Minulla on Volvo 240 sedan jossa on vakiopyörät 185/70/14 alumiinivanteilla. Rekisteriotteen mukaan autoon voisi laittaa myös 195/60/15 tai 205/55/16. En kuitenkaan aio ostaa uusia kalliita vanteita, varsinkin kun vanhat jäisivät ylimääräisiksi.
Olen miettinyt 185/80/14 renkaita. Tiedän eräässä 240 farmarissa olleen sellaiset. Ne olivat aivan lailliset. Minun tapauksessani tämä edellyttäisi auton muutoskatsastamista, vai mitä? Uskotteko että suorituskyky paranisi ja bensankulutus vähenisi? Mittarivirhettä ainakin saisi karsittua.
Pyörien halkaisija kasvaisi 65.16 cm - 61.46 cm = 3.7 cm. Massa kasvaisi vain sen verran mitä korkeampaan profiiliin menee kumia ja se olisi suuremmalla kehällä. Tietysti myös ilmanvastus kasvaisi hieman.
Renkaat
3
580
Vastaukset
- anti-tuning
Ei edellytä muutoskatsastamista, katsoin AKE:n sivuilta.
- oli mulla
Oli aikoinaan -84 240 (ei farmari). Ostin sen 3 v. käytettynä Kaivokselan Volvolta. Kun kesärenkaat oli finaalissa, niin laittoivat nurkan pinossa olevista 185/80-14 Micheliinit alle. Oli kuulemma 240 farmarista ja kun Nokialaisen työsuhdeautossa ei sellaisia voinut olla, niin niitä oli ylimääräisiä. Rekisteriotteen mukaan vakiorengas olisi ollut 175/80-14. Mielestäni tuo profiilin nosto tekee vaan hyvää ja mittarivirhekin pienenee. Pyörä mahtuu kyllä pyörimään ja kääntymään eikä vaadi mitään muutoskatsastusta.
- anti-tuning
Olin tosiaan itsekin mittaillut että kääntymään se kyllä mahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774482Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112443- 1721615
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431486- 1241380
- 1211285
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721209Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81186- 661115
- 35966