Harmonet pillerit

pahoinvoiva e-pilleristi

Itse olen syönyt Harmonet merkkisiä pillereitä
kohta kaksi kuukautta. Ja lähes koko tuon ajan
olen ollut tosi huonossa kunnossa. Ensimmäisen
levyn aikana oli tiputteluvuotoa ja päänsärkyä
koko ajan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia???

22

13777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelly

kerkesin itse syödä melkein vuoden harmonettei,
      ennen kuin rupes oireilee... tuli sairaan kipeet
      menkat ja muutekki maha on vähä pipi koko
      kuukauden ajan...samoja oireita tuli myös
      mercilonista!Nyt on taas uudet
      pillerit...kannattaa sinunkin käydä juttelemassa
      lääkärin kanssa! Mutta voihan se olla että oireet
      häviää itsestään!!

• ehkäisy asian vuksi

kun haluan vaihtaa evrasta pillerii. Minejä ja pikkiä en halua. Mineis on se, et epäsäännölliset menkat ja piikis se, et en halua nähdä kun se uppoo ihon alle. Alan noin 3vk päästä käyttää harmonettea jos jos tulee 3kk jälkeen sivuvaikutuksia niin vaihan yasminiin. Lääkäri kirjoitti yasmininkin samaan reseptiin. Kaikil ei tuu välttämättä samoja vaikutuksia tai edes ollenkaa.

• mitä sä nyt pillerii syöt?

........

• Susa

Olen itse syönyt harmonetia jo kohta kaksi vuotta
      ja olen ollut erittäin tyytyväinen. minulla ei
      ole ollut minkäänlaisia muita oireita kuin pieni
      masennus alussa ja paino nousi jonkun verran.

• näin meillä

mäkin oon käyttänyt lähes puolitoista vuotta,
        mitään ongelmia ei ollut paitsi alussa mieliala
        vaihteli. Kivut lähti ja runsas vuoto loppu ja
        lyheni.

• käyttäjä

olen käyttänyt harmonet-pillereitä jo useita
      vuosia. aluksi kuukautiset olivat todella
      runsaat, mutta normalisoituivat noin neljässä
      kuukaudessa. sen jälkeen kaikki on ollut ok.

• pupu

itse en pitänyt ko. pillereistä, paino nousi
        mielettömästi, turvotti, rinnat tosi kipeät koko
        ajan, masentuneisuutta, haluttomuutta jne jne..
        kai se riippuu yksilöstä miten tuommoset toimii.

• plushie
        pupu kirjoitti:

itse en pitänyt ko. pillereistä, paino nousi
        mielettömästi, turvotti, rinnat tosi kipeät koko
        ajan, masentuneisuutta, haluttomuutta jne jne..
        kai se riippuu yksilöstä miten tuommoset toimii.

Söin kuusi vuotta Harmoneteja (19v. --->) ja sopivat minulle täydellisesti. Ei mitään ongelmia ilmennyt ja hyötynä olivat kuukautisten niukentuminen:

-aiemmin kesto 2 vkoa, pillereillä 5 päivää
        - myös vuotomäärät huomattavasti pienemmät, ei "lainehtinut" enää koskaan, eikä tarvinnut mennä kalpeanaamana kouluun
        - öisin vuotoa ei lainkaan, ennen pillereitä sai hereillä verilätäköistä, mikäli sai nukuttua
        - vatsakivut lakkasivat lähes tyystin

Olin siis oikein iloinen käyttäjä :)

• Käyttäjä!

Täällä yksi erittäin tyytyväinen Harmonetin käyttäjä. Nelisen vuotta olen nyt käyttänyt eikä mitään haittoja ole ilmennyt, päin vastoin! Ainoa oli, että paino nousinoin 5 kg kun aloin syömään pillereitä, ja reisiin tuli appelsiini-ihoa. Muuten täysin tyytyväinen! :)

• koktail

Voi kuinka mukavaa kaikki olikaan aluksi... Näinhän se tosiaan oli että minäkin olin hyvin tyytyväinen Harmonet-pillereihin aluksi. En tiedä muutuinko muista syistä epätasapainoiseksi vai oliko pillereiden aloitus syy. Aloitin kyseiset pillerit 16-vuotiaana ja teini-iässä olin mielestäni ihan tavallinen, hyvin aktiivinen nuori. Pillereitä syödessäni pienetkin asiat alkoivat tuntua hirveiltä vastoinkäymisiltä ja saman päivän aikana saattoi mieli olla täysin maassa ja sitten elämä muuttui aivan mahtavaksi. En tiedä millä raivasin itseni lukion läpi.
        Nyt sitten lopetin pillerit viime marraskuussa 5 vuoden syömisen jälkeen ja todelliset ongelmat alkoivat. Kuukautiskierto on aivan sekaisin ja naama rupesi kukkimaan eikä mikään hoitokeino auta. Olo on usein turvonnut ja epätietoisuus menkkojen alkamisesta lisää stressiä entisestään. Mielialat ovat ehkä hieman tasottuneet. Tämän siitä sai kun haksahdin pillereihin ylipäätänsä. Enää en kuitenkaan aio niitä syödä vaan odotan toivoen että hormoonitasapaino joskus vielä normalisoituu ja iho palautuu aknesta.
        Että pillereiden aloittaminen voi tuntua mukavalta mutta koettakaapas lopettaa...

• pitikö lopettaa hetkeks harmonettien syöminen vai söitkö joka pv vaik llit 5kg lihavempi?

• banaani

Juu itse olen syönyt harmonet pillereitä vuoden päivät. Ei yhtään kivaa, välillä tuli tiputtelua ja mieliala vaihtui monta kertaa päivässä. Kuukaauttiset alkoi taukoviikolla välillä ekana taukopäivänä välillä 5 päivän päästä.Ja ennen ollut aina tosi säännölliset menkat. nyt vaihtui pillerit ja onnellisempaa jatkoa odotellessa.

• tai edes ollenkaa

riippuu siis ihmisestä. Ite aloittelen 3vk päästä harmoneteilla. Sitä käytän 3kk ja jos sen jälkeen tulee sivuvaikutuksia sit vaihan yasminiin jonka lääkäri kirjoitti harmonetin kans samaan reseptiin tänään. Harmonetista tulee vuotoja säännöllisesti, mineistä millo sattuu! :( siks en sitä halunnut, enkä ehkäisypiikkiä, en tykkää katella sitä kun piikki uppoo

• harmonetin vuoksi

töistä kotiin? Onko oksenteluu mistään apua, ettei ois niin paha?

• oman lääkärin puoleen

Eri pillerit ja ehkäisytapa ylipäätään vaikuttaa eri ihmisiin niin sekalaisin tavoin.. Ilmeisesti Harmonet ei sovi juuri sinulle. Itse en esimerkiksi saanut lainkaan sivuvaikutuksia. Paino korkeintaan hieman nousi.

• harmonetit

harmonetit on ainoa merkki mikä minulle on tähän mennenssä sopinut. kuukautisvuodon määrä on laskenut ihan minimiin, kipuja ei ole enää juuri lainkaan. ahdistuneisuus oli vaivanani ennen pillereitä, siitäkään ei olee nää tietoa. siis minkäänlaisia ikäviä sivuoireita ei ole ollut, päinvastoin. hyvää ovat tehneet, minulle sopivat täydellisesti. tietysti pillereiden sopivuus riippuu ihmisestä, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. onneksi nykyään on monta eri merkkiä, voi vaihtaa ja kokeilla eri merkkejä. kyllä se oma merkki löytyy.

• Pitkään käyttänyt

Lohduksi teille, jotka olette aloittamassa pillereitä ylipäänsä:
      Täällä monille on tullut vaivaa jostain tietystä pilleri merkistä ja toisille ylipäänsä pillereistä. Itse henk kont olen käyttänyt ehkäisypillereitä 12 vuotta putkeen (harmonet). Ensin aloitin mercilonilla josta sain nokkosihottumaa heti alusta, mutta vaihdon jälkeen se katosi. Elämäni ei ole muuttunut mihinkään (ainoastaan kuukautiset muuttuivat säännöllisiksi) pillereiden myötä.
      Toisille on asia eri. Tämä on juttu joka selviää vain kokeilemalla! Näistä vaivoista mitä täällä on kerrottu, mikään ei ole kuolemaksi, kokeile rohkeasti ja totea itse sopiiko pillerit sinulle (ja mitkä pillerit). Jos ei niin vaihtoehtoja on! =)

• ei tyytyväinen

Itse aloitin harmonetien syömisen kuukausi sitten, ja olen täysin valmis vaihtamaan merkkiä sillä ei sovi minulle ollenkaan. Olen ollut aina kovin iloinen ja pillereiden vaihduttuessa muutuin täysin. olen kokoajan kiukkuinen suutun pikkuasioista, itken kuin synti ja kuukautiskivut ovat sietämättömät ! nykyään olen myös lähes aina kuiva, mikä ei aiemmin ollut ongelma. taitaa olla pillereiden vaihto edessä.

• Tuprukka

Itse olen juuri vaihtamassa vuoden käytön jälkeen Harmoneteista Zoelyihin. En ollut tyytyväinen Harmoneteihin - mielialat seilasivat miten sattuu ja turvotus etenkin liuskan alussa oli kammottavaa. Kaksi ensimmäistä kuukautta maha oli aivan turvoksissa ja sekaisin, sitten helpottui sen verran että vuoden noita nyt söin. Menkat kyllä muuttuivat hyyyvin niukoiksi ja kivuttomiksi, plussaa siitä. Mutta, kokeilenpa nyt noita matalahormonisempia, josko tekisi turvotukselle ja mielialoille muutosta... Harmonetteja edeltäneet Yasminit sopivat mielialojen heittoja lukuun ottamatta minulle melko hyvin, hinnan vuoksi vaihdoin ja osittain mielialojenkin...

• boobs1

Itse olen syönyt harmonettia kolme vuotta, muita sivuvaikutuksia ei tullut kuin että rinnoistani tuli yht äkkiä ihan jätti suuret (minun silmissäni, aina olin ollut lähes "lauta"). Kuppikoko hyökkäsi muutamassa kuukaudessa kolme kokoa suuremmaksi, kyllä oli totuteltavaa. Lääkäri totesi vain että ei ole vaarallista, kroppani reagoi vaan hieman rajummin hormonimuutoksiin :D

• boobies1

Googletin harmonetin juurikin siitä syystä että rintani ovat kasvaneet massiiviseksi, ja hetken aloin kuumottelemaan raskausvaihtoetoa. Olen syönyt harmonetia nyt kuukauden. Mutta jos paino ja tissit jatkavat kasvamista niin joutuu kyllä miettimään muita vaihtoehtoja.

• Harmonetin alkaja

Saisikohan tätä ketjua vielä heräteltyä.. Itsellä seuraavaksi harmonetit edessä, sitä ennen ollut yazi ja zoely.. Osaatteko sanoa voiko sen seitsemän päivän pillerittömällä ajalla (kun menkat tulee) harrastaa seksiä niin että pillereiden ehkäisyteho säilyy? Muissa pillereissähän se pääosin on mutta haluan varmistua asiasta:p Pakkauksen mukana tulleissa ohjeissa siitä ei lue mitään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1535
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1528
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1463
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1148
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      23