaa mielestäni hyvin kotikonstein ja ainoo vaihtoehto että olisin ite jotenkin vaikuttanu luutumiseen on ne pari kertaa kun liukastu suihkussa niillä kepeillä... Että ooppa varovainen.
        Kävelin silloin 3,5 kuukautta kepeillä. Viimeset 2 viikkoo yhellä. 8 kk tapahtuneesta en enää ontunut, 11 kk pystyin hölkkään ja 13 kk niin juoksin täysillä, mutta niinkuin kerroin niin edelleen vaivaa.

Kannattaa tietysti syödä monipuolisesti, liikkua muuten, pitää yläkroppa kunnossa ja yks mikä on ehkä paras kuntoutusmuoto kun jalalla ei pysty vielä varaamaan on VESIJUOKSU.

Ja rohkeesti vaan ulos, niin mielikin paranee! Mut otettiin ainakin tosi hyvin huomioon kaupungilla (Tre), porukka availi ovia, päästi bussissa istuun ja kuski odotti aina että mä pääsen istuun ennenku lähti pysäkiltä. Ja ainaki mäkkärissä myyjä tarjoutu vapaaehtosesti tuomaan tarjottimen pöytään.

toi vesijuoksu on tosi hyvä idea. Olen kotona lähinnä "polkenut pyörää" selin lattialla ja jotain muuta venyttelyä jne. Harmittaa kun kunto oli tosi kova ennen tätä. Mutta siis aika kauan itse asiassa tuo kuntoutuminen kaikkinensa kestää kuitenkin.

• hanunho
        uimahalliin ! kirjoitti:

toi vesijuoksu on tosi hyvä idea. Olen kotona lähinnä "polkenut pyörää" selin lattialla ja jotain muuta venyttelyä jne. Harmittaa kun kunto oli tosi kova ennen tätä. Mutta siis aika kauan itse asiassa tuo kuntoutuminen kaikkinensa kestää kuitenkin.

Joo kaikki mitä kotona tekee ja urheilee ni kantaa hedelmää kuntoutusprojektissa. Toki tarvii sit levätäkin. Kaikki käsipainot yms on hyödyllisiä kun käyttää vähä mielikuvitusta. Sit mä sain sairaalasta fysioterapeutilta sellasen jumppakuminauhan (sininen) se oli tosi hyvä ja sopivan jäykkä. Sillä sain polven liikeradan kuntoon ja nilkkaa vahvistettua. Toki apuna oli myös kuntopyörä jonka polkemisen aloitin heti kun sain varata jalalle.
        Se vesijuoksu on oikeesti tosi tehokas ja hyvä keksintö. Ne vesijuoksuvyöt maksaa halvimmillaan joku pari kymppiä ja siitä saatu hyöty on kyl hintansa väärti. Riippuu vähä uimahallista mutta niitä voi saada vuokrallekin...

Parantuminenhan on täysin yksilöllistä. Voi olla että oot kunnossa paljon aikasemminkin. Ainakin toivotaan niin!

• jennaeveliina

hei saanko sun numeron ? haluun kuulla enemmän. mulla ihan samanlaisia oireita.

• Anonyymi

Itellä pohjeluu poikki kaatusin sähkö laudalla tyrmäystippoja takia ja puhallus tulos oli 0.38 promillea leikatiin 7ruuvia ja levy ja 2viikkoa jaksoin olla mitää tekemättä sen jälkeen ajellut manuaali autolla ja pyörinyt siellä sun täällä ja ei ole kipua ollut mut toivotaan et parantunut kontrolli 2viiko.kuluttua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe