miksi kani heiluttaa häntää?

rabbitdo

mistä johtuu kun kani heiluttelee häntäänsä nopsaan puolelta toiselle??

13

4040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      kanisi on vihainen tai kokee itsensä uhatuksi. Oma kanini saattaa välillä juosta karkuun minua ja "väpättää" häntäänsä, kun tietää iltajuoksujen jälkeen joutuvansa häkkiin. Usein vielä juoksee hieman kyyryssä ohitseni, korvat luimussa.
      Hännän heiluttelulle voi olla jokin muukin syy, joku muu kertokoon lisää! :)

      • henni...

        ...eikä uhattu ainakaan pahassa mielessä. Näin minä se ymmärtäisin, koska oma kanityttö heiluttelee häntää silloin joskus kun poikakani(leikattu) koittaa astua sitä ja tyttö väistää/menee "karkuun" tai yritän ottaa sitä kiinni tai poistaa pahan teosta.

        Sitten se saattaa kuitenkin tulla pian nuolemaan, että välittää musta kuiteskin, vaikka haluukin siis hieman innoissaan tai vähemmän innoissaan :D pitää "omaa touhuumista" eikä sais häiritä.

        Vaikka oon itsekin miettinyt mitä heilut "tarkoittaa", niin tuollein olen sen tulkinnut.

        Vaikka ihmisten eleitä on vaikea tulkita niin on kanienkin ;)


      • henni...

        Eikös esim. koirat ole iloisia/aktiivisia häntää heiluttaessaan.

        Ja ainakin tärkeää on.. et jos kani on uhattuna niin, saaliseläimenä se luonnollisesti, se ehkä eka juoksee karkuun ja piiloon ja sitten tekeytyy täysin liikkumattomaksi.


      • eri asia
        henni... kirjoitti:

        Eikös esim. koirat ole iloisia/aktiivisia häntää heiluttaessaan.

        Ja ainakin tärkeää on.. et jos kani on uhattuna niin, saaliseläimenä se luonnollisesti, se ehkä eka juoksee karkuun ja piiloon ja sitten tekeytyy täysin liikkumattomaksi.

        Vaikka koirat heiluttavatkin häntäänsä ilosta, ei se tarkoita kaneilla samaa. Kissatkin heiluttavat häntäänsä ja se tarkottaa että ne ovat hermostuneita. Kissat, koirat ja kanit ovat kaikki erilaisia joilla on aivan oma elekieli.


      • ÄHÄKUTTI....
        eri asia kirjoitti:

        Vaikka koirat heiluttavatkin häntäänsä ilosta, ei se tarkoita kaneilla samaa. Kissatkin heiluttavat häntäänsä ja se tarkottaa että ne ovat hermostuneita. Kissat, koirat ja kanit ovat kaikki erilaisia joilla on aivan oma elekieli.

        Kun tekee uhallista,ja yritän mennä lähelle tai estää sitä.


      • bimbo69
        eri asia kirjoitti:

        Vaikka koirat heiluttavatkin häntäänsä ilosta, ei se tarkoita kaneilla samaa. Kissatkin heiluttavat häntäänsä ja se tarkottaa että ne ovat hermostuneita. Kissat, koirat ja kanit ovat kaikki erilaisia joilla on aivan oma elekieli.

        se olikin vaan esimerkki, jos et tajunnut.

        minun kani heiluttaa häntäänsä a) kun on kiimainen b) kun on iloinen ja innoissaan. jos kanini pelkää, sen kyllä näkee heti: silmät on apposen auki, kani on liikkumaton, saattaa maastoutua tai tampauttaa jalkaansa, ja juoksee nurkkaan piiloon.

        minusta kaneista (ja yleensäkin eläimistä) näkee heti, mikä niillä on. kaikki eleet ja ilmeet kertoo paljon.


      • henni...
        bimbo69 kirjoitti:

        se olikin vaan esimerkki, jos et tajunnut.

        minun kani heiluttaa häntäänsä a) kun on kiimainen b) kun on iloinen ja innoissaan. jos kanini pelkää, sen kyllä näkee heti: silmät on apposen auki, kani on liikkumaton, saattaa maastoutua tai tampauttaa jalkaansa, ja juoksee nurkkaan piiloon.

        minusta kaneista (ja yleensäkin eläimistä) näkee heti, mikä niillä on. kaikki eleet ja ilmeet kertoo paljon.

        Heh juu. Kerrankin tuntuu olevan hieman asiantuntevakin myötäkommentti kaniasioista.

        On toki tietyt nimimerkit todella hienoja juttuja ja kokemuksia kirjoittaneet tällä palstalla, kiitos teille kovasti. Apuja ja neuvoja olen ottanut opikseni.

        Mut siis niin mäkin tarkoitin, että omien kanien eleitä ja ilmeitä tulkitsen helposti, mutta mitään yleispätevää kaavaa on hankala kertoa, koska tosiaan kukin tyylillään pätee myös nelijalkaisissa :)

        Aurinkoista kesää!


      • bimbo69
        bimbo69 kirjoitti:

        se olikin vaan esimerkki, jos et tajunnut.

        minun kani heiluttaa häntäänsä a) kun on kiimainen b) kun on iloinen ja innoissaan. jos kanini pelkää, sen kyllä näkee heti: silmät on apposen auki, kani on liikkumaton, saattaa maastoutua tai tampauttaa jalkaansa, ja juoksee nurkkaan piiloon.

        minusta kaneista (ja yleensäkin eläimistä) näkee heti, mikä niillä on. kaikki eleet ja ilmeet kertoo paljon.

        että kaneilla ei ole varsinaista kiimaa,vaan ne ovat aina valmiitä lisääntymään..


      • Ampassuii

        Meidän tyttökani aina heiluttaa häntäänsä toisen tyttökanin seurssa ja juoksee sitä pakoon leikillään


      • Anonyymi

        Turpakiinni


    • elisaaaaaaa

      Luulen että johtuu kiimasta meidän tyttökanitkin juoksentelvat ILOISINAja heiluttavat häntää

    • Anonyymi

      Oma kani kusee omaan keltaiseen mereensä ja siellä uidessaan heiluttaa häntää

    • Anonyymi

      minun pupuni kyllä heiluttelee häntäänsä joskus pissan jälkeen👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe