KIRJOITA POSTIKORTTI

Aleksanteri Viidestoista

Olen matkalla Hartolan kuningaskuntaan. Markkinoille. Lähdin ajoissa kun ajattelin kulkea matkan jalkaisin. Ei sitä enään tässä iässä pitkään jaksa patikoida.
Nyt olen ajallut peukalokyydillä.
Odotan tässä auringon paisteessa sopivaa kyytiä ja kirjoitan postikortteja.
Ajattelin että olisi mukava saada kortteja sellaisesta paikasta jossa EI ole käynyt ja kuitenkin haluaisi.
Kirjoittaisitteko te toisetkin sellaisia postikortteja?
Tässä minun kortissani lukee:
Terveisiä Hartolasta. Olen täällä ensi kesän markkinoilla.
A 15.

36

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska olen ottanut käyttöön tämän internetin .
      Voi se kyllä olla niinkin että sellainen perinteinen paperikortti ,on mieluisampi vastaanottajalle. Mene ja tiedä.
      Kaikilla ei ole tätä tietokonetta vielä ja siksi laitan joskus paperi kortin .
      Ja joulukortit laitan aina perinteisen.
      Nyt on peruttava yksi kutsu ja laitan sen tänne
      sähköpostiin. Voi olla että he eivät tarkista postiaan ,mutta se taas ei ole minun vika, vai kuinka.
      Kukkaset laitan INTERFLOORAN kautta ,näin pääsen kaikinpuolin vähemmällä itse ,ja myös halvemmalla.

      • Fanni

        Postikortti tehoaa parhaiten tietyissä tapauksissa. Yli 75 vuotiaille kirjoitan asiani kortilla. Varma nakki, että saan vastauksen. Myös lätkäisen korttiin yhteystietotarran.
        Alle 73 vuoden ikäisiä lähestyn mieluiten meilaamalla. Poikkeuksia ovat sihteeri ja pankkivirkailija, jotka ovat kertoneet saaneensa tarpeekseen tietokoneesta jo työikäisenä.


    • Hintriika1

      Terveisiä Suomen suurimmasta lumilinnasta! Ei se mitään, vaikka se ehti sulaa. Väliaikaista kaikki on vaan eli siis katoavaista. Älä Sinä (anteeksi vain tämä sinuttelu) katoa Hartolan markkinahumuun!

      Toivoo Hintriika1

      • Hei! Aina, kun näen kauniita kortteja,ostan niitä ja postimerkkejä 10 kpl ..sitten ostan uuden satsin,kun loppuvat..Yleensä lähetän kortteja iäkkäimmille ihmisille,että postilaatikkoon tulee muutakin,kuin mainoksia ja laskuja.Kuvittelen ,että ilahtuvat.Joskus saan jopa kiitollisia puhelinsoittoja,mutta en niitä kiitosten toivossa lähettele,vaan minusta on mukavaa lähettää kortteja.
        Jouluna lähetän paljon tavallisia kortteja,mutta
        sättiystäville sähköisiä,,koska en tiedä osoitteita,
        vaan näitä sähköpostiosoitteita.Jos käyn
        ulkomailla,lähetän tietysti kortteja..Kirjoitan
        pitkät jutut niihin,pienellä käsialalla,,mahtuu ihmeen paljon selostusta..Aikaa siihen kuluu hieman,mutta illalla myöhään niitä kirjoittelen yleensä..Siskollenikin,vaikka käyn kerran viikossa ,pistän välillä kortin iloksi..Olen kai joku kortti- fani.No..tämä kuuluu minun tapaani elää.
        Ihan totta,,iäkkäämmät ihmiset ilahtuu kovin pienestä kortista.Jos joku tuttavanne,tai omaisenne on sairaalassa..niin kortti sinne ,,on tosi mukavaa..Olen nähnyt,kun olin vielä töissä sairaalassa,,miten iloiseksi potilaat tulivat,,kun saivat postia..Ihanaa päivänjatkoa kaikille!
        Terveisin Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Hei! Aina, kun näen kauniita kortteja,ostan niitä ja postimerkkejä 10 kpl ..sitten ostan uuden satsin,kun loppuvat..Yleensä lähetän kortteja iäkkäimmille ihmisille,että postilaatikkoon tulee muutakin,kuin mainoksia ja laskuja.Kuvittelen ,että ilahtuvat.Joskus saan jopa kiitollisia puhelinsoittoja,mutta en niitä kiitosten toivossa lähettele,vaan minusta on mukavaa lähettää kortteja.
        Jouluna lähetän paljon tavallisia kortteja,mutta
        sättiystäville sähköisiä,,koska en tiedä osoitteita,
        vaan näitä sähköpostiosoitteita.Jos käyn
        ulkomailla,lähetän tietysti kortteja..Kirjoitan
        pitkät jutut niihin,pienellä käsialalla,,mahtuu ihmeen paljon selostusta..Aikaa siihen kuluu hieman,mutta illalla myöhään niitä kirjoittelen yleensä..Siskollenikin,vaikka käyn kerran viikossa ,pistän välillä kortin iloksi..Olen kai joku kortti- fani.No..tämä kuuluu minun tapaani elää.
        Ihan totta,,iäkkäämmät ihmiset ilahtuu kovin pienestä kortista.Jos joku tuttavanne,tai omaisenne on sairaalassa..niin kortti sinne ,,on tosi mukavaa..Olen nähnyt,kun olin vielä töissä sairaalassa,,miten iloiseksi potilaat tulivat,,kun saivat postia..Ihanaa päivänjatkoa kaikille!
        Terveisin Irkku

        Tässä kortissa on aaltoja, kimaltavaa vettä ja pieni vene.
        Olisin lähettänyt kortin entiselle työtoverilleni, mutta hän tulee merisairaaksi jos vain veneen kuvankin näkee.
        Jos oikein tarkkaan katsotte, näette veneessä soutajan. Se olen minä matkalla Kiinaan.
        Lämpimin terveisin: Venlastiina


    • ullamirjami¤

      koska aihe on mukava.
      Harrastan korttien keruuta ,ontullut jo iso kori täyteen.
      Joulukorttia teen lasten lasten kanssa . Viime vuonna oli ostettava muutama kun en kerinnyt tarpeeksi maalaan niitä ennen joulua.
      Olen aikaisempina vuosina harrastanut Akvarellimaalausta ,nyt se on taas jäänyt vähiin ,se on kiinni siittä "ispiksestä":=)

      • Rekoosmestari

        Älkääs sanoko että ihan musta kortti.
        Koittakaa itse kuvata Pisan torni keskellä yötä sähkökatkon aikaan.
        Terveiset koko rekoosmestarien retkikunnalta.


    • Islannin kuumilta lähteiltä!

      En ole matkustellut ulkomailla, Tanska on kauimpana, enkä erityisemmin haluakkaan minkään ulkomaille.

      Islanti on maa, joka jostain kumman syystä kiehtoo, mutta haaveisiin varmaan jää sekin...

    • Key West nimmisestä kaupungista kirjoitin kortin.
      Ernest Hemingvay oli muurannut talonsa ympärille aidan kun saluunan kaverit ilmesty liian usein kylään. Aidasta huomaa että hän oli kirjailija, ei muurari. Jostakin syystä aita on pääosassa tässä kortissa

      • onkkelis

        Vain aavaa merta näkyvissä ja hiekkarantaa
        oli joulunaika vuonna ??
        joulusta muistutti vain joulutähti parvekkeella.
        Vähän myöhäinen, vai aikainen joulukortti.
        Mutta mieleen jäänyt.


      • Uunoeemeli Mutikainen
        onkkelis kirjoitti:

        Vain aavaa merta näkyvissä ja hiekkarantaa
        oli joulunaika vuonna ??
        joulusta muistutti vain joulutähti parvekkeella.
        Vähän myöhäinen, vai aikainen joulukortti.
        Mutta mieleen jäänyt.

        Täällä sitä huojutaan: palmut ja minä!


      • Kukaha rkattu
        Uunoeemeli Mutikainen kirjoitti:

        Täällä sitä huojutaan: palmut ja minä!

        tuonki takan lienöö?


      • Remanderit
        Uunoeemeli Mutikainen kirjoitti:

        Täällä sitä huojutaan: palmut ja minä!

        Täällä eivät palmut huoju. Vain kuuset humisevat.
        Käki kukkuu kuusikossa ja pikkulinnut laulaa.
        Terveisiä metsäretkeltä!
        I ja R. R.


      • haluat mennä
        Remanderit kirjoitti:

        Täällä eivät palmut huoju. Vain kuuset humisevat.
        Käki kukkuu kuusikossa ja pikkulinnut laulaa.
        Terveisiä metsäretkeltä!
        I ja R. R.

        nyt, niin takuulla yllätyt...näät siellä sammalet myllätyt.Olettekos te sitä kahvipirtin satuväkeä???


    • Hintriika1

      Just niin kuin arvelin, hän hukkuu Hartolan markkinahumuun, emmekä koskaan saa tietää, menikö yksikään kortti perille!

    • Kuusisaaresta Didrihcsenin Taidemuseosta, jossa olen viettänyt tänään pari tuntia erään ystäväni kanssa.

      Elin Danielsson-Gambogin retrospektiivinen näyttely
      oli (ja on) näkemisen arvoinen, suurenmoinen, monet näyttelyn 66 teoksesta ovat ensi kertaa näytteillä Suomessa. Hänhän asui 23 vuotta elämästään Italiassa mentyään naimisiin taiteilija Raffaello Gambogin kanssa, jonka tauluja myöskin on pantu esiin.

      Elin Danielsson syntyi v.1861 ja hänen miehensä syntyi 1874, tässäkin Elin osoittaa hänelle ominaista rohkeutta!

      Mestarillissti on kuvattu etelän valo ja hellekin.

      Kortissani istuu nuori nainen tuolissa rannalla katsellen merelle päin.

      Didrichsenin museo rakennuksena on taideteos jo sinällään.

      Lämpimin terveisin
      Satu

      • Kirveli

        Otettu kesäisenä päivänä puutarhakeinussa. Näkyy vain kirkkaansininen taivas, yksi poutapilvi,
        jalkaterä , jossa kirkkaanpunaiseksi lakatut kynnet. Pääskynen lentää korkeudessa.
        Kuvaa katsellessa tuntuu kesä.
        Tämän kortin lähetän kaikille teille.


      • Hakomäen Eemeli
        Kirveli kirjoitti:

        Otettu kesäisenä päivänä puutarhakeinussa. Näkyy vain kirkkaansininen taivas, yksi poutapilvi,
        jalkaterä , jossa kirkkaanpunaiseksi lakatut kynnet. Pääskynen lentää korkeudessa.
        Kuvaa katsellessa tuntuu kesä.
        Tämän kortin lähetän kaikille teille.

        Terveisiä aholta jota ei enää ole. Sen paikalla on viisi kerrostaloa.
        Säilyi sentään tämä kortti. Siinä on kolme lasta.
        Kahdella on mansikkaheinät käsissä. Pienin vielä kykkii heinikossa ja pujottelee maniskoita omaan heinäänsä.


      • Vieras mies
        Hakomäen Eemeli kirjoitti:

        Terveisiä aholta jota ei enää ole. Sen paikalla on viisi kerrostaloa.
        Säilyi sentään tämä kortti. Siinä on kolme lasta.
        Kahdella on mansikkaheinät käsissä. Pienin vielä kykkii heinikossa ja pujottelee maniskoita omaan heinäänsä.

        Luin jostain, että:
        - Liikuntaa harrastava seitsenkymppinen
        saattaa olla yhtä hyvässä kunnossa kuin
        liikkumaton viisikymppinen-
        Miten on?


      • --"- kuin ed.
        Vieras mies kirjoitti:

        Luin jostain, että:
        - Liikuntaa harrastava seitsenkymppinen
        saattaa olla yhtä hyvässä kunnossa kuin
        liikkumaton viisikymppinen-
        Miten on?

        Niin kortissani on reipas sauvakävelijä, se unohtui mutta tulee nyt jälkipostissa uuden merkin kera.
        Ylös ulos ja lenkille......


      • Likka321

        Henkeäsalpaavia taideteoksia, kiitos Satu terveisistä. Tekisi mieli käydä katsomassa uudestaan vielä ennen näyttelyn loppumista.

        Aikomukseni on käydä kesällä Punkaharjun Retretissä, jossa on Eero Järnefeltin ja hänen veljiensä maalauksia kultakaudelta.Sieltä sitten tulee kortti teille,vaikkapa Pyykkirannassa.

        Tuohon viittaamaasi ikäeroon: ainakin miehet vain paranevat vanhetessaan, kuten viinikin.


      • Likka321 kirjoitti:

        Henkeäsalpaavia taideteoksia, kiitos Satu terveisistä. Tekisi mieli käydä katsomassa uudestaan vielä ennen näyttelyn loppumista.

        Aikomukseni on käydä kesällä Punkaharjun Retretissä, jossa on Eero Järnefeltin ja hänen veljiensä maalauksia kultakaudelta.Sieltä sitten tulee kortti teille,vaikkapa Pyykkirannassa.

        Tuohon viittaamaasi ikäeroon: ainakin miehet vain paranevat vanhetessaan, kuten viinikin.

        Linnan suojissa soi

        Verdin ooppera Macbeth, jota lumoutuneena seuraamme.

        Olemme nauttineet tervetuliaismaljana kuohuviiniä,

        ja annamme Verdin musiikin viedä...

        Seikkailemme myös kaupungissa, syömme taas paistettuja muikkuja perunamuusin kera, - ja hillolörtsyjäkin makustelemme.

        Kerigolfin haastava kenttä vei kaikki voimat,
        mutta seuraavana päivänä jo Retretin näyttelyt ja luolastot, Picasso ja kubismi Suomessa ihastuttivat.

        Kortissani ei ole enää tilaa kertoa, mitä tapahtui Imatran koskella ja Valtion hotellissa.

        Vuosi oli 2001.

        Ystävällisin terveisin
        Satu


      • petteri , ei se punakuono

        Jospa minäkin kortin lähettäisin:
        Keltaisia kukkia, narsissejako lienevät, on sinisiäkin. Sisko sanoo että ne on Kevätkaihonkukkia, onkohan se oikea nimi vai hänen keksimänsä. Kovasti sinisiä ne ovat, oliskohan ne sitten kaihonsinisiä.
        Kaunista päivää toivottaa Petteri


      • Likka321
        petteri , ei se punakuono kirjoitti:

        Jospa minäkin kortin lähettäisin:
        Keltaisia kukkia, narsissejako lienevät, on sinisiäkin. Sisko sanoo että ne on Kevätkaihonkukkia, onkohan se oikea nimi vai hänen keksimänsä. Kovasti sinisiä ne ovat, oliskohan ne sitten kaihonsinisiä.
        Kaunista päivää toivottaa Petteri

        Kevätkaihonkukka on pieni, lemmikkiä muistuttava sininen kukka, varjossakin menestyvä.Kevätkaihoahan monella on.Ja kiitos toivotuksesta, jonka laitan eteenpäin.
        Minun kortissani on taivaansininen lemmikkikimppu, saksaksi Vergissmeinnnicht.Lemmikit ovat juuri alkaneet kukkia omenapuun alla valkeiden runoilijannarsissien vieressä.


      • onkkelis
        Likka321 kirjoitti:

        Kevätkaihonkukka on pieni, lemmikkiä muistuttava sininen kukka, varjossakin menestyvä.Kevätkaihoahan monella on.Ja kiitos toivotuksesta, jonka laitan eteenpäin.
        Minun kortissani on taivaansininen lemmikkikimppu, saksaksi Vergissmeinnnicht.Lemmikit ovat juuri alkaneet kukkia omenapuun alla valkeiden runoilijannarsissien vieressä.

        myös valkoisia ja punertavia 'Lemmikkejä,' minulla kasvoi noitakin värejä ennen, mutta ne olivat paljon harvinaisempia värejä
        Kolmivärinen kimppu kaikille tässä kortissa.


      • Kortissa on suuria omenapuita aivan valkoisenaan kukista, lähimmän alla istuu kolme vähän suurempaa 'kukkaa', tyttöjä, olen se keskimmäinen, jolla on nauha tukassa.

        Toinen puutarhan porteista näkyy kaukana hiekkakäytävän päässä, siellä seisoo joku, jolla on tukka kietaistu nutturalle, ruudullinen pumpulimekko ja paljaat jalat. Hän on äiti, joka ei tiedä tulleensa kuvaan.

        Jälkeenpäin kuulin isän naureskellen muka ihmettelevän, että katoppas tosiaan, hyvinhän sinä sieltä näyt!

        Sää on aurinkoinen, lapsuuden maassahan päivä paistoi aina.

        Kesäisin terveisin
        Satu


      • näyttäisi
        Likka321 kirjoitti:

        Kevätkaihonkukka on pieni, lemmikkiä muistuttava sininen kukka, varjossakin menestyvä.Kevätkaihoahan monella on.Ja kiitos toivotuksesta, jonka laitan eteenpäin.
        Minun kortissani on taivaansininen lemmikkikimppu, saksaksi Vergissmeinnnicht.Lemmikit ovat juuri alkaneet kukkia omenapuun alla valkeiden runoilijannarsissien vieressä.

        Wergissmichnicht


      • nimi on
        näyttäisi kirjoitti:

        Wergissmichnicht

        Vergissmeinnicht , tarkista sanakirjasta.


      • Satu*
        nimi on kirjoitti:

        Vergissmeinnicht , tarkista sanakirjasta.

        niin muistan sen. Eka kirjain V = fau, äänetään f:n tavoin.

        Tänään Helsingissä 12*C ja kylmänlainen viima.

        Mennessäni aamulla bussissa viereeni istahti pikku mies, joka luokkansa ja parin opettajansa kanssa oli menossa Korkeasaareen, 1.A-luokkalainen hän kertoi olevansa. Toivottelin heille hauskaa päivää ja oonittelin siitä ettei sada, mutta ajattelin, että viima ei siellä oikein mukavaksi retkeä tee.
        Poika kertoi jo täyttäneensä 8 vuotta.


    • Likka321

      Otin juuri valokuvan keittiön ikkunan takana kasvavasta, 3 vuotta sitten istutetusta luumupuusta, Sinikasta, joka on ensimmäistä kertaa aivan valkoisenaan kukkia. Puu on pienikasvuinen, nyt täsmälleen korkuiseni, 165 cm.Tämän kuvan haluan lähettää teille.
      Minä en tästä kasva, mutta unelmissani näen puun saman ikäisenä kuin minä nyt.

      • minäkin luumupuun joskus, mutta en nähnyt sen kukkivan kun myytiin talo. Sain kuitenkin myöhemmin uuden puun ja joka kevät ihailtiin kukkien loistoa ja syksyisin nautittiin keltaisen Viktorian makeista luumuista. Eräänä kovana pakkastalvena se sitten paleltui, mutta kauniita kuvia on muistona. Lähetänpä yhden korttina minäkin aamun avauksena.
        Pikku kissimirri merkkinä.


      • Fanni

        Syksyllä istutimme siniluumu Sinikan, jolla tietojen mukaan on parhaat edellytykset menestyä keskellä Suomea ja pohjoisempanakin. Emme leikanneet taimistosta ostettua. Istuttamisen jälkeisillä kahdella viikolla emme olleet sitä kastelemassa siellä. Luotin syyssateisiin. Huhtikuussa kävimme mökillä luumupuutamme katsastamassa. Vaikuttivat kaikki latvukset ihan kuivuneilta.
        Pitkin kevättä on ollut esteitä käydä kastelemassa, jos ei muuta, niin voimat vievä 3 viikon virustauti.
        Tässä mieltä kaivaa kastelumäärä ja leikkaustarve. Olisi tosi hauska joskus omasta puusta luumuja napsia.


      • Likka321
        Fanni kirjoitti:

        Syksyllä istutimme siniluumu Sinikan, jolla tietojen mukaan on parhaat edellytykset menestyä keskellä Suomea ja pohjoisempanakin. Emme leikanneet taimistosta ostettua. Istuttamisen jälkeisillä kahdella viikolla emme olleet sitä kastelemassa siellä. Luotin syyssateisiin. Huhtikuussa kävimme mökillä luumupuutamme katsastamassa. Vaikuttivat kaikki latvukset ihan kuivuneilta.
        Pitkin kevättä on ollut esteitä käydä kastelemassa, jos ei muuta, niin voimat vievä 3 viikon virustauti.
        Tässä mieltä kaivaa kastelumäärä ja leikkaustarve. Olisi tosi hauska joskus omasta puusta luumuja napsia.

        Sinikka on pienikasvuinen luonnostaan ja vaatii varmaan 3-4 vuotta ennen kuin satoa saa. Pölyttäjäpuu olisi tarpeen kaveriksi, vaika monet ovat itsepölyttyviä.Me olemme puutarhurin ohjeen mukaan istuttaneet hedelmäpuut kumpuihin, sillä maa on saviperäistä. Luumupuillekin on pahaksi, että vesi jää seisomaan juurelle, puu jää ikäänkuin vesipesään, ja vesi jäätyy talvella tappaen juuriston.
        Yleensähän luumupuilla ei ole leikkaustarvetta kuten omenapuilla. Hankaavia ja kuivia oksia voi harventaa. Satoisina sksyinä pitää raakileita harventaa, etteivät oksat katkeile.Taimia täytyy kastella aluksi, että juurtuvat, mutta normaalikesänä ei yleensä myöhemmin.
        Muita luumulajeja meillä on myös Kuntalan keltaluumu, Vilmitar ja Ave.

        On todellakin ihana napsia luumja suoraan puusta,ja meilläkin on 7 pikkuista syöjää mummolassa.
        Hyvää menestystä luumupuullesi!

        Ps. istuta uusia, jos menetät tämän.


      • Fanni
        Likka321 kirjoitti:

        Sinikka on pienikasvuinen luonnostaan ja vaatii varmaan 3-4 vuotta ennen kuin satoa saa. Pölyttäjäpuu olisi tarpeen kaveriksi, vaika monet ovat itsepölyttyviä.Me olemme puutarhurin ohjeen mukaan istuttaneet hedelmäpuut kumpuihin, sillä maa on saviperäistä. Luumupuillekin on pahaksi, että vesi jää seisomaan juurelle, puu jää ikäänkuin vesipesään, ja vesi jäätyy talvella tappaen juuriston.
        Yleensähän luumupuilla ei ole leikkaustarvetta kuten omenapuilla. Hankaavia ja kuivia oksia voi harventaa. Satoisina sksyinä pitää raakileita harventaa, etteivät oksat katkeile.Taimia täytyy kastella aluksi, että juurtuvat, mutta normaalikesänä ei yleensä myöhemmin.
        Muita luumulajeja meillä on myös Kuntalan keltaluumu, Vilmitar ja Ave.

        On todellakin ihana napsia luumja suoraan puusta,ja meilläkin on 7 pikkuista syöjää mummolassa.
        Hyvää menestystä luumupuullesi!

        Ps. istuta uusia, jos menetät tämän.

        luin innolla mieleen painaen, kiitokset niistä ! Viikon kuluttua jo tiedän, miten ensimmäinen kylmä kausi luumupuutani kohteli. Haaveilin siitä hyvin kauan. Vihdoin osui kohdalle ja autoonkin mahtui. Alan lehdistä luin, ettei se tarvitseisi pölyttäjää ja samaa vakuuttivat myymälässä. Sinulla kuitenkin käytännön tietoa.

        Seuraavaksi aion hankkia Pirja-omenapuun, kunhan ensin kertaan talven aikana unohtuneet tiedot siitä. Uskomatonta, että hedelmäpuu antaa satoa oksan repeämiseen asti. Rautatienomenapuu oli meillä siinä vaarassa.


      • Eriparikoipi
        Fanni kirjoitti:

        luin innolla mieleen painaen, kiitokset niistä ! Viikon kuluttua jo tiedän, miten ensimmäinen kylmä kausi luumupuutani kohteli. Haaveilin siitä hyvin kauan. Vihdoin osui kohdalle ja autoonkin mahtui. Alan lehdistä luin, ettei se tarvitseisi pölyttäjää ja samaa vakuuttivat myymälässä. Sinulla kuitenkin käytännön tietoa.

        Seuraavaksi aion hankkia Pirja-omenapuun, kunhan ensin kertaan talven aikana unohtuneet tiedot siitä. Uskomatonta, että hedelmäpuu antaa satoa oksan repeämiseen asti. Rautatienomenapuu oli meillä siinä vaarassa.

        Meidän luumupuissa on tänä vuonna vain muutama kukka.
        Sen tähden lähetänkin täältä kotinurkista valokuvan viime kevään kukkivista luumupuista.
        Jos olisi syksy tulisi ruskakortti vaahteroista.
        Hyvää kevään jatkoa kaikille.


      • ullamirjami¤
        Eriparikoipi kirjoitti:

        Meidän luumupuissa on tänä vuonna vain muutama kukka.
        Sen tähden lähetänkin täältä kotinurkista valokuvan viime kevään kukkivista luumupuista.
        Jos olisi syksy tulisi ruskakortti vaahteroista.
        Hyvää kevään jatkoa kaikille.

        yhdelle mukavalle miehelle "sinne jonnekkin" onneksi ei sentään ,niinkuin ennen laitettiin....
        Nyt hän täyttää 75v. Ja ehkä ottaa aurinkoa nyt siellä sitruunapuunsa varjossa .Tai lämmittää saunaa ja ottaa sitten pienet konjamiinit syntymäpäivänsä kunniaksi .
        ONNEA ullamirjamilta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe