Chevrolet Chevy Van

Kokemuksia Chevystä

Chevroletin Van 6,5 Diesel 1998 - 2000

Kokemuksia käytetyistä Vaneista?

Kertokaapa risut ja ruusut!

13

16481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevy van

      www.nettiauto.com

      Tällä hetkellä näyttää olevan hyviä autoja myynnissä.

      Tietoa sen verran, että kun ostat Vanin niin tarkista huoltokirja ja jos on 5000km välein öljyt vaihdettu niin kone kyllä kestää helposti 1000000km.

      Hyvä auto, on aika voittaja fiilis kruisailla Vanilla.

    • vanilla myös

      Mulla 99, 6,5 tdi ajettu 156thkm... olen itse ajanut kohta 12000km ei vikoja ,paitsi alip. pumppu , jarrupalat etu,tehty syöttöpumppu remontti 130th, ilmastoinninkenno vaihd, takapyörän stefat vaihd...itse vaihdoin termostaatit työnä noin 8h että remontit sitärataa.... mulla ennen tätä 6,2 D van jolla ajoin 80 th / 8500 e remontteihin (ostettaessa 170th...) itse sähkö as. ja osaan lukea mm. vikakoodit joten jos mielit "kuplavolsua" niin
      vani ei ole sitä,mutta asiallisesti huollettuna
      (5000km välein ) voi tarjota huippu kyytiä /tyyliä T : Essi .j.k. pitää olla asian harrastus / paksu lompakko jos mielii näitä...

      • vani99

        Hieno peli vaikka ikääkin on jo. En ole löytänyt oikein mihin vaihtaakaan... ajettu 220 tkm.

        Risut: ja muuta ei ole tehty kuin FSD elektroniikka siirretty kylmempään paikkaan ruiskun kyljestä ja samalla se uusittiin (400e). Samassa rytäkässä vaihdatin myös siirtopumpun (80e) joka huolehtiin diiselin pumppaamisesta tankista/ruiskun jäähdytyksestä. Ilmeisesti tuota johtui lämpöongelma joka rikkoi elektroniikan. Osan vaihtoväli 80 000km. Halpaa mielestäni. Kulutus on juu 13 -17 l/100km mutta on sen arvoista kyytiä. Ruisikun remonttiakaan ei ole ollut tarvis tehdä. Ei ole juuttunut kun käytän redlinen rl-2 puhdistus/voiteluainetta.

        Ruusut:Ikinä en istuis hiacessa tai ducatossa. Kyyti on pehmeän hyvää ja kone vääntää. öljynvaihdot on tärkeä juttu. 500Okm välein niin kestää. Vetelen kesäisin matkailuvaunua ja ei hyydy mäkeen. Auto johon kannattaa tehdä pikkuremontit.


    • kepa1

      http://www.netikka.net/chevrolet/
      Katto vähän sivujani jos sieltä sais jotain irti.
      Ittellä ollu tosiaan toi -99 6.5 tdi nyt n.4 vuotta ja suurin ongelmahan nois on syöttöpumppua ohjaava Fsd ( fuel solenoid driver ) joka kämähtää n.3-6 vuoden välein vaikka mitä tekisi ( n.400€). Perän stefat monella varmaan vuotaneet rumpujen sisään ( jarruihin ). Halpa stefa ja helppo vaihtaa.Kulutus 13-17l/100km. Hyvä olisi olla koodinlukija jos hälyttää niin voi itse katsoa mitä hälyttää. Termostaatit olen vaihtanut 2kpl. Siinä risuista ja sitten ruusut. Mahtava ajettava ton kokoluokan autoksi jo tehojenkin vuoksi ja tilaa kuljettamaan perhettä lomamatkoilla tai esim. 1500kg laattoja. Saat vetää kärryä 4000kg asti esim henkilönosturit ja voin sanoo et vieläkään ei tunnu missään eli tehot riittää.

      • van 00

        itsellä van ajettu 160t. tehty samat remontit ku nim m. vanilla myös.sen verran lisäystä että tehostimen öljypumpun vaihdoin(akseli poikki) ja toistaiseksi ei syöttöpumppu remonttia,riiti kun laitto uuden siirtopumpun ja syöt,pump ohjaus boxin.säästö mielessä laitatin heti alussa `pitkän perän,tippu matkaajossa kulutus,nyt vaan ei pidä nopeus mittari paikkaansa(pystyykö muuttaan näyttään oikeen?) Muuten mukava auto ajella tää sevy vani :)


      • kepa1
        van 00 kirjoitti:

        itsellä van ajettu 160t. tehty samat remontit ku nim m. vanilla myös.sen verran lisäystä että tehostimen öljypumpun vaihdoin(akseli poikki) ja toistaiseksi ei syöttöpumppu remonttia,riiti kun laitto uuden siirtopumpun ja syöt,pump ohjaus boxin.säästö mielessä laitatin heti alussa `pitkän perän,tippu matkaajossa kulutus,nyt vaan ei pidä nopeus mittari paikkaansa(pystyykö muuttaan näyttään oikeen?) Muuten mukava auto ajella tää sevy vani :)

        Paljoonko sait kulutuksen tippumaan. Kärsikö kiihtyvyys. Tosta mittarinäytöstä kannattaisi varmaan kysyä merkkiliikkeestä. Eikös se ole täysin sähköinen? en tiedä jos pystyvät ecu:n asetuksista muuttamaan sitä kohdalleen. Näyttääkö paljon väärin ja oliko helppo ratastaa entä paljonko kustanti?


      • Van00
        kepa1 kirjoitti:

        Paljoonko sait kulutuksen tippumaan. Kärsikö kiihtyvyys. Tosta mittarinäytöstä kannattaisi varmaan kysyä merkkiliikkeestä. Eikös se ole täysin sähköinen? en tiedä jos pystyvät ecu:n asetuksista muuttamaan sitä kohdalleen. Näyttääkö paljon väärin ja oliko helppo ratastaa entä paljonko kustanti?

        kulutus tippu matkaajossa n2l/100.niitä on kolme eri välitystä otin pisimmän,jos ajaa sataa mittari näyttää86.Täytyy kysyä kaliprointia metroautosta samalla ku käy otattamassa käynnistykseneston pois-200e kuulma maksaa.perä oli muistaakseni 1500töineen. siitä kuulerista vielä,tarkotin intercooleria-ei taia mahtua vetään putkia mistään ku on nin ahdasta konehuoneessa,nokallahan olis kyllä kennolle hyvin tilaa.


    • Vili

      Auto on upea ajettava ja vääntöä riittää joka tilanteisiin. Mutta kulut vastaavat kahden perheauton kustannuksia. Kulutus on 12 - 30 litran välillä ja öljynvaihtoväli on 5000 km. Autoa pitää huoltaa säännölllisesti ja omistajan pitää varautua vakio-osien vaihtoon (FSD, pumput, termarit yms..) Ei kannata ostaa, jos ei talous kestä isoja yllättäviä kustannuksia (voi tulla yllättäen jopa tuhansien eurojen remontit) Mutta hieno auto muuten.

      • vani99

        5 vuotta/100 000 km olen ajanut eikä mitään tuhansien eurojen remonttia ole tullut. Jos ajoissa uusi siirtopumpun (100e) niin fsd ei kuumene. Sen kun vielä siirtää kylmempään paikkaan niin kestää. diiselin sekaan vaan sitten redlinen puhdistus/voiteluainetta niin pumppu on ikuinen.

        Vaimon auton on ranskis. 2 vuoden aikana palanut siihen jo 1500e. Ajettu 170 tkm. Koskaan ei tiedä mikä siitä testilaboratoriosta hajoaa. Vani sen sijaan on teknisesti vanhoillista patarautaa.

        Kulutus on ollut 13,5-14,5 litraa. Pelkkää kaupunkiajoa n. 16 -17 litran lukeamat. Moottoriöljy on halpaa mineraalitököttiä. 20 litran kannu 55e. suodattimet 6-8e kappale.

        Se siitä kalleudesta....


      • Vili
        vani99 kirjoitti:

        5 vuotta/100 000 km olen ajanut eikä mitään tuhansien eurojen remonttia ole tullut. Jos ajoissa uusi siirtopumpun (100e) niin fsd ei kuumene. Sen kun vielä siirtää kylmempään paikkaan niin kestää. diiselin sekaan vaan sitten redlinen puhdistus/voiteluainetta niin pumppu on ikuinen.

        Vaimon auton on ranskis. 2 vuoden aikana palanut siihen jo 1500e. Ajettu 170 tkm. Koskaan ei tiedä mikä siitä testilaboratoriosta hajoaa. Vani sen sijaan on teknisesti vanhoillista patarautaa.

        Kulutus on ollut 13,5-14,5 litraa. Pelkkää kaupunkiajoa n. 16 -17 litran lukeamat. Moottoriöljy on halpaa mineraalitököttiä. 20 litran kannu 55e. suodattimet 6-8e kappale.

        Se siitä kalleudesta....

        Oikein alkoi poskia punottamaan antamastasi lempinimestä. Tuli niin tyttömäinen olo, että pitänee lähteä ostamaan kesähame tälläiselle puhelinkioskin kokoiselle nassukalle....

        Mutta asiaan. Tarvikeosat ja perushuollot on edullisia Chevyyn, mutta jos tulee hankala vika sähköjärjestelmään tai moottoriin, niin tulee kalliiksi. Tekniikan tuntevia ammattilaisia on vähän (pl kallis Metro-Auto) jotka tuntevat auton tekniikan. Ahtaat tilat konehuoneessa lisäävät korjaus(työ)kustannuksia huomattavasti.

        Autoni edellinen omistaja oli juuri tehnyt 1600 euron remontin autoon (FSD, siirtopumppu, alipainepumppu, huolto) Työkustannukset olivat puolet koko korjaushinnasta. Lisäksi autosta oli hajonnut käynnistyksenestojärjestelmä (1700€) jossain vaiheessa.

        Autollani on ajettu nyt 317 000 km. Olisi mukava kuulla esim. ambulanssikuskien kokemuksia autosta, koska heillä on varmasti eniten kilometrejä nielleet "ratsut".

        Hyvää, turvallista ja huoletonta kesää kaikille autoharrastajille, merkistä riippumatta!


      • mulla myös
        Vili kirjoitti:

        Oikein alkoi poskia punottamaan antamastasi lempinimestä. Tuli niin tyttömäinen olo, että pitänee lähteä ostamaan kesähame tälläiselle puhelinkioskin kokoiselle nassukalle....

        Mutta asiaan. Tarvikeosat ja perushuollot on edullisia Chevyyn, mutta jos tulee hankala vika sähköjärjestelmään tai moottoriin, niin tulee kalliiksi. Tekniikan tuntevia ammattilaisia on vähän (pl kallis Metro-Auto) jotka tuntevat auton tekniikan. Ahtaat tilat konehuoneessa lisäävät korjaus(työ)kustannuksia huomattavasti.

        Autoni edellinen omistaja oli juuri tehnyt 1600 euron remontin autoon (FSD, siirtopumppu, alipainepumppu, huolto) Työkustannukset olivat puolet koko korjaushinnasta. Lisäksi autosta oli hajonnut käynnistyksenestojärjestelmä (1700€) jossain vaiheessa.

        Autollani on ajettu nyt 317 000 km. Olisi mukava kuulla esim. ambulanssikuskien kokemuksia autosta, koska heillä on varmasti eniten kilometrejä nielleet "ratsut".

        Hyvää, turvallista ja huoletonta kesää kaikille autoharrastajille, merkistä riippumatta!

        vaihdettiin kertaalleen. Boxi ei siedä apuvirtaa eikä automaalaamoiden uuneja. Jos akut huonot, niin päässee halvemmalla kun ostaa ajoissa uudet. Missään tapauksessa ei saa ottaa virtaa käynnissä olevasta autosta kuten itse tein...

        Toisaalta käynnistyksen eston voi ohittaa metro-autossa...


    • Chevrolet Chevy Van vm1998 tuulettimen moottori toimii asennoissa 1.2.3 mutta nelos asento on pimee onko kellään antaa tipsiä mistä vikaa kannatttaa etsiä

      • Anonyymi

        vikaa kannattaa etsiä siitä tuulettimen nopeudensäätimestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      7467
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      51
      5609
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      63
      3135
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2613
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1467
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1129
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1097
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      246
      1075
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      946
    Aihe