Omistamani tontin vieressä omistaa maata Espoon kaupunki. Pieni maa-alue on jyrkän kalliorinteen vieressä niin, että sille ei voi missään tapauksessa koskaan rakentaa mitään. Ainoastaan minulle maa-alueesta on käyttöarvoa. Onko kellään kokemusta pystyykö Espoon kaupungin kanssa neuvottelemaan, että myisivät ko. alueen minulle niin, että se liitettäisiin tonttiini? Minkälainen prosessi tuo mahdollisesti olisi ja kannattaako ylipäätään ryhtyä tähän?
Joutomaan ostaminen Espoon kaupungilta
4
1209
Vastaukset
- kaavailija
ihan väärin arvaa, niin kyseessä on kaupungin
puisto. Jos näin on, niin voit ihan suoraan
unohtaa unelmasi. Jos tilasi on kaava-alueella,
ja todellakin tontti, niin kyseessä aivan
varmasti puisto, eikä mitään joutomaata.- elintilaa
Kyyseessä ihan kaava-alue ja kaupungin maat kaavoitettu pientaloalueeksi. Minun tontti on kuitenkin huomattavasti ylempänä kuin naapuri, mutta ylhäällä on 5-7 metrin kaistale vielä kaupungin tonttia. Tämän kaistaleen jälkeen tulee melkein 10 metrin pystysuora pudotus. Jos naapuritontille joku haluaa rakentaa talon tulee se 10 metriä alemmaksi kuin tuo kaistale. En oikein usko, että tuolle kaistaleelle on naapurilla mitään käyttöä. Itselleni sillä voisi jotain käyttöä ollakin.
Kyseessä ei siis ole puisto, eikä varsinaisesti joutomaakaan. Mutta maaston muodot tuolla kohtaa on todella erikoiset ja siitä johtuen tuo 5-7 metrin kaista on kaiken järjen mukaan täysin käyttökelvotonta naapurin tontilla hyödynnettäväksi. - Mitoittaja
elintilaa kirjoitti:
Kyyseessä ihan kaava-alue ja kaupungin maat kaavoitettu pientaloalueeksi. Minun tontti on kuitenkin huomattavasti ylempänä kuin naapuri, mutta ylhäällä on 5-7 metrin kaistale vielä kaupungin tonttia. Tämän kaistaleen jälkeen tulee melkein 10 metrin pystysuora pudotus. Jos naapuritontille joku haluaa rakentaa talon tulee se 10 metriä alemmaksi kuin tuo kaistale. En oikein usko, että tuolle kaistaleelle on naapurilla mitään käyttöä. Itselleni sillä voisi jotain käyttöä ollakin.
Kyseessä ei siis ole puisto, eikä varsinaisesti joutomaakaan. Mutta maaston muodot tuolla kohtaa on todella erikoiset ja siitä johtuen tuo 5-7 metrin kaista on kaiken järjen mukaan täysin käyttökelvotonta naapurin tontilla hyödynnettäväksi.Höh. Ei siinä ole välissä mitään kaupungin
tonttia. Tarkoitus on, että siihen jää mukavan näköinen muutaman metrin levyinen kaistale, joka on nimenomaan kaavassa puistoksi osoitettu.
- sen myisi
niin se muuttuisi ensin tonttimaaksi eli katso mitä neliö espoossa maksaa. Sehän antasi heti lisää rakennusoikeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725