Ekologin ammatti kiinnostaa

ratkaisevat valinnat

Olen ajatellut jotakin biologian "alalajia". Ekologin ammatti tuntuisi erittäin mielenkiintoiselta. Pohdiskelen nyt vain sitä, että mitä aineita minun mahdollisesti täytyisi lukea pitkänä jos biologiselle alalle haluaisin suuntautua "sitten joskus"? =)
Ilmeisesti ainakin kemia ja biologia täytyisivät olla hallussa. Mantsa, yhteiskuntaoppi ja äikkäkin menee. Arveluttaa kuitenkin tuo fysiikka ja matematiikka...Täytyykö olla tosi haka näissä aineissa? Matikka todella tuottaa vaikeuksia. Itse siinä työssähän varmasti pärjää lyhyelläkin matikalla, vai kuinka?
Tottakai mielikin voi muuttua mutta näitä asioita pohdiskelee aina silloin tällöin. Kiitos jo vastauksista!

7

2455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biotieteellinen
      • simbbo

Maat-metsiin on vaan helpompaa päästä sisään kuin biologiseen... bilsa kiinnostaa monia kun se on suoraan lukiosta tuttua, mutta kannattaa myös tutustua "bilsa-johdannaisiin" aloihin!

• biologi

Ekologiassa eräs keskeisin työväline on tilastotiede, joten matematiikkakammoisen ei kannata alasta haaveilla. Ylipäätään biologiassa vaaditaan nykyään 'kovien' luonnontieteiden (matikka, fysiikka, kemia) hyvää hallintaa.

• Minä vaan...

Kyllä taas näistä kirjoituksista huomaa, että pääsykokeet lähestyvät. Toiset hakijat pelottelevat toisia. No, tarkoitus pyhittää keinot ----> kunhan itse pääsee sisälle...

Opinto-oppaasta löytyy kyllä hyvät tiedot,mitä kursseja pitää suorittaa ja kenelläkään ekologiapuolta opiskelevalla ei todellakaan jää paperit saamatta ns. huonon matikkapään takia.

Ja kaikille hakijoille(miksei muillekin) tiedoksi: Ei kannata etsiä mitään faktatietoa näiltä sivuilta. Jos jokin asia askarruttaa opiskelun suhteen, soittakaa tiedekunnan opintotoimistoon ja kysyä sieltä.

• aloittaja
        Minä vaan... kirjoitti:

Kyllä taas näistä kirjoituksista huomaa, että pääsykokeet lähestyvät. Toiset hakijat pelottelevat toisia. No, tarkoitus pyhittää keinot ----> kunhan itse pääsee sisälle...

Opinto-oppaasta löytyy kyllä hyvät tiedot,mitä kursseja pitää suorittaa ja kenelläkään ekologiapuolta opiskelevalla ei todellakaan jää paperit saamatta ns. huonon matikkapään takia.

Ja kaikille hakijoille(miksei muillekin) tiedoksi: Ei kannata etsiä mitään faktatietoa näiltä sivuilta. Jos jokin asia askarruttaa opiskelun suhteen, soittakaa tiedekunnan opintotoimistoon ja kysyä sieltä.

Hyvä kun ees joku tuntuu olevan rehellinen. Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;).
        Yhteen asiaan en saanut selkeää vastausta, eli mitkä aineet pitäisi siis lukea lukiossa pitkänä, jos haluaisi tulevaisuudessa tälle alalle?

• Minä vaan...
        aloittaja kirjoitti:

Hyvä kun ees joku tuntuu olevan rehellinen. Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;).
        Yhteen asiaan en saanut selkeää vastausta, eli mitkä aineet pitäisi siis lukea lukiossa pitkänä, jos haluaisi tulevaisuudessa tälle alalle?

"
        Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;)
        "

Mistä päättelet, etten sitä älynnyt? Tutki nyt niitä yliopiston opinto-oppaita ja soita tiedekunnan opintoneuvojalle. Kyllä ne siellä osaa opastaa sinua. Jos pelottaa soittaa, niin voit lähettää myös sähköpostia...

• aloittaja
        Minä vaan... kirjoitti:

"
        Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;)
        "

Mistä päättelet, etten sitä älynnyt? Tutki nyt niitä yliopiston opinto-oppaita ja soita tiedekunnan opintoneuvojalle. Kyllä ne siellä osaa opastaa sinua. Jos pelottaa soittaa, niin voit lähettää myös sähköpostia...

Eipä kuule pelota, soitin jo!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4422
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2879
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2632
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      83
      1606
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1052
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59