Provosointi viestien silältönä

BilMan

Kun kirjoitat viestisi, oli sen sanoma aiheeltaan mikä tahansa, ei kuitenkaan kannata sen yhteyteen kytkeä viestiä valvojalle ja arvuutella "poistaako seriffi sen vaiko ei? - siirtääkö, vaiko ei."

Se on varmaa, että tuon "arvuuttelun" seurauksena hyväkin viesti katoaa bittiavaruuteen.

8

1706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

ymmärtänyt koko juttua. Ja nyt en mitenkään provosoi tai mitään muutakaan pahaa, mutta onko niin, että meidän pitää varoa jokaista sanaa? En jaksa uskoa että tarkoitit sitä, mutta tuo oli hiukka uhkaavaa. Siis se viimeinen lause.

• Ei niin.

Tasapuolisuutta tarvittaisiin tännekin.

• eräs kirjoittaja

"Ja nyt en mitenkään provosoi tai mitään muutakaan pahaa, mutta onko niin, että meidän pitää varoa jokaista sanaa?"

Kokemuksen syvä rintaääni sanoo, että kyllä pitää varoa nimenomaan tällä osastolla. Viestin jättämisen jälkeen viesti kannattaa tallettaa myös omalle koneelle myöhempää käyttöä varten, jos viestissä on vähänkin tärkeämpää asiaa. Moni tärkeä ja asiallinenkin kirjoitus häviää täältä jos se ei miellytä Bilmania. Arvaan että tämäkin viesti häviää.

• johdossa vikaa
        eräs kirjoittaja kirjoitti:

"Ja nyt en mitenkään provosoi tai mitään muutakaan pahaa, mutta onko niin, että meidän pitää varoa jokaista sanaa?"

Kokemuksen syvä rintaääni sanoo, että kyllä pitää varoa nimenomaan tällä osastolla. Viestin jättämisen jälkeen viesti kannattaa tallettaa myös omalle koneelle myöhempää käyttöä varten, jos viestissä on vähänkin tärkeämpää asiaa. Moni tärkeä ja asiallinenkin kirjoitus häviää täältä jos se ei miellytä Bilmania. Arvaan että tämäkin viesti häviää.

Ihan sahanpurutasolla. Ei osaa lähtä orjapaimenen paikaltaan. Syy
        Omaa elämää ei ole.

• myönteisen kommentin, noin kaksi päivää sitten, mutta senhän poistit, ilmeisesti siksi että mainitsin nimeltä erään iltapäivälehden ja sen keskustelupalstan.
      En osaa muuta syytä keksiä.
      Kerroinhan siinä että tällä Suomi 24 palstalla saa vielä melkoisen vapaasti kirjoitella siihen toiseen verrattuna.
      Olin myöskin sitä mieltä, että meikäläisten ikäisten olisi kyllä jo hyvä tietää mikä sopii ja mikä taas ei.
      Sananvapaushan ei tarkoita sitä, että voi päästellä sammakoita ulos, ihan miten sattuu.
      Mielipiteenkin kun voi ilmaista niin monella tavalla.
      Voi olla eri mieltä, ilman että käyttää törkeää kieltä.
      Näin yhdellä palstalla, mielestäni hyvän menettelytavan. Siellä seriffi oli jättänyt merkinnän, että tämä keskustelu on siirretty sille tai tälle osastolle.
      Niinpä keskustelijat eivät joutuneet etsimään tai arvuuttelemaan, että mistähän löytyisi, hyvin alkanut mielipiteitten vaihto.
      Myöskin jos kommentti ei täytä sopivuussääntöjä, voi sille kohtaa laittaa merkinnän esim. poistettu sopimattomana.
      Näin kirjoittaja tietää, että voi laittaa mielipiteensä uusiksi, siistimmässä muodossa.
      Ajanvietteeksihän tämä kai on tarkoitettu ja parempi olisi jos kenenkään ei tarvitsisi kantaa kaunaa toisille kirjoittajille.

• Se oli varmaan poistunut siinä mukana, kun esim.
        minun viestini poistettiin. Eikö sitten lähde kaikki perässä olleetkin?

Minä kun aina tinkaan niitä syitä poistoihin.

Mutta turhaan, aivan turhaan...

• Tellastiina kirjoitti:

Se oli varmaan poistunut siinä mukana, kun esim.

Tuo Sinun nimimerkkisi antaa niin kovasti iloisen vaikutelman.
        Voihan olla että kommenttini humahti ulkoavaruuteen, ilman sen kummempia tarkoituksia.
        Meikäläiselle tämä palsta on jonkinlainen henkireikä ulkomaailmaan ja samalla sinne Suomeenkin.
        Aurinkoista päivää Sinulle!

• 40-v Espoon busseja
        Tellastiina kirjoitti:

Se oli varmaan poistunut siinä mukana, kun esim.

Viestejä poistuu, niin sinun, kuten minunkin.

Tämähän on tätä keskustelua, kuka pääkaupunkiseudun bussikuskeista tervehtii, tai kuka tervehtii heitä.

Toisin, kuin koirankakka ilmiö ilmestyy vain keväisin, niin tämä jatkuu ympäri vuoden.

Joskushan tämä asenne täytyy muuttua, koirat kakkaa joka päivä, kuten bussikuskitkin odottavat huomiota itselleen. Tosin myös asiakkaat näiltä tympeiltä nipottajilta, jotka kostavat tavalla tai toisella saamansa kohtelun.

Kannattaisi vain ottaa iloinen ilme ja hyväntuulisuus, kun oman ulko-ovensa sulkee ja lähtee maailmalle.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6257
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5639
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4635
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3919
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3021
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59