Photoshop ja transparent

PSaloittelija

Olen yrittänyt tehdä pyöreän muotoista logoa eräälle nettisivustolle. Kuitenkin tämän ympyrän kulmat jäävät valkoisiksi.

Olen ensin avannut tavallisen "White" backgroundin ja sitten rajannut ympyrän muodon. Sitten kopioinut ja liittänyt uudelle Transparent-pohjalle. Olen myös tallentanut joko .png- tai .gif-muotoon. Jos tästä on apua, niin käytän Adobe Photoshop CS3:a.

Missähän mahtaa olla vika, jos kuitenkaan nettisivustolla tämä ei näytä pelkkää ympyrää, vaan ympyrän lisäksi valkoiset kulmat.

6

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..olikohan HELP-valikossa, on työkalu, jolla tuo esim. gif tehdään. Aika kumma sijainti tuolla.....

      • PSaloittelija

        Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.


      • PSaloittelija kirjoitti:

        Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.

        se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...


      • PSaloittelija
        ThreeMice kirjoitti:

        se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...

        ... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?

        Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)


      • PSaloittelija kirjoitti:

        ... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?

        Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)

        PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.


      • PSaloittelija
        ThreeMice kirjoitti:

        PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.

        Ainakaan CS3:ssa ei helpissä lue yhtään mitään Transparentista tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe