mulle tehtiin vatsa ultra ja eikä siinä vissiin mitään löytynyt paitsi että maksassa kasvaa joku hema tai vastaava nimeltään.. on harmiton ja eikä sille tehdä mitään.. onko kokemuksia tai tietääkö joku siitä enemmän... vastauksia kiitos..
maksassa
5
959
Vastaukset
- eili...
verenpurkaus?
- hemangiooma.
Hemangiooma=hyvänlaatuinen verisuonikasvain, sellainen pieni "verisuonisyherö" joita usein sattumalta löytyy maksasta kun tehdään ultraääni muusta syystä. Ei aiheuta mitään ongelmia eikä tarvi seurata, jos diagnoosi oli ultraäänellä selvä. Ainoastaan jos ultrassa on jostain syystä ollut huono näkyvyys eikä hemangioomaa ole nähty tarkasti, tavataan katsoa uudestaan muutaman kuukauden kuluttua.
- mies...
niin se varmasti oli sellainen... eli ei vvissiin tartte olla huolestunut... onks muuten niitä paljon ihmisillä, ja voiko se muuttua pahan laatuiseksi kasvaimeksi.....
- aika paljon.
mies... kirjoitti:
niin se varmasti oli sellainen... eli ei vvissiin tartte olla huolestunut... onks muuten niitä paljon ihmisillä, ja voiko se muuttua pahan laatuiseksi kasvaimeksi.....
Noin 7%lla ihmisistä on maksassa hemangiooma tai useampia. Niitä voi olla muissakin elimissä, esim. iholla. Lapsilla usein kasvoissa tai nenässä olevat isot "mansikkaluomet" ovat myös hemangioomia, niillä on taipumus vaaleta ja pienetä lapsen kasvaessa. En ole ainakaan kuullut, että hemangioomat voisivat muuttua pahanlaatuisiksi.
- Minullakin
Minulla löytyi sivulöydöksenä maksasta hemangiooma jo kolmisen vuotta sitten. Olisikohan sinullakin sama löydös? Maksani ultrattiin uudestaan puolen vuoden kuluttua, jotta nähtiin, ettei löydös ole kasvanut. Koska se oli ennallaan, varmistui, että kyseessä todella on hemangiooma, joka ei vaadi mitään toimenpiteitä. Oman mielenrauhani takia olen muutaman kerran otattanut muiden labrakokeiden yhteydessä maksa-arvot, jotta näen, ettei maksassa ala olla mitään hämminkiä. Gastrolabin sivulta löydät lisätietoa: http://www.gastrolab.net/s02hemf.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799