Mitä teillä on maksaneet pohjatyöt ennen perustuksia ja minkälainen tontti?
Pohjatöiden kustannukset
19
5632
Vastaukset
- paavopesusieni12345
Kyllä se tuli maksamaan aika paljon, tontti on peltoa mistä löyty moreenikerros alta. Kokonaiskustannukset kun yks mies oli tekemässä talon pohjaa ja salaojia ja kaikki muut hommat on n.9870euroa sis.hiekka. Elikä aika kallista.Mun mielestä sika hintoja, kyl ny 3000eurolla pitäis pärjätä.
- urakoitsijan vaimo
putkimiehelle kyllä maksetaan mukisematta samat tuntiliksat kuin kaivinkonemiehelle ja putkimiehellä ei hintaan kuulu kuin mies, kun kaivinkoneurakoitsija maksaa siitä miehen lisäksi koneeen kulut(vakuutukset, huollot, lainat korkoineen, polttoöljyn yms.)
K-raudassa myydään lapioita ja kottikärryjä, sopii tehdä itse hommat halvemmalla tai ostaa itse se kaivuri. - riippu urakoitsijasta mutta
urakoitsijan vaimo kirjoitti:
putkimiehelle kyllä maksetaan mukisematta samat tuntiliksat kuin kaivinkonemiehelle ja putkimiehellä ei hintaan kuulu kuin mies, kun kaivinkoneurakoitsija maksaa siitä miehen lisäksi koneeen kulut(vakuutukset, huollot, lainat korkoineen, polttoöljyn yms.)
K-raudassa myydään lapioita ja kottikärryjä, sopii tehdä itse hommat halvemmalla tai ostaa itse se kaivuri.kyllä vaan meillä tuli maansiirtotyöt maksamaan paljon enemmän kuin putkityöt siis tunti hinnasta kun puhutaan, mutta tämäkin juttu taitaneen olla vähän paikkakuntakohtainen juttu. Sitten vielä maan
- Metsä- ja kalamies
Loivasti viettävä tasamaatontti, korkeusero noin 1 metri.
Sorat 6000 ekkua, kaivinkonetunnit 3500 ekkua, viemäritavara 3500 ekkua, tärytykset & viemärinvedot ja mittapukkeilu tonni eli yhteensä 14000 ekkua.
Kokonaisuudessaan harkkoperustukset päärak autotalli 29500 ekkua, reilut 8000 ekkua alle budjetoidun. Tosin itsekin tuli tehtyä tuona aikana 150 tuntia (talviloma muita lomapäiviä) eli harkkojen kantamista, laastin veivaamista & kärräämistä, rautojen vääntämistä yms, vähän muuraustyötäkin (kaksi varvia autotalliin kaikki viisteet), tuon työn arvoksi voisin laskea halvan timpurin eli 20 ekkua/tunti.- Metsä- ja kalamies
...sorahinnassa oli mukana jo sokkelin ulkopuoliset ja sisätäytötkin. Tosin jos oikein tulkkasin laskua, soratoimittaja ei laskuttanut oikein, mutta tuskinpa meen korjaamaan sitä kun väärinlaskutus oli aika hyvin meikäläisen eduksi.
- ollut eduksesi
Metsä- ja kalamies kirjoitti:
...sorahinnassa oli mukana jo sokkelin ulkopuoliset ja sisätäytötkin. Tosin jos oikein tulkkasin laskua, soratoimittaja ei laskuttanut oikein, mutta tuskinpa meen korjaamaan sitä kun väärinlaskutus oli aika hyvin meikäläisen eduksi.
Ja jos et tehnyt kellaria makselit julmetusti liikaa, mutta jos olet kauppaan tyytyväinen niin ei muuta kuin hyvää yötä.
- peltotontti
Sorat ym. sepelit kaivuritunnit yhteensä 10 k€. Tontti "helppo" peltotontti.
- miugis
sisältyikö tähän hintaa myös salaojitukset?
Entä teittekö mitään itse?
Meillä nimittäin myös helppo peltotontti hyvällä pohjalla. Vain metri maata pitää kaivaa.
- täälläkin
Maaperä ihan normaali, mutta paljon tuli täyttöä ja massan vaihtoa. Siihen päälle tontin raivaus, liittymien vedot, salojat, pihakaivo, sisä- ja ulkotäytöt, routaeristeet ja radon-putki. Koko paketti 14000.
- käsittämättömän paljon
Meillä loiva rinnetontti, jossa oli isoja, noin kaivinkoneen kokoisia kiviä muutama. Räjäyttää ei tarvinnut sentään, mutta konetunteja ja maanvaihtoja oli kohtalaisen paljon.
Pohjatöihin meni noin 30.000 euroa, hinta sisältää kaikki sorat ja hiekat, salaojat, sadevesiviemärit, kaivot jne. Itse ei tehty oikeastaan mitään, olimme molemmat koko ajan töissä ja maanrakennusurakoitsija teki kaiken.
Kun lasketaan mukaan vielä harkkoperustukset, nousi oli rahaa palanut ennen talopaketin tuloa 40.000 euroa.- insinjööri
teitä on nyt kyllä huijattu.
Talon perustukset maksaa 12 937 euroa.
Plus se hiekka, joka ei nyt paljon maksa.
Tai se ihmeen tärytys tai mikä lie.
saati sitten maanvaihdot. Kenen kanssa sitä nyt vaihtaa pitäisi ? - zzzzzz*
insinjööri kirjoitti:
saati sitten maanvaihdot. Kenen kanssa sitä nyt vaihtaa pitäisi ?näköjään....Olen kyllä kuullut aikaisemmin huhupuheena että inssit ovat tyhmimpiä ihmisiä maanpäällä,mutta nythän tuo tuli todistettuna...
- Julle Ankanpää
insinjööri kirjoitti:
saati sitten maanvaihdot. Kenen kanssa sitä nyt vaihtaa pitäisi ?Mitä nyt tällekin tontille vaivaiset 4000 egee meni pelkkään hiekkaan. Pakko olla halpaa.
- minä vaan
Julle Ankanpää kirjoitti:
Mitä nyt tällekin tontille vaivaiset 4000 egee meni pelkkään hiekkaan. Pakko olla halpaa.
pehmeään peltopohjaan saa kuule äkkiä menemään pelkkiin hiekkoihin jo 10.000€ jos on oikeen pehmee tontti... näitä osunut monia kohdalle...
- eikö olisi järkevämpää
selvitellä mitä maksaa nuo kustannukset omalle tontillesi.
- 35k€
ja vielä menee pari tonnia. Räjäytystä 300m3, poisvientiä, maansiirtoa, erisorttista soraa tien ja pohjan tueksi n 600m2 alalla.
- toteutunut
tarkistin budjetista, eli ENNEN anturoita tehtyihin pohjatöihin meni seuraavasti
Kaivuri 1147€
sorat 1479€
Täry 470kg 61€
Maaperätutkimus 600€
omat työt priceless
Kannattaa oikeesti panostaa osaavaan kaivurikuskiin joka osaa toimia itsenäisesti, meillä kuski kaivoi vain sen verran mikä oli tarpeellista, ja laittoi sorapatjan itse laserinkanssa korkoonsa JA suoraan. oli muuten kylän kallein kuski, mutta luulen kokonaiskustannusten jääneen kuitenkin halvemmiksi kuin jos olisi ottanut "halvimman" kaivurin- näin hyvä
kuski löytyy ja vielä halvalla?
- toteutunut
näin hyvä kirjoitti:
kuski löytyy ja vielä halvalla?
Eiköhän joka paikkakunnalta löydy se kaivurikuskien mersu, eri asia on sitten kuinka pitkälle parhaat kuskit on varattu tulevaisuuteen.
Itse maksoin á 60€/h (sis. Alv) ja ei ollut halvin.
ja nuo aiemmin mainitsemani hinnat olivat siis pohjatyöt ENNEN perustuksia (anturaa, sokkelia, salaojia,sadevesisys. , täyttöjä...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1124488BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003707- 2023001
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome752867Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602747- 841411
- 601256
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381082- 611006
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1201003