Onko niitä? Olisi kiinnostanut esim tuo ekologin ammatti mutta taitaa jäädä olemattomien matematiikan taitojen takia taka-alalle. Kertokaas siis muita vaihtoehtoja, jos tiedätte (ei sitten mitään lomittajaa/eläintenhoitajaa jooko..).
Ja kiitos =)
Luonnonläheisiä (eläin/ympäristö) miel. hyväpalkkaisia (akateemisia?) ammatteja, joissa ei tarvit...
3
1886
Vastaukset
- simbbo
Kotieläintiede ja kotieläintenjalostustiede tulee ekaksi mieleen... tosin niissä tarvii matikkaa, koska ne perustuu pitkälti tilastotieteeseen.
Kaikki maatalouden ja metsätalouden aineet (kasvinjalostus, metsätiede, metsän jalostus ym) on tietty myös "lähellä luontoa". Samoin limnologia, riistaeläintiede ja ympäristönsuojelu. Viimeksi mainittuihin tosin on kova tunku, ja melko vaikeeta päästä sisään.
"Luontoa lähellä" voi toisaalta olla laajasti katsottuna myös elintarviketieteet tai vaikka ravitsemustiede.
Kannattaa muistaa, että jos ottaa viikistä vaikkapa maat-metsät alalta pääaineen niin voi opiskella sivuaineena vaikka biologiaa, kemiaa tms. toisessa tiedekunnassa. Itse saattaisin opiskella vaikkapa kotieläinjalostusta ja perinnöllisyystiedettä & biotekniikkaa.
Itse asiassa aika harvoissa "luontoa lähellä"-aloilla pärjää ilman matikkaa. Oikeampi osoite olisi ehkä joku humanistinen tms. Tosin yliopiston matikka ei oo kauheen vaikeeta, koska usein riittää lukion laajan matikan opit.- ei matikkapäätä
Humanistinen ala kuulostaa niin tylsältä, että mä varmaan homehtuisin hengiltä.
Ympäristönsuojelu, vaikuttaminen, luonnonläheisyys ja eläimet kiinnostaa eikä sisätiloissa kököttäminen. Noin yksinkertaisesti ilmaistuna. Mutta ei ole kaikille matemaattisia lahjoja suotu, valitettavasti. - Ekologiaa lukenut
ei matikkapäätä kirjoitti:
Humanistinen ala kuulostaa niin tylsältä, että mä varmaan homehtuisin hengiltä.
Ympäristönsuojelu, vaikuttaminen, luonnonläheisyys ja eläimet kiinnostaa eikä sisätiloissa kököttäminen. Noin yksinkertaisesti ilmaistuna. Mutta ei ole kaikille matemaattisia lahjoja suotu, valitettavasti.kaikkea mitä sanotaan, jos ekologia kiinnostaa, niin sitten haet sinne. Matemaattisesta lahjakkuudesta on toki hyötyä luonnontieteitä luettaessa, mutta ei tuo ekologin homma nyt kuitenkaan pelkkää numeroiden pyörittelyä ole. Pystyt itse vaikuttamaan opintojesi sisältöön todella paljon, ei tuolla mitään kiveen hakattua opintopolkua ole. Tilastotieteen hallitseminen on hyvä asia, mutta tilastotiede kuitenkin eroaa puhtaasta matematiikasta jonkin verran, tarvittavat taidot pystyt kyllä halutessasi omaksumaan töitä tekemällä vaikkei lahjoja matematiikkaan juuri olisikaan. Tsemppiä!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303901Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401442Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1741184Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲106937Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764