Mikä olisi passeli logiikka valaistuksen yms. ohjaukseen kun tuloja ja lähtöjä pitäisi olla noin 100. Pc:lle asennettava ohjelmointisofta saisi olla ilmainen kun ei kiinnosta maksaa ensin lähes 1000e logiikasta ja samanverran vielä ohjelmointisoftasta.
Omron, Siemens ja ABB on tuttuja takavuosilta kun silloin tuli tön puolesta niitä räplättyä. On kuitenkin jokunen vuosi tullut tehtyä muita hommia joten en ihan nykytilannetta tiedä. En usko että minkään logiikan ohjelmointi kuitenkaan olisi ongelma.
logiikoista
18
6089
Vastaukset
- ei kiinnosta
maksaa niin miksi laittaa moista harmia taloonsa.
Kuka sen talon ostaa jos ohjelmat kateissa ja virtapiikki hävittää valot talosta?- sillä on kuka sen ostaa????
Mitä helvettiä se sulle kuuluu, jos joku haluaa asentaa taloonsa jonkun järjestelmän? Talot on tehty asumista varten, ei myymistä varten.
Oletko joku kiinteistövälittäjä igglolta vai joku kommari, joka on sosialisoimassa asunnot?
Odota hieman aikaa, ennen kuin ihmiset haluaa myydä kotinsa. - Edellinen oli oikeassa
sillä on kuka sen ostaa???? kirjoitti:
Mitä helvettiä se sulle kuuluu, jos joku haluaa asentaa taloonsa jonkun järjestelmän? Talot on tehty asumista varten, ei myymistä varten.
Oletko joku kiinteistövälittäjä igglolta vai joku kommari, joka on sosialisoimassa asunnot?
Odota hieman aikaa, ennen kuin ihmiset haluaa myydä kotinsa.Ohjelmoitavat logiikat on suunniteltu teollisuuden ohjausvirtapiireihin ja niiden kärkien virrat on yleensä maksimissaan 5A, kun taas talopuolella käytetään yleensä 10A ja 16A sulakkeita.
Käytännössä siis joudut laittamaan apureleitä ja niissäkin on vaikeaa löytää kohtuu hintaista 16A:n kärkeä.
Hintavaksi tulee ja jälleen myynti voi olla todella vaikeaa, jos ostaja osaa arvioida tulevia ongelmia.
Itse luovuin moisesta ajatuksesta, vaikka teen logiikka-automaatioita työkseni. - kyselyä
Edellinen oli oikeassa kirjoitti:
Ohjelmoitavat logiikat on suunniteltu teollisuuden ohjausvirtapiireihin ja niiden kärkien virrat on yleensä maksimissaan 5A, kun taas talopuolella käytetään yleensä 10A ja 16A sulakkeita.
Käytännössä siis joudut laittamaan apureleitä ja niissäkin on vaikeaa löytää kohtuu hintaista 16A:n kärkeä.
Hintavaksi tulee ja jälleen myynti voi olla todella vaikeaa, jos ostaja osaa arvioida tulevia ongelmia.
Itse luovuin moisesta ajatuksesta, vaikka teen logiikka-automaatioita työkseni.Joo apureleet on tulossa. Niistä suurin osa on 10A kärjillä. Muutama 16A rele on mutta ne eivät paljoa maksa.
- kyselyä
Laitteet tulee upsin taakse joten pienet virtapiikit eivät riko kuin upsin. Sitten jos tulee "täysosuma" niin silloin menee kyllä muutakin kuin valaistuksen ohjaus.
Milloin viimeksi sinä olet joutunut uusimaan tv:n tietokoneen, stereot, kahvinkeittimen, radion, sähkömittarin, videot ja dvd-soittimen virtapiikin vuoksi? Noiden vikasietoisuus on pykälää heikompi kuin teollisuuslaitteiden joten niitähän pitäisi mennä vähintään yksi vuodessa jos ongelmia on. - Mutta mistä
kyselyä kirjoitti:
Joo apureleet on tulossa. Niistä suurin osa on 10A kärjillä. Muutama 16A rele on mutta ne eivät paljoa maksa.
Niin, vain pari kolmekymppiä kappale ja ihan turhasta.
- relet on halpoja
Mutta mistä kirjoitti:
Niin, vain pari kolmekymppiä kappale ja ihan turhasta.
Releen saa halvimmillaan 2-3eurolla ja kanta siihen saman verran. Eikä tarvitse tuohon hintaan tyytyä mihinkään hinkuintialaisiin halpis mitälie releisiin.
- sähkösuunn
X10-systeemi saattaisi olla yksi mielenkiintoinen värkättävä. Googlella löytää parikin suomalaista rakennusprojektia ja kokemuksia.....
- kyselyä
X10 on parhaimmillaan jälkiasennuksissa. Tulisi turhan kalliiksi laajana järjestelmänä.
- älyvalo
Onhan noita älykkäitä valon-ohjausjärjestelmiä tehty jo vuosia. Tässä eräs http://www.applylight.fi/index.html
Onkohan kenelläkään kokemusta näistä ?- masalla
kun referenssit keskittyy laivoihin
- tuota
http://www.schneider-electric.fi/Downloads/PDF/Elit IHC-esite1006scrP.pdf
- kyselyä
Olen tutustunut tuohonkin. Mieluummin valitsisin enston eib/knx-järjestelmän jos nuo olisivat vaan järkevissä hinnoissa. Noissa on vielä ns. kermankuorinta menossa ja hinnat on sen mukaisia.
eib on yhteensopiva monen valmistajan kanssa joten varaosien/laajennusten saanti on turvattu tulevaisuudessa.
Minulla on johdotus rakennettu niin että automaation voi rakentaa minkä tahansa järjestelmän päälle tai vaikka ilman automaatiota. Ilman automaatiota on kuitenkin vaikeampi tehdä verhomoottoriohjauksia, keskuslukitusta yms. pienempiä juttuja, joten tuli mieleen laittaa myös valaistus samaan järjestelmään.
- patti
Siemens S7-200 CPU224 tai 226 muutamalla I/O laajennus kortilla voisi olla ihan passeli. (max. kortteja 7 ja I/O 256).
- Logiikkahemmo
Mielummin kuppa tai tippuri kun Siemens.
Onneton kökkyrä ohjelmoinniltaan ja toimintavarmuudeltaan.
100 I/o löytyy halvimmillaan ohjelmoitavista releistä, joiden ominaisuudet riittää normmlin talon ohjelmoinnissa kevyesti, eikä maksa kun muutaman satasen, samalla saat analogia tulot käyttöön.
Ohjelmointiohjelma on ilmainen ja koko komeudelle välireleineen hintaa alle 500€.
Esim. Esim. Mitsun Alphalla homma onnistuu. - patti
Logiikkahemmo kirjoitti:
Mielummin kuppa tai tippuri kun Siemens.
Onneton kökkyrä ohjelmoinniltaan ja toimintavarmuudeltaan.
100 I/o löytyy halvimmillaan ohjelmoitavista releistä, joiden ominaisuudet riittää normmlin talon ohjelmoinnissa kevyesti, eikä maksa kun muutaman satasen, samalla saat analogia tulot käyttöön.
Ohjelmointiohjelma on ilmainen ja koko komeudelle välireleineen hintaa alle 500€.
Esim. Esim. Mitsun Alphalla homma onnistuu.totta kyllä.. onhan tuossa siemens 200ssa enemmän tai vähemmän paranneltavaa (pirusti ainakin laskurien käytössä).. pienessä systeemissä varmasti ihan toimiva peli. tuota ehdottamaasi mitsua olen pari kertaa käyttänyt kökkyräisemmän ohjelmointi ohjelman kyllä omisti.. (lieneekö demo tai vanha versio?). noi ohjelmoitavat releet(zen, logo! ja ko. alpha muita en ole käyttänyt) on kyllä hyvä vaihtoehto. Jo siinä mielessä että niissä on yleensä joku pikku näyttö mistä saa vähän tietoa pihalle ja pieni ohjelma muutos käy tätä kautta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760