Mikä kasveja vaivaa :(

missä vihreys

Mikä ihme kasvejani vaivaa, esim. miekkakasvien lehdet ovat ohuet, läpinäkyvät (siis lehdestä on kadonnut vihreys). Valaisin on uusi kahdella putkella, eli valoa riittävästi. Lannoitan kasveja nestemmäisellä sekä juurille laitettavilla tabuilla.
Ihastelen aina kauniin vihreitä (tummanvihreitä) kasveja. Itselläni vaaleita ja loppujen lopuksi "värittömiä :(
mikäs siis syy?
Altaassani yksi partamonni, käärme ja tiikerinuoliainen. (nämä siis ainoat pohjakalat)
Lehtikala pariskunta ja kolumbiantetroja.
Epäilen monnia...olenko oikeassa?
Tarvitsen apuja, jotta saisin kauniin vihreän akvaarion.

10

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölvästi..

      samaa et partamonni jotenkin tekis noihin kasveihin tuon läpikuultavuuden..joku joskus sanoi et kurkkua kun antais sille niin jättäis kasvit ehkä rauhaan!

    • RRR

      Minkäkokoinen altaasi on ja paljonko siellä on kasveja??
      Mitä valaisin putkissa lukee??
      Paljonko lannoitat? ml/10Litraa ja kuinka monta tabua??
      Minkämerkkisiä tuotteita käytät??
      Partis kyllä imuuttelee mielellään noita kasveja;)
      Anna sille kurkkua tai kesäkurpitsaa...

      Kokeile hiilarilisää joko nestemäisenä easy carboa tai sitten ihan kiljupullo sydeemiä???

      Sekin vois auttaa..

      • Rihma

        Nää tiedot jos kyselijä kertois niin voitas jotenkin koittaa avittaa.


      • missä vihreys

        akvani on 170l, valaisimen ostin kun oli jo niin vanha ja putkien kiinikkeet jo hapettuneet että toinen oli pois pelistä jo jonkin aikaa ja toinen alkoi jo temputtaa ( jos lamppua joutui siirtelee niin sammui). Ed. omistaja ei käyttänyt laseja ja jouduin ne teettämään, siksi roiskeita pääsi lamppuun.
        f36W aquastar lukee toisessa lampussa ja toisessa gro-lux 36W.

        Florenaa käytän, ohjeen mukaan, nesteenä ja tabuna.
        Kasveja ei paljon kun kaikki kuolevat. Tällä hetkellä miekkakasvi, leveämmällä lehdellä samantapainen sekä muutama kapea lehtinen rykelmä pohjassa ( en nimiä tiedä). Harmittaa kun eivät kasvitkaan ilmaisia ovat :(
        Liikkeestä on aikoinaan tarjottu vaikka mitä mutta kuolleet ovat.
        Levitin on altaassa ja suhauttelen co-2:sta sinne.


      • RRR
        missä vihreys kirjoitti:

        akvani on 170l, valaisimen ostin kun oli jo niin vanha ja putkien kiinikkeet jo hapettuneet että toinen oli pois pelistä jo jonkin aikaa ja toinen alkoi jo temputtaa ( jos lamppua joutui siirtelee niin sammui). Ed. omistaja ei käyttänyt laseja ja jouduin ne teettämään, siksi roiskeita pääsi lamppuun.
        f36W aquastar lukee toisessa lampussa ja toisessa gro-lux 36W.

        Florenaa käytän, ohjeen mukaan, nesteenä ja tabuna.
        Kasveja ei paljon kun kaikki kuolevat. Tällä hetkellä miekkakasvi, leveämmällä lehdellä samantapainen sekä muutama kapea lehtinen rykelmä pohjassa ( en nimiä tiedä). Harmittaa kun eivät kasvitkaan ilmaisia ovat :(
        Liikkeestä on aikoinaan tarjottu vaikka mitä mutta kuolleet ovat.
        Levitin on altaassa ja suhauttelen co-2:sta sinne.

        Vesiarvot?? oletko niitä mittaillut??

        Osta muilta harrastajilta niit saat yli puolet halvemmalla ;)

        SUHAUTTELET co 2 ???????

        Siis itse vai onko sulla hiilarisydeemit siellä???


      • missä vihreys
        RRR kirjoitti:

        Vesiarvot?? oletko niitä mittaillut??

        Osta muilta harrastajilta niit saat yli puolet halvemmalla ;)

        SUHAUTTELET co 2 ???????

        Siis itse vai onko sulla hiilarisydeemit siellä???

        siis, mulla on imukupeilla kiinni tuolla toi muoviputki, nimeltään kai levitin (on ostettu akva liikkeestä)


      • missä vihreys
        RRR kirjoitti:

        Vesiarvot?? oletko niitä mittaillut??

        Osta muilta harrastajilta niit saat yli puolet halvemmalla ;)

        SUHAUTTELET co 2 ???????

        Siis itse vai onko sulla hiilarisydeemit siellä???

        ...eipä tuttava piirissä ole akvaario harrastajia joilta kasveja kysellä :(


      • RRR
        missä vihreys kirjoitti:

        siis, mulla on imukupeilla kiinni tuolla toi muoviputki, nimeltään kai levitin (on ostettu akva liikkeestä)

        Mitenkä tuotat sinne sitä hiilaria???

        Pullosta?? Kiljupullosta?? vai miten??

        Ku ei pelkkä levitin aja asiaa ;)

        Kyselet vaikka AW sivuilta kasveja tai sitten huuto.netis on hyviä kasvipaketteja


      • missä vihreys
        RRR kirjoitti:

        Mitenkä tuotat sinne sitä hiilaria???

        Pullosta?? Kiljupullosta?? vai miten??

        Ku ei pelkkä levitin aja asiaa ;)

        Kyselet vaikka AW sivuilta kasveja tai sitten huuto.netis on hyviä kasvipaketteja

        ihan akvaliikkeestä ostettu levitin sekä pullo, Tetran co2 depot.
        Olen tässä joutessani lukennu että partamonnit harrastavat tuota lehtien pitsien tekemistä , niin niille voisi antaa kurkkua. Millä laitatte sen pohjaan kiinni?


    • ....................

      partamonni tarvii niitä kasviperäisiä pohja nappeja,1kpl iltaisin valojen sammuttamisen yhteydessä.meinaan että jos ei ole tarpeeksi levää syötävänä niin syö kyllä kasvit.kurkku ja kesäkurpitsa olisi varmasti hyvä juttu jos monnisi niitä syö,omani ei jostain syystä syö,mutta jatkan yrittämistä.valaisimesta,jos olet ostanut lamppukoteloosi uudet lamput,niin niitä ei saa vaihtaa molempia heti.ensin vaihdat toisen lampun ja kuukaudenpäästä toisen.kyllä se siitä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe