Kesä:
lämpimämpi ( 35... 41 päivä, 28 yö)
vähemmän turisteja
edullisemmat hinnat
ei hyttysiä
aurinko paistaa lähes suoraan ylhäältä(pohjoisesta), ei polta
helpompaa järjestää töistä 4 viikon loma
- JÄRKYTTÄVÄ kosteus (vesi/hiki valuu, hengitys salpautuu ja taju meinaa lähteä)
- sataa kevyesti n. 0,5 - 1 h joka toinen päivä
- pilvistä
- luonto rehevänä
TALVI
kuivempi ilma
aurinkoisempaa
mukava vaihtelu Suomen pakkasiin
- viileämpi
- enemmän turisteja
- kalliimpaa
- töistä vaikea saada yli viikon loma
Kumman valitset? Itse olen ehdottomasti kesäfani.
Thaimaan kesä vs. talvi
7
1432
Vastaukset
- jalmari
meikäläisen mallia. 2 viikkoo talvella, ja 2-3 viikkoo kesällä. Kesällä kivempaa, ja matkat edullisempia.
- Matkailija25
Itse luen tuon Thaimaan talven alemman lämpötilan pelkästään plussaksi, ei henkikään salpaannu:) Thaimaassa on marras-joulukuun lämpötila 20-32 astetta joka riittää mainiosti. Kaikki yli 30 asteen menevät lämpötila "yksiköt" ovat tuskaa. Hinnat toki ovat edullisemmat kesällä, mutta maksan mieluusti itse vähän enemmän, jotta pääseen reissuun Suomen kylmien kelien aikaan. Suomen kesästä ei ole minnekkään kiire.
- jalmari
Matkailija25 kirjoitti:
Itse luen tuon Thaimaan talven alemman lämpötilan pelkästään plussaksi, ei henkikään salpaannu:) Thaimaassa on marras-joulukuun lämpötila 20-32 astetta joka riittää mainiosti. Kaikki yli 30 asteen menevät lämpötila "yksiköt" ovat tuskaa. Hinnat toki ovat edullisemmat kesällä, mutta maksan mieluusti itse vähän enemmän, jotta pääseen reissuun Suomen kylmien kelien aikaan. Suomen kesästä ei ole minnekkään kiire.
kesä hirveesti talven lämmöstä poikkee, yöllä eron huomaa helpoimmin. Käynhän talvellakin(kuten kirjoitin), mutta kesällä ei niin tungosta, ja suomessa yleensä kesäkuussa ei vielä kovin lämmintä(paitsi viime kesänä), mutta lomalla on kiva olla muualla, niin ei tekemättömät kotityöt rasita, ja saa Thaimaassa ottaa vaimon kanssa joka päivä mahtavia hierontoja, ja syödä mahtavaa Thairuokaa. Se se vasta on lomaa, ja jäähän sitä aikaa nauttia Suomen kesästä monta kuukautta.
- PKK
Matkailija25 kirjoitti:
Myös minä pidän enemmän Thaimaan talven (kuiva ja viileä kausi) säistä enemmän. Riittävän lämmin, kuuma kumminkin. Ei pilvipoutakaan ole pahasta. Keväällä (kuuma kuiva kausi) ja kesällä (kostea lämmin sadekausi) on joissain asioissa halvempaa ja saa helpommin esim. matkalippuja haluamilleen päiville vaikka lyhyelläkin varoitusajalla. Ja kyllä se aurinko polttaa Thaimaan kesässä.
Loma Thaimaassa katkaisee suomalaisen talven hyvin, lämpöä ja valoa kesken kaamoksen. Kyllä se rajoittavin tekijä on lomapäivien saatavuus ja sijoittelu. - Obelix
PKK kirjoitti:
Myös minä pidän enemmän Thaimaan talven (kuiva ja viileä kausi) säistä enemmän. Riittävän lämmin, kuuma kumminkin. Ei pilvipoutakaan ole pahasta. Keväällä (kuuma kuiva kausi) ja kesällä (kostea lämmin sadekausi) on joissain asioissa halvempaa ja saa helpommin esim. matkalippuja haluamilleen päiville vaikka lyhyelläkin varoitusajalla. Ja kyllä se aurinko polttaa Thaimaan kesässä.
Loma Thaimaassa katkaisee suomalaisen talven hyvin, lämpöä ja valoa kesken kaamoksen. Kyllä se rajoittavin tekijä on lomapäivien saatavuus ja sijoittelu.Olosuhteiden pakosta olen kesäfani. Talvella loma-ajat opettajilla aina samat ja silloin matkojen hinnat järkyttävät..ja tuosta auringon polttavuudesta tosin voin sanoa sen verran että palanut olen tosi helpolla kyllä kesälläkin, vaikka yläpilveä taitaa olla kesäaikana paahdetta helpottamassa. Talvella taitaa paahtaa ihan siniseltä taivaalta.
- ...
Sitä helpommin palaa, sanoohan sen järkikin. Tämän takia pohjoisessa Suomessa ei pala niin helposti kuin esim. Thaimaassa.
- thaimaa fani
ehdottomasti kesällä thaimaaseen vähemmän turismia
ja edullisemmat hinnat. Olemme nyt menossa neljättä kertaa juhannuksena lähtö. Nopeanvaraajan
etu ja mahdollisuus olla kolme-neljä viikkoa.
Lapsiperheille paratiisi ei tarvitse koko ajan
laskea hintoja. suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803