Ruokasoodasta vatsakatarri

???

Älkää kukaan vaan ottako ruokasoodaa sisäisesti.Otin "Ruokasoodan ihmeet" - kirjan ohjeen mukaan ruokasoodaa krapulaan yhden ainoan kerran ja siitä alkoivat valtavat vatsakivut. Kun menin tutkimuksiin, lääkäri totesi minulla olevan vatsakatarrin, joka ilmeni tähystyksessä. Olen kokeillut lääkärinmääräämää Nexiumia ja Antepsinia ja niistä tulee minulle vain lisää mahakipua. Mikä helpottaisi oloani? Kun olen lukenut viestiketjuja,huomaan, ettei vaiva kovin helposti paranekaan. Auttakaa, please!

6

1715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asgr

      No ei tosiaan vatsakatarri synny yhdestä ruokasoodan nauttimiskerrasta. Kyllähän sinulla on se väijynyt taustalla pitempään ja aiheuttajana on ollut jokin muu syy...

    • vaivat

      sun katarri ei johdu ruokasoodasta, vaan jostan muusta esim kahvi alkoholi ja rasvaset ruuat.
      Mutta, kuuleppa toi nexium auttaa kyllä tohon vaivaasi, mutt älä ota sitä taplettii joka päivä, minä tein sillee kun rupes aiheuttaa vatsakipuja, että otin ensin kolmena päivänäekkäin tapletin, ja sen jälkeen vain joka kolmas päivä, sen jälkeen katosi kaikki oíreet

    • puppua

      ei vatsakatarri tule ruokasoodasta yhdellä kerralla nautittuna, eikä edes vuosikymmenien käytöllä, sen voi todistaa setäni, joka on käyttänyt soodaa sisäisesti jo kolmattakymmentä vuotta.
      Vatsakatarria aiheuttaa paistetut, liian mausteiset ja huonosti sulava ruoka, sekä liiallinen kahvin juonti. Paras "lääke" minulla oli vatsakatarriin: kahvi pois, liiat mausteet pois, ruoka keitettynä tai uunissa kypsentäen. Vaivat hävisi ilman resepti- tai muitakaan lääkkeitä ruokavaliolla.

      • ???

        Hyvä, jos saan vaivani hoidettua ruokavaliolla. Voin helposti jättää kahvin ja rasvaiset ruuat pois, kun en niitä juurikaan käytä. Voi tosiaan olla, että vaivani johtuukin stressistä.

        Minkä verran setäsi käyttää ruokasoodaa päivittäin ja miksi?


      • Anonyymi

        Myös helikobakteeri on yksi vatsakattarrin aiheuttaja ja se tarttuu myös ihmisestä toiseen. Tavallisimmin perheenjäsenten keskuudessa, esim ruokailuvälineistä. Voi olla oireettomana vuosia, kunnes joku ärsyke sen laukaisee.
        Käy lääkärissä.
        On olemassa hyviäkin lääkkeitä, jotka auttavat heti.
        Yksi tärkeä ehkäisykeino sen kurissa/poissapitämiseen on elämän tavat/vatsaystävällinen ruoka.
        Yksi halvin tapa, AINA aamulla ensimmäiseksi lasillinen vettä.
        Mutta on myös muita kotikonsteja, jos oirehtii.
        Gefilus tuotteet, vispattu raaka kananmunan juominen, kylmään veteen todella kypsäksi keitetty löysä kaurapuuro, litistetty banaani, muutamia mainitakseni.
        Sooda ei vatsakatarria aiheuta, koska se neutralisoi vatsahappoja ja juurikin vatsan liiallinen "happoisuus" aiheuttaa oireilun, koska suolahappoa joutuu vatsan limakalvoille, josta oireet johtuvat.
        Yksi parhaista vatsakatarrilääkkeistä on Xantac, mutta se on myös paljon sivuoireita aiheuttava lääke, pitkään käytettynä. Ei sopinut itselleni, mutta kivun vie 15 minuutissa.
        Lääkäriin, pitkittynyt katarri voi johtaa pohjukaissuolen haavaumaan tai jopa vatsahaavaan..... Sitten onkin jo kiire leikkauspöydälle....


    • käytän

      tosiaan käytän itse närästykseen ruokasoodaa ja tehoo.lusikaalla suuhun ja sit vettäpäälle maku ei mitenkään herkullinen mut ainaki minulle on auttanut.apteekin lääkkeistä en ole sopivaa löytänyt vaivaani.ja en syö sitä joka päivä ja saattaa mennä kuukausikin etten tartte mut sit taas on päiviä et käytän muutaman päivän perätysten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe