Ostin puolitoistakuukautta sitten uuden Thomson putkitelkkarin kun halvalla sai. Suora kuvaputki, 100hz, 32" ja kuva on digiboksin kautta erinomainen, kehuin itseäni erinomaisesta ostoksesta.
Nyt kuitenkin onneni ylle on kasautunut synkkä pilvi jonka tällä viikolla huomasin, tai pikemminkin kuulin. Aina silloin tällöin, välillä enemmän, välillä vähemmän, telkkari sirisee omituisesti. Ääni on korkeahko, ei hirmu kova mutta hiljaisissa kohdissa se selvästi häiritsee. Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta sirinästä, onko se vain Thomsonin tyyppivika vai muissakin kuvaputkissa ko. vikaa esiintyy?
Televisioni sirisee!
19
2724
Vastaukset
- tsekannu
ettei oo heinäsirkkoi sisällä
- Luehan tästä ...
Ostit sitten vuonna 2007 putkitelkkarin. Sitten sen piti olla kaiken lisäksi Thomson. Kas kun ei Philips.
Ei aina kannata ostaa sitä, mitä saa halvalla. Maksoit oppirahat, ellet sitten jatka tyhmää käytöstäsi. Onnea.- Säästäväinen
Thomsonin ovh. oli 399 mutta koska näytekappale sain sen 320! Yhtä hyvästä 32" lcd-telkkarista saisi maksaa yli tonnin! Minulle kuvanlaatu ratkaisee!
- Telkuntöllääjä
Säästäväinen kirjoitti:
Thomsonin ovh. oli 399 mutta koska näytekappale sain sen 320! Yhtä hyvästä 32" lcd-telkkarista saisi maksaa yli tonnin! Minulle kuvanlaatu ratkaisee!
Ei, kun hinta.
Juurihan selittelit miten halvalla sait näytekappaleen kun se hyvän kuvanlaadun näyttävä LCD oli paljon kalliimpi. Hinta siis sulla ratkaisi, ei kuvanlaatu. MOT.
- siinä
Takuu voimassa. Soita valtuutettuun takuuhuoltoon (myyjä kertoo missä), niin mekaanikko tulee ja suihkauttaa koneen keloille vähän lakkaa. Johan vinku lakkaa.
- Kerro lisää
Tuo kyllä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, maailma on opettanut kyyniseksi. Ettei itse tarvitse vääntää Thomsonia huoltoon vaan että huoltomies tulee kotiin?! "Koneen keloille vähän lakkaa", onko muissakin telkkareissa tuollaisia keloja, onko sirinä yleistäkin, mitä tuo lakka on?
- "siinä"
Kerro lisää kirjoitti:
Tuo kyllä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, maailma on opettanut kyyniseksi. Ettei itse tarvitse vääntää Thomsonia huoltoon vaan että huoltomies tulee kotiin?! "Koneen keloille vähän lakkaa", onko muissakin telkkareissa tuollaisia keloja, onko sirinä yleistäkin, mitä tuo lakka on?
itse olen joskus käynyt asiakkaan kotona sellaisen tekemässä. Riippuu tietysti paikasta, jos tv on väljässä paikassa että mahtuu levittämään tavarat siihen. Jos matka ei ole pitkä, otan kyllä koneen huoltoon, koska siellä on "vehkeet jo valmiiksi levällään". Se korjaus tapahtuu jo paljon helpommin. "muissakin telkkareissa tuollaisia keloja"-kaikissa kuvaputkikoneissa on. Rohkeasti vain Thomson takuuhuoltoon yhteys. Kysyvä ei tieltä eksy. PS. Käynti/kuljetus kuuluu takuuseen jos ei ole matka TV.
- tiennyt!
"siinä" kirjoitti:
itse olen joskus käynyt asiakkaan kotona sellaisen tekemässä. Riippuu tietysti paikasta, jos tv on väljässä paikassa että mahtuu levittämään tavarat siihen. Jos matka ei ole pitkä, otan kyllä koneen huoltoon, koska siellä on "vehkeet jo valmiiksi levällään". Se korjaus tapahtuu jo paljon helpommin. "muissakin telkkareissa tuollaisia keloja"-kaikissa kuvaputkikoneissa on. Rohkeasti vain Thomson takuuhuoltoon yhteys. Kysyvä ei tieltä eksy. PS. Käynti/kuljetus kuuluu takuuseen jos ei ole matka TV.
Tuohan on vallan erinomainen uutinen jos kotoa tulevat hakemaan. Ei siinä muuta mutta kun auto pitäisi kaverilta lainata,telkkari painaa kuin synti, kaksi ukkoa pitää olla kantamassa.
- "siinä"
tiennyt! kirjoitti:
Tuohan on vallan erinomainen uutinen jos kotoa tulevat hakemaan. Ei siinä muuta mutta kun auto pitäisi kaverilta lainata,telkkari painaa kuin synti, kaksi ukkoa pitää olla kantamassa.
Itse teen Thomson takuuhuoltoja ja en ole niitä kuljetuksia asiakkaalta veloittanut. Ainut rajoitus on että se matkakulu maksetaan lähimpään valtuutettuun huoltoon. Nyt vaan kysyt myyjältä lähintä Thomson huoltoa.
- ...
"siinä" kirjoitti:
Itse teen Thomson takuuhuoltoja ja en ole niitä kuljetuksia asiakkaalta veloittanut. Ainut rajoitus on että se matkakulu maksetaan lähimpään valtuutettuun huoltoon. Nyt vaan kysyt myyjältä lähintä Thomson huoltoa.
Itse käytin omaa Thomsoniani huollossa samaisen surinan takia. Valehdeltiin päin naamaa lähimmän huollon sijainti.
Sanoivat että lähin huoltoliike jossa voidaan Thomson huoltaa on Helsingissä. Myöhemmin ilmeni että töllö ei ollut koskaan liikahtanutkaan vaan se oli käynyt muutaman sadan metrin päässä olevalla yleisellä tv-huoltamolla Jyväskylässä. Lupailtiin että viikossa tulee, meni kolme.
Yllätys yllätys vikaa ei oltu korjattu ja heidän mielestään tuo järjetön, yhtäkkiä alkanut surina ei ollut vika. Enää he eivät suostuneet lähettämään tv:täni valtuutettuun huoltoon koska se oli todettu ehjäksi?? Näin siis täällä, en sano että joka paikassa noin toimittaisiin. - "siinä"
... kirjoitti:
Itse käytin omaa Thomsoniani huollossa samaisen surinan takia. Valehdeltiin päin naamaa lähimmän huollon sijainti.
Sanoivat että lähin huoltoliike jossa voidaan Thomson huoltaa on Helsingissä. Myöhemmin ilmeni että töllö ei ollut koskaan liikahtanutkaan vaan se oli käynyt muutaman sadan metrin päässä olevalla yleisellä tv-huoltamolla Jyväskylässä. Lupailtiin että viikossa tulee, meni kolme.
Yllätys yllätys vikaa ei oltu korjattu ja heidän mielestään tuo järjetön, yhtäkkiä alkanut surina ei ollut vika. Enää he eivät suostuneet lähettämään tv:täni valtuutettuun huoltoon koska se oli todettu ehjäksi?? Näin siis täällä, en sano että joka paikassa noin toimittaisiin.Isojen paikkakuntien onkelma. Jokainen oikea tv-monttööri tietää mistä johtuu tv. vinkuminen (voi myös kutsua surinaksi) ja miten se korjataan, vaikkei se juuri korjaajan seisoessa vieressä esiintyisikään.
- sellaisen
"siinä" kirjoitti:
Isojen paikkakuntien onkelma. Jokainen oikea tv-monttööri tietää mistä johtuu tv. vinkuminen (voi myös kutsua surinaksi) ja miten se korjataan, vaikkei se juuri korjaajan seisoessa vieressä esiintyisikään.
surisijan huoltoon aamulla ja hain iltapäivällä pois. Korjattuna, vaikka ei saanut vikaa itse esille. Ei oo enää surissu. Ai missä? no etelä-karjalassa. Kosken kaupungissa.
- Hese
Ei ihan samaa juttua kuin itse aiheessa, mutta mistähän johtuu, että kun katsoo digiboxin kautta jotain kanavaa, vaikka Mtv3, niin tulee samaisen kanavan analogiääni (huomaa viiveestä) hieman läpi. Äänen huomaa kun laittaa digiboxin kokonaan äänettömäksi ja tv:n kaukosta äänet lujemmalle/täysille niin ikäänkuin kuiskii ääntä läpi. Ilmiö toistuu minusta joskus niinkin, jotta läpitunkeva ääni onkin eri kanavan ääntä, ilmeisesti käsittääkseni kuitenkin analogisen kanavan ääntä. Liekkö kytkentä kuvio-ongelma?? Minulla liitettynä tallentava dvd, tallentava digiboxi ja Thomsonin putkimallilaajakuva-tv, hankittu puolisen vuotta sitten eli takuu edelleen voimasssa 1,5 v. Vois arvella, että ei ehken ole kuitenkaan vika tv:ssä. Vai onkohan?
