Muutin sieltä pois vuonna 82. Miten on muuttunut? Onko Vintturi enää pystyssä? Mitä on sorakuopalla? Onko Ohenmäessä enää vetureita?
P.S. Koittakaa välttää kirjoittamasta sillä v...un savonkielellä.
Peltosalmi!?
13
2601
Vastaukset
- mitteepä kuuluu
Vae oot sinä muuttanna poes tiältä. Tuu tok takas. Ee tiällä oo mikkään muuttunna, kaek on entisellää. Mitteen varte sinä tiältä poes lähit? Tiällähä on kaekki nii hyvin.
- etelän varis
Muutin Iisalmelta joskus 1960 luvulla.
Savon mongerruksni herätti hyväntahtoista hymyä Hämeessä.
Poishan se murre jäi nopeasti toisten savolaisten puuttuessa. Onneksi.
Ehta savolainen tunkee Savon murrettaan saitille kuin saitille.
Uskoo poloinen sen olevan hauskaa - jopa seksikästä!
Onhan useampi sentään kansa-tai peruskoulun käynyt?
Olin jo koulussa kun sattui yks talvi se paha Peltosalmen lossionnettomuus.
Bussi ajoi kai sulaan?
Paikallisen lehden runo onnettomuuden johdosta alkoi:
"Peltosalmi, kai surun salmeksi sua voisi nimittää", lie alkanut.
Itikan silta sitten aikanaan korvasi lossiliikenteen.- tokkiisa
Mullae seksikäs olo koko ajan ku tättäe kirjotan.
- ex-Peltosalmelainen
tokkiisa kirjoitti:
... juntti siellä taas mongertaa. Kaivaa kohta varmaan farkkuhaalareistaan banjon.
- Taenna
ex-Peltosalmelainen kirjoitti:
... juntti siellä taas mongertaa. Kaivaa kohta varmaan farkkuhaalareistaan banjon.
Tulla kottiis kapakasta kellonajasta piätellen,ja näättäs siltä että et oo suanu!!!!
- on,epäilyksettä.
tokkiisa kirjoitti:
minäkin lukisin mielellään ihan vain tätä peruskotimaista,murre kuuluisi enemmän puhekieleen.kyllä kae sitä ossoo jokkaenen lottuuttoo jos niikseen tulloo mutta tympäsöö lukkee
- tuo oo
on,epäilyksettä. kirjoitti:
minäkin lukisin mielellään ihan vain tätä peruskotimaista,murre kuuluisi enemmän puhekieleen.kyllä kae sitä ossoo jokkaenen lottuuttoo jos niikseen tulloo mutta tympäsöö lukkee
Pakko lukkee,tämä on savolaenen keskustelu ja tiällä suap huastoo savoks,mutta ee oo pakko lukkee.
- ex-Peltosalmelainen
siihen mitä kysyin, vaikka vittu kiinaksi.
- vittukiinaksi..
tuskin tarvinnee vastata
- onko vai ei
Ei siellä ole enää sinun tuttuja.Ne molemmat juopot enosi hirttivät linnassa ittesä.Porahharjun veljekset muutti Hesaan .Ja Anneli on kuollu viinaan .Surullista.Ei ole vetureita .Olisitko tarvinnu sieltä yösijaa !
- kuljettaja4
moi.ee oo kioskia eekä bubia vetureita asevarikkoo mut sorakuoppa on.pengerpolku 4ssä asu 2000 luvun alussa yks outo nainen joka pelkäsi kaikkia ihmisiä.muutti pois 2004 helmikuussa.laiha kun luuviulu ja kovaääninen huutaja.sae kuulla korvanmakeeta tosiaan.pipo kai kiristi kun naapurit kuulemma kyttäs.muutti kuopioon mut olen nähny mm,ssa pyhäjärvella viim,kesänä.kovasti hiljeni kun se pubi lopetti toiminnan.ee jylise jenkkiautot siellä enää bubin pihassa.
- Anonyymi
nykyisinpä jytisee
- Vielä syksyllä
Ohenmäkeen on noussut uusi asuinalue ja siihen rakennetaan koko ajan lisää. Itse Peltosalmi on edelleen kakkosluokan asukkaiden levotonta asuinaluetta, jonne en kyllä ensimmäisenä olisi muuttamassa. Kaupungin omistamat (Petterinkulma) rakennukset löytyy yhä, joissa asuu melkoista porukkaa, samoin pitkät rivarit. Ei ole paljoa alue muuttunut. Kioski rakennus on pystyssä vielä siinä pitkällä suoralla, mutta ei taida olla enää toiminnassa. Sorakuoppa löytyy, mutta vetureita ei ole ollut enää herranaikoihin ja asevarikko lopetettiin jo vuosia sitten (olisiko ollut 2008 tai 2009).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4022699Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1112125Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys172068- 1061655
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2321511Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861210Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1491141Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak1931139Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v601043TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201040