Mulla on biltemasta ostettu kotistemuovieriste, jossa on sulateliima ja pitäis silla laittaa kaksi johtoa yhteen.
Niin juotanko ensin johdot yhteen sitten kutistesukan puristan abikopihdeillä kiinni ja sitten vasta kuumennan kutistesukan tiiviiksi.
vaiko puristan ebikopihdeillä johdot kutistesukkaan ja kuumennan vaan kutistesukan tiiviiksi.
tässä vielä kuva kutistesukista: http://www.aijaa.com/v.php?i=567182.jpg
jatkoliitin (kutistesukka)
4
9379
Vastaukset
- pari liitintä tullu laitettua
kuorit johdon pään ja tuuppaat liittimeen puristat ja koitat että kyseinen viritelmäsi yhdistää ja sit lämmäytät kutisteen suppuun
- minä vaan
Tarviiko niitä johtoja sitten juottaa yhteen?
- Muha
minä vaan kirjoitti:
Tarviiko niitä johtoja sitten juottaa yhteen?
Jos on puristettava kutistejatko niin ei tarvitse juottaa eikä voi koska johtoja ei saa työnnettyä jatkoliittimen läpi. Senkun vain puristaa liittimen ja lämmittää kunnes sukka on kutistunut täysin. On myös olemassa kutistejatkoja, joissa on tinarengas sisässä. Eli jatko työnnetään johdon yli, liitettävien johtojen päät kuoritaan ja kierretään yhteen, jatkoliitin vedetään liitoksen päälle ja lämmitetään kunnes tina on sulanut ja levinnyt liitokseen sekä sukka kutistunut kunnolla. Tuossa linkin kuvassa oli vain mustaa!
- Muha
Muha kirjoitti:
Jos on puristettava kutistejatko niin ei tarvitse juottaa eikä voi koska johtoja ei saa työnnettyä jatkoliittimen läpi. Senkun vain puristaa liittimen ja lämmittää kunnes sukka on kutistunut täysin. On myös olemassa kutistejatkoja, joissa on tinarengas sisässä. Eli jatko työnnetään johdon yli, liitettävien johtojen päät kuoritaan ja kierretään yhteen, jatkoliitin vedetään liitoksen päälle ja lämmitetään kunnes tina on sulanut ja levinnyt liitokseen sekä sukka kutistunut kunnolla. Tuossa linkin kuvassa oli vain mustaa!
Jos on pelkkä kutistesukka ilman mitään tinaa tai puristettavaa osaa niin sitten juotat ensin johdot yhteen ja sen jälkeen lämmität sukan siihen päälle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693