Kipu..

justme

En oikeen tiedä minne osioon tää kuuluu mutta mulla on semmonen hiukkasen omituinen ongelma.. Öhöm.. Kun siis, en oo masentunu millään tapaa, päinvastoin. Oon joskus kyllä ollu masentunu mut en enää pitkään aikaan.
Mut saan jonkulaista outoo mielihyvää kun vuodan verta. Siis ei tarvi olla edes sen kummempaa kuin esim kissan kunnollinen raapasu. Kirvely ja se kun haavaan sattuu tuntuu kivalta. Kipu saa mut tunteen itteni eläväks.
Mut en kuitenkaan oo sellanen, että haluaisin sängyssä että mua satutetaan tai sellasta... Haluisin satuttaa itteeni jotenki mutta en uskalla ku haavoja ei saa piilotettua ja aina on se arpipuoli.. Siis totean edeleen että en oo masentunu, en halua tappaa itteeni tai mitään.. Kuhan vaan pidän kivusta... Onko ihan hullua vai onko ketään jolla olis edes hiukan samankaltasia tunteita?

11

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen aina ajatellut että kiåu pitää hereillä ja että silloin on vähiten haavottuvainen ja ei ole edes kun itsensä johon luottaa... kipu on hallitusi kivaa ja jopa seksiköstäkin, mutta siinä vaiheessa kun sitä e i enää kykene hallitsemaan niin alkaa normaali arki tai pahempi.

      • mitään todellista

        taistelua ja haasteellista elämä, niin pullamössöelämään etsii tuollaisia lapsellisia kikkoja.

        Hanki elämääsi jotain kiinnostavaa, haasteita millä elämäsi etenee ja mistä opit uusia asioita.

        Jos et muuta niin rupea liikkumaan. Pese vaikka mummollesi mattoja, tai tee kiva kanoottiretki kesäisillä vesillä. Rupeaapa veri kiertämään ja tunnet olevasi elossa!

        Olet varmaan about 15 v ja nyhjötät koneen äärellä tai jossain mäkkäreillä kaiket illat. Ei ihme että olo on lötkö ja mälsä.


      • sinähän

        se tiedätkin kaiken kivusta... joo-o...

        Vittu että vituttaa, vtun Bambi stna!


    • ******

      Hae ammattiapua ja pian..olen tosissani. Yrität purkaa kipua sisältäsi ulkoisella kivulla. Tarvitset apua, koska olet askeleen lähempänä itsesi viiltelyä!

      • justme

        Olen jo joskus viillellyt tseäni mutta päässyt siitä eroon.. Ja sulle mitään todellista tiedoks, oon 19 vuotias ja vietän paljon aikaa kavereitteni kanssa. Liikuttuakin tulee sen verran että mikään pullamössö en ole. Enpä usko että kukaan tällaisia kirjottelis ihan huvikseen.


      • kirjotettiin
        justme kirjoitti:

        Olen jo joskus viillellyt tseäni mutta päässyt siitä eroon.. Ja sulle mitään todellista tiedoks, oon 19 vuotias ja vietän paljon aikaa kavereitteni kanssa. Liikuttuakin tulee sen verran että mikään pullamössö en ole. Enpä usko että kukaan tällaisia kirjottelis ihan huvikseen.

        niin juttuhan menee just niin et hallittuna kipu voi olla ihan jees mut jos sitä ei pysty hallitsemaan niin se on kamalaa. Suosittelisin silti vaikka et ole 15 v. niin ohjaamaan energiasi johonkin hyödyllisempään, kuten muiden ilahduttamiseen tai auttamiseen. Tuon ikäiset helposti kuvittelevat että elämän tarkoitus on itsensä pönkittäminen joka tavalla ja ettei kukaan muukaan välitä muuta kuin itsestään. Se ei ole totta. Elämässä on tod. paljon vaihtoehtoja ja erilaisia näkövinkkeleitä mistä voi katsella maailmaa. Ei tarvitse tyytyä ottamaan maailmankuvakseen mainosmaailmaa tai muuta oman egon pönkittämiseen ja mulle vaan kaikki hyvä ja paskaaks väliä -asennetta.

        Sitä paitsi kyllä tuo että täytyy aiheuttaa itselleen infektiovaara liittyy masennukseen siinä mielin, ettet näemmä ole keksinyt mitään muuta josta saisit yhtä paljon tyydytystä kuin viiltelemällä itseäsi. Muutenkin terveeseen käytökseen kuuluu rakentava toiminta, mitä tuo viiltely tmv. ei ole. Rakentava käytös on sellaista että mielihyvä ja hyvä kasvaa molemmat. Tuossa viiltelyssä mielihyväsi ehkä kasvaa hetkellisesti, mutta ihosi ei varmasti tykkää hyvää siitä. Sulle voi jäädä jopa pysyvä arpi, kuten itsekin sanoit. Oikeesti tällai ulkopuolisena tulee semmonen olo et mene nyt vaikka jonnekkin sairaalaan katsomaan kuinka ihmiset toipuu haavoistansa. Jotkun tosiaan ei edes parane vaan makaa vuosikausia vuodepotilaana ja jotkun jopa kuolevat kun saavat haavaansa sairaalabakteerin tmv.

        Hieman voisi olla todellisuudentajua enemmän.


      • just you
        justme kirjoitti:

        Olen jo joskus viillellyt tseäni mutta päässyt siitä eroon.. Ja sulle mitään todellista tiedoks, oon 19 vuotias ja vietän paljon aikaa kavereitteni kanssa. Liikuttuakin tulee sen verran että mikään pullamössö en ole. Enpä usko että kukaan tällaisia kirjottelis ihan huvikseen.

        on monenlaista. Ei se välttämättä ole epätoivon upottava suo tai kaikkialla lepäävä harmauden ja välinpitämättömyyden viitta. Masennuksessa pienet asiat menettävät merkityksensä ja vain isot asiat tuntuvat. Se,että haluaa satuttaa itseään on oire jostain syvemmästä. Ja sinä tiedät sen itse. Tunteiden tunnistaminen ja käsittely onnistuvat helpoiten ammattilaisen kanssa.


      • ******
        justme kirjoitti:

        Olen jo joskus viillellyt tseäni mutta päässyt siitä eroon.. Ja sulle mitään todellista tiedoks, oon 19 vuotias ja vietän paljon aikaa kavereitteni kanssa. Liikuttuakin tulee sen verran että mikään pullamössö en ole. Enpä usko että kukaan tällaisia kirjottelis ihan huvikseen.

        En ole kirjoittanut sinulle mitään pullamössöistä. Vahingoitat itseäsi viiltelyllä, koska haluat tuntea jotakin. Et ole mieletäsi ilmeisesti viimeisen päälle vireä, kun hyljit toisten neuvoja ja tukea! MIkäli olet ollut masentunut ja viillellyt itseäsi ennenkin, sinun pitäisi ymmärtää mitä nyt itsellesi teet. Mutta ehkä et haluakaan apua, joten mitä sitten tänne kirjoitat? Hakeaksesi huomiota täältä kuten arjestasikin noilla tempuillasi? Menepä sinne lääkärin juttusille, koska hoitoa sinä tarvitset ja sitä sairaampi olet, mitä enemmän sitä kiellät!


    • Niin_täälläkin

      Hei justme!

      Et ole yksin asiasi kanssa!

      Pari vuotta sitten toivoin masennuksesta ja viiltelin jonkun verran. Huomasin kuitenkin, että pidän siitä kuin veri vuotaa. En viiltänyt edes syvään, halusin vain vuodattaa hieman verta. Sain siitä jonkinlaista mielihyvää ja tyydystä!

      Nyt en ole ollut masentunut vuosiin, mutta aina kun siltä tuntuu niin viiltelen ja poltan tumpeilla ihoani. En mitenkään paljon, silleen sopivasti.

      Ja pullamössö? En. Käyn salilla kolmesti viikossa ja lenkkeilen päivittäin koirani kanssa ;)

      Älä välitä mitä muut sanoo, tee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu (kuhan ei muita vahingoita).

      • huvinsa kullakin

        Tuntuu aika kamalalta, että jollakin on tollasia "harrastuksia". Itelle ei tulis tommonen edes mieleen.


    • hellydellä

      Vanha viesti ja toivottavasti olet päässyt jo terveemmälle pohjalle elämässä tai saanut apua jostain,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe