KUINKA RUNSASTA VUOTOA?

itku

Minulla alkoi ruskea vuoto tiistai-iltana ja keskiviikko iltana alkoi verinen vuoto. Verta ei ole tullut kuin pyyhkiessä tai pönttöön. Side on ollut varalta. Rv ehti kertyä 5 eli aika varhaisessa vaiheessa ollaan. Lasta toivottu jo vuosi ja onni oli suuri testin tehtyäni.
Vuotoon liittyi keskiviikkona selkäkipua, jota minulla on ollut jo monta viikkoa. Nyt torstaina vuoto on jatkunut verisenä, mutta edelleenkään ei siteeseen asti. Pyyhkiessä sitä tulee ja seassa oli jotain klönttejä.
Haluaisin tietää kuinka paljon verta tulee yleensä keskenmenossa ja kuinka kauan ajallisesti? Liittyykö siihen aina kipu? Voiko vuoto olla mitään muuta?
Kiitoksia.

28

14207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 km...

ja vuoto on molemmilla kerroilla olut todella runsasta ja kivuliasta..toivon ettei sinulla ole keskenmeno,vaan normaalia tiputteluvuotoa joka voi olla raskauden aikana normaalia..kuitenkin kun vuotosi on noin niukkaa!
      varaa aika lääkäriin joka voi tarkistaa onko kohdussa kaikki hyvin vai onko se sittenkin ollut km vuotoa..toivon voimia ja hyvää onnea sinulle raskauden kanssa!

• oma kokemus

Itse sain keskenmenon vapun tienoil. Vuoto oli ke to tosi niukkaa, paperille ihan pikkasen, niin et just ja just huomas, siteelle ei ollenkaan. pe oli suht vuodoton päivä. Lauantaina vuoto oli niukkaa, mutta seassa tuli hyytymiä. Vuotoa tällöinkin vain pyyhittäessä ja pönttöön. kerran holahti pönttöön oikein kunnolla, mutta senkin jälkeen vuoto jatkui niukkana (lähinnä pyyhittäessä). maanantaihin mennessä vuoto oli loppunut kokonaan. Siteelle ei siis paljoa tullut, periaattees oisin määrällisesti pärjännyt yhdellä siteellä. Kokoaikana ei ollut minkäänlaisia kipuja. Keskiviikkona todettiin ultralla että kaikki oli tullut ulos. Raskausviikkoja oli siis 6

Itselläni tämä oli toinen kesknemeno. ensimmäinen tapahtui rv 8 3 ja oli keskeytynyt keskenmeno. Kipu oli tässä sietämätön (kuten synnytyspoltot) ja vuoto tosi runsasta.

• äippä38
        oma kokemus kirjoitti:

Itse sain keskenmenon vapun tienoil. Vuoto oli ke to tosi niukkaa, paperille ihan pikkasen, niin et just ja just huomas, siteelle ei ollenkaan. pe oli suht vuodoton päivä. Lauantaina vuoto oli niukkaa, mutta seassa tuli hyytymiä. Vuotoa tällöinkin vain pyyhittäessä ja pönttöön. kerran holahti pönttöön oikein kunnolla, mutta senkin jälkeen vuoto jatkui niukkana (lähinnä pyyhittäessä). maanantaihin mennessä vuoto oli loppunut kokonaan. Siteelle ei siis paljoa tullut, periaattees oisin määrällisesti pärjännyt yhdellä siteellä. Kokoaikana ei ollut minkäänlaisia kipuja. Keskiviikkona todettiin ultralla että kaikki oli tullut ulos. Raskausviikkoja oli siis 6

Itselläni tämä oli toinen kesknemeno. ensimmäinen tapahtui rv 8 3 ja oli keskeytynyt keskenmeno. Kipu oli tässä sietämätön (kuten synnytyspoltot) ja vuoto tosi runsasta.

Hei!
        Mulla kanssa tapahtui vähän samanlailla kuin kirjoittaneella oma kokemus. Mulle tuli keskenmeno rv 6 5 23.4-07 ja aijemmin vuonna 1997 rv 13 2 silloin kylläkin ultrassa todettiin et sikiö oli kuollut, tehtiin kaavinta. Mut nyt keskenmeno tapahtui kotona ja luonto hoiti loput. Suru on vielä
        kova...

• itku

Kiitoksia paljon vastauksista. Soitin lääkäriin ja sain ajan keskiviikoksi. Sanoi, ettei välttämättä ole km, mutta turhaa on toivoa elätellä. Vuoto oli kuitenkin kirkasta verta, jossa oli samantapaisia klönttejä kuin menkkavuodossakin. Mieli on niin maassa.
        Aamuun mennessä ei ollut tullut mitään housuun ja veri näyttää tyrehtyneen ruskeaksi. Sillä kysynkin, että kuinka runsasta vuoto on ollut. Tuleeko sitä niinkuin saavista kaatamalla ja että siteet ihan märkänä?
        Mullahan vuoto tuli ti tuhrua, ke kirkasta verta, to kirkasta verta ja nyt tuhrua taas. Kuitenkaan se ei ole ylittänyt menkkavuotoa.
        Plääh! Turhaa jankkaamista. Se tuli pois!

• minulla oli
        itku kirjoitti:

Kiitoksia paljon vastauksista. Soitin lääkäriin ja sain ajan keskiviikoksi. Sanoi, ettei välttämättä ole km, mutta turhaa on toivoa elätellä. Vuoto oli kuitenkin kirkasta verta, jossa oli samantapaisia klönttejä kuin menkkavuodossakin. Mieli on niin maassa.
        Aamuun mennessä ei ollut tullut mitään housuun ja veri näyttää tyrehtyneen ruskeaksi. Sillä kysynkin, että kuinka runsasta vuoto on ollut. Tuleeko sitä niinkuin saavista kaatamalla ja että siteet ihan märkänä?
        Mullahan vuoto tuli ti tuhrua, ke kirkasta verta, to kirkasta verta ja nyt tuhrua taas. Kuitenkaan se ei ole ylittänyt menkkavuotoa.

ihan samanlaista tuhrua ja kirkasta vuotoa, siteelle ei paljon mitään tullut koko keskenmenon aikana. Yhtenä päivänä tuli pönttöön reippaammin ja pyyhittäessä hyytymiä!

MUTTA, aina ei ole toivo menetetty. tuhruttelu voi johtua mm.

a) normaalista kuukautisajankohtana tulevasta vuodosta

b) Eteisistukasta

c) kaksosraskaus, jossa toinen tulee pois

• itku
        minulla oli kirjoitti:

ihan samanlaista tuhrua ja kirkasta vuotoa, siteelle ei paljon mitään tullut koko keskenmenon aikana. Yhtenä päivänä tuli pönttöön reippaammin ja pyyhittäessä hyytymiä!

MUTTA, aina ei ole toivo menetetty. tuhruttelu voi johtua mm.

a) normaalista kuukautisajankohtana tulevasta vuodosta

b) Eteisistukasta

c) kaksosraskaus, jossa toinen tulee pois

Hei!
        Kiitoksia vielä tuhannesti. Helpottaa kuulla muiden tarinoita ja tietää ettei ole yksin asian kanssa.
        Monesko rv sulla oli meneillään kun alkoi tuhruttelu ja vuoto ja kuka totesi sen keskenmenoksi? Minulla menkat olisi pitänyt alkaa viim. 9.-10.5. Tuhru alkoi 15.5. ja jatkuu nyt vielä toistaiseksi.

• edellinen
        itku kirjoitti:

Hei!
        Kiitoksia vielä tuhannesti. Helpottaa kuulla muiden tarinoita ja tietää ettei ole yksin asian kanssa.
        Monesko rv sulla oli meneillään kun alkoi tuhruttelu ja vuoto ja kuka totesi sen keskenmenoksi? Minulla menkat olisi pitänyt alkaa viim. 9.-10.5. Tuhru alkoi 15.5. ja jatkuu nyt vielä toistaiseksi.

raskauteni oli rv6 kun vuoto alkoi ke. to kävin lääkärissä ja lääkärin mukaan hätää ei ollut kun ei ole kipuja ja vuoto on loppumassa. pe oli liki kokonaan vuodoton päivä, la tuli hyytymiä --> kävin lääkärissä, lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi ettei osaa asiaan mitään muuta sanoa kuin että vuoto tulee kohdunsuulta mutta kohdunsuu on kiinni. Keskiviikkona kävin ultrassa, jossa todettiin että kaikki on tullut ulos itsestään.

• äippä38
        itku kirjoitti:

Hei!
        Mulla oli kanssa tuhruvuotoa juuri samanlailla kuin
        sinulla ja lopulta alkoi runsas "löntti" vuoto joka oli tosiaan kivulias supistelu ja kamalat kivut.Niin nyt 23.4-07 tapahtui keskenmeno rv 6 5. (Odotin kaksosia)
        Minulla itselläni on keskenmeno sattunut rv13 2 vuonna 1997 joilloin todettiin että sikiö oli kuollut.Silloin kylläkin tehtiin kaavinta mut nyt luonto hoiti tehtävän loppuun.

• ~Tuuli
        itku kirjoitti:

Hei!
        Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon. Vuoto tai oikeastaan vaan "tuhruttelu" alkoi vajaa kaksi viikkoa sitten. Sitä kesti 3 päivää kunnes pääsin lääkärille varmistamaan tilanteen. Jotenkin olin varma että keskenmeno se on, mutta toisaalta verta tuli vaan paperiin pyyhittäessä, että ajattelin ettei näin vähästä kesken voi mennä. Mutta niin vaan ultrassa todettiin, että sikiö oli kuollut ja kaavinta odotti. Jatkossa minä en pysty luottamaan siihen, että vähäinen vuoto ei merkkaa keskenmenoa, vaikka normaalissa raskaudessakin pikku vuoto on aivan harmitonta. Minulle se on vain pelko!!! Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki hyvin!!!

• äiti51

Heippa kaikki odottavat äidit ja keskenmenon kokeneet. Tässä vähän vanhemman kokemuksia. Olen saanut kaksi keskenmenoa ja kokenut yhden ulkopuolisen raskauden.( Lapsettomuushoidoissa 4½ v.) Olen synnyttänyt 4 täysiaikaista lasta. No keskenmenot olivat raskauden 10-12 vk ja ulkopuolinen leikattiin múnatorvesta 12 viikolla. Kivut olivat hirveät. ( Empä soisi kenellekään) Minulla oli jokaisen odotuksen aikana vuotoa. Viimeisen lapsen kohdalla vuoto alkoi joskus 14 vk. paikkeilla ja jatkua aivan uskomattomat 4 kuukautta. Kun menin vuodon takia lääkäriin, oli vuoto niin runsasta, että lattialle jäi verivirta, kun menin tutkimushuoneeseen. Lääkäri totesi vaan, että eipä hyvältä näytä. Kun hän otti ultran, niin siellä vauvan sydän pompotteli hienosti, eikä ollut mitään hätää.Vuotoa tuli joka päivä, että jouduin pitämään sidettä aina. Sitten yhtenä päivänä vaan kaikki vuoto loppui. Sain 40vk. 6 pv.ikäisen vauvan.Painoa oli 4560 kg ja pituutta 56 cm. Lääkärin mukaan joku kohdun sivussa hankasi ja vuoto johtui siitä. Kun lapsi nousi vähän ylemmäs, niin vuoto lakkasi.Olin kuitenkin aika tarkassa kontrollissa koko raskauden ajan.Tiedän kuinka kiduttavaa on se, kun pelkää että menee kesken. Ja kun menee vessaan tutkii koko ajan onko jotain tullut vai ei! Lääkärissä käynti helpottaa on asiat hyvin tai huonosti.Tsemppiä teille kaikille!

• itku (alkuperäinen)

Kiitoksia paljon vastauksista. Itseäkin juuri ihmetyttää, että onko keskenmenovuoto siis näin vähäistä. Aina kun on kuvitellut, että sitä tulee saavista kaatamalla. No, kuitenkin. Vuoo on täällä loppunut täysin eli sitä kesti ne ikävät 24 h verenä ja loput tuhruna. Eihän sitä vertakaan hulluna tullut vaan pyyhittäessä vessakäynnillä. Vertaisin tätä menkkoihin, mutta niukkiin sellaisiin.
        Menen keskiviikkona lääkäriin vaikka olisikin negatiivinen testi. Haluan tietää missä mennään. Terveyskeskus kun ei tee meillä mitään jälkitarkastuksia niin pitää mennä yksityiselle.

