Mikä tulo siihen äitiysrahalaskuriin nyt pitää laittaa? Jos katson 2005 veropäätöstä, niin onko se "Palkat ja luontaisedut"-kohdan summa?
kun sitten on vielä kohdat " Verotettava ansiotulo valtionverotuksesta" ja sit kunnallisverotuksesta....??????
Mistä summasta pitäis ne vähennykset miinustaa???? jos se ei oo toi Ansiotulot: Palkat ja luontaisedut kohta......?????
Oon ihan pihalla... enkä muista mun ennakonpidätysprosenttiakaan enään....
Kattooko kela ite noi kaikki tiedot sit kun sitä äitiysrahaa hakee? vai pitääkö ne ite selvitellä?
Milloin se vaihtuu, että katotaan 2006 tiedoista?
Voiko sen pyytää että kattovat 2006 tiedoista jos on tienannu enemmän silloin???
kiitos jos joku jaksais valistaa mua....
Ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille :)
kela laskuri
4
557
Vastaukset
- en osaa
sanoa kun kyllä ne pitäisi aina edellisen vuoden tuloista katsoa, ja käsittääkseni jos oot ihan viimekuukauksina tienannu enemmän niin sit katotaan niistä. muistaakseni.
- käymään
Kelassa, ne osaa neuvoa siellä. Kannattaa, sillä jos virheitä papereissa, ne tulee bumerangina takaisin ja prosessi pitkittyy. Been there, done that! :)
- taukki :)
... mäkin oon oppinut sen.. Aijon kyl mennä sinne kelaan pyytelemään apua, sit kun enskuussa ne paperit pitää tehdä..
Ois ollu vaan kiva tuolta kelalaskurista katsoa paljonko sais..
Sit kun mietin, kun oon opiskelija, et kannattaako työtulojen mukaan ottaa se.. jos se ois enempi ku minimi..
Kun en sitten opintotukeakaan saa kuin parilta kuukaudelta, jos valmistun...
Mut joops :)
- Leeko
Vuonna 2007 tulot katsotaan 2005 verotuksesta. Vuonna 2008 tulot katsotaan 2006 verotuksesta. jne.
Mikäli tulosi ovat kasvaneet vähintään 20% viimeisen puolen vuoden aikana, voidaan ne katsoa myös siitä, mikäli itse niin haluat!!
Eli jos tulosi ovat olleet vuonna 2005 15000 euroa. Viimeisen puolen vuoden aikana tulosi ovat olleet vähintään 9000 euroa, niin ne lasketaan viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan!!! Mutta muista ilmoittaa hakemuksessa että haluat niiden laskettavan viimeisen puolen vuoden tuloista, muuten katsovat automaattisesti verotuksen perusteella.
Olikohan vähän epämääräisesti selitetty?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232