Kaavinta!

kysymyksiä!

Olen kuullut että itse toimenpide kestää vain 10-15min, mutta pääseekö heti suoraan kotiin kun on herännyt nukutuksesta vai kuinka, pitääkö esim. sairaalassa lepäillä jonkin aikaa vaikka olisi saattaja hakemassa pois? Eli siis kuinka kauan suurinpiirtein koko homma ultraäänikuvauksineen nukutuksesta heräämiseen ja lepäilyyn vie aikaa mahdollisesti?

18

2561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan...

Iltapäivällä pääset pois jos kuntosi sen mukainen saattajan kanssa!

• -elli33-

Jos sovittu toimenpide ei siis päivystysluontoinen, menee nopeammin. Itse olin ultrassa klo 12, kaavinta klo 14 (kesti n. 15 min), heräilyä n. 1-2t ja kotona olin jo klo 19. Ja tämä oli päivystyksenä tehty kaavinta eli odotin sopivaa väliä..
      Saattaja piti olla hakemassa ja Kelan taksilapun saa jos ei hakijaa. Yksin ei saa jäädä sinä iltana.. olo oli heikko ja väsyttävä.

Ja aina riippuu siitä yksilöllisestä erosta, eli että kuinka paljon esim vuodat verta jne.

• saattajasta..

Saako saattajan kanssa mennä ihan vaikka bussilla kotiin, vai pitääkö aina olla auto käytössä tai mennä taksilla?

• been there, done that
        saattajasta.. kirjoitti:

Saako saattajan kanssa mennä ihan vaikka bussilla kotiin, vai pitääkö aina olla auto käytössä tai mennä taksilla?

Kaavinnan jälkeen olo on heikko,ja vuotoa voi olla jonkin verran. Bussimatka voi olla raskas, ruuhka-aika, bussi myöhässä ja olo ei ole mikään ihana. Ellei ole kyyti mahdollisuutta, kannattaa ottaa taksi.Mikään ei kuitenkaan estä sinua menemästä bussilla kotiin, mutta taksi tai autokyyti olisi parempi.

• 006-.
        been there, done that kirjoitti:

Kaavinnan jälkeen olo on heikko,ja vuotoa voi olla jonkin verran. Bussimatka voi olla raskas, ruuhka-aika, bussi myöhässä ja olo ei ole mikään ihana. Ellei ole kyyti mahdollisuutta, kannattaa ottaa taksi.Mikään ei kuitenkaan estä sinua menemästä bussilla kotiin, mutta taksi tai autokyyti olisi parempi.

lähdin kotiin, ja sairaslomaa ei annettu edes seuraavalle päivälle.

Toimivatko väärin täällä Joensuussa?

• -ella-
        006-. kirjoitti:

lähdin kotiin, ja sairaslomaa ei annettu edes seuraavalle päivälle.

Toimivatko väärin täällä Joensuussa?

Itse otin taksin kun täällä maaseudulla busseja kulkee vain aamulla ja iltapvllä..ei enää illalla.
        Elämää on katsos maaseudullakin!
        Ja miettikää vähän sanojanne. Kaavinta joudutaan tekemään keskenmenon tai erilaisten gynekologisten sairauksien / vuoto-ongelmienkin vuoksi. Aina EI ole kysessä keskeytys..

Tyhmää moinen arvostelu --lapset saisivat olla pois tältä foorumilta! UGH!

• palstalla
        -ella- kirjoitti:

Itse otin taksin kun täällä maaseudulla busseja kulkee vain aamulla ja iltapvllä..ei enää illalla.
        Elämää on katsos maaseudullakin!
        Ja miettikää vähän sanojanne. Kaavinta joudutaan tekemään keskenmenon tai erilaisten gynekologisten sairauksien / vuoto-ongelmienkin vuoksi. Aina EI ole kysessä keskeytys..

Tyhmää moinen arvostelu --lapset saisivat olla pois tältä foorumilta! UGH!

"Kaavinta joudutaan tekemään keskenmenon tai erilaisten gynekologisten sairauksien / vuoto-ongelmienkin vuoksi. Aina EI ole kysessä keskeytys.."
        Näissähän ei sitten oo kyse abortista eli eiköhän kuulu keskenmeno tai naistentaudit -osastoille...

• -ella-
        palstalla kirjoitti:

"Kaavinta joudutaan tekemään keskenmenon tai erilaisten gynekologisten sairauksien / vuoto-ongelmienkin vuoksi. Aina EI ole kysessä keskeytys.."
        Näissähän ei sitten oo kyse abortista eli eiköhän kuulu keskenmeno tai naistentaudit -osastoille...

Ainakin minut pidettiin, kun olin keskeytyksessä. Joskin tilanne oli sellainen että keskenmeno oli jo alkanut vuodosta päätellen joten kaavinnalla varmistettiin asia loppuun..

Ei keskeytyspotilaita laiteta ainakaan meidän sairaalassa prenalle tms jossa on viimeisillään olevia mammoja. Itse makoilin samassa huoneessa naisen kanssa, joka oli kokenut jo 6 keskenmenoa. Ihmettelin miksi minut hänen seuraansa laitettiin.. mutta sujuvasti toisiamme kuunneltiin. Syitä on niiiiiiiiin monia-- moniin ongelmiin!

• been there, done that

Kaavinta on päiväkiruginen toimenpide, joka tehdään sairaalassa. Aamulla mennään sairaalaan(ainakaan 12 tuntiin ei ole saanut syödä tai juoda) ja siellä annetaan kaksi tablettia, jotka laitetaan emättimeen, suurentamaan kohdubsuuta. Sinulle annetaan buranaa tässä vaiheessa, koska se voi aiheuttaa nipistelyä/vatsakipua. Sitten odotetaan n.3tuntia, että lääke on vaikuttanut ja mennään toimenpidehuoneeseen, missä sinut nukutetaan. Itse toimenpide kestää noin 10-15min, etkä asiasta mitään tiedä. Sitten sinut viedään heräämöön missä sinut herätetään. Paikat voivat sattua ja vuotoa on. Lepäät toimenpiteen jälkeen reilun puoli tuntia, sitten annetaan mehua ja sämpylää, jotta veren sokeri olisi ok. Kotiin pääset vain saattajan kanssa ja yötä et saa viettää yksin. Ja enne kotiin pääsyä joudut käymään vessassa ja jos virtsa tulee hyvin ulos, niin saat luvan lähteä. Vuotoa ei kaavinnan jälkeen tule kuin reilu viikko, tai aika yksilöllistä se on. Paikat ovat arkoja vähäsen ja vuodon aikana ei saa harrastaa seksiä tulehdusvaaran vuoksi ja kuukauden kuluttua täytyy mennä gynekologille jälki tarkistukseen, missä katsotaan, että kohtu on palautunut normaaliksi jne. Jos kaavinnan jälkeen esiintyy kuumetta ja sietämätöntä vatsakipuja ota yhteys sairaalaan, silloin sinne on voinut jäädä jotain raskausmateriaalia.
      Eiköhän tässä ollut aika paljon asiaa. Oletko ihan varma, että haluat abortin? Itse ainakin kadun aborttia, ei ollut hienoin hetkeni, mutta minkäs teet. Fyysisesti ei se kauhea kokemus ollut, mutta kyllä se henkisesti todella raskas kokemus oli, että mieti vielä tarkkaan ennenkuin teet jotain mitä kadut.
      Voimia sinulle ja hyvää kesää:)

• toiselta kantilta

toivoisi etta monet miettis ajoissa ettei tarttis katua sitten. abortti on tuskallisempi kuin lapsen luovuttaminen vieraalle.Vastasyntynytta ei edes tarvi katsoa ellei halua

• järjellinen
        toiselta kantilta kirjoitti:

toivoisi etta monet miettis ajoissa ettei tarttis katua sitten. abortti on tuskallisempi kuin lapsen luovuttaminen vieraalle.Vastasyntynytta ei edes tarvi katsoa ellei halua

"abortti on tuskallisempi kuin lapsen luovuttaminen vieraalle."

Mistä sinä tiedät, että kaikilla on näin? Jos on jatkanut raskauden loppuun ts. omistanut lähes vuoden sille sikiölle, niin kyllä se hyvinkin voi monille olla paljon tuskaisempaa kuin keskeytys.

luopuisitko sinä sitten omasta lapsestasi?

• äeti
        järjellinen kirjoitti:

"abortti on tuskallisempi kuin lapsen luovuttaminen vieraalle."

Mistä sinä tiedät, että kaikilla on näin? Jos on jatkanut raskauden loppuun ts. omistanut lähes vuoden sille sikiölle, niin kyllä se hyvinkin voi monille olla paljon tuskaisempaa kuin keskeytys.

luopuisitko sinä sitten omasta lapsestasi?

Luopuisin mieluummin kuin tappaisin. Piste.

• satua
        äeti kirjoitti:

Luopuisin mieluummin kuin tappaisin. Piste.

minä aivan varmasti keskeyttäisin raskauden mieluummin kuin luopuisin vauvasta. Piste.

Onneksi jokainen saakin päättää oman uskonsa mukaisesti. Sen oikeuden säilymistähän me kannatamme (toisin kuin vastustajat).

• Just niin
        satua kirjoitti:

minä aivan varmasti keskeyttäisin raskauden mieluummin kuin luopuisin vauvasta. Piste.

Onneksi jokainen saakin päättää oman uskonsa mukaisesti. Sen oikeuden säilymistähän me kannatamme (toisin kuin vastustajat).

Omaa lasta ei muille anneta! Jos en minä sitä halua, niin ei sitä kukaan muukaan saa! Minun määräämisoikeuteni omista tavaroistani on paljon tärkeämpi kuin lapsen oma elämä. Ei siitä kuitenkaan mitään nobelistia olisi tullut.

• miksi?
        satua kirjoitti:

Abortin vastustajan intressi: 2 jatkuvaa elämää. > ei eettistä kiistanalaisuutta.
        Abortin puolustajien intressi: 1 jatkuva elämä, 1 edellisen tahdosta tapettu elämä. > ihmisten tappaminen on eettisesti kiisteltyä/arveluttavaa.

Toisin sanoen a-edistäjien tahdon toteutuessa seurauksena on aina yksi riistetty ihmishenki. Oman uskonsa mukaisesti saa päättää tasan niin kauan kuin päätös koskee itseä mutta VAIN itseä, jolloin tuloksena ei ole pieniä eikä suurempiakaan ruumiita. Niiden aiheuttamisen mielivaltaa me vastustamme.

• satua 2
        satua kirjoitti:

Minä ihan varmasti mielummin tappaisin lapseni kuin antaisin jollekin toiselle. Minun lapseni on minun MINUN MINUN ja minä päätän mitä SILLE teen!!!1 Jos minä en lastani halua niin ei sitä toisillekaan anneta!!1 Piste.

Viehän monet koiransakin lopetettavaksi jos vaikka elämäntilanne muuttuu eikä halua koiraa pitää. Niin ei sitten tarvi ajatella, että koira on jossain toisessa perheessä, ja sitten asia kuitenkin vaivaa :( Ihan samalla lailla lapsensa saa käydä lopettamassa mielummin kuin antaa jollekin toiselle! Minun päätös, minun oikeus! MINÄ MINÄ!!

• Tristar
        satua 2 kirjoitti:

Minä ihan varmasti mielummin tappaisin lapseni kuin antaisin jollekin toiselle. Minun lapseni on minun MINUN MINUN ja minä päätän mitä SILLE teen!!!1 Jos minä en lastani halua niin ei sitä toisillekaan anneta!!1 Piste.

Viehän monet koiransakin lopetettavaksi jos vaikka elämäntilanne muuttuu eikä halua koiraa pitää. Niin ei sitten tarvi ajatella, että koira on jossain toisessa perheessä, ja sitten asia kuitenkin vaivaa :( Ihan samalla lailla lapsensa saa käydä lopettamassa mielummin kuin antaa jollekin toiselle! Minun päätös, minun oikeus! MINÄ MINÄ!!

juu-u, se koira on tädennäköisesti ihan ostettu, ei kannettu, synnytetty ja geeneiltään oma. Koirasta ON helpompi luopua kuin lapsesta, ja silti useat eivät siihenkään pysty. Velvoittaisit silti naisen ajattelemaan ennemmin niitä oiniinonnellisia adoptiovanhempia kuin omaa elämäänsä? Just just...

• vie..

empä tiedä mutta lapseltasi tuo aika vei todennäköisesti kokonaisen vuosikymmenten elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      262
      5897
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3862
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2982
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      44
      2798
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2767
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      79
      2460
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe