Ekologin ammatti kiinnostaa

ratkaisevat valinnat

Olen ajatellut jotakin biologian "alalajia". Ekologin ammatti tuntuisi erittäin mielenkiintoiselta. Pohdiskelen nyt vain sitä, että mitä aineita minun mahdollisesti täytyisi lukea pitkänä jos biologiselle alalle haluaisin suuntautua "sitten joskus"? =)
Ilmeisesti ainakin kemia ja biologia täytyisivät olla hallussa. Mantsa, yhteiskuntaoppi ja äikkäkin menee. Arveluttaa kuitenkin tuo fysiikka ja matematiikka...Täytyykö olla tosi haka näissä aineissa? Matikka todella tuottaa vaikeuksia. Itse siinä työssähän varmasti pärjää lyhyelläkin matikalla, vai kuinka?
Tottakai mielikin voi muuttua mutta näitä asioita pohdiskelee aina silloin tällöin. Kiitos jo vastauksista!

7

2395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biotieteellinen
      • simbbo

        Maat-metsiin on vaan helpompaa päästä sisään kuin biologiseen... bilsa kiinnostaa monia kun se on suoraan lukiosta tuttua, mutta kannattaa myös tutustua "bilsa-johdannaisiin" aloihin!


    • biologi

      Ekologiassa eräs keskeisin työväline on tilastotiede, joten matematiikkakammoisen ei kannata alasta haaveilla. Ylipäätään biologiassa vaaditaan nykyään 'kovien' luonnontieteiden (matikka, fysiikka, kemia) hyvää hallintaa.

      • Minä vaan...

        Kyllä taas näistä kirjoituksista huomaa, että pääsykokeet lähestyvät. Toiset hakijat pelottelevat toisia. No, tarkoitus pyhittää keinot ----> kunhan itse pääsee sisälle...


        Opinto-oppaasta löytyy kyllä hyvät tiedot,mitä kursseja pitää suorittaa ja kenelläkään ekologiapuolta opiskelevalla ei todellakaan jää paperit saamatta ns. huonon matikkapään takia.


        Ja kaikille hakijoille(miksei muillekin) tiedoksi: Ei kannata etsiä mitään faktatietoa näiltä sivuilta. Jos jokin asia askarruttaa opiskelun suhteen, soittakaa tiedekunnan opintotoimistoon ja kysyä sieltä.


      • aloittaja
        Minä vaan... kirjoitti:

        Kyllä taas näistä kirjoituksista huomaa, että pääsykokeet lähestyvät. Toiset hakijat pelottelevat toisia. No, tarkoitus pyhittää keinot ----> kunhan itse pääsee sisälle...


        Opinto-oppaasta löytyy kyllä hyvät tiedot,mitä kursseja pitää suorittaa ja kenelläkään ekologiapuolta opiskelevalla ei todellakaan jää paperit saamatta ns. huonon matikkapään takia.


        Ja kaikille hakijoille(miksei muillekin) tiedoksi: Ei kannata etsiä mitään faktatietoa näiltä sivuilta. Jos jokin asia askarruttaa opiskelun suhteen, soittakaa tiedekunnan opintotoimistoon ja kysyä sieltä.

        Hyvä kun ees joku tuntuu olevan rehellinen. Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;).
        Yhteen asiaan en saanut selkeää vastausta, eli mitkä aineet pitäisi siis lukea lukiossa pitkänä, jos haluaisi tulevaisuudessa tälle alalle?


      • Minä vaan...
        aloittaja kirjoitti:

        Hyvä kun ees joku tuntuu olevan rehellinen. Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;).
        Yhteen asiaan en saanut selkeää vastausta, eli mitkä aineet pitäisi siis lukea lukiossa pitkänä, jos haluaisi tulevaisuudessa tälle alalle?

        "
        Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;)
        "

        Mistä päättelet, etten sitä älynnyt? Tutki nyt niitä yliopiston opinto-oppaita ja soita tiedekunnan opintoneuvojalle. Kyllä ne siellä osaa opastaa sinua. Jos pelottaa soittaa, niin voit lähettää myös sähköpostia...


      • aloittaja
        Minä vaan... kirjoitti:

        "
        Ja jos olisi vähän tarkemmin tuon aloitustekstin lukenut, niin olisi siitä kyllä huomannut, etten ole pääsykokeisiin menossa vielä vähään aikaan ;)
        "

        Mistä päättelet, etten sitä älynnyt? Tutki nyt niitä yliopiston opinto-oppaita ja soita tiedekunnan opintoneuvojalle. Kyllä ne siellä osaa opastaa sinua. Jos pelottaa soittaa, niin voit lähettää myös sähköpostia...

        Eipä kuule pelota, soitin jo!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe