Miten saa perämoottorin evän korjattua ja pystyykö sen itse korjaamaan. kone osui kiveen ja evästä irtosi pieni pala
evän korjaus
3
2353
Vastaukset
- kolahti
jättäkää vinkkejä evän korjauksesta
- Joakim
Jos puhutaan vaihteiston alapuolisesta evästä, pienen palan puuttumista ei huomaa ajossa. Voit tietysti viilata sen siistiksi ja maalata, mutta hitsaushommiin ei kannata ryhtyä, ellei puuttuva pala ole niin iso, että se haittaa ohjaamista.
- Jarmo
Viime kesällä, elokuussa, minulla kävi samoin. Kone kolohti kiviin tai uppotukkiin ja alaevä murtui sekä vääntyi.
Soitin pariin valtuutettuun (Yamaha) konekorjaamoon ja sain neuvoksi että jos akseli pyörii ilman vapaasti eikä ole vääntynyt ja laakerit ovat kunnossa niin korjausta voi siirtää talvitelakoinnin yhteyteen.
Näin teinkin ja ajelin vielä lähes kaksi kuukautta ennenkuin vein veneen ja koneen pajalle. Korjaus kesti noin kolme viikkoa kun en hätyytellyt, olisi sen todennäköisesti saanut paljon nopeamminkin. Hoito maksoi uuden potkurin kanssa noin 400 euroa.
Sinulle neuvona: en jättäisi korjaamatta jos hiukankin epäisin mitä kulmavaihteelle ja laakeroinnille on tapahtunut ja pääseekö vettä mahdollisesti tihkumaan alavaihteen öljyn sekaan. Soita paikalliselle perämoottorikorjaajalle ja kysy neuvoa ja kustannusarvio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723