testi tietylle koiralle?

allerginen?

perheenjäseneni sai reilusti positiivisen tuloksen koiraallergiaihotestissä.
meillä on ollut perheessä koira vuoden, mutta olen sitä mieltä, että allergiaoireet ovat alkaneet jo ENNEN koiran perheeseen tuloa. eli.. ennenkuin hävitän kovasti rakkaan koiran perheestä, haluaisin tietää, onko mahdollista testata onko allergiaoireet tulleet juuri tästä koirasta??
yritän siis sanoa, että kun esim. perheen isä on ollut aina allerginen koirille, hankimme vartavasten rodun, jonka tiesimme olevan "allergiaystävällinen". kokeilun jälkeen koira sopi meille ja kaikki hyvin. jihuu.
nyt perheessä on uusi jäsen, jolla on allergisia oireita. miten voisimme testata onko hän allerginen juuri tälle kyseiselle koiralle? tekeekö joku taho testejä ihan näin yksittäin?

7

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä. ei sellaisia testejä

      ole olemassakaan, tyyliin; ajokoiratesti, villakoiratesti jne.
      Oli se allergia sitten ennen koiraa tai koiran tultua vasta puhjennut, koira ei ainakaan tilannetta paranna, esim. astma kun kerran puhkeaa, niin se ei koskaan parane, toki voi olla remissiossa.

    • koira

      Vieppä koira jonnekkin hoitoon pariksi viikoksi. Siivoa koti kunnolla (koiran hilse) Jos oireet helpottavat silläaikaa, henkilö on kyseiselle koiralle vaarmaan allerginen. Jos pysyvät ennelaan, aiheuttaja on joku muu asia. Onnea kokeiluun. Toivottavasti ette joudu luopumaan rakkaasta ystävästänn

      • regreg

        ei tuo kokeilu auta yhtän mitään! kun ei se koiran hilse sieltä niin vain häviä, vaikka kuinka siivoaisi!!!! Muutin itse asuntoon, jossa oli edellisellä asukkaalla ollut kissa ja kesti PUOLI VUOTTA ennenkuin oireet loppuivat, vaikka kuinka siivosin! lääkärinkin kanssa juttelin, joka sanoi että voi kestää vuodenkin... parempi kokeilu olisi varmaan että itse epäilty allergikko asuisi muutamia viikkoja jossain muualla!!!


      • Nimetön
        regreg kirjoitti:

        ei tuo kokeilu auta yhtän mitään! kun ei se koiran hilse sieltä niin vain häviä, vaikka kuinka siivoaisi!!!! Muutin itse asuntoon, jossa oli edellisellä asukkaalla ollut kissa ja kesti PUOLI VUOTTA ennenkuin oireet loppuivat, vaikka kuinka siivosin! lääkärinkin kanssa juttelin, joka sanoi että voi kestää vuodenkin... parempi kokeilu olisi varmaan että itse epäilty allergikko asuisi muutamia viikkoja jossain muualla!!!

        tilanne on kamala, koska koira on superrakas koko perheelle. allergiatesteissä tuli positiivisia tuloksia muustakin kuin koirasta, joten voisi epäillä, että nuha johtuu jostain muusta. siis ainoa oire on nuha, joka ei pahene/parane jos kontaktia koiraan on enemmän/vähemmän.
        en ajatellutkaan mitään rotukohtaista testiä vaan mietin, että olisiko mahdollista testata juuri kyseistä koiraa. eli otettaisiin juuri tästä koirasta näyte, jolla testattaisiin.
        maailmassa on paljon kummallisempiakin testejä, kysyinpähän vaan..
        täytyy miettiä tuota pois muuttoa, koehenkilö on vaan lapsi, joten äitin tarttis lähtee mukaan.. jne.


    • tilanne...

      Jos on allerigisia oireita ja allergiaa jollekin muulle eläimelle/siitepölylle tms todennäköisesti vaikka ei vielä olisi allerginen koiralle altistuessaan koira-allergia tulee. Ja sitä myötä puhkeaa helposti astma, joka taas on jo vakavampi sairaus. Ainut keino estää oireet on poistaa oireiden aiheuttaja. Koira on varmasti rakas, mutta asioita täytyy priorisoida ja miettiä mikä on järkevää... Itselläni koira-allergia ja astma puhkesivat juuri samanlaisessa tilanteessa kuin teillä... Ja lapsihan ei voi valita tilannettaan...

    • pienestä pitäen

      Olen ollut testien mukaan allerginen koirille pienestä pitäen, en suostunut ala-asteella että rakas koirani(walesin springels spanieli) olisi annettu pois/lopetettu, joten elin tämän koiran kanssa 15-vuotta saman katon alla. Ei mitään oireita. Kävin vuosi sitten taas allergia testeissä koska halusin tietää olenko edelleen allerginen koirille, kyllä olen ja pahasti. Minulla on kaksi koiraa jotka nukkuvat yöt vieressä ja muuta mukavaa, ei mitään allergia oireita. Omat koirat ovat saksanpaimenkoiria toinen lyhytkarvainen ja toinen pitkäkarvainen. Anopilla on tällainen bichon frisee (en tiedä miten kirjoitetaan) Sillehän ei kenenkään pitäis olla allerginen, mutta minäpä olen. Meinaa kuolema tulla kun anoppi tuppaa kylään. Sanon vaan että jos ei omasta koirasta tule oireita niin turhaan sitä lopettaa:)

      • eläinrakas2

        Alkuun ei välttämättä oireilekkaan mutta rupeaa puolessa vuodessa jo allergia oireilemaan..kyllä se vaan niin on että jos on jollekkin eläimelle allerginen on parasta siitä luopua tai olla ottamatta alkuunkaan..oireet saattavat puhjeta ihan milloin vaan ja astmakin tulla ihan yllättäin siinä samalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe