Saako raskaus aikana ottaa ihan kunnolla aurinkoa tai käydä solariumissa?? suorastaan v*****aa ku kesä tulee ja iho on valkoinen, ja kaikenlisäksi olen vannoutunut solikan käyttäjä mutta nyt en oo sit uskaltautunu. mulla siis rv5
aurinko ja solikka
7
822
Vastaukset
- pipi
Saa tietääkseni vähän ottaa aurinkoa, mutta ei varsinaisesti jäädä löhöämään.. Ja täältä olen lukenut ettei solariumiin kannata mennä, joku oli puhunut jonkun kanssa joka oli kysynyt lääkäriltä tms.
Viisaammat korjatkaa.- miksei...
muka saisi ottaa aurinkoa??Dolariumin voin viel ymmärtää kun on keinotekoista mut että aurinko??
Mä orin raskausaikana ihan kunnolla aurinkoa kun oli aikaa löhöillä töitten takia ja ihan täysin terve poika meillä ainakin on:)
ja mikäs sen ihanampaa kuin esitellä ihanaa masuaan biksujen kanssa:) - sitä
miksei... kirjoitti:
muka saisi ottaa aurinkoa??Dolariumin voin viel ymmärtää kun on keinotekoista mut että aurinko??
Mä orin raskausaikana ihan kunnolla aurinkoa kun oli aikaa löhöillä töitten takia ja ihan täysin terve poika meillä ainakin on:)
ja mikäs sen ihanampaa kuin esitellä ihanaa masuaan biksujen kanssa:)aurinkoa ottaa, mutta iho on TOSI HERKKÄ palamaan ja rusketus voi olla hyvinkin epätasaista maksaläiskineen sun muineen. Lisäksi voi olla ihottuman tapaista tms. kutinaa...
Kyllä mun käsittääkseni saa ottaa aurinkoa, mutta kannattaa suojata iho kertoimilla hyvin, niinkuin nyt tietysti aina. Raskaana ollessa maksaläiskät ovat yleisiä ja ne tummuvat juuri auringosta. Ja saahan siitä auringosta tarpeellisia vitamiinejakin, kuten D:tä. Biitsille vaan :)
- KÄYDÄ
MYÖS SOLARIUMISSA. Jos nyt mietitään vain ja ainoastaan sikiön kannalta tilannetta niin auringosta tai solariumista ei ole mitään haittaa. Eri asia on jos äidille tulee raskausaikana maksaläiskiä niin eihän ne nyt auringonoton jälkeen kovin nätiltä näytä. Mutta solariumasiaa olen udellut useammalta lääkriltä ja löytyypä tietoa netistäkin, että vauvalle ei ole haittaa. Muistaakseni säteilyturvakeskuksen sivuilta löytyy jotakin. Sitä paitsi se aurinko ei aina ole mikään kovin paha juttu. Joku jo mainitsikin tuon d-vitamiinin, sitä kun ei suomalaisilla liiaksi ole.
- ottamaan!
Aion kyllä nauttia auringon otosta tänä kesänä, kun kerrankin ei tarvi olla töissä koko kesänä! Suojakertoimia vaan iholle, mutta niitä käytän muutenkin aina. Solariumissa kävin talvella muutaman kerran alkuraskauden aikana, kun olin lukenut säteilyturvakeskuksen sivuilta, että sikiölle ei ole haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692723
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 441216
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197