Kokemäen

Chigacooooo

Elikkäs hakatalot...
Millastas meininkiä siellä tätänykyä? Kaksi taloa vielä kaupungin vuokra-asuntoja. Miten paljon niissä vielä narkkeja smv pilviveikkoja?
Onko rauhallista eloa ?
Kannattaako muuttaa osaketaloon siellä?

25

4683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ok!

varsin rauhallinen paikka nykyään, häiriköt ovat muualla. osaketaloissa paljon melko iäkkäitä ihmisiä ja muutenkin rauhallista väkeä. mukava paikka! ainakin osaketalot ovat siistejä ja yhdessä talossa on todella kaunis piha.

• oliot

Nehän on Peipohjan kerrostaloilla tätä nykyä. Sillä roskikset, vaatteet ja muu roina heitetään parvekkeelta alas. Poliisi ja ambulanssi käy vuorotellen, justhan sieltä "siivottiin" yksi ruumis. Ei Kokemäellä ole tarjota työtä tekeville normaaleja rauhallisia vuokra-asuntoja. Eikä Peipohjan touhu edes kiinnosta. Hakataloissa muuttoliike kai olematonta, ovat rauhallisen paikan löytäneet.

• paikka (kö?)

Elikkäs liikenne öisin ja narkkaritouhu hyvin vähissä hakatalojen alueella? Lapsen kanssa turvallista asua siellä? Saa nukkua yönsä rauhassa eikä tarvi kompastella ruiskuihin ja piippuihin? Ehkä sitten asiaa harkitaan vakavastikin. Kaupungin vuokratalot ei tule kysymykseen missään tapauksessa!!!! Osaketalo is my thing!

• ei häiriköitä
        paikka (kö?) kirjoitti:

Elikkäs liikenne öisin ja narkkaritouhu hyvin vähissä hakatalojen alueella? Lapsen kanssa turvallista asua siellä? Saa nukkua yönsä rauhassa eikä tarvi kompastella ruiskuihin ja piippuihin? Ehkä sitten asiaa harkitaan vakavastikin. Kaupungin vuokratalot ei tule kysymykseen missään tapauksessa!!!! Osaketalo is my thing!

ei ole narkkareita, ne on häädetty peipohjaan, palvelutkin on mukavasti lähellä: kaupat, koulut (ala-aste, yläaste, lukio, ammattikoulu), päiväkoti, esikoulu, neuvola, terveyskeskus, uimahalli, kirjasto, mainio pizzeria, hevostallit jossa voi harrastaa ratsastusta, joella ihan vieressä on uimaranta joka sopii lapsillekin. kyllä saa yöllä nukkua.

• Katalo

Ainakin vielä 90-luvulla Hakataloissa hakattiin kirveellä oviin reikiä, kun ei muuten päästy sisälle. Rauhatonta on toisinaan edelleenkin.
      Toinen rauhaton kerrostaloalue on lähellä perunajauhotehdasta Erkkilänkadulla.
      Kokemäki on vuosien saatossa mummottunut niin pahasti, että vaikka köyhät ihmiset rajataankin asumaan kerrostalokasarmeihin, niin heistä enää vain osa on nuoria tai keski-ikäisiä. Sen takia aivan mahdotonta paukuttamista ei enää esiinny.
      Vain karvanoppakuskit autonromuillaan saavat meikäläisen enää hermostumaan.

• nyt hiukan

ajatella MITÄ kirjotat!!
        hakatalot ei ole LÄHELLÄKÄ perunajauhotehdasta!!
        paikka on täysin rauhoittunut ja hyvä asua. asian voi helposti tarkistaa!!
        siellä asuu KAIKEN ikäisiä ihmisiä ja ajatus maailmasi on yllättävän suppea jos mielestäsi köyhät ihmiset asuu kerrostalossa LOL

• kai nyt
        nyt hiukan kirjoitti:

ajatella MITÄ kirjotat!!
        hakatalot ei ole LÄHELLÄKÄ perunajauhotehdasta!!
        paikka on täysin rauhoittunut ja hyvä asua. asian voi helposti tarkistaa!!
        siellä asuu KAIKEN ikäisiä ihmisiä ja ajatus maailmasi on yllättävän suppea jos mielestäsi köyhät ihmiset asuu kerrostalossa LOL

kuitenkin Erkkilänkadun kerrostalot on perunajauhotehdsta aikas lähellä. Luepas tekstit huolella ennen kuin alat kommentoida.

• kappas vaa
        kai nyt kirjoitti:

kuitenkin Erkkilänkadun kerrostalot on perunajauhotehdsta aikas lähellä. Luepas tekstit huolella ennen kuin alat kommentoida.

luin väärin..
        mutta on turha väittää että hakataloilla on rauhatonta,koska näin ei enää ole,ei ole ollut enää vuosiin !!
        sattuuhan näitä kirjoitusvirheitäkin.. ;)

• hyvänen aika

tätä kirjottelua hakataloista !! en voi muutaku IHMETELLÄ !!
        siis sellaiset ihmiset täällä parjaavat paikkaa kutka eivät ole koskaa siellä asuneet,tai ehkä edes käyneet,huh huh..
        on totta,että siellä on ollut jos jotakin,niinkun monessa muussaki paikassa, JOPA OMAKOTITALOISSA on riehuttu kirveen kanssa ja paljon muuta. jos kirjoittajan mielestä KÖYHÄT ihmiset asuu kerrostaloissa,niin onkohan maailman kuvasi pikkuisen suppea????
        tunnen sieltä monia ja olen vuosien varrella tuntenut,aivan NORMAALEJA töissä käyviä ihmisiä,joten loukkaat heitä kirjotuksillasi.
        ja tämä "sonnila" vois kans lähteä sieltä sonnilasta katsomaan montako siellä pihalla riehuu ja tai,sisällä hajottaa paikkoja!
        aina muutama epäsosiaalinen yksilö löytyy joka asuin alueelta,myös omakotitalo alueilta,joten ihmettelen suuresti tätä hakatalojen mollaamista.

• samaa mieltä
        hyvänen aika kirjoitti:

siis sellaiset ihmiset täällä parjaavat paikkaa kutka eivät ole koskaa siellä asuneet,tai ehkä edes käyneet,huh huh..
        on totta,että siellä on ollut jos jotakin,niinkun monessa muussaki paikassa, JOPA OMAKOTITALOISSA on riehuttu kirveen kanssa ja paljon muuta. jos kirjoittajan mielestä KÖYHÄT ihmiset asuu kerrostaloissa,niin onkohan maailman kuvasi pikkuisen suppea????
        tunnen sieltä monia ja olen vuosien varrella tuntenut,aivan NORMAALEJA töissä käyviä ihmisiä,joten loukkaat heitä kirjotuksillasi.
        ja tämä "sonnila" vois kans lähteä sieltä sonnilasta katsomaan montako siellä pihalla riehuu ja tai,sisällä hajottaa paikkoja!
        aina muutama epäsosiaalinen yksilö löytyy joka asuin alueelta,myös omakotitalo alueilta,joten ihmettelen suuresti tätä hakatalojen mollaamista.

ja vielä siitä köyhyydestä... kyllä lainanlyhennykseen ja yhtiövastikkeeseen tarvitaan kuukausittain monta sataa euroa rahaa, ihan köyhältä se ei välttämättä taida onnistuakaan :) hyvää kesää ihan kaikille tasapuolisesti!

• sonnila
        hyvänen aika kirjoitti:

""ja tämä "sonnila" vois kans lähteä sieltä sonnilasta katsomaan montako siellä pihalla riehuu ja tai,sisällä hajottaa paikkoja!""

tiettyä kautta satun tietämään hakojen "riehujiakin" aika monta ja kyllä, joudun valitettavasti kohtaamaa niitä aika ajoin, että tiedän kyllä mistä puhun, vaikka en ole siellä päivääkään asunut. Ja missä olen väittänyt, että KAIKKI hakalla asuvat ovat näitä "epäsosiaalisia" tapauksia? Olen kyllä sanonut, että osaketalot ovat suurimmaksi osaksi rauhallisia, mutta ne vuokratalot onkin sitten toinen juttu... Enkä ole väittänyt sitäkään, että vuokrataloissakaan asuvat olisivat KAIKKI näitä epäsosiaalisia yksilöitä...
        Niin ja täällä sonnnilassa ei ainakaan vielä ole tullut ainoatakaan "kirvesmiestä" tai muutakaan epämääräistä tyyppiä vastaan ja täällä ollaan sentään jo useampi vuosi majailtu... ;) =0D

• sonnila

itsessään on hieman rauhallisempia, mutta paikkana "haka" on sellainen, että itse asuisin mielummin vaikka veneen alla, kun muuttaisin sinne ikuna! Vaikka sattuisitte rauhalliseen taloon / rappuun, ei siitä pääse mihinkään, että ympäristö ei ole se paras mahdollinen lapsille, sillä vuokrataloissa kun kuitenkin vielä suurin osa on näitä "sosiaalitapauksia". Jos nyt ei ihan "narkkeja" ole joka rappu täynnä ( vaikka itsekin tunnen sieltä heti kättelyssä viisi "narkkia" ), niin alkoholiongelmaisia ja muita "hihhuleita" kyllä ( niitäkin tuli heti samalla sekunnilla ainakin 15 mieleen ).
      Suosittelisin siis ennemmin kyllä omakotitaloa tai edes rivaria, kuin "hakaa" tai "myyrää" lapsiperheille. Kyllä täältä ihan kivoja "töllejäkin" löytyy, ettei tarvitse lapsiaan kasvattaa "huonossa seurassa"...

Nimim. itse ei koskaan kerrostaloon ;) =0D

• yhtään

huomioon että kaikilla ei ole varaa omakotitaloon,eikä se vielä tee narkkia..
        ompas maailmasi mustavalkoinen tosiaan LOL
        et taida TODELLAKAAN tietää asukkaista tänä päivänä. ja sitä paitsi tunnen monta hakojen kasvattia mistä on ihan kunnollisia aikuisia tullut. ÄLÄPÄS yleitä mettäkulmalainen!!

• sonnila
        yhtään kirjoitti:

huomioon että kaikilla ei ole varaa omakotitaloon,eikä se vielä tee narkkia..
        ompas maailmasi mustavalkoinen tosiaan LOL
        et taida TODELLAKAAN tietää asukkaista tänä päivänä. ja sitä paitsi tunnen monta hakojen kasvattia mistä on ihan kunnollisia aikuisia tullut. ÄLÄPÄS yleitä mettäkulmalainen!!

Tai osua ja upota? ;)
        Kukahan on mustavalkoinen? Ainakin sinun lukutaito. En ole MISSÄÄN sanonut, että hakalla asuvat ovat KAIKKI narkkeja. Sattuneesta syystä nyt satun vain tietämään tämän Kokemäen kurjan puolenkin aika hyvin... Ja valitettava tosiasia kylläkin on, että lähes kaikki paikkakunnan "sosiaalitapaukset" nyt on keskitetty lähinnä kolmeen paikkaan; "hakalle" "myyrälle" ja "erkkilään". Ja toisaalta parempi niin. On helpompi "valvoa" ja hakea parista kolmesta osoitteesta, kun ympäri ämpäri paikkakuntaa ja "metsäkulmilta".
        Ja se on todella hienoa, että edes muutamasta hakojen kasvateistakin tulee kunnon kansalaisia, sillä yleensä se seura kuitenkin tuppaa tekemään kaltaisekseen...
        Enkä tosiaan asu vielä metsässä, jos nimimerkki jotain sulle kertoo... ;)

• hakan kasvatti
        sonnila kirjoitti:

Tai osua ja upota? ;)
        Kukahan on mustavalkoinen? Ainakin sinun lukutaito. En ole MISSÄÄN sanonut, että hakalla asuvat ovat KAIKKI narkkeja. Sattuneesta syystä nyt satun vain tietämään tämän Kokemäen kurjan puolenkin aika hyvin... Ja valitettava tosiasia kylläkin on, että lähes kaikki paikkakunnan "sosiaalitapaukset" nyt on keskitetty lähinnä kolmeen paikkaan; "hakalle" "myyrälle" ja "erkkilään". Ja toisaalta parempi niin. On helpompi "valvoa" ja hakea parista kolmesta osoitteesta, kun ympäri ämpäri paikkakuntaa ja "metsäkulmilta".
        Ja se on todella hienoa, että edes muutamasta hakojen kasvateistakin tulee kunnon kansalaisia, sillä yleensä se seura kuitenkin tuppaa tekemään kaltaisekseen...
        Enkä tosiaan asu vielä metsässä, jos nimimerkki jotain sulle kertoo... ;)

asuin aikoinaan hakalla, pitkään, ja täytyy sanoa että en kyllä kärsinyt millään tavalla! ja uskokaa tai olkaa uskomatta: olen "kunnon kansalainen" olen opiskellut, teen työtä, ja olenpa päästänikin täysin terve :) se on kummallista että niin tässä kuin monessa muussakin asiassa ne jotka eivät ole itse kokeneet "tietävät" asiat aina parhaiten. se että asuu omakotitalossa tai rivitalossa ei takaa sitä että naapuri on ns. "täyspäinen", kyllä niitä epäsosiaalisia ihmisiä voi asua muuallakin kuin kerrostalossa, vai voiko? mukavaa kesän alkua hakan asukkaille!

• näin on
        hakan kasvatti kirjoitti:

asuin aikoinaan hakalla, pitkään, ja täytyy sanoa että en kyllä kärsinyt millään tavalla! ja uskokaa tai olkaa uskomatta: olen "kunnon kansalainen" olen opiskellut, teen työtä, ja olenpa päästänikin täysin terve :) se on kummallista että niin tässä kuin monessa muussakin asiassa ne jotka eivät ole itse kokeneet "tietävät" asiat aina parhaiten. se että asuu omakotitalossa tai rivitalossa ei takaa sitä että naapuri on ns. "täyspäinen", kyllä niitä epäsosiaalisia ihmisiä voi asua muuallakin kuin kerrostalossa, vai voiko? mukavaa kesän alkua hakan asukkaille!

olen samaa mieltä kanssasi ja myös hakalla asunut aikoinani kuten aika moni muukin kokemäkeläinen,ja voisin vieläkin muuttaa ..
        näinhän se on, MUUT TIETÄÄ PAREMMIN ja varsinkin ne ketkä eivät ole asuneet siellä päivääkään!!
        oli ihan kiva paikka asua,kylä ym palvelut oli lähellä,kertaakaan ei naapurit häirinneet.
        todellakin näitä epäsosiaalisia tapauksia voi asua missä tahansa. antaa tietämättömien elvistellä.

• ja palokunta todistaa
        näin on kirjoitti:

olen samaa mieltä kanssasi ja myös hakalla asunut aikoinani kuten aika moni muukin kokemäkeläinen,ja voisin vieläkin muuttaa ..
        näinhän se on, MUUT TIETÄÄ PAREMMIN ja varsinkin ne ketkä eivät ole asuneet siellä päivääkään!!
        oli ihan kiva paikka asua,kylä ym palvelut oli lähellä,kertaakaan ei naapurit häirinneet.
        todellakin näitä epäsosiaalisia tapauksia voi asua missä tahansa. antaa tietämättömien elvistellä.

Yleensä pahimmat häiriköt eivät koskaan tiedä/ muista, että mitään häiriöitä koskaan on ollutkaan.

• käyvät
        ja palokunta todistaa kirjoitti:

Yleensä pahimmat häiriköt eivät koskaan tiedä/ muista, että mitään häiriöitä koskaan on ollutkaan.

poliisia ja palokuntaakin on tarvittu kokemäelläkin monessa osoitteessa, eivätkä ne kaikki todellakaan ole kerrostaloissa tapahtuneita asioita. Asuupa monessa omakotitalossa tälläkin hetkellä perheitä jossa kärsitään perheväkivallasta, mielenterveysongelmista, työttömyydestä ja monenlaisesta muusta.

• P.S
        käyvät kirjoitti:

poliisia ja palokuntaakin on tarvittu kokemäelläkin monessa osoitteessa, eivätkä ne kaikki todellakaan ole kerrostaloissa tapahtuneita asioita. Asuupa monessa omakotitalossa tälläkin hetkellä perheitä jossa kärsitään perheväkivallasta, mielenterveysongelmista, työttömyydestä ja monenlaisesta muusta.

´teille jotka hakaa arvostelette: hah hah ja kerran vielä hah :) haka on hyvä paikka! näin se vaan on :)

• nukkavieru paikka

Kävin viime talvena 15 vuoden tauon jälkeen Ristellä ja kylläpä oli masentavan näköiseksi muuttunut sekin kylä. Ei kauppoja, ei toimintaa, ei mitään. Ränsistyneitä taloja ja pari karvanoppakuskia vetämässä kaljaa naamaansa.
      Ei kehittynyt Matomäkikään sellaiseksi asuinalueeksi kuin luultiin. Kaikki ostokset joutuu tekemään 3 kilometrin päässä.
      Kokemäki tuntuu mätänevän reunoiltaan, pikkukylistä on puhti täysin pois.

• peipohjassakin

oli joskus peipohjassakin kauppa ja kioski, ei ole ollut enää aikoihin, kirpputori on tullut kaupan paikalle.

• EX-2
        peipohjassakin kirjoitti:

oli joskus peipohjassakin kauppa ja kioski, ei ole ollut enää aikoihin, kirpputori on tullut kaupan paikalle.

Joskus oli Peipohjassa pari huoltsikkaa baareineen ja aseman baari. Pari kioskia ja kauppaa. kaksi pankkia ja posti jne.
        Mihin asti nykyään pitää itsensä roudata, jos röökit esim. sattuu loppumaan?

• hyvä asia
        EX-2 kirjoitti:

Joskus oli Peipohjassa pari huoltsikkaa baareineen ja aseman baari. Pari kioskia ja kauppaa. kaksi pankkia ja posti jne.
        Mihin asti nykyään pitää itsensä roudata, jos röökit esim. sattuu loppumaan?

onpa jotain tekemistä kun hyppäävät pyörän selkään ja polkasevat kylille ostamaan sätkävehkeitä.

• Matomäkeläinen!

Mittarissas pieni virhe! Pääsen Matomäestä kaupoille kahdella kilsalla! Ja asuinalueena en ole 24 vuoteen löytänyt moitittavaa. Riste mielestäni myös aivan OK. Kaikista Suomen pikkukylistähän on kaupat ja postit hävinneet. Että pikkuisen positiivisempää ajattelua sultakin toivoisin!

• 99 00

Matomäen kehitys pysähtyi 90-luvulla, Risteltä lähti viimeisetkin palvelut ja Tipulan kioski lopetti. Kokemäen västöstä yhä suurempi määrä on eläkeläisiä ja he haluavat asua kävelymatkan päässä palveluista. Keskustaan onkin rakennettu lisää asuntoja, mutta syrjäkyliin ei.
        Matomäestä on vähitellen tulossa eristäytynyt ajantappokylä, missä naapurit kyräilevät toisiaan ja kiukuttelevat pienimmistäkin asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe