Ranking points for win: 27.17, draw: -2.83, loss: -32.83
Ostin tämmöstä kahden kymppi litran pöntön, on luokitukset raskaalle diesel kalustolle ei henkilö autoluokituksia.
Mitäkän pikkumersu A170cdi tykkää shellin primula super Fe 10-40w puolisynteettisestä öljystä.
mitkä luokitukset vaaditte ostaessanne diesel henkilöautoonne moottoriöljyä.
Moottoriöljyt
14
6423
Vastaukset
- halpaa oli
Sieltä auton ohjekirjasta löytyy varmasti moottoriöljyn laatuvaatimukset ja luokitukset. Kannatta ottaa huomioon,että muutaman euron säästö moottoriöljyissä ei oikeastaan näy mitenkään autoilun kokonaiskustannuksissa.
- ne Mersun
pitkät öljynvaihtovälit saa sitten unohtaa.
- hiaman väärin
Kyseessä on acea E7 luokiteltu huippuluokan puolisynteettinen erikoisöljy raskaan kaluston dieselmoottoreihin pitkille vaihtoväleille.
aion silti vaihtaa öljyn 10- 15 tuhannen kilometrin välein.
Ja hinnaltaan tuote oli 20 litrasista toiseksi kallein 87euroa pötikkä.
Ostamani ja parhaaksi käyttötarkoitukseeni arvaamani öljyn, (arvaamani koska öljyä ei ole tutkittu ja luokiteltu henkilöautojen diesel moottoreihin esim. acea B3)
kinemaattinen viskositeetti on 100cels. mm2/s 15.6 ja kaadettavuus -39cels.
Kyseisen kaupan kallein öljy shell primula ultra 10w-40 täys synteettinen (E7)20litr/96euroa, ja kaadettavuus sama -39cels kinemaattinen viskositeetti 100cels mm2/s 14.3
Juuri kinemaattisen viskositeetin korkeampi lukuarvo 100 celssiuksen (jämäkämpää)lämpötilassa oli yksi syy shell primula super fe 10w-40 ostoon. - raskaan kaluston
hiaman väärin kirjoitti:
Kyseessä on acea E7 luokiteltu huippuluokan puolisynteettinen erikoisöljy raskaan kaluston dieselmoottoreihin pitkille vaihtoväleille.
aion silti vaihtaa öljyn 10- 15 tuhannen kilometrin välein.
Ja hinnaltaan tuote oli 20 litrasista toiseksi kallein 87euroa pötikkä.
Ostamani ja parhaaksi käyttötarkoitukseeni arvaamani öljyn, (arvaamani koska öljyä ei ole tutkittu ja luokiteltu henkilöautojen diesel moottoreihin esim. acea B3)
kinemaattinen viskositeetti on 100cels. mm2/s 15.6 ja kaadettavuus -39cels.
Kyseisen kaupan kallein öljy shell primula ultra 10w-40 täys synteettinen (E7)20litr/96euroa, ja kaadettavuus sama -39cels kinemaattinen viskositeetti 100cels mm2/s 14.3
Juuri kinemaattisen viskositeetin korkeampi lukuarvo 100 celssiuksen (jämäkämpää)lämpötilassa oli yksi syy shell primula super fe 10w-40 ostoon.öljyjä käyttää, niin näyttäähän tuo täyttävän dieselhenkilöautopuolelta API CF. Jos tuo laatu riittää MB:lle, voi sitä uskaltaa sinne laittaakin. Vaatimuksia ainakin täyttää kiitettävän määrän, joten mitään "rapaöljyä" tuo ei taida olla.
Minulla ei ole kokemuksia raskaan kaluston öljyjen käytöstä henkilöautoissa, mutta jos viitsit, niin laita infoa tänne miten pelaa henkilöauton diiselmoottorissa.
Eikä muuten litrahinta 20 litran pöntöllä edes ole paha: 4.35 €/l, eli 4 litraa maksaisi 17.4 €. - keskustelun aloittannut
raskaan kaluston kirjoitti:
öljyjä käyttää, niin näyttäähän tuo täyttävän dieselhenkilöautopuolelta API CF. Jos tuo laatu riittää MB:lle, voi sitä uskaltaa sinne laittaakin. Vaatimuksia ainakin täyttää kiitettävän määrän, joten mitään "rapaöljyä" tuo ei taida olla.
Minulla ei ole kokemuksia raskaan kaluston öljyjen käytöstä henkilöautoissa, mutta jos viitsit, niin laita infoa tänne miten pelaa henkilöauton diiselmoottorissa.
Eikä muuten litrahinta 20 litran pöntöllä edes ole paha: 4.35 €/l, eli 4 litraa maksaisi 17.4 €.Primula ultra oli CF ja molemmat öljyt on ACEA E7
Eli ACEA E7 eurooppalaisen luokituksen mukaan molemmat öljyt on raskaaseen kalustoon
ja
Amerikkalaisen lukituksen mukaan primula ultra on API CF eli kevyeen diesel kalustoon