HOMEOPATIASTA HERKISTYMISTÄ/ALLERGIAA???

Vastausta etsivä

Onko kukaan herkistynyt homeopaattisesta hoidosta niin että saanut kasvoihin(ei muualle)vakavia oireita:paha turvotus,kuumotus kuin palovamma,naama punainen,kutisee etenkin lopussa...itselleni tullut hoidon aikana(ei heti lääkkeen oton jälkeen vaan viikkojen sisällä)kasvoihin kuin palovammaoireita. Nyt allergiatesteihin,epäillään jopa herkistymistä uv-säteille...rasvoistakaan ei pitäisi johtua koska vaihtanut perusrasvoihin. Tosin ilmeisesti alunperinkään tämä ei johdu rasvoista vaan muusta ,mutta mistä ihmeestä...jotenkin jäljet johtaa homeopaattiseen hoitoon jonka kävin läpi koska herkistyminen tapahtunut sinä aikana. Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää kesää!

11

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika epeli olet, jos noilla konsentraatioilla olet herkistynyt! Kyllä kyse on nyt jostain ihan muusta.

    • -----

      Sinulla oli ilmeisesti joku vaiva, johon hait apua homeopaatilta. Onhan se hoidettu oikealla lääkärillä?

      Oikeaoppiset homeopaattiset valmisteet ovat pelkkiä laktoosipillereitä, joista ei hyöytyä tai haittaa ole (paitsi intoleranteille). Tiedätkö mitä sait?

      Oletko lisäksi ottanut tai saanut hoitajaltasi jotain luontaistuotteita, joissa voisi olla lyijyä, arsenikkia tai elohopeaa?

      • alalla toimiva

        Missäs luontaistuotteessa Suomessa pääsee olemaan elohopeaa tai arsenikkia kaiken tämän lääkelaitoksen , elintarvikeviraston ja tullilaboratorion valvonnan jälkeen. Että ollaan taas tietäväisiä asiasta, josta ei ole mitään tietoa!


      • ----
        alalla toimiva kirjoitti:

        Missäs luontaistuotteessa Suomessa pääsee olemaan elohopeaa tai arsenikkia kaiken tämän lääkelaitoksen , elintarvikeviraston ja tullilaboratorion valvonnan jälkeen. Että ollaan taas tietäväisiä asiasta, josta ei ole mitään tietoa!

        "Missäs luontaistuotteessa Suomessa pääsee olemaan "

        Anna-Liisa Enkovaara toteaa, että erityisesti Euroopan ulkopuolelta tulevat tuotteet saattavat sisältää myrkyllisiä rohdoskasveja, synteettisiä lääkeaineita tai raskasmetalleja.
        (Turun Sanomat 2.11.05)

        "kaiken tämän lääkelaitoksen , elintarvikeviraston ja tullilaboratorion valvonnan jälkeen"

        Enkovaara itse on Lääkelaitoksen ylilääkäri.

        "Että ollaan taas tietäväisiä asiasta, josta ei ole mitään tietoa!"

        Onko minun ymmärrettävä tämä niin, että toimit alalla mutta sinulla ei ole mitään tietoa, että myynnissä Suomessa saattaisi olla valmisteita, jotka ovat myrkyllisiä, sisältävät synteettisiä lääkeaineita tai raskasmetalleja?


      • alalla toimiva
        ---- kirjoitti:

        "Missäs luontaistuotteessa Suomessa pääsee olemaan "

        Anna-Liisa Enkovaara toteaa, että erityisesti Euroopan ulkopuolelta tulevat tuotteet saattavat sisältää myrkyllisiä rohdoskasveja, synteettisiä lääkeaineita tai raskasmetalleja.
        (Turun Sanomat 2.11.05)

        "kaiken tämän lääkelaitoksen , elintarvikeviraston ja tullilaboratorion valvonnan jälkeen"

        Enkovaara itse on Lääkelaitoksen ylilääkäri.

        "Että ollaan taas tietäväisiä asiasta, josta ei ole mitään tietoa!"

        Onko minun ymmärrettävä tämä niin, että toimit alalla mutta sinulla ei ole mitään tietoa, että myynnissä Suomessa saattaisi olla valmisteita, jotka ovat myrkyllisiä, sisältävät synteettisiä lääkeaineita tai raskasmetalleja?

        Todellakaan Suomessa ei pääse olemaan myrkyllisiä valmisteita. Jos yrttivalmisteiden annosteluohjeita noudatetaan, niistä ei ole vaaraa. Yliannokset ovat haitallisia sekä luontaistuotteissa että lääketieteen lääkkeissä.
        Enkovaara ei ole enää pitkään aikaan ollut lääkelaitoksen ylilääkäri vaikka niin antaa ymmärtää lehdissä. Tai lähinnä ei korjaa väärää käsitystä. Ihan hiljaisuudessa hänet on siirretty syrjään tehtävästä. Minkä verran sitten vaikuttaa se, että lääkelaitos Enkovaaran johdolla hävisi oikeusjutun eräälle luontaistuotealan maahantuojalle. Enkovaaran kirjoittama kirja kasviyrteistä sisältää huomattavan määrän väärää tietoa. Terveyskauppojen liitto on oikaissut paljon virheitä ja raportoinut niistä hänelle. Todellakin se, mitä Suomessa luontaistuotekaupoissa myydään, on taatusti tutkittua ja vaaratonta.


      • Pormestari.
        alalla toimiva kirjoitti:

        Todellakaan Suomessa ei pääse olemaan myrkyllisiä valmisteita. Jos yrttivalmisteiden annosteluohjeita noudatetaan, niistä ei ole vaaraa. Yliannokset ovat haitallisia sekä luontaistuotteissa että lääketieteen lääkkeissä.
        Enkovaara ei ole enää pitkään aikaan ollut lääkelaitoksen ylilääkäri vaikka niin antaa ymmärtää lehdissä. Tai lähinnä ei korjaa väärää käsitystä. Ihan hiljaisuudessa hänet on siirretty syrjään tehtävästä. Minkä verran sitten vaikuttaa se, että lääkelaitos Enkovaaran johdolla hävisi oikeusjutun eräälle luontaistuotealan maahantuojalle. Enkovaaran kirjoittama kirja kasviyrteistä sisältää huomattavan määrän väärää tietoa. Terveyskauppojen liitto on oikaissut paljon virheitä ja raportoinut niistä hänelle. Todellakin se, mitä Suomessa luontaistuotekaupoissa myydään, on taatusti tutkittua ja vaaratonta.

        Tottahan se on, että aniharvalla luontaistuotteella voi itselleen haittaa tehdä. Tosin harvassa ovat myös ne tuotteet joiden käytöstä oikeasti hyötyy. Enkovaaran luontaistuotteisiin hyvinkin kriittisesti suhtautuvan "101 luontaistuotetta" -kirjan lisäksi voisin suosittaa hieman vähemmän kriittistä kirjaa; Yvonne Holmin ja Raimo Hiltusen "Farmakognosia".

        Luontaistuotteiden todelliset haitat liittynevät yhteisvaikutuksiin "oikeiden" lääkkeiden kanssa. Siksi järkevän yksilön tulisikin varmistaa yhteensopivuus muun lääkityksen kanssa lääkäriltä tai apteekista.


      • kuka takaa?
        alalla toimiva kirjoitti:

        Todellakaan Suomessa ei pääse olemaan myrkyllisiä valmisteita. Jos yrttivalmisteiden annosteluohjeita noudatetaan, niistä ei ole vaaraa. Yliannokset ovat haitallisia sekä luontaistuotteissa että lääketieteen lääkkeissä.
        Enkovaara ei ole enää pitkään aikaan ollut lääkelaitoksen ylilääkäri vaikka niin antaa ymmärtää lehdissä. Tai lähinnä ei korjaa väärää käsitystä. Ihan hiljaisuudessa hänet on siirretty syrjään tehtävästä. Minkä verran sitten vaikuttaa se, että lääkelaitos Enkovaaran johdolla hävisi oikeusjutun eräälle luontaistuotealan maahantuojalle. Enkovaaran kirjoittama kirja kasviyrteistä sisältää huomattavan määrän väärää tietoa. Terveyskauppojen liitto on oikaissut paljon virheitä ja raportoinut niistä hänelle. Todellakin se, mitä Suomessa luontaistuotekaupoissa myydään, on taatusti tutkittua ja vaaratonta.

        Hetkinen.

        Esitit, että Lääkelaitos ym. pystyvät täysin estämään myrkyllisten valmisteiden tulon maahan. Kuitenkin Lääkelaitoksessa toiminut ylilääkäri oli sitä mieltä, että systeemi vuotaa. Onko tilanne parissa vuodessa muuttunut niin, että jokainen valmiste testataan vai miten on mahdollista, että haitallisia valmisteita myydään johonkin muuhun maahan mutta ei koskaan Suomeen?


    • Reikiemo

      Valolle herkistymisestä tulee mieleen Väinönputki ja jotkut putkilokasvit, jotka aiheuttaisivat ehkä moista, mutta en tiedä, olisiko vain kasvoissa, ettei käsissä. Toinen asia sitten voi olla, että jokin myrkky on poistumassa kehostasi kasvojen kautta. Tämä on kylläkin arvailua, kun pitäisi tietää, mikä vaivasi oli, miten hoidettiin ja kuinka kauan ym. tarkempia tietoja. Sanotaan, että kun vaiva paranee, puhdistuminen tulee sisältä ulos eli iholle ja iho reagoi viimeiseksi.
      Siis arvailua, joka nyt kuitenkin tuli ylös kirjattua.

      • Nimetön

        kiitos! On tosiaan mahdollista että jokin myrkky on poistunut elimistöstä...tuli kirjoituksestasi nimittäin mieleen että jouduin ennen homeopaattista hoitoa käyttämään aika pitkään vahvaa hermokipulääkettä ja muita vahvoja lääkkeitä selkäkipujen takia. Olisiko mahdollista että näin sitten kävi eli että loputkin myrkyt lähti elimistöstä, koska olen nyt ihan normaalisti ulkoillut ilman aurinkosuoijakertoimia eikä mitään valoallergiaan viittaavaa ole ilmennyt. Ne hermokipu ym lääkkeet lopetin noin 2 kk ennen homeopaattista hoitoa mutta esim.antiobiootitkin viipyvät elimistössä kuulema 6kk( ellei jopa vuoden?).Homeopaattini ei osannut sanoa tähän mitään johtuuko hänen hoidosta.Se harmittaa että vaikka homeopatia tehosi vaivoihini niin pelottaa enää kokeilla niitä hoitoja tämän herkistymiseni takia. Homeopaattisen lääkkeen sisällöstä minulla ei tietoa. Hyvää kesää kaikille vastanneille,pitäkää itsestänne hyvää huolta!


      • Reikiemo
        Nimetön kirjoitti:

        kiitos! On tosiaan mahdollista että jokin myrkky on poistunut elimistöstä...tuli kirjoituksestasi nimittäin mieleen että jouduin ennen homeopaattista hoitoa käyttämään aika pitkään vahvaa hermokipulääkettä ja muita vahvoja lääkkeitä selkäkipujen takia. Olisiko mahdollista että näin sitten kävi eli että loputkin myrkyt lähti elimistöstä, koska olen nyt ihan normaalisti ulkoillut ilman aurinkosuoijakertoimia eikä mitään valoallergiaan viittaavaa ole ilmennyt. Ne hermokipu ym lääkkeet lopetin noin 2 kk ennen homeopaattista hoitoa mutta esim.antiobiootitkin viipyvät elimistössä kuulema 6kk( ellei jopa vuoden?).Homeopaattini ei osannut sanoa tähän mitään johtuuko hänen hoidosta.Se harmittaa että vaikka homeopatia tehosi vaivoihini niin pelottaa enää kokeilla niitä hoitoja tämän herkistymiseni takia. Homeopaattisen lääkkeen sisällöstä minulla ei tietoa. Hyvää kesää kaikille vastanneille,pitäkää itsestänne hyvää huolta!

        En ole homeopatian asiantuntija, mutta puhdistusreaktiot ovat joskus hermostuttavia, olotilan pitäisi kuitenkin olla jälkeenpäin hyvä. Antibiootit ja muut kemialliset myrkyt kyllä poistuvat homeopatian ym. vaihtoehtohoitojen keinoin.
        Iloa ja Valoa!


    • oma kokemus!

      Homeopatiaa en kovin hyvin tunne, sen olen kans kuullut että pahenemisoireita voi tulla. Mutta se mikä minun silmiini osui erityisesti oli tuo
      "...rasvoistakaan ei pitäisi johtua koska vaihtanut perusrasvoihin." Olen ollut lapsesta lähtein ihovaivainen, maitorupea kuten silloin sanottiin, siis atooppinen iho niin että käsissä syvät arvet vieläkin. No joo, siis olen kokeillut jos jonkinlaiset rasvat ja kortisoonit. Sillä seurauksella että olen herkistynyt juuri perusvoiteille ja kortisoonille!!! Kuvaamanlaisiasi oireita tuli kun käytin vaikka ihan muualla keholla voiteita. Kasvot ilmeisesti reagoivat juuri aurinkoon ja voiteisiin, yhdessä. Aikaa myöten ja monien kokeilujen kautta olen löytänyt itselleni sopivia tuotteita PUHTAISTA luonnontuotteista. Niissä ei siis voi olla mitään synteettisiä aineosia. Nykyään pärjään oikein hyvin ihoni kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe