Oliskohan kellään kokemuksia ihan tavallisista soutuveneistä? Mikä olis suhteellisen hyvä, vaivaton ja helppo soutaa, kuitenkin samalla tukeva, ei-kiikkerä? Malleja esim Terhi Saiman, Päijän 471, (471L) , Suvi (460, 495), Suomi 470, Kaisla 470? Kysyjänä soutukokemusta omaamaton pariskunta, joka haluais etukäteen varmistaa että yhteisistä souturetkistä tulis antoisia eikä riitaisia ainakaan huonon venevalinnan takia.
Soutuveneistä
9
10079
Vastaukset
- hahahaaaa
nykyään ajetaan moottorilla,pienellä lammella sähköperämoottorilla,isolla järvellä polttomoottori perämoottorilla
- asdasda
on aaltoja kunnolla halkaisematon keula. Soutuveneiden kohdalla kaikkivoipa markkinatalous on epäonnistunut saamaan aikaan venettä, jolla soutelisi helposti Suomenlahdella tyypilliseen vasta-aallokkoon. Asiaa tässä kirkkovenekulttuurin maassa voi vain ihmetellä. Ainoa keino välttää pettymykset on tehdä botski itse.
- Soutajan käet aina rakoila
Kokemusta mainituista veneistä Päijän -veneestä, sekä 470 että 471 malleista. Lisäksi 20 muuta tyyppiä, mutta ei muita mainittuja. Olen myös soutanut 2 tonnin purjevenettä yhdellä airolla...
Päijän on vakaa vene ja hyvä soutaa. Suosittelen. Hommahan on kuitenkin sen soudun puolesta lopulta osin makuasia, osin henkilölukuun ja kuormaan sekä olosuhteisiin (virtaava joki, pieni järvi tai meri) peilaava asia.- tuli hankittua
Niinhän siinä kävi että Päijän 471L ilmestyi tuohon rannalle. Kävin vaihtoehtoja läpi, jäljelle jäi Terhi Saiman ja Päijän, päädyin jälkimmäiseen, melkein piti heittää lanttia, hyviä molemmat, niin uskon. Ehkäpä Päijän on kuitenkin soveliaampi minun käyttöön. Hyvää kesää, soudetaan kädet rakoille, nautitaan kauniista maisemista.
- kokemuksia soutamisesta
tuli hankittua kirjoitti:
Niinhän siinä kävi että Päijän 471L ilmestyi tuohon rannalle. Kävin vaihtoehtoja läpi, jäljelle jäi Terhi Saiman ja Päijän, päädyin jälkimmäiseen, melkein piti heittää lanttia, hyviä molemmat, niin uskon. Ehkäpä Päijän on kuitenkin soveliaampi minun käyttöön. Hyvää kesää, soudetaan kädet rakoille, nautitaan kauniista maisemista.
Hei,
soutelen itse Terhi Saimanilla ja olen tosi tyytyväinen! Moneskas kesä nyt alkoikaan?
Noi moottoriveneilijät ovat kauheita näin keväällä, ihan kuin laitumelle päässyt karja! Mutta niistä olen oppinut selvitymään kun soutelen saarten läheisyydessä ja sitten joko varhain aamulla tai illalla. Päivisin soudan vain tuohon lahdenpoukamaan tai saaren kupeeseen ja nautin kelluttelusta, uinnista ja eväistä ja auringosta ja hyvistä lukuhetkistä!
Kuulemisiin! - ajattelua
Päijän minullakin on. Raskas se on soutaa verrattuna vanhempaan veneeseeni, joka kyllä piti romuttaa. Muuten hyvä. Nykyveneet ovat kamalan leveitä vakavuuden takia, ei taida saada ce-leimaa muuten.
Kaisla, Suomi ym. veneet olisivat olleet varmaan muuten yhtä hyviä, mutta ovat kamalan näköisiä eikä yhtä jäykkiä rungoltaan kuin kaksikuorinen Päijän. Eiköhän tukevuus ole suoraan verrannollinen käyttöikään.
Mukavaa silti Päijänillä on soudella, vaikka haaveissa olisikin joku kapeampi malli. Tiedä, vaikka tulisi hankittua soudettava kanootti. Sillä olisi mukava vetää uistinta. - Ja riitaa emännän kanssa..
ajattelua kirjoitti:
Päijän minullakin on. Raskas se on soutaa verrattuna vanhempaan veneeseeni, joka kyllä piti romuttaa. Muuten hyvä. Nykyveneet ovat kamalan leveitä vakavuuden takia, ei taida saada ce-leimaa muuten.
Kaisla, Suomi ym. veneet olisivat olleet varmaan muuten yhtä hyviä, mutta ovat kamalan näköisiä eikä yhtä jäykkiä rungoltaan kuin kaksikuorinen Päijän. Eiköhän tukevuus ole suoraan verrannollinen käyttöikään.
Mukavaa silti Päijänillä on soudella, vaikka haaveissa olisikin joku kapeampi malli. Tiedä, vaikka tulisi hankittua soudettava kanootti. Sillä olisi mukava vetää uistinta.-niin Päijän se pitää ostaa.Känsätkin ja vesirakot siinä sivussa käsiin valmistuvat.Päijän on olemukseltaan kun "kivirekeä" soutaisi. Nyt kun ne kaupat on tehty ja koe-soutukin suoritettu,kannattaa kysäistä tutulta Suomi-460 omistajalta lupaa koe soutuun.Myös vaimo saakoon kokeilla sitä venhoa. Ei niitä soutuveneen ominaisuuksia voi tietää Venemessuilla tai kyläkauppiaan parkkipaikan nurkalla. Koe-soutu se pitää tehdä. Valitan, perhesopunne saattaa olla koetuksella koe-soutunne jälkeen.
- sama vene
ostit hyvän veneen minullakin on päijän 471 tosin jo vanha mutta silti hyvä vielä ,maali pintaa kannattaa varoa ,mutta jos tulee ns.rokamia niin saahan siihen sitä 2 komponentti maalia onnistuu pienet maalipaikat
- Uistin
Päijän ja Saiman laatumerkkejä ja hyviä veneitä molemmat. Lisäksi markkinoilla on LMT 490 S joka koittaa haastaa Päijän veneen. Hinta vähän edullisempi. Mutta kuten sanottu, vaihtoehtoja on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086