Olen yrittänyt tehdä pyöreän muotoista logoa eräälle nettisivustolle. Kuitenkin tämän ympyrän kulmat jäävät valkoisiksi.
Olen ensin avannut tavallisen "White" backgroundin ja sitten rajannut ympyrän muodon. Sitten kopioinut ja liittänyt uudelle Transparent-pohjalle. Olen myös tallentanut joko .png- tai .gif-muotoon. Jos tästä on apua, niin käytän Adobe Photoshop CS3:a.
Missähän mahtaa olla vika, jos kuitenkaan nettisivustolla tämä ei näytä pelkkää ympyrää, vaan ympyrän lisäksi valkoiset kulmat.
Photoshop ja transparent
6
344
Vastaukset
..olikohan HELP-valikossa, on työkalu, jolla tuo esim. gif tehdään. Aika kumma sijainti tuolla.....
- PSaloittelija
Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.
PSaloittelija kirjoitti:
Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.
se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...
- PSaloittelija
ThreeMice kirjoitti:
se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...
... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?
Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :) PSaloittelija kirjoitti:
... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?
Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.
- PSaloittelija
ThreeMice kirjoitti:
PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.
Ainakaan CS3:ssa ei helpissä lue yhtään mitään Transparentista tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416