flipper 640 HT

ex-pusteristi

Moro
Tiedän että täälä on joskus kyseisestä veneestä keskusteltu, mutta: Kaipaan lisää kehuja ja haukkuja. Ja ottaisin myös mielelläni myynti tarjouksia hyväkuntoisesta uudemmasta perämoottori mallista. Joten, Myykää mulle hyvä uudempi flipper 640HT perämoottorilla. Kiitos

14

6649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laite

Jos ottaa huomioon suunnitteluajan yms. ihan ok.

Ainut "vika" on 15 asteen pohja, eli aallokossa keulaa alas niin kulku on suorastaan pehmeää. Sitten kun aallokko kasvaa tarpeeksi..

• X-Flipperisti

Pääsi lennokkaasti paikasta toiseen. 225 Yamaha oli moottorina jolloin kulutus 30knotsin nopeudella oli 17L/h. Huiput alkuperäispotkurilla 52 knots. Ei ollut keliä ettei olisi voinut olla merellä. Jos isompia aaltoja niin hanat kaakkoon ja aaltoja ei juuri huomannut.
      Nykyään purjeveneellä ja jollalla kun ei oo kiire enää mihinkään.

• ex-pusteristi

Moi
        Kiitos vastauksista. Mielenkiintoisia juttuja nuo.Toisaalta kun siinä on melko loiva pohja niin luulisi tosiaan hakkaavan aallokossa, Vai onko se sitten niin että massaa kun on tarpeeksi niin se korvaa jyrkemmän V:n puutteen?!

• x-flipperisti
        ex-pusteristi kirjoitti:

Moi
        Kiitos vastauksista. Mielenkiintoisia juttuja nuo.Toisaalta kun siinä on melko loiva pohja niin luulisi tosiaan hakkaavan aallokossa, Vai onko se sitten niin että massaa kun on tarpeeksi niin se korvaa jyrkemmän V:n puutteen?!

Kun vauhtia on 50 solmua ei juuri suomenlahden aallot juuri ehdi häiritä. Pahassa kelissä on ajettava hiljaa tai hanat kaakossa sillä keula vähän alhaalla. Runko kun on takaa vain sen 15 astetta. Paino auttaa asiaa se on selvä. Käytin venettä aikoinaan duunimatkalla Porvoo-Hki päivittäin ja merellä olin päivittäin eikä tarvinnut istua ruuhka-aikana autossa. Bensaa paloi mutta sitä saa rahalla...

• kalabensajuttu

Tää on siis taas näitä uskomattomia kulutusjuttuja. Vai että 640HT 225 Jammu (n. 1200 kg paketti) 30 solmua ja 17l/h eli 0,56 litraa/mpk? Yamarin 600:kaan (paino 450kg) samalla koneella ei tuollaisiin kulutuksiin pääse mitenkään tuolla koneella.

Tiedoksi vaan, että kaasari V6 225 Yamaha vie 17 litraa/h kun kierroksia on n. 1600 - 1800. Ja 640HT ei tasan kulje 30 solmua niillä kierroksilla.

Sun todellinen kulutus 30 solmussa flipperilläs on todennäköisesti tuplaten väittämäsi verran; uskoakseni vähintään litra/mpk eli vähintään 30 litraa per mpk. Ja hanat kaakossa tuo 225 jammu viekin sitten n. 90 litraa tunnissa.

• x-flipperisti
        kalabensajuttu kirjoitti:

Tää on siis taas näitä uskomattomia kulutusjuttuja. Vai että 640HT 225 Jammu (n. 1200 kg paketti) 30 solmua ja 17l/h eli 0,56 litraa/mpk? Yamarin 600:kaan (paino 450kg) samalla koneella ei tuollaisiin kulutuksiin pääse mitenkään tuolla koneella.

Tiedoksi vaan, että kaasari V6 225 Yamaha vie 17 litraa/h kun kierroksia on n. 1600 - 1800. Ja 640HT ei tasan kulje 30 solmua niillä kierroksilla.

Sun todellinen kulutus 30 solmussa flipperilläs on todennäköisesti tuplaten väittämäsi verran; uskoakseni vähintään litra/mpk eli vähintään 30 litraa per mpk. Ja hanat kaakossa tuo 225 jammu viekin sitten n. 90 litraa tunnissa.

Mun Flipperi oli hieman tavanomaisesta poikkeava niin pohjan kuin painon suhteen eikä konekaan ei ollut Suomessa myytävää mallia mutta se hienoa kun joku asiantuntematon tietää paremmin. Minähän ne bensalaskut maksoin ja pidin kirjaa tunneista ja maileista - oli helppoa kun ajelin sillä ainoastaan duuniin ja takas.
        Joten koitahan tuunata sitä sun paskalaatikkoas jos osaat ja sulla semmonen on, saat sen kulkemaan vähemmällä ettei fyrkkan loppumiseen jää veneilys -tampio!

• on siinä
        x-flipperisti kirjoitti:

Mun Flipperi oli hieman tavanomaisesta poikkeava niin pohjan kuin painon suhteen eikä konekaan ei ollut Suomessa myytävää mallia mutta se hienoa kun joku asiantuntematon tietää paremmin. Minähän ne bensalaskut maksoin ja pidin kirjaa tunneista ja maileista - oli helppoa kun ajelin sillä ainoastaan duuniin ja takas.
        Joten koitahan tuunata sitä sun paskalaatikkoas jos osaat ja sulla semmonen on, saat sen kulkemaan vähemmällä ettei fyrkkan loppumiseen jää veneilys -tampio!

, että alle 0,6 l/mpk kulutus 30 solmussa tuolla 640HT:lla ja kaasutinmalli V6 225 Yamahalla (vaikka olisi Australian vientimalli) ei nyt vaan pidä paikkaansa vaikka miten olisi pohja tuunattu ja tiedät sen itsekin. Sun mittauksissas nyt vaan on ollut virhe; ajetussa todellisesa matkassa, ajassa tai kulutetun bensan todellisessa määrässä tai kaikissa niistä. Virheen ei tarvitse esim. matkassa olla suuri, kun se vaikuttaa jo selkeästi

On totta, että ei V6 kaasari Yamaha ollenkaan mikään järkyttävä bensarosvo ole (ja siinä on hieno soundi), mutta hiukan enemmän se silti vie kuin ruisku 2t-koneet ja on turha väittää muuta. Kipparin 7/99 testissä oli Flipper 630DC 150hv ruisku DI Evarilla ja Yamarin 6100 150hv V6 kaasari Yamahalla.

Pienimillään Flipper kulki 0,87 l/mpk 21 solmussa 3000r/min ja 18,5l/tunti. Yamarin/Yamaha (Ballistic 19") ei kulkenut alle litran/mpk millään nopeudella. 150hv V6 kaasarijammu vei 17,4 litraa, kun kierroksia oli 2000, jolloin nopeutta oli 9,5 solmua ja vene ei vielä liukunut. Ja 225 Yamaha vie samoilla kierroksilla varmasti hiukan enemmän kuin 150hv. Taloudellisin vauhti Yamahalla oli tuolla veneellä 28 solmua, jolloin kulutus oli 1,02 l/mpk.

Ja tampio voin olla mutta parempi sekin kuin kalabensankulutusjuttujen kirjoittelija. Ootko kenties myymässä tuollaista vene/kone pakettia? Aattele vähän sitäkin, että joku saattaa jopa uskoa tuon sun 0,56 l/mpk 30 solmua 640HT/225jammu väitteesi ja sitten voi pettymys olla aika iso.

• paatisti
        x-flipperisti kirjoitti:

Moi Jos näet tämän viestin niin kuulisin mielelläni mielipiteitäsi tuosta paketista. Olen nimittäin ostamassa 640 225yam. Vaikea minunkin on tuollaisia kulutuksia uskoa mutta hyvähän se tietysti olisi jos näin on.

• flipperyamaha

mul ois sulle flipper 640ht yamaha f250 4-t ja varmasti menee pienel kulutuksella ja vauhtiakin riittää:)

p.0403615530

• flipperyamaha

mul ois sulle flipper 640ht yamaha f250 4-t ja varmasti menee pienel kulutuksella ja vauhtiakin riittää:)

p.0403615530

• ehkä kiinnostunut

Onko myynnissä jossain palvelussa, josta voisi katsoa lisätietoja?

• Yamaha V6

Itsellä kyseinen vene Yamahan 2t V6 (150hp / 2007) moottorilla eli kaasarikone. Vene on todella vankasti tehty eli runko painaa 900kg, vaikka ei ole kasoiskuorinen kuten uudet 630 mallit. Mitään tyyppivikoja en tiedä olevan ellei takana olevan laatikon pohjan hiushalkeamia niiksi lasketa. Tämä on siis vain välipohja, mutta kahdessa yksilössä olen em. halkeamia nähnyt. Nämä eivät vaikuta tosin mitenkään rungon lujuuteen.
      Muiden mainitsema loiva V peräosassa on toisaalta hyvä eli kulkee hyvin, liukuu jo pienellä nopeudella eikäö nosta keulaa juurikaan (Flipperin patentoitu perän muotoilu). Toisaalta hakkaa aika ikävästi aallokossa, Perämoottoriversiossa mahtuu 2kpl lapsia nukkumaan takapenkillä moottorikaukalon kahta puolta. Edessä kohtuullinen parivuode 2:lle aikuiselle. Leveyttä on 2,4m eli 2:n lapsen sijasta takapenkillä yöpyy yksi aikuinen pokittain. Tilaa on pienelle keittimelle, mutta esim kiinteää WC:tä ei ole. Kulutusta en ole mitannut, mutta aika kohtuullisesti vie, jos maltaa ajella 25-35s nopeuksia. Itselläni erillinen vedenotto ja kone yhden pykälän nostettu. Huiput ovat n.45-46s 2h kuormalla täydellä tankilla.

• Kessinkiertäjä

Haloo, mitä mieltä olette Bella 640 HT veneeseen sopivasta 4 tahti moottorista olen hankkinu kyseisen veneen mutta moottorin laitan uuden.
        Riittääkö esim 130hv Yamaha, vai pitääkö olla isompi?

• Rami-64

Bella 640 ht veneeseen riittää max 115. Mielummin 100hv.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      66
      3992
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      15
      2097
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      6
      1867
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1224
    5. 27
      1209
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      9
      915
    7. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      70
      828
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      40
      784
    9. Tuntuu että sulla on uusi ihastus

Toivottavasti vain harhailen.
      Ikävä
      38
      710
    10. Peuran liikenne ajovaloissa

Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup
      Ähtäri
      24
      674
    Aihe