Intel Mac Mini muistityyppi?

DIMM??

Mikähän se on tämän Intel Mac Minin muistityyppi? Tavallinen 184-pinninen DIMM vai kannettavien pienempi SO-DIMM? Piru vie kun ei saa selvää, joissakin tutoriaaleissa näkyy tavan muistit, mutta esim. tässä tutoriaalissa näyttäis olevan SO-DIMM kammat???

http://www.methodshop.com/gadgets/tutorials/macmini-ram/

Kerkesin jo tilata 2Gt tavallista DDR2 muisita.

8

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MP33
      • ap.

        Tuo SO-DIMM muisti selviskin jo. Olis kiva jos näissä tutoriaaleissa olis jo heti maininta muistikannoista, yleensä vain mainitaan DDR/DDR-2 ja kellotaajuus.

        Noh! Ei auta kuin palautta nuo tilaamani muistit ja ostaa DO-DIMMiä...


    • jason-blue

      Kaikki Intel-Macit, paitsi Mac Pro, käyttää samaa muistia. 667 MHz DDR2 SO-DIMM.

      • ap..

        Vaikeeta tämä on vieläkin, siis yleisesti DDR2 667Mhz SO-DIMM on muistityyppi.

        Mutta esim. Kingstonin sivuilla on maininta Intel Mac Mineille 1.66/1.83Ghz, tyypit:

        KTA-MB667K2/1G
        KTA-MB667K2/2G

        Näitä on kyllä pirun vaikee löytää, tätä KTA-XXX tyyppiä. Yleensä on jotain KVR-XXX tyyppiä nämä muistit näissä verkkokaupoissa, uskaltaako näitä tilata? Ettei sitten käy niin, että kone ei lähde käyntiin!?!?


      • jippejoo
        ap.. kirjoitti:

        Vaikeeta tämä on vieläkin, siis yleisesti DDR2 667Mhz SO-DIMM on muistityyppi.

        Mutta esim. Kingstonin sivuilla on maininta Intel Mac Mineille 1.66/1.83Ghz, tyypit:

        KTA-MB667K2/1G
        KTA-MB667K2/2G

        Näitä on kyllä pirun vaikee löytää, tätä KTA-XXX tyyppiä. Yleensä on jotain KVR-XXX tyyppiä nämä muistit näissä verkkokaupoissa, uskaltaako näitä tilata? Ettei sitten käy niin, että kone ei lähde käyntiin!?!?

        Minä tilasin muistia multitronicilta. Sieltä ainakin löytyy noita molempia.

        Itse mietin pitkään tuota samaa kysymystä, tosin macbookin kanssa, mutta samat muistit siinä on. Päädyin noihin mac-testattuihin muisteihin ja maksoin niistä sen pari kymppiä enemmän.

        Monet kyllä sanovat, ettei niillä ole mitään eroa. Mutta ei kukaan oikein uskalla luvatakaan, että ne toimisi 100 % varmasti. Päätös on sinun tehtävä itse. Siinä voi olla olemassa häviävän pieni riski, että ne eivät toimikaan, mutta ovathan ne aika paljon halvempiakin.


      • ap.
        jippejoo kirjoitti:

        Minä tilasin muistia multitronicilta. Sieltä ainakin löytyy noita molempia.

        Itse mietin pitkään tuota samaa kysymystä, tosin macbookin kanssa, mutta samat muistit siinä on. Päädyin noihin mac-testattuihin muisteihin ja maksoin niistä sen pari kymppiä enemmän.

        Monet kyllä sanovat, ettei niillä ole mitään eroa. Mutta ei kukaan oikein uskalla luvatakaan, että ne toimisi 100 % varmasti. Päätös on sinun tehtävä itse. Siinä voi olla olemassa häviävän pieni riski, että ne eivät toimikaan, mutta ovathan ne aika paljon halvempiakin.

        Eli varmaan nuo merkinnät tarkoittaa KTA = Kingston Type Apple ja KVR = Kingston Value Ram.

        Varmaan itsekkin päädyn näihin KTA malleihin, sama pelata varman päälle, koska ei tuo minin avaaminenkaan ole mikään helpoin juttu.


      • jason-blue
        ap. kirjoitti:

        Eli varmaan nuo merkinnät tarkoittaa KTA = Kingston Type Apple ja KVR = Kingston Value Ram.

        Varmaan itsekkin päädyn näihin KTA malleihin, sama pelata varman päälle, koska ei tuo minin avaaminenkaan ole mikään helpoin juttu.

        Ei tarvi olla minkään luokan nero avatakseen sen minin kotelon. Itse asiassa kiinni laittaminen oli aavistuksen hankalampaa. Eikä siinäkään muuta kuin, että takareuna laitetaan ensin kiinni.

        Muisteja vaihdettaessahan ei edes tartte purkaa sitä kehikkoo.

        http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=88424


      • ap.
        jason-blue kirjoitti:

        Ei tarvi olla minkään luokan nero avatakseen sen minin kotelon. Itse asiassa kiinni laittaminen oli aavistuksen hankalampaa. Eikä siinäkään muuta kuin, että takareuna laitetaan ensin kiinni.

        Muisteja vaihdettaessahan ei edes tartte purkaa sitä kehikkoo.

        http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=88424

        Jepulis, 2048Mt muistia on nyt koneessa entisen 512Mt:n sijaan. Helppo homma oli asentaa, kun oli kunnon työkalut käytössä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe