Syklofotokoagulaatio silmään

Onko tehty

Onko kellekään tehty silmänpainetta alentammaan laserilla Syklofotokoagulaatio ja paljonko auttoi itse operaation kulku ja toipuminen.

8

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta uteliaisuuttani

      kyselisin, että onko sulle tehty muunlaisia glaukoomaleikkauksia tai miksi sulle ollaan tekemässä juuri tämä leikkaus.

      katselin nimittäin netistä, että mulle tuo leikkaus sopisi kun on tehty sarveiskalvonsiirtoja ja verkkokalvokirurgiaa silmään. Trabekulektomiaa kun ei suositella tällaiseen silmään.

      • Onko tehty

        Oikeaan silmään asennettiin Monteloimplantti viime vuodenlopussa ja nyt vasempaan suunniteilla tälläinen laserilla tehtävä "helpompi".
        Käytössäni reumalääkityksenä biolääke Humira ja se pitäisi keskeyttää jos leikkaus tehtäis veitsellä.


      • utelias taas
        Onko tehty kirjoitti:

        Oikeaan silmään asennettiin Monteloimplantti viime vuodenlopussa ja nyt vasempaan suunniteilla tälläinen laserilla tehtävä "helpompi".
        Käytössäni reumalääkityksenä biolääke Humira ja se pitäisi keskeyttää jos leikkaus tehtäis veitsellä.

        isilläkin on reumaan biolääke, muttan hokannut, että se voisi estää leikkauksen. kaikkee sitä oppii.

        lykkyä operaatoon, ja toivottavasti joku sulle vastaa, joka asiasta jotain tietää.


    • painetta

      Minulle on tehty tapaturmaisen silmävamman jälkeen syklofotoleikkaus, Paineet maksimilääkityksellä n, 35-40 ennen leikkausta. Operaatio ohi odotteluineen n.2h turussa. Paineet putosi 4 päivän kuluttua olleeseen mittaukseen 10:een. Siitä noin 3vk paine cosopt ja oftan dexachlora lääkityksen aikana 16:ta. Nyt kulunut operaatiosta noin 7vk ja paine noin 40, taas maksimilääkitys ja todennäköisesti operaatio uusitaan tai sitten joku toinen vaihtoehto.

      • silmäsairas

        Jotakin arpeutumia silmään,että paine laskisi .Se autuus kesti vain muutaman kuukauden.
        Leikkautin alkavan kaihin ja se pitää nyt paineen kurissa,kun on kaksi erilaista silmätippaa.
        Näkö siitä silmästä tosin oli mennyt melkein kokonaan korkean paineen takia,joka antoi
        oireita vasta näön heikentymisellä.Silloin peli oli jo menetetty.
        Jos paine nousee toisessa silmässä,tehdään kaihileikkaus,koska kaihia on jo melkolailla.
        Paine oli tosin tänään hyvä 14,6 molemmissa silmissä.-Ilmeisesti on kaihileikkaus edessä
        lähiaikoina ihan itsensä kaihin takia.


    • syklofoto

      Miehelle suunnitteilla Oulussa tuollainen syklofotokoagulaatio-hoito. Häellä on synnynnäisen syndrooman aih. sarveiskalvojen surkastuma ja sitä myötä silmänpainetauti. 10 % näkökyvystä jäljelllä ja kipuja on, suojalinssit mol. silmissä, etteivät sarveiskalvot reikiydy. Kivunhoitona siis tuo juttu. Onkohan se yleensä vain polikliininen nopea juttu?

    • jeeppss

      Minulle on tehty juuri OYS:ssa tuo syklofotoagualaatio toimenpide 3 vai 4 kertaa. Olen nuori joten olen halunnut sen tehtävän nukutuksessa ja olen yöpynyt osastolla. Olen saanut sen käsityksen että sitä tehdään paikallispuudutuksessakin jolloin olisi mahdollista päästä samana päivänä jo kotiin. Minulle nuo käsittelyt ovat tehonneet ja on tosi hyvä että ei ole sillain kirurginen ettei jouduta veitsellä kajoamaan tai putkia asettamaan. Minulla kun on rakenteellisesti pienet silmät niin en edes suostu kirurgisiin toimenpiteisiin.

      Minua kiinnostaisi että kuinka monta kertaa tuota toimenpidettä on mahdollista tehdä että onko siinä joku raja. Ja muodostaako se jotain arpikudosta jonka takia ei voi tiettyä määrää enempää tehdä. Se ehkä selviäisi Oulun lääkäreiltä kysymällä.

    • Anonyymi

      Minulle on tehty syklofotokoagulaatio Hämeenlinnassa noin viikko sitten. Silmä on vähän verestävä, ei kipeä. Tiputtelen Oftan Dexa-Chloraa 6 x päivässä viikon ajan ja sitten 3 x päivässä 3 viikon ajan, sitten kontrolli.
      Paineet ennen toimenpidettä noin 22
      Lääkkeinä Cosopt ja Lumigan.
      Minulla on pitkäaikainen glaukooma ja olen jo iäkäs. Näkökyky on vielä hyvä.

      Lena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe