vaistoaako

lemmikkisi?

surusi,pahan mielesi,tuleeko lohduttamaa?.
Minun kissani juttelee pitkään kun kuiskailen sille ja rapsuttelen.
Se vaistoaa erehtymättä jos olen surullisella tuulella.

14

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohduttajani

      Kaiholla muistelen aikaa kun koirani ymmärsi pienestäkin elkeestä tunnetilani.

      Jos tv:stä esim tuli joku juttu ja aloin niiskuttaa,hän tuli heti katsomaan,itkenkö ja huolestuneena alkoi "pyyhkiä"kyyneleitä nuolemalla.
      Sanoinkin aina:Kuka mua sitten lohdutta kun sinua ei enää ole,niin hän oikein innostui ja kuin olisi halunnut olemuksellaan sanoa jotain.
      Ja kyllä tiesi heti,olinko peloissani,katsoi kysyvästi,ja myöskin jos mami hullutteli,silloin se tiesi saavansa jotain ylimääräistä,ja kaikki mun toimet päivän mittaan se tulkitsi omalla tavallaan.
      Illalla suihkuun meno tiesi sitä että mami lähtee juhlimaan,se sai hännän putoamaan alas ja apaattisen ilmeen,pääkin roikkui melkein maassa.
      Vaikka tiesi että olin vain pari tuntia pois,vai tiesikö?Ja senjälkeen mentiin heti ulos oli aika vrk aika mikä tahansa.
      Pelkoni se haistoi heti ja oli varuillaan.

      Voi Luoja miten kaipaankaan niitä aikoja!!

    • Rocellii

      en jostain syystä ole halunnut antaa kissoilleni tuollaista roolia
      haluan pitää ne sellaisinia, kuin ne mielestäni kuuluu olla...eläimellisinä eläiminä

      toki kotieläiminä

      tuossa ne käyvät syödä porskuttamassa ja valitsevat parhaat paikat nukkumiseen ,,,

      ja kun silmä välttää tekevät kepposiaan ja ilkeyksiään

      kyllä ne "sanaa" uskovat, jota vielä tehostan
      jalan polkaisulla tms

      no...joskus tuo kolli on harjoituskappaleena:

      eli nikkaan sille silmää, heiluttelen korviani..kulmakarvojani

      niin jos onnistun se voi tulla syliini ja nuolaisee poskestani

      näin ...taitoni säilyvät ;)))

      • Rocellii

        tuo kolli on kyllä "pehmoluonteisempi",,niin se saa joskus olla tangopartrerini...
        tyttökissa on niin kiivas ja kiukkuinen, että en saa sitä edes kiinni, kun se huomaa kiiltoisen katseeni

        meidän kissat ovat paljon ulkona
        pyytänevät hiiriä ( ruokansa eteen )
        kiipeilevät puissa
        metsästävät ja mitä kaikkea hauskaa ne keksivät


      • kissa*
        Rocellii kirjoitti:

        tuo kolli on kyllä "pehmoluonteisempi",,niin se saa joskus olla tangopartrerini...
        tyttökissa on niin kiivas ja kiukkuinen, että en saa sitä edes kiinni, kun se huomaa kiiltoisen katseeni

        meidän kissat ovat paljon ulkona
        pyytänevät hiiriä ( ruokansa eteen )
        kiipeilevät puissa
        metsästävät ja mitä kaikkea hauskaa ne keksivät

        aloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
        Vaikka kissa olisi sikeässä unessa ,minun aloittaessa venyttelyn se tulee heti viereen katsomaan .
        Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi.


      • Rocellii
        kissa* kirjoitti:

        aloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
        Vaikka kissa olisi sikeässä unessa ,minun aloittaessa venyttelyn se tulee heti viereen katsomaan .
        Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi.

        miten se tapahtuu ???

        ;)


      • useita eri
        kissa* kirjoitti:

        aloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
        Vaikka kissa olisi sikeässä unessa ,minun aloittaessa venyttelyn se tulee heti viereen katsomaan .
        Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi.

        painotuksia naukumisessa,ns sävelkorkeus vaihtelee tilanteen mukaan.


    • Ei se mitään koskaan oo sanonu ainakaan.

    • kattini kyllä aavistaa,milloin on eläinlääkäri- päivä..On tungosta ulko-ovella..:)

    • henri.2

      hevonen vaistoaa,jos olet epävarma,ja on pomo alta aikayksikön.
      Korviaan pyörittelee.ja kuuntelee mitä ympärillä tapahtuu,tuntee auton äänestä,ja vaistoaa ihmisen olotilan.

      • Pirre*

        hepoinen?


      • henri.2
        Pirre* kirjoitti:

        hepoinen?

        tyttären hepo,mutta siinä sivusilmällä ole surannut
        kuinka se menee vesiojaan takaperi jos homma ei ole hallinnassa


      • Pirre*
        henri.2 kirjoitti:

        tyttären hepo,mutta siinä sivusilmällä ole surannut
        kuinka se menee vesiojaan takaperi jos homma ei ole hallinnassa

        se on niin, että hevonen tuntee milloin ohjat ovat osaavissa käsissä.
        Meillä on pojan tytär ratsastanut jo muutaman vuoden, muistaakseni kolme vuotta, - ja osaa käsitellä pelottomasti isoakin hevosta.

        Hänellä ei ole kyllä omaa hevosta, käy talleilla ratsastamassa kerran viikkoon ja kesällä leireillä.


    • jartsev

      Minusta ne kyllä vaistoaa aivan selvästi mun mielenliikkeet aivan erehtymättä. Olen joskus ajatellut että en varmaan pysty mielialojani peittämäänkään, vaikka ehkä eläimillä on parempi kyky tulkita jotenkin kehonkieltä ja mielialoja.

    • Sinimarjanen

      Ainakin vaistoaa tai ymmärtää hyvinkin paljon eri
      tilanteita. Perhepiirissä kuolemankin.

      Sisareni koira oli meillä hoidossa kauan sitten
      kun he olivat matkoilla. Joka ilta olisi voinut
      kellon tarkistaa, kun koira meni makuuhuoneen
      ovelle ja katseli että eikö kukaan tule nukkumaan.
      Kello oli aina kaksikymmentävaille kymmenen.
      Sanoin sisareni miehelle että tiedän tarkalleen
      koska menet nukkumaan. Hän naurahti ja kysyi että
      mistä sinä sen tiedät. Kerroin tapauksen ja hän myönsi
      näin kyllä asian olevan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe