Imacin hiirestä

epätoivoinen.

Eli mitä tehdä kun Imacin hiiri hyppii ruudulla välillä toiselta puolelta toiselle? Onko tähän jotain korjausta? Käytössäni on siis ihan imacin mukana tullut hiiri ja tavallinen hiirimatto. Tuo hyppiminen on todella ärsyttävää varsinkin photoshopissa kun yrittää tehdä jotain tarkkaa puuhaa niin hiiri hypähtää muualle.

11

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jason-blue

      Osta parempi hiiri. Ei oo parhaimmasta päästä toi optinen sensori noissa Applen hiirissä. Ei tykkää yhtään kiiltävästä pinnasta tai toistuvasta kuviosta (puupinnat).

      • MacPro

        vaihdoin tuon onnettoman hiirenkuvatuksen eli siis "mahtihiiren" tavalliseen Logitechin hiireen. Ongelmana on juuri tuo hiiren hyppiminen. ei tahdo löytyä mitään sellaista alustaa. jolla hiiri toimii. Pitäisi olla kai jokin todella tasainen mattapintainen hiirialusta. Vielä oikeaa alustaa en ole löytänyt. Lisäksi rulla on todella onneton.


      • epätoivoinen.
        MacPro kirjoitti:

        vaihdoin tuon onnettoman hiirenkuvatuksen eli siis "mahtihiiren" tavalliseen Logitechin hiireen. Ongelmana on juuri tuo hiiren hyppiminen. ei tahdo löytyä mitään sellaista alustaa. jolla hiiri toimii. Pitäisi olla kai jokin todella tasainen mattapintainen hiirialusta. Vielä oikeaa alustaa en ole löytänyt. Lisäksi rulla on todella onneton.

        Ok, pitää kokeilla. Kiitoksia vastauksista.


      • MacPro kirjoitti:

        vaihdoin tuon onnettoman hiirenkuvatuksen eli siis "mahtihiiren" tavalliseen Logitechin hiireen. Ongelmana on juuri tuo hiiren hyppiminen. ei tahdo löytyä mitään sellaista alustaa. jolla hiiri toimii. Pitäisi olla kai jokin todella tasainen mattapintainen hiirialusta. Vielä oikeaa alustaa en ole löytänyt. Lisäksi rulla on todella onneton.

        hiiri ja läppäri Lidlin tietsikkapöydällä, jotain pyökkiviilua tai mitä lie. Ikinä ei ole Mahtihiiri tässä hyppinyt. Olenkin toistaiseksi hyvin tyytyväinen siihen.


    • mies..

      Tuttu vika noissa tavan optisissa hiirissä myös PC koneissa. Osta laser hiiri, niin loppuu kursorin kännihulluttelut.

      • PC-puolella

        En ole PC-puolella vastaavaan ongelmaan törmännyt, vaikka on ollut kolme Microsoftin ja yksi Logitechin optinen hiiri.

        Sen sijan Mac-puolella sekä eMacin palloton/rullaton optinen hiiri hyppii, että kaksi Mahti hiirtä.


      • mies..
        PC-puolella kirjoitti:

        En ole PC-puolella vastaavaan ongelmaan törmännyt, vaikka on ollut kolme Microsoftin ja yksi Logitechin optinen hiiri.

        Sen sijan Mac-puolella sekä eMacin palloton/rullaton optinen hiiri hyppii, että kaksi Mahti hiirtä.

        Kyllä mulla on vaan nämä tavan optiset hiiret hullutelleet niin PC- kuin Mac puolella, jos on vähänkään kiiltävä pinta hiiren alla. Nykyinen Logitechin Revolution MX laserhiiri ei hulluttele, PC- eikä Mac puolella.

        Tosin tälle hiirille kannattaa Mac puolella asentaa steermouse ajurit. Omat on aika hanurista.


      • Dslover
        mies.. kirjoitti:

        Kyllä mulla on vaan nämä tavan optiset hiiret hullutelleet niin PC- kuin Mac puolella, jos on vähänkään kiiltävä pinta hiiren alla. Nykyinen Logitechin Revolution MX laserhiiri ei hulluttele, PC- eikä Mac puolella.

        Tosin tälle hiirille kannattaa Mac puolella asentaa steermouse ajurit. Omat on aika hanurista.

        Koulussani on noin 30 Logitechin optista hiirtä ja pari Microsoftin ja ne kaikki lähtevät karkuun aina joskus.

        Kotona minulla on
        3 vuotta vanha langaton optinen Logitechin hiiri
        (Oli käytössä 1kk kunnes totesin että se vie kahdessa viikossa kaksi AA paristoa)

        Sitten ostin sen hetkisesti Logitecin tarkimman optisen langallisen hiiren(jokin siisti ja sininen testivoittaja) minkä saattoi löytää ja se toimii vieläkin todella hyvin eikä se ole lähtenyt karkuteille.

        Nyt käytössäni on PC koneisiin tarkoitettu Logitecin ergonominen näppäimistö ja sen laser hiiri. Ja matkalle otan mukaan Applen langattoman laser hiiren. Kumpikaan laser hiiristäni ei ole keksinyt mitään ihmeellisyyksiä, jos ei huomioda PC-koneisiin tarkoitettua hiirtä ilman ajureita.

        PS. Langattoman optisen hiiren ostaminen on järjetön idea koska ne vievät paristoja todella paljon. Tein itse saman virheen samoin naapurini. Langattoman hiiren tulee olla laser hiiri niin 2AA paristoa kestävät 1/2vuotta.


      • seppo7
        Dslover kirjoitti:

        Koulussani on noin 30 Logitechin optista hiirtä ja pari Microsoftin ja ne kaikki lähtevät karkuun aina joskus.

        Kotona minulla on
        3 vuotta vanha langaton optinen Logitechin hiiri
        (Oli käytössä 1kk kunnes totesin että se vie kahdessa viikossa kaksi AA paristoa)

        Sitten ostin sen hetkisesti Logitecin tarkimman optisen langallisen hiiren(jokin siisti ja sininen testivoittaja) minkä saattoi löytää ja se toimii vieläkin todella hyvin eikä se ole lähtenyt karkuteille.

        Nyt käytössäni on PC koneisiin tarkoitettu Logitecin ergonominen näppäimistö ja sen laser hiiri. Ja matkalle otan mukaan Applen langattoman laser hiiren. Kumpikaan laser hiiristäni ei ole keksinyt mitään ihmeellisyyksiä, jos ei huomioda PC-koneisiin tarkoitettua hiirtä ilman ajureita.

        PS. Langattoman optisen hiiren ostaminen on järjetön idea koska ne vievät paristoja todella paljon. Tein itse saman virheen samoin naapurini. Langattoman hiiren tulee olla laser hiiri niin 2AA paristoa kestävät 1/2vuotta.

        Ladattavilla akuilla pääsee tuosta patteriongelmasta. Ostaa sellaisen normaalin 4:n paketin. Sillä aikaa kun toiset ovat hiiressä, toiset voivat latautua.

        Tosin eihän se mukavaa ole, jos aina kesken työtä hiirestä alkaa veto loppua.

        Varsinkin halvat optiset langattomat osaavat kyllä käyttää virtaa.

        Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi. Hiiressä ei kannata turhaan säästellä. Hyvä hiiri kestää pitkään ja sitä on paljon mukavampi käyttää. Moni kuitenkin käyttää tietokonetta päivittäin ja tekee jopa töitä sillä. Miksi ei voisi panostaa sen viitisenkymppiä hiireen?

        Minulla ei ole kuin huonoja kokemuksia langattomista noin muutenkaan, joten luotan ainakin toistaiseksi pelkästään hännällisiin hiiriin. Eipähän tarvitse niitä pattereitakaan murehtia.


      • seppo755
        Dslover kirjoitti:

        Koulussani on noin 30 Logitechin optista hiirtä ja pari Microsoftin ja ne kaikki lähtevät karkuun aina joskus.

        Kotona minulla on
        3 vuotta vanha langaton optinen Logitechin hiiri
        (Oli käytössä 1kk kunnes totesin että se vie kahdessa viikossa kaksi AA paristoa)

        Sitten ostin sen hetkisesti Logitecin tarkimman optisen langallisen hiiren(jokin siisti ja sininen testivoittaja) minkä saattoi löytää ja se toimii vieläkin todella hyvin eikä se ole lähtenyt karkuteille.

        Nyt käytössäni on PC koneisiin tarkoitettu Logitecin ergonominen näppäimistö ja sen laser hiiri. Ja matkalle otan mukaan Applen langattoman laser hiiren. Kumpikaan laser hiiristäni ei ole keksinyt mitään ihmeellisyyksiä, jos ei huomioda PC-koneisiin tarkoitettua hiirtä ilman ajureita.

        PS. Langattoman optisen hiiren ostaminen on järjetön idea koska ne vievät paristoja todella paljon. Tein itse saman virheen samoin naapurini. Langattoman hiiren tulee olla laser hiiri niin 2AA paristoa kestävät 1/2vuotta.

        Ladattavilla akuilla pääsee tuosta patteriongelmasta. Ostaa sellaisen normaalin 4:n paketin. Sillä aikaa kun toiset ovat hiiressä, toiset voivat latautua.

        Tosin eihän se mukavaa ole, jos aina kesken työtä hiirestä alkaa veto loppua.

        Varsinkin halvat optiset langattomat osaavat kyllä käyttää virtaa.

        Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi. Hiiressä ei kannata turhaan säästellä. Hyvä hiiri kestää pitkään ja sitä on paljon mukavampi käyttää. Moni kuitenkin käyttää tietokonetta päivittäin ja tekee jopa töitä sillä. Miksi ei voisi panostaa sen viitisenkymppiä hiireen?

        Minulla ei ole kuin huonoja kokemuksia langattomista noin muutenkaan, joten luotan ainakin toistaiseksi pelkästään hännällisiin hiiriin. Eipähän tarvitse niitä pattereitakaan murehtia.


    • trolliolli

      Minulla on ollut samaa ongelmaa vanhemman mac-hiiren kanssa. Puupöydällä ja printatulla hiirimatolla ei oikein tahdo toimia. Pitäisi olla tasainen pinta.

      Kotona on kunnon hiirialusta ja hiiri, eikä mitään ongelmia.

      Ja tosiaan sama ongelma se on pc-puolellakin halvoissa optisissa hiirissä.

      Ja se on todella ärsyttävää. Tiedän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2461
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1625
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1434
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1222
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1152
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      82
      1011
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      932
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      101
      851
    Aihe