En osaa, vaan haluaisiko joku auttaa, joka osaa;)
Pitäisi tehdä lainanlasku makro, joka laskee talukkoon nappia painamalla lähtöarvoista lukien, kauanko kestää lainan maksu.
Taulukko voisi olla vaikka:
laina määrä 7500
laina-aika vuosissa 2
korko vuodessa 0,05
lyhennys/kk 312,5
laina-aika 24 kk
korko kuukaudessa 0,00417
Noita lähtöarvoja pitää voida muuttaa ja edelleen napin painallus laskee oikein?
Pulma on ja olen toki tehnyt monemoista viritelmä, mutta joku mättää aina.
Apu olisi todella tervetullut.
Kiitos jo etukäteen pahasta pulasta mahdollisesti minut päästäneelle auttajalle.
makro ja laina ja laskut - apuvaaa
3
334
Vastaukset
- katiko
Lukijoita kyllä näyttää riittävän, mutta kukaan ei halua auttaa, Mul on viritykset For Nextillä ja nyt testailin Do...Loop until ja käänsin sitten Do until....Loop, mutta tulos on ihan yhtä hutera. Jotenkin kun olen kolmatta päivää vääntänyt tuota taulukkoa, jotta rivitasolla nappia painamalla tulisi tulos, milloin laina on maksettu, niin joko mun viritys laskee vain yhden rivin tai sitten on virheilmoitusta tiedossa. että löytyisikä sitä apua, edes vihje mielessä, jotta pääsisin eteenpäin. PLIIIS ja tiedoksi auttajille, jotta oon jo viiskymppinen nuori nainen, joka yrittää selvitä visaisesta tehtävästä ja oppia edes hitusen esimerkkien avulla excelin VBA:ta.
- pohjaksi
En tiedä mitä tuossa pitäisi sitten makrolla tehdä, kun Excelin omat funktiot osaisivat tehdä tuon helposti. Englanninkielisessä excelissä on funktio pmt, jolla saa erän suuruuden selville.
Jos jotakin kuitenkin pohjaksi, niin lisäile Exceliin Forms -työkalurivillä nappi ja Sheet / Thisworkbook -osioon (tai modulekin käy), seuraavantapainen toiminto:
Sub Button1_Click()
Dim lan As Double, tid As Double, ranta As Double, rantesats As Double
lan = ActiveSheet.Cells(2, 2).Value 'lån
tid = ActiveSheet.Cells(6, 2).Value 'tid(månader)
ranta = ActiveSheet.Cells(6, 2).Value 'ränta
rantesats = f(lan, tid, ranta)
ActiveSheet.Cells(6, 2).Value = rantesats 'räntesats (resultat)
End Sub
Olen jättänyt tuosta korkoerän laskennan pois, kun en äkkiseltään saanut 312,5:lta kuukausieräksi. - vb2005
Se 312,5 on ilman korkoa, mutta kun koron ottaa huomioon, tulee eräksi riippuen laskentatavasta jotakin muuta.
Funktiona voisi käytellä vb:ssä olevaa Pmt tai PPMt:tä (toiminta vastaava kuin laskentataulukon puolella).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882