- "siinä"
Hese kirjoitti:
Ei ihan samaa juttua kuin itse aiheessa, mutta mistähän johtuu, että kun katsoo digiboxin kautta jotain kanavaa, vaikka Mtv3, niin tulee samaisen kanavan analogiääni (huomaa viiveestä) hieman läpi. Äänen huomaa kun laittaa digiboxin kokonaan äänettömäksi ja tv:n kaukosta äänet lujemmalle/täysille niin ikäänkuin kuiskii ääntä läpi. Ilmiö toistuu minusta joskus niinkin, jotta läpitunkeva ääni onkin eri kanavan ääntä, ilmeisesti käsittääkseni kuitenkin analogisen kanavan ääntä. Liekkö kytkentä kuvio-ongelma?? Minulla liitettynä tallentava dvd, tallentava digiboxi ja Thomsonin putkimallilaajakuva-tv, hankittu puolisen vuotta sitten eli takuu edelleen voimasssa 1,5 v. Vois arvella, että ei ehken ole kuitenkaan vika tv:ssä. Vai onkohan?
Osta kunnollinen täyssuojattu scart johto (tai jos saat lainattua). Sieltä saattaa puskea läpi se analoginen kanava jota on viimeeksi katsottu, ennenkuin digiboxi on käännetty päälle. Voit kokeilla niin, että laitat boxin kiinni, vaihdat tv.n tyhjälle analogiselle kanavalle (lumisadetta), ja sitten boxi päälle. Jos nyt ei kuulu haamuääntä niin uusi scart piuha.
- Hese
"siinä" kirjoitti:
Osta kunnollinen täyssuojattu scart johto (tai jos saat lainattua). Sieltä saattaa puskea läpi se analoginen kanava jota on viimeeksi katsottu, ennenkuin digiboxi on käännetty päälle. Voit kokeilla niin, että laitat boxin kiinni, vaihdat tv.n tyhjälle analogiselle kanavalle (lumisadetta), ja sitten boxi päälle. Jos nyt ei kuulu haamuääntä niin uusi scart piuha.
Joo, voip olla, että meillä nuo scartit ei ole kaikilta puolin priimaa, ehkä kuitenkin toimivia.
Läpituleva ääni loppui niinkin, että irroitin sen dvd -laitteen scartit kokonaan. Tietenkin,jos tulisi dvd-leffan katselu, niin pitää lyödä piuhat kiinni eli ei nyt kuullosta varsin kätevältä,mutta läpituleminen loppui. Täytyypä hieman tutkia aihetta paremmalla ajalla. Muuten: mistä tunnistaa hyvän scart -johdon ja mistä niitä saa?? Tarjoajia on muutoin pilvin pimein lähes kirkonkylän kiskasta marketteihin!! - "siinä"
Hese kirjoitti:
Joo, voip olla, että meillä nuo scartit ei ole kaikilta puolin priimaa, ehkä kuitenkin toimivia.
Läpituleva ääni loppui niinkin, että irroitin sen dvd -laitteen scartit kokonaan. Tietenkin,jos tulisi dvd-leffan katselu, niin pitää lyödä piuhat kiinni eli ei nyt kuullosta varsin kätevältä,mutta läpituleminen loppui. Täytyypä hieman tutkia aihetta paremmalla ajalla. Muuten: mistä tunnistaa hyvän scart -johdon ja mistä niitä saa?? Tarjoajia on muutoin pilvin pimein lähes kirkonkylän kiskasta marketteihin!!huolloista. Niillä on yleensä erilaatuisia johtoja myynnissä. Pääsääntöisesti sen paremmin suojattu mitä paksumpi (ja jäykempi). Silloin siellä on signaalijohdoille erillissuojaukset (eli tavaraa on enemmän sisällä). Olen pannut merkille että marketeissa olevat johdot ovat kalliita, vaikka laatu ei olekkaan ihan sitä mitä hinta kertoo.
- korvaläpät
niin ei enää sirinät häiritse.
- tommonen
lcd ja kyllä on tv kuva yhtä suttua, ihan kun joku kelmu tuossa päällä. Hajoais vaan äkkiä että pääsis ostaa kunnon kuvalla varustetun putkitv:n. Myyjän sanat vaan jäi ihmetyttämään:siitä se kuva paranee myöhemmin. Siishäh miten se siitä myöhemmin paranee? Vitut se miksikään muutuu. Saivatkin vedettyä höplästä.
- Putkihaave
Mistäpä ajattelit sellaisen löytää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511863
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131756Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351527Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961208- 941195
- 841134
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3541002- 62869
- 49831
- 50816