surusi,pahan mielesi,tuleeko lohduttamaa?.
Minun kissani juttelee pitkään kun kuiskailen sille ja rapsuttelen.
Se vaistoaa erehtymättä jos olen surullisella tuulella.
vaistoaako
14
708
Vastaukset
- lohduttajani
Kaiholla muistelen aikaa kun koirani ymmärsi pienestäkin elkeestä tunnetilani.
Jos tv:stä esim tuli joku juttu ja aloin niiskuttaa,hän tuli heti katsomaan,itkenkö ja huolestuneena alkoi "pyyhkiä"kyyneleitä nuolemalla.
Sanoinkin aina:Kuka mua sitten lohdutta kun sinua ei enää ole,niin hän oikein innostui ja kuin olisi halunnut olemuksellaan sanoa jotain.
Ja kyllä tiesi heti,olinko peloissani,katsoi kysyvästi,ja myöskin jos mami hullutteli,silloin se tiesi saavansa jotain ylimääräistä,ja kaikki mun toimet päivän mittaan se tulkitsi omalla tavallaan.
Illalla suihkuun meno tiesi sitä että mami lähtee juhlimaan,se sai hännän putoamaan alas ja apaattisen ilmeen,pääkin roikkui melkein maassa.
Vaikka tiesi että olin vain pari tuntia pois,vai tiesikö?Ja senjälkeen mentiin heti ulos oli aika vrk aika mikä tahansa.
Pelkoni se haistoi heti ja oli varuillaan.
Voi Luoja miten kaipaankaan niitä aikoja!! - Rocellii
en jostain syystä ole halunnut antaa kissoilleni tuollaista roolia
haluan pitää ne sellaisinia, kuin ne mielestäni kuuluu olla...eläimellisinä eläiminä
toki kotieläiminä
tuossa ne käyvät syödä porskuttamassa ja valitsevat parhaat paikat nukkumiseen ,,,
ja kun silmä välttää tekevät kepposiaan ja ilkeyksiään
kyllä ne "sanaa" uskovat, jota vielä tehostan
jalan polkaisulla tms
no...joskus tuo kolli on harjoituskappaleena:
eli nikkaan sille silmää, heiluttelen korviani..kulmakarvojani
niin jos onnistun se voi tulla syliini ja nuolaisee poskestani
näin ...taitoni säilyvät ;)))- Rocellii
tuo kolli on kyllä "pehmoluonteisempi",,niin se saa joskus olla tangopartrerini...
tyttökissa on niin kiivas ja kiukkuinen, että en saa sitä edes kiinni, kun se huomaa kiiltoisen katseeni
meidän kissat ovat paljon ulkona
pyytänevät hiiriä ( ruokansa eteen )
kiipeilevät puissa
metsästävät ja mitä kaikkea hauskaa ne keksivät - kissa*
Rocellii kirjoitti:
tuo kolli on kyllä "pehmoluonteisempi",,niin se saa joskus olla tangopartrerini...
tyttökissa on niin kiivas ja kiukkuinen, että en saa sitä edes kiinni, kun se huomaa kiiltoisen katseeni
meidän kissat ovat paljon ulkona
pyytänevät hiiriä ( ruokansa eteen )
kiipeilevät puissa
metsästävät ja mitä kaikkea hauskaa ne keksivätaloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
Vaikka kissa olisi sikeässä unessa ,minun aloittaessa venyttelyn se tulee heti viereen katsomaan .
Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi. - Rocellii
kissa* kirjoitti:
aloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
Vaikka kissa olisi sikeässä unessa ,minun aloittaessa venyttelyn se tulee heti viereen katsomaan .
Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi.miten se tapahtuu ???
;) - useita eri
kissa* kirjoitti:
aloittajankaan kissa,mutta sisälle tullessaan vaistoaa heti tilanteen.
Yrittää päällään puskea äijää ylös,ja naukuu kysyvästi.painotuksia naukumisessa,ns sävelkorkeus vaihtelee tilanteen mukaan.
Ei se mitään koskaan oo sanonu ainakaan.
kattini kyllä aavistaa,milloin on eläinlääkäri- päivä..On tungosta ulko-ovella..:)
- henri.2
hevonen vaistoaa,jos olet epävarma,ja on pomo alta aikayksikön.
Korviaan pyörittelee.ja kuuntelee mitä ympärillä tapahtuu,tuntee auton äänestä,ja vaistoaa ihmisen olotilan.- Pirre*
hepoinen?
- henri.2
Pirre* kirjoitti:
hepoinen?
tyttären hepo,mutta siinä sivusilmällä ole surannut
kuinka se menee vesiojaan takaperi jos homma ei ole hallinnassa - Pirre*
henri.2 kirjoitti:
tyttären hepo,mutta siinä sivusilmällä ole surannut
kuinka se menee vesiojaan takaperi jos homma ei ole hallinnassase on niin, että hevonen tuntee milloin ohjat ovat osaavissa käsissä.
Meillä on pojan tytär ratsastanut jo muutaman vuoden, muistaakseni kolme vuotta, - ja osaa käsitellä pelottomasti isoakin hevosta.
Hänellä ei ole kyllä omaa hevosta, käy talleilla ratsastamassa kerran viikkoon ja kesällä leireillä.
- jartsev
Minusta ne kyllä vaistoaa aivan selvästi mun mielenliikkeet aivan erehtymättä. Olen joskus ajatellut että en varmaan pysty mielialojani peittämäänkään, vaikka ehkä eläimillä on parempi kyky tulkita jotenkin kehonkieltä ja mielialoja.
- Sinimarjanen
Ainakin vaistoaa tai ymmärtää hyvinkin paljon eri
tilanteita. Perhepiirissä kuolemankin.
Sisareni koira oli meillä hoidossa kauan sitten
kun he olivat matkoilla. Joka ilta olisi voinut
kellon tarkistaa, kun koira meni makuuhuoneen
ovelle ja katseli että eikö kukaan tule nukkumaan.
Kello oli aina kaksikymmentävaille kymmenen.
Sanoin sisareni miehelle että tiedän tarkalleen
koska menet nukkumaan. Hän naurahti ja kysyi että
mistä sinä sen tiedät. Kerroin tapauksen ja hän myönsi
näin kyllä asian olevan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun357082- 833656
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352989- 462403
- 552257
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311454Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221426