• itku

Oliko teillä veren seassa hyytymiä tai muuta vastaavaa? Mulla sitä tuli eilen vähän eli parilla kolmella kerralla tuli jotain "murusia". Nyt sitten ei ole tullut mitään. Voisko tyhjennys olla noin pikainen, kivuton ja niukka?
        Raskaus oli vasta viikkolla 5, mutta kauan toivottu..

• Toinen itku
        itku kirjoitti:

Oliko teillä veren seassa hyytymiä tai muuta vastaavaa? Mulla sitä tuli eilen vähän eli parilla kolmella kerralla tuli jotain "murusia". Nyt sitten ei ole tullut mitään. Voisko tyhjennys olla noin pikainen, kivuton ja niukka?

Viime yönä haihtui onni...Pieni tiputtelu yltyi illalla ja yö olikin sitten yhtä kipua ja tuskaa ja kunnon vuotamista,vielä todella sekava olo;( Raskausviikkoja oli 6. Ainoa lohdutus, tieto,että useat keskenmenot tapahtuvat jos sikiöllä(karmea sana!),minun tuleva lapsenihan se olisi ollut,on jokin vakava kehityshäiriö niin "luonto hoitaa" ja järjestää keskenmenon.Näin se täytyy ajatella,että jaksaa..vaikka itku kurkussa. Eli kyllä minä ainakin yön aikana tunsin,että menee kesken. Pitkän pitkä yö...ja aamu ja totuuskin(valitettavasi) tuli:((

• itku
        Toinen itku kirjoitti:

Viime yönä haihtui onni...Pieni tiputtelu yltyi illalla ja yö olikin sitten yhtä kipua ja tuskaa ja kunnon vuotamista,vielä todella sekava olo;( Raskausviikkoja oli 6. Ainoa lohdutus, tieto,että useat keskenmenot tapahtuvat jos sikiöllä(karmea sana!),minun tuleva lapsenihan se olisi ollut,on jokin vakava kehityshäiriö niin "luonto hoitaa" ja järjestää keskenmenon.Näin se täytyy ajatella,että jaksaa..vaikka itku kurkussa. Eli kyllä minä ainakin yön aikana tunsin,että menee kesken. Pitkän pitkä yö...ja aamu ja totuuskin(valitettavasi) tuli:((

Älä vielä luovuta. Oliko vuotosi kirkasta verta ja tuliko sitä paljon? Minulla vuoto on loppunut kokonaan, mutta sitä kesti tosiaan 24 tuntia. Jos vuoto ei ole veristä ja sisällä niitä klönttejä, mitä minulla oli, en sinuna luovuttaisi vielä.
        Tuetaan toinen toistamme...
        Koita levähtää tänään. Itkin itkut pois ja se helpotti.

• ikävä tosiasia
        itku kirjoitti:

että se voi olla täysin kivuton, niukka ja pikainen. Mutta sinun kohdallasihan kukaan ei tiedä ennenkuin ultrassa olet käynyt!

• ~Tuuli
        ikävä tosiasia kirjoitti:

että se voi olla täysin kivuton, niukka ja pikainen. Mutta sinun kohdallasihan kukaan ei tiedä ennenkuin ultrassa olet käynyt!

Mun keskenmeno (11 5) oli aivan kivuton ja sitä vuotoa oli tosiaan vaan tuhruttelun verran, kun paperiin pyyhin. Ei tullut mitään hyytymiä tms. 4 päivää tuota vuotoa ja sitten todettiin keskenmeno. En olis uskonu että noin vähästä se kesken menee, vaikka heti veren nähtyäni osasin kyllä pelätä pahinta. Toivottavasti teillä muilla (jotka olette epätietoisessa tilanteessa asian suhteen) on kuitenkin asiat hyvin ja saatte jatkaa raskautta turvallisin mielin.

• Toinen itku
        itku kirjoitti:

Älä vielä luovuta. Oliko vuotosi kirkasta verta ja tuliko sitä paljon? Minulla vuoto on loppunut kokonaan, mutta sitä kesti tosiaan 24 tuntia. Jos vuoto ei ole veristä ja sisällä niitä klönttejä, mitä minulla oli, en sinuna luovuttaisi vielä.
        Tuetaan toinen toistamme...
        Koita levähtää tänään. Itkin itkut pois ja se helpotti.

Kiitos myötätunnosta:)ja kannustuksesta mutta kyllä tämä niin tuskaista kipua ja vuotoa on ollut,että keskenmenoksi sen ajattelen. Seuraava ultra olisi parin päivän päästä,että siellä viimeistään sitten kertovat mikä on tilanne.Lääkäriinpä en ole jaksanut mennä kun täällä lueskellessa tullut käsitys,että se ei niin välttämätöntä kai ole näin alkuviikkoina, "valuu" sieltä omalla painollaan ja kivullaan.No,kaipa tässä taas päiväkin alkaa paistamaan...pikku hiljaa;)kesää odotellessa... Tsemppiä sulle "itku" ja toivotaan,että sulla se vuoto olisi vain raskauden alkuajan tiputtelua.Onnea matkaan:)

• että onko kaikki tullut ulos
        Toinen itku kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta:)ja kannustuksesta mutta kyllä tämä niin tuskaista kipua ja vuotoa on ollut,että keskenmenoksi sen ajattelen. Seuraava ultra olisi parin päivän päästä,että siellä viimeistään sitten kertovat mikä on tilanne.Lääkäriinpä en ole jaksanut mennä kun täällä lueskellessa tullut käsitys,että se ei niin välttämätöntä kai ole näin alkuviikkoina, "valuu" sieltä omalla painollaan ja kivullaan.No,kaipa tässä taas päiväkin alkaa paistamaan...pikku hiljaa;)kesää odotellessa... Tsemppiä sulle "itku" ja toivotaan,että sulla se vuoto olisi vain raskauden alkuajan tiputtelua.Onnea matkaan:)

ei lääkäri sitä tiedä pelkällä sisätutkimuksella, joten siinä mielessä ei tarpeellista!

• tellu80

Minusta kuulostaa tavalliselta tuhruvuodolta ja jos rv oli 5 niin tuliko se suunnilleen tavallisten kuukautisten aikaan? Mulla kolmessa raskausessa tuhrutteli ekojen menkkojen aikaan ja välillä vuoto oli punaisempaa. Jos verta ei tule siteeseen asti niin älä vielä huolestu.Tsemppiä.

• kokemusta on

että vähäinenkin vuoto voi olla keskenmenoa...varsinkin jos vuoto on kirkasta!

• itku

Kiitoksia paljon vastanneille!
        Kuukautiset minulla olisi pitänyt alkaa viikko ennen vuotoa, joten sitä se ei ole. Olen nyt vahvasti tietoinen, että se oli keskenmeno. Lämmöt ovat laskeneet normaalitasolle ja rinnat pienentyneet taas. Vessassa käyn yhä tiheään tahtiin ja selkä minulla on ollut kipeä iltaisin.
        Sitä ei usko, että itselle voisi käydä näin. Ihan kun ei riittäisi, että lapsettomuutta ollaan jouduttu kokemaan. Nyt toivon vaan, että menkat alkaisivat pian ja että raskaudun helpommin kuin aiemmin.
        Tuhrua on nyt tullut joka päivä (ti-ilta - su-ilta). Siinä välillä se tosiaan oli kirkasta verta, jossa oli hyytymiä.
        Voimat on ihan lopussa eikä mikään huvita. Käyn nyt vielä tosiaan lääkärissä keskiviikkona, jotta asialle saadaan joku diagnoosi. Mies vaatii minua käymään. Itse en näe tarpeellisena. Kyllä sen nainen tuntee, jos on raskaana.

• tarkistuttamassa
        itku kirjoitti:

Kiitoksia paljon vastanneille!
        Kuukautiset minulla olisi pitänyt alkaa viikko ennen vuotoa, joten sitä se ei ole. Olen nyt vahvasti tietoinen, että se oli keskenmeno. Lämmöt ovat laskeneet normaalitasolle ja rinnat pienentyneet taas. Vessassa käyn yhä tiheään tahtiin ja selkä minulla on ollut kipeä iltaisin.
        Sitä ei usko, että itselle voisi käydä näin. Ihan kun ei riittäisi, että lapsettomuutta ollaan jouduttu kokemaan. Nyt toivon vaan, että menkat alkaisivat pian ja että raskaudun helpommin kuin aiemmin.
        Tuhrua on nyt tullut joka päivä (ti-ilta - su-ilta). Siinä välillä se tosiaan oli kirkasta verta, jossa oli hyytymiä.
        Voimat on ihan lopussa eikä mikään huvita. Käyn nyt vielä tosiaan lääkärissä keskiviikkona, jotta asialle saadaan joku diagnoosi. Mies vaatii minua käymään. Itse en näe tarpeellisena. Kyllä sen nainen tuntee, jos on raskaana.

että kaikki on tullut pihalle. Jos raskausmateriaalia on kohtuun jäänyt (vähänkin), voi siitä seurata kohtutulehdus. Mikä voi vaikeuttaa entisestään raskautumista! Ei kannate ottaa turhia riskejä!

• itku
        tarkistuttamassa kirjoitti:

että kaikki on tullut pihalle. Jos raskausmateriaalia on kohtuun jäänyt (vähänkin), voi siitä seurata kohtutulehdus. Mikä voi vaikeuttaa entisestään raskautumista! Ei kannate ottaa turhia riskejä!

Tein siis tänään raskaustestin ja kävin vielä lääkärissä ja keskenhän se oli mennyt heti alkumetreillä. Oli kyllä tosi ihana lääkäri ja jaksoi kannustaa. Odotetaan vaan yhdet menkat, joko luomut tai käynnistetyt, ja sitten saa jo uutta yrittää clomeilla. Kasvatellaan limakalvoa e-vitamiinilla ja otetaan foolihappoa "itsepäisenä", kuten lääkäri sen ilmaisi.
        Oli siis siisti ja kivuton keskenmeno. Onpahan tämäkin koettu!

• myös pienen enkelin äiti
        itku kirjoitti:

Tein siis tänään raskaustestin ja kävin vielä lääkärissä ja keskenhän se oli mennyt heti alkumetreillä. Oli kyllä tosi ihana lääkäri ja jaksoi kannustaa. Odotetaan vaan yhdet menkat, joko luomut tai käynnistetyt, ja sitten saa jo uutta yrittää clomeilla. Kasvatellaan limakalvoa e-vitamiinilla ja otetaan foolihappoa "itsepäisenä", kuten lääkäri sen ilmaisi.

Olen hyvin pahoillani sinun puolesta! Se on hyvä että kuitenkin jo ajattelet tulevaa ja suunnittelet uutta vauvaa!=) vaikka varmasti tämä ensinmäinen on aina muistissa.Minä joskus vielä itken kun muistan mun enkeli vaavia joka tuli kesken rv11 20/11-2003, mutta olen kyllä kiitollinen siitä että minulla on nyt 4 ihanaa lasta...4v,2v ja 6 kk ja kaksoset 5kk...Haleja ja voimia sinulle!...

• ~Tuuli
        itku kirjoitti:

En oikein tiedä mitä nyt sanoa... Keskenmeno on kyllä kova paikka! Mulle sanottiin pari viikkoa sitten kun keskenmenon sain, että "nyt ainakin tiedät että voit tulla raskaaksi". Ja se on aivan tosi juttu. Toivon, että myös sinä pysyt lohduttautumaan edes vähän sillä ajatuksella, että jossain vaiheessa sinullakin on se vauva mahdollisuus saada. Vaikka jokainen keskenmeno on kuitenkin menetys ja se sattuu. Onhan uusi elämä ollut kohdussa kasvamassa ja sitten kaikki loppuukin toisin kun oli kuvitellut. Ja se tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Paljon voimahalauksia sinulle!!!

• itku
        ~Tuuli kirjoitti:

En oikein tiedä mitä nyt sanoa... Keskenmeno on kyllä kova paikka! Mulle sanottiin pari viikkoa sitten kun keskenmenon sain, että "nyt ainakin tiedät että voit tulla raskaaksi". Ja se on aivan tosi juttu. Toivon, että myös sinä pysyt lohduttautumaan edes vähän sillä ajatuksella, että jossain vaiheessa sinullakin on se vauva mahdollisuus saada. Vaikka jokainen keskenmeno on kuitenkin menetys ja se sattuu. Onhan uusi elämä ollut kohdussa kasvamassa ja sitten kaikki loppuukin toisin kun oli kuvitellut. Ja se tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Paljon voimahalauksia sinulle!!!

Kiitosia oikein paljon kaikille, jotka ovat jaksaneet tukea minua ja akaa kokemuksiaan. Minulle sanottiin myös niin kuin sinulle Tuuli, että "ainakin nyt tiedetään, että raskaaksi tuleminen on mahdollista" ja "munatorvet ovat auki". Säästytään siltä operaatiolta.
        Olen tehnyt surutyötä salaa sisimmässäni ja pikku hiljaa minua alkaa pelottamaan uusi raskaus. En tiedä uskallanko enää yrittää tai jos uskallankin kestänkö enää pettymyksiä? Motivaatio on hieman hukassa nyt.
        Soitin ja peruin neuvola-ajankin.. teki kipeää.
        Mies kysyi tänään ihan yhtäkkiä, että "saadaanko me koskaan omaa vauvaa?". Sanoin, että mistä minä voin sen tietää. Luoja tietää saadaanko tai ansaitaanko me omaa vauvaa. Hän halusi kuitenkin tietää minun mielipiteeni ja kyseli mitä lääkäri sanoi.
        Keskenmeno on vahvistanut meidän avioliittoa. Olen nyt jotenkin kypsempi.
        Tsemppiä kaikille uusiin yrityksiin ja aurinkoista kesää!

• ~Tuuli
        itku kirjoitti:

Kiitosia oikein paljon kaikille, jotka ovat jaksaneet tukea minua ja akaa kokemuksiaan. Minulle sanottiin myös niin kuin sinulle Tuuli, että "ainakin nyt tiedetään, että raskaaksi tuleminen on mahdollista" ja "munatorvet ovat auki". Säästytään siltä operaatiolta.
        Olen tehnyt surutyötä salaa sisimmässäni ja pikku hiljaa minua alkaa pelottamaan uusi raskaus. En tiedä uskallanko enää yrittää tai jos uskallankin kestänkö enää pettymyksiä? Motivaatio on hieman hukassa nyt.
        Mies kysyi tänään ihan yhtäkkiä, että "saadaanko me koskaan omaa vauvaa?". Sanoin, että mistä minä voin sen tietää. Luoja tietää saadaanko tai ansaitaanko me omaa vauvaa. Hän halusi kuitenkin tietää minun mielipiteeni ja kyseli mitä lääkäri sanoi.

Kuten varmaan suurimmalla osalla keskenmenon kokeneista, niin myös sinulla ja minulla on pelkoa sitä seuraavaa raskautta kohtaa. Sitä ei mitenkään haluaisi, että joutuisi tämän saman tuskan kokemaan heti uudestaan. Mutta näinhän se on, että jos sen vauvan haluaa, niin on se "riski" otettava myös tämän asian suhteen. Mutta se on sitten tietysti toinen asia onko vielä henkisesti valmis uuteen raskauden yrittämiseen. Sillä eihän se pelko ja stressi ole sitten hyväksi, päinvastoin. Täällä meillä keskenmenon kokeneen pääsee aikaisemmin polille ultraan (rv6-7) jos on pelkoa ja keskustelemaan raskauden aikana, jos se sitten aikanaan pelottaa kovin. Näin pyritään juuri vähentämään sitä stressiä ja sitä kautta ainakin vähän helpottamaan oloa ja että pystyis nauttimaan myös raskaudesta. Selvitä, onko teillä äitiyspolilla vastaavaa. Ja jos on, niin kannattaa varmaan jutella sun tilanteesta ja peloista jo nyt. Niin mäkin tein ja meidät toivotettiin tervetulleiksi sinne sitten kun testistä saadaan plussa.

• Toinen itku
        itku kirjoitti:

Ikävä kuulla "Itku",että se kuitenkin oli keskenmeno,kuulosti jotenkin niin lievältä se vuoto. Samalla tavoin "kannustivat" myös minua lääkärissä "sinä voit kuitenkin tulla vielä raskaaksi" ja vielä lisäys "sinun iässäsi tullaan vielä raskaaksi (ikää 43).Kyllähän ne keskenmenon mahdollisuudet tietenkin ovat jo lisääntyneet paljon...mutta hetken olin raskaana kuitenkin:).Kokemus se sekin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe