Suzuki V-Strom 650 2007 mallin ostoa (ABS) tässä harkitsen.
Kävin koeajamassa sellaisen -06 mallisen. Täytyy kyllä sanoa, että on pirun tehokas moottori. Ykösellä alkoi keulimaan kun liikennevaloistä lähdin, siis pelkällä kaasunväännööllä etufillari ilmaan noin vain.
Mutta, keski-jalka piittuu V-Stromista tyysti. Kumma juttu, vai onko tavallinen ominaisuus matka-enskoissa se? Lisävarusteena sen saa, kertoi myyjä.
Siis, mm. ketjujen rasvaus olisi helpompaa tehdä, jos keskijalka olisi.
Kannattaako keskijalka hommata uuteen pyörään?
Kaatumaraudat ja käsisuojat on ehdottomat.
keskijalka V-stromiin?
13
2859
Vastaukset
- mielestäni
on mainio.
Vähäisempää sen käyttö on, mutta tietyissä tilanteissa hyvä.
En riisuisi sitä pyörästä poiskaan.
Pyörä itse on paras mitä mulla on koskaan ollut.- Nuuskamuikkunen09
Millaisia olivat aikaisemmat pyöräsi, joihin nyt ilm. vertaat nykyistä V-stromia?
Onko sinulla -07 abs jarrullinen versio? - V-STROM 650 K6
Keskiseisontatuki hommattuna, samoin kaatumaraudat ja etulokarin jatke. Ketjujen rasvaus on tietysti helpompaa keskiseisontatuen kanssa mutta kyllä minusta suurin hyöty on siitä että pyörä pysyy varmemmin pystyssä kuin sivuseisontatuen kanssa.
Paras pyörä minunkin mielestäni mitä on tähän mennessä ollut. Vaikka tehoa on noin 50 hv vähemmän kuin edellisessä niin nyt on hymy huulilla ajaessa koko ajan. Kusiaiskyykyt jättää helposti taakseen syheröisellä mutkatiellä isommista matkalehmistä puhumattakaan. V-STROM 650 K6 kirjoitti:
Keskiseisontatuki hommattuna, samoin kaatumaraudat ja etulokarin jatke. Ketjujen rasvaus on tietysti helpompaa keskiseisontatuen kanssa mutta kyllä minusta suurin hyöty on siitä että pyörä pysyy varmemmin pystyssä kuin sivuseisontatuen kanssa.
Paras pyörä minunkin mielestäni mitä on tähän mennessä ollut. Vaikka tehoa on noin 50 hv vähemmän kuin edellisessä niin nyt on hymy huulilla ajaessa koko ajan. Kusiaiskyykyt jättää helposti taakseen syheröisellä mutkatiellä isommista matkalehmistä puhumattakaan.Millaisia höyhenenkevyitä tekniikan ihmeitä ne v-stromit oikein ovat?
Mulla on gs550 jossa on keskiseisontatuki, mutta en saa sitä yksin sille tulelle nousemaan vaikka piru olis :(
Eikä se paina ku 220 kg ilman mua :(
Vai onko opittavissa jokin erityinen tekniikka???- Tekniikkaa opettelemaan, mars!
JU1PP1 kirjoitti:
Millaisia höyhenenkevyitä tekniikan ihmeitä ne v-stromit oikein ovat?
Mulla on gs550 jossa on keskiseisontatuki, mutta en saa sitä yksin sille tulelle nousemaan vaikka piru olis :(
Eikä se paina ku 220 kg ilman mua :(
Vai onko opittavissa jokin erityinen tekniikka???Piikin jälkeen eka isompi pyörä oli 500-kuutioinen. Siinä oli keskiseisontatuki ja kyllä olisi hauskaa tänä päivänä katsoa videolta sitä räpellystä kun keskiseisontatuen käyttöä harjoiteltiin.
Otettiin mm. vauhtia taaksepäin ja yritettiin saada vauhdista potkaistua keskiseisontatuki alas niin että pyörä sillä taaksepäin suuntautuvalla vauhdillaan "hyppää" seisontatuelle. Sitten yritettiin sillä tavalla että istuu pyörän päällä ja yrittää tangosta vetämällä saada sitä keskituen päälle. No eihän siitä mitään tullut. Ihme kyllä ei edes mennyt pyörä kertaakaan kyljelleen.
Sitten opin sen oikean tekniikan. Eli pyörän vasemmalle puolelle seisomaan, vasen käsi tangolle, oikea penkin taakse kauhukahvalle tms. sopivaan paikkaan. Sitten vaan oikealla jalalla reilusti ja päättäväisesti painetaan sitä keskituen "kampea" alaspäin ja - a vot - pyörä nousee hyvin kevyesti keskituelle. Jopa minä silloin aikanani 60-kiloisena sain kevyesti sen viissatkun keskituelle. Ja samalla periaatteella ovat kaikki muutkin pyörät nousseet, tosin yli 250-kiloista en ole ajanut.
Alussa jos on hieman epävarma niin voi kallistaa pyörää hivenen itseensä päin. Sille (vasemmalle) puolelle se ei kaadu jossa kuski seisoo. Kuskin suuntaan pyörää voi kallistaa aika reilustikin ja nostaa sen pystyyn sen jälkeen. Vastakkaiselle puolelle sen sijaan jos pyörä lähtee kallistumaan niin silloin se menee helposti kyljelleen. Joko ilman kuskia tai kuskin kanssa. Yleensä ilman kuskia kun tulee päästettyä poispäin kaatuvasta pyörästä irti. - Nuuskamuikkunen09
Hyvälle kuulostaa!
Nimittäin minäkin sellaisen, V-s. 650.n ostaa päräytin. Koeajon jälkeen oli sellainen olo, että waude!
Pitäskös meidän oikein kokoontumisajot tai turina-tupa-tuokio järkätä johonkin Esson baariin, meille V-Stromesteille. Taidetaan olla ihan oma porukkamme. Ehdotuksia, minne ja millon?
- Turo--Inkeri
helpottaisi juu kettinkien rasvaamista suuresti. Ei taida olla tämäntyyppisissä vakiona, tai no GS-bemarissa taitaa olla (ja siinä on kardaani!)
Kuulin myös semmoista, että lisävaruste-pohjapanssari ja keskituki eivät sovi yhtäaikaa kiinni. Itse olen tuota alasuojaa hommaamassa, on kovin suojaton muuten koko pannu, jos vähänkin eksyy kehnompikuntoisille reiteille. Asennan sen, ja sitten otan selvää minkälainen muutosoperaatio olisi sovittaa keskituki myös paikalleen.- V-STROM 650 K6
Kannattaa varmaan katsella kumpaakin lisävarustetta samalta valmistajalta. Ainakin SW-Motech noita tekee Itävallassa ja Heino on paikallinen edustaja. Yhteensopivuus kannattaa varmistaa ennen tilausta.
http://www.mo-tech.de/ - V-STROM 650 K6
V-STROM 650 K6 kirjoitti:
Kannattaa varmaan katsella kumpaakin lisävarustetta samalta valmistajalta. Ainakin SW-Motech noita tekee Itävallassa ja Heino on paikallinen edustaja. Yhteensopivuus kannattaa varmistaa ennen tilausta.
http://www.mo-tech.de/kummatkin on saatu sovitettua samaan pyörään. Eli onnistunee.
http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=259&marken_id=81 - Turo--Inkeri
Strommi on huippu peli. Ei tosin mikään tehohirviö (edes tonnisena) mutta tuo pienempikin pata on silti todellakin hämmästyttävän pirteä menemään. Ei mene ollenkaan samalla lailla kyykkyyn edes raskaalla kuormalla kuin vaikkapa Transalpin samankokoinen moottori.
Minulle oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto tälle olisi ollut AfricaTwin, mutta ne ovat käytettynä älyttömissä hinnoissa ominaisuuksiinsa nähden. Nyt on alla uusi peli, jossa on hieman enemmän potkua, hieman vähemmän painoa kuin afrikkalaisessa, ja tämä on kadulla parempi ajettava (vaikkakin näreikössä varmasti huonompi!) ja kuluttaakin 1,5-2 litraa sadalla vähemmän (=aika pirun paljon vähemmän!)
Jos ei tartte huipputehojen ja suoritusarvojen perässä juosta, niin DL on yksi monipuolisimmista tarjolla olevista pyöristä. - sepi1968
Turo--Inkeri kirjoitti:
Strommi on huippu peli. Ei tosin mikään tehohirviö (edes tonnisena) mutta tuo pienempikin pata on silti todellakin hämmästyttävän pirteä menemään. Ei mene ollenkaan samalla lailla kyykkyyn edes raskaalla kuormalla kuin vaikkapa Transalpin samankokoinen moottori.
Minulle oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto tälle olisi ollut AfricaTwin, mutta ne ovat käytettynä älyttömissä hinnoissa ominaisuuksiinsa nähden. Nyt on alla uusi peli, jossa on hieman enemmän potkua, hieman vähemmän painoa kuin afrikkalaisessa, ja tämä on kadulla parempi ajettava (vaikkakin näreikössä varmasti huonompi!) ja kuluttaakin 1,5-2 litraa sadalla vähemmän (=aika pirun paljon vähemmän!)
Jos ei tartte huipputehojen ja suoritusarvojen perässä juosta, niin DL on yksi monipuolisimmista tarjolla olevista pyöristä.Jaa ettei ole tehohirviö ;-) Mene kuulalaakerisoralle niin johan on...eli vainkaan, kummasti tuli pirteyttä tonniseen lisää kun:
1) laittoi leovincen
2) laittoi glpron vaihdenäytön ja lukitsi siis nelosen elektroniikan mielestä päälle
3) säädätti ruiskun
4) laittoi dr650 tangon niin sitä pystyy ohjaamaankin...
- WTF?
Ei mun Strom 650 kyllä keuli pelkällä kaasulla senttiäkään. Tarvii olla aika reilusti peruskaasua ja äkkinäinen kytkimen nosto että sen saa valoista lähtiessä nostamaan etutassua.
- dr.big
mulla pikkustrommi vm06 ja tasasella ei kyllä etutassua nosta pelkällä kaasulla vaikka mukavasti lähteekin.Onkohan tullut liian varovasti sisäänajettua (nyt 12t) kun aikoinaan koeajopyörä siihen pystyi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166453- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan991905En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46939- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708