Poika ekalla luokalla ja haluaisin muistaa pojan opettajaa nyt kevätjuhlissa. Opettaja on mies enkä keksi mitään ostettavaa. Antakaa hyviä vinkkejä mitä vois ajatella!! Kiitos vastanneille.
Mitä lahjaksi miesopelle?
19
10404
Vastaukset
- helppo nakki
tee kuroset
- nlasn,m
osta ihan vaan ruusu! meillä on ostettu opettajille aina ihan vaan ruusut :) ja jos sen ostat niin älä osta sitä perinteistä punasta vaan vaikkapa sininen :)
- ope...
ja inhoaa jokavuotisia kukkia. Mieleenpainuvimpia lahjoja ovat olleet ihan tavallinen koho-onki ja hyttyshattu ( lapset tiesivät open intohimoiseksi marjastajaksi ja sienestäjäksi).
- aineenope
Minäkään en niistä kukista niin perusta, vaikka olenkin nainen:) Parasta on, jos kukan seurana on itse tehty kortti, jossa on muutama henkilökohtainen sana. Sellaiset lämmittävät ja jäävät mieleen. Kahvikuppi tulee myös varmasti opehuoneessa käyttöön, jos sellaisen saa.
- satu40
kortti, itse piirretty sarjakuva, runo tms?
- jos antaja
haluaa omasta tahdostaan tuoda lahjan, ei niin että vanhemmat käskee. Itsetehdyt kortit kivoja vaan kaikki eivät tykkää tehdä niitä. Ja ruusu on helppo viedä miesopellekin ,tai mikä tahansa pieni juttu! Olen joskus saanut karkkiakin ja maistui tosi hyvältä.
- vaikka
itsetehty kortti! Sellaiset ovat kaikkein rakkaimpia. Skumppapullo tai valkoviiniä ovat aina hyviä lahjoja, sukupuoleen katsomatta.Ovat muuten lahjoja, joita opet myös ostavat lastensa opettajille, ainakin meidän koulussa. Kukat ovat tosi kauniita ja tuoksuvat ihanalle mutta esim. itselläni on käynyt pariin otteeseen niin, että olen lähtenyt heti kesän alettua muille maille lomailemaan, jtn. kukat ovat jääneet ilman kaitsijaa ja harmittanut on kovasti lasten puolesta.
naiserkkaope - slkdflkjsdf
Kuten noista yllä olevista vastauksista jo voi päätellä, niin mitään varmaa vinkkiä ei voi antaa, koska saajien mieltymyksiä on yhtä paljon kuin saajiakin.
Kukat varmasti ilahduttavat monia, mutta kaikki eivät niistäkään perusta tai eivät osaa/jaksa/ehdi niitä hoitaa. Viinistä ilahtuu moni, mutta eivät varmasti kaikki (jos onkin perheessä ongelmia alkoholin kanssa tai ollaan täysraittiita). Erilaiset esineet ovat kivoja, mutta niitäkin voi vuosien mittaan kertyä ahdistavia määriä (hennooko lahjoittaa eteenpäin tai myydä kirpparilla).
Ehkä varmin valinta kai on se jokin itse tehty juttu, koska useimpien opettajien ainakin luulisi sellaisia arvostavan. Ehkä siis niin päin, että kortti/runo/piirustus ja sen lisäksi se kukkanen tai vaikka karkkia oman mieltymyksen mukaan. - ope itsekin
Jos opettaja on miespuolinen, en tunne montakaan miestä joka "ilahtuu" ruususta tai kukkakimpusta.
Itse tehty kortti on toki herttainen. Pieni "muistoesinekin", mutta nämä viimeksimainitut päätyy ennenpitkää roskiin.
Tiedättekö opettajasta enemmän, asuuko omakotitalossa, onko puutarhaihmisiä.. mieluummin vaikka kukkien siemeniä kuin leikkoruusu... tai kuka kieltää antamasta porkkanansiemeniä!!!
Entä itsetehtyjä pikkuleipiä... Miettikää lahjan saajaa, hänen ikäänsä jne. niin sopiva lahja löytyy varmasti. - ihan
Paras lahja voisi olla jotain, missä on ajatusta. Jokin open harrastukseen liittyvää, tai jotain hänen luonteeseensa. Perenna pihalle, jos hänellä on pihaa. Onkivapa, mitä joku tuossa aikaisemminkin ehdotti on vallan mainio ajatus. Siis jotain ihan muuta kuin se ruusu. Jotain, missä olet uhrannut ajatusta, jos ope on sen ansainnut.....
- MiesOpe
Ei
-kukkia (ei missään nimessä)
-piirustuksia
-mitään naismaista (esim perenna tai moppi)
-turhia "matkamuistomaisia" esineitä tai tilpehööriä (menee suoraan roskiin)
Joo
-asiallinen alkoholi
-miesmäiset jutut (vaikkapa viehe tai jakoavain)
-itsetehty ruisleipä ja salaatinkastike
-muut erilaiset lahjat
-karkit, suklaat - manlyman
Hei Mokka!
Mielestäni esim. grillikinnas ja lasta tms. on hyvä idea! Kukapa ei nauttisi kesällä grilliherkuista! - smile
Hyviä vinkkejä on tullutkin jo paljon, mutta lisäisin vielä, että erilaise "kesäjutut" ovat ainakin hauskoja:
- onki
- juomakatiska
- tikkataulu
- pihapeli (etenkin jos opella on omia muksuja)
- riippumatto
tai sitten
- leffalippu
- lippu paikalliseen kesäteatteriin / futismatsiin / kesäkonserttiin / huvipuistoon
- kahvilakuponki / jätskilahjakortti- Herr Adolf
Onko sillä naista? Jos ei, niin Königin sarjakuva-al bumi voisi olla hauska lahja.
- On the Rocks
Osta joku kunnon cd-levy. Esimerkiksi takuuvarmasti hyvä on "Nat Newborn Big Time: On The Rocks" Itsekin taidan viedä levyn lapseni miesopelle.
- en varsinaisesti
kaipaa muistamista. Ainakaan en taatusti pidä niitä perheitä huonompina, jotka eivät tuo mitään. Työni olen tehnyt niinkuin jokainen ilman sen kummpempia glorioita.
Jos lapsi kovasti itse haluaa jotain tuoda, niin kuten jo edelläkin oli, niin ainahan jokin itse tehty asia on hauska muisto. Esim. kirjoitelma menneestä vuodesta.
Kova tarve, jos on kaupasta ostaa, niin ihan tosiaan sitten käyttötavaraa. Ihan sitä mitä muutenkin lahjaksi toivotaan. Eihän ope mikään erityistapaus ole. Palkka ei ole suuren suuri, joten ihan sellaista, mitä mahd. tarvitsee.
Kukkia ei kiitos! Toki arvostan sitäkin elettä. - jokunem3
minun lapseni opettaja on hulluna suklaaseen ja hänellänäkee aina juhlissa kauhea kasa konvehti rasioita. Tuosta lahjasta ei tietysti kaikki tykkää, mutta kumminkin..
- Nice ope
Vihta. Itse tehtyä salaatinkastiketta kauniissa pullossa. Wanhan Markin saippuapullo. Saunatyyny. Lahjakortti paikalliseen kahvilaan.
- sukankuluttaja2
Villasukat koti-iltoihin. Ihan ostetutkin käy. Ne lämmittävät kuin lapsen mieli ja kuluvat talven aikana puhki ja seuraavana keväänä taas uudet sukat. Helppoa kuin heinänteko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361