keskijalka V-stromiin?

ostoa harkitsen

Suzuki V-Strom 650 2007 mallin ostoa (ABS) tässä harkitsen.

Kävin koeajamassa sellaisen -06 mallisen. Täytyy kyllä sanoa, että on pirun tehokas moottori. Ykösellä alkoi keulimaan kun liikennevaloistä lähdin, siis pelkällä kaasunväännööllä etufillari ilmaan noin vain.

Mutta, keski-jalka piittuu V-Stromista tyysti. Kumma juttu, vai onko tavallinen ominaisuus matka-enskoissa se? Lisävarusteena sen saa, kertoi myyjä.

Siis, mm. ketjujen rasvaus olisi helpompaa tehdä, jos keskijalka olisi.

Kannattaako keskijalka hommata uuteen pyörään?
Kaatumaraudat ja käsisuojat on ehdottomat.

13

2680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

      on mainio.
      Vähäisempää sen käyttö on, mutta tietyissä tilanteissa hyvä.
      En riisuisi sitä pyörästä poiskaan.
      Pyörä itse on paras mitä mulla on koskaan ollut.

      • Nuuskamuikkunen09

        Millaisia olivat aikaisemmat pyöräsi, joihin nyt ilm. vertaat nykyistä V-stromia?

        Onko sinulla -07 abs jarrullinen versio?


      • V-STROM 650 K6

        Keskiseisontatuki hommattuna, samoin kaatumaraudat ja etulokarin jatke. Ketjujen rasvaus on tietysti helpompaa keskiseisontatuen kanssa mutta kyllä minusta suurin hyöty on siitä että pyörä pysyy varmemmin pystyssä kuin sivuseisontatuen kanssa.

        Paras pyörä minunkin mielestäni mitä on tähän mennessä ollut. Vaikka tehoa on noin 50 hv vähemmän kuin edellisessä niin nyt on hymy huulilla ajaessa koko ajan. Kusiaiskyykyt jättää helposti taakseen syheröisellä mutkatiellä isommista matkalehmistä puhumattakaan.


      • V-STROM 650 K6 kirjoitti:

        Keskiseisontatuki hommattuna, samoin kaatumaraudat ja etulokarin jatke. Ketjujen rasvaus on tietysti helpompaa keskiseisontatuen kanssa mutta kyllä minusta suurin hyöty on siitä että pyörä pysyy varmemmin pystyssä kuin sivuseisontatuen kanssa.

        Paras pyörä minunkin mielestäni mitä on tähän mennessä ollut. Vaikka tehoa on noin 50 hv vähemmän kuin edellisessä niin nyt on hymy huulilla ajaessa koko ajan. Kusiaiskyykyt jättää helposti taakseen syheröisellä mutkatiellä isommista matkalehmistä puhumattakaan.

        Millaisia höyhenenkevyitä tekniikan ihmeitä ne v-stromit oikein ovat?
        Mulla on gs550 jossa on keskiseisontatuki, mutta en saa sitä yksin sille tulelle nousemaan vaikka piru olis :(
        Eikä se paina ku 220 kg ilman mua :(
        Vai onko opittavissa jokin erityinen tekniikka???


      • Tekniikkaa opettelemaan, mars!
        JU1PP1 kirjoitti:

        Millaisia höyhenenkevyitä tekniikan ihmeitä ne v-stromit oikein ovat?
        Mulla on gs550 jossa on keskiseisontatuki, mutta en saa sitä yksin sille tulelle nousemaan vaikka piru olis :(
        Eikä se paina ku 220 kg ilman mua :(
        Vai onko opittavissa jokin erityinen tekniikka???

        Piikin jälkeen eka isompi pyörä oli 500-kuutioinen. Siinä oli keskiseisontatuki ja kyllä olisi hauskaa tänä päivänä katsoa videolta sitä räpellystä kun keskiseisontatuen käyttöä harjoiteltiin.

        Otettiin mm. vauhtia taaksepäin ja yritettiin saada vauhdista potkaistua keskiseisontatuki alas niin että pyörä sillä taaksepäin suuntautuvalla vauhdillaan "hyppää" seisontatuelle. Sitten yritettiin sillä tavalla että istuu pyörän päällä ja yrittää tangosta vetämällä saada sitä keskituen päälle. No eihän siitä mitään tullut. Ihme kyllä ei edes mennyt pyörä kertaakaan kyljelleen.

        Sitten opin sen oikean tekniikan. Eli pyörän vasemmalle puolelle seisomaan, vasen käsi tangolle, oikea penkin taakse kauhukahvalle tms. sopivaan paikkaan. Sitten vaan oikealla jalalla reilusti ja päättäväisesti painetaan sitä keskituen "kampea" alaspäin ja - a vot - pyörä nousee hyvin kevyesti keskituelle. Jopa minä silloin aikanani 60-kiloisena sain kevyesti sen viissatkun keskituelle. Ja samalla periaatteella ovat kaikki muutkin pyörät nousseet, tosin yli 250-kiloista en ole ajanut.

        Alussa jos on hieman epävarma niin voi kallistaa pyörää hivenen itseensä päin. Sille (vasemmalle) puolelle se ei kaadu jossa kuski seisoo. Kuskin suuntaan pyörää voi kallistaa aika reilustikin ja nostaa sen pystyyn sen jälkeen. Vastakkaiselle puolelle sen sijaan jos pyörä lähtee kallistumaan niin silloin se menee helposti kyljelleen. Joko ilman kuskia tai kuskin kanssa. Yleensä ilman kuskia kun tulee päästettyä poispäin kaatuvasta pyörästä irti.


      • Nuuskamuikkunen09

        Hyvälle kuulostaa!

        Nimittäin minäkin sellaisen, V-s. 650.n ostaa päräytin. Koeajon jälkeen oli sellainen olo, että waude!

        Pitäskös meidän oikein kokoontumisajot tai turina-tupa-tuokio järkätä johonkin Esson baariin, meille V-Stromesteille. Taidetaan olla ihan oma porukkamme. Ehdotuksia, minne ja millon?


    • Turo--Inkeri

      helpottaisi juu kettinkien rasvaamista suuresti. Ei taida olla tämäntyyppisissä vakiona, tai no GS-bemarissa taitaa olla (ja siinä on kardaani!)

      Kuulin myös semmoista, että lisävaruste-pohjapanssari ja keskituki eivät sovi yhtäaikaa kiinni. Itse olen tuota alasuojaa hommaamassa, on kovin suojaton muuten koko pannu, jos vähänkin eksyy kehnompikuntoisille reiteille. Asennan sen, ja sitten otan selvää minkälainen muutosoperaatio olisi sovittaa keskituki myös paikalleen.

      • V-STROM 650 K6

        Kannattaa varmaan katsella kumpaakin lisävarustetta samalta valmistajalta. Ainakin SW-Motech noita tekee Itävallassa ja Heino on paikallinen edustaja. Yhteensopivuus kannattaa varmistaa ennen tilausta.

        http://www.mo-tech.de/


      • V-STROM 650 K6

      • Turo--Inkeri

        Strommi on huippu peli. Ei tosin mikään tehohirviö (edes tonnisena) mutta tuo pienempikin pata on silti todellakin hämmästyttävän pirteä menemään. Ei mene ollenkaan samalla lailla kyykkyyn edes raskaalla kuormalla kuin vaikkapa Transalpin samankokoinen moottori.

        Minulle oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto tälle olisi ollut AfricaTwin, mutta ne ovat käytettynä älyttömissä hinnoissa ominaisuuksiinsa nähden. Nyt on alla uusi peli, jossa on hieman enemmän potkua, hieman vähemmän painoa kuin afrikkalaisessa, ja tämä on kadulla parempi ajettava (vaikkakin näreikössä varmasti huonompi!) ja kuluttaakin 1,5-2 litraa sadalla vähemmän (=aika pirun paljon vähemmän!)

        Jos ei tartte huipputehojen ja suoritusarvojen perässä juosta, niin DL on yksi monipuolisimmista tarjolla olevista pyöristä.


      • sepi1968
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Strommi on huippu peli. Ei tosin mikään tehohirviö (edes tonnisena) mutta tuo pienempikin pata on silti todellakin hämmästyttävän pirteä menemään. Ei mene ollenkaan samalla lailla kyykkyyn edes raskaalla kuormalla kuin vaikkapa Transalpin samankokoinen moottori.

        Minulle oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto tälle olisi ollut AfricaTwin, mutta ne ovat käytettynä älyttömissä hinnoissa ominaisuuksiinsa nähden. Nyt on alla uusi peli, jossa on hieman enemmän potkua, hieman vähemmän painoa kuin afrikkalaisessa, ja tämä on kadulla parempi ajettava (vaikkakin näreikössä varmasti huonompi!) ja kuluttaakin 1,5-2 litraa sadalla vähemmän (=aika pirun paljon vähemmän!)

        Jos ei tartte huipputehojen ja suoritusarvojen perässä juosta, niin DL on yksi monipuolisimmista tarjolla olevista pyöristä.

        Jaa ettei ole tehohirviö ;-) Mene kuulalaakerisoralle niin johan on...eli vainkaan, kummasti tuli pirteyttä tonniseen lisää kun:
        1) laittoi leovincen
        2) laittoi glpron vaihdenäytön ja lukitsi siis nelosen elektroniikan mielestä päälle
        3) säädätti ruiskun
        4) laittoi dr650 tangon niin sitä pystyy ohjaamaankin...


    • WTF?

      Ei mun Strom 650 kyllä keuli pelkällä kaasulla senttiäkään. Tarvii olla aika reilusti peruskaasua ja äkkinäinen kytkimen nosto että sen saa valoista lähtiessä nostamaan etutassua.

      • dr.big

        mulla pikkustrommi vm06 ja tasasella ei kyllä etutassua nosta pelkällä kaasulla vaikka mukavasti lähteekin.Onkohan tullut liian varovasti sisäänajettua (nyt 12t) kun aikoinaan koeajopyörä siihen pystyi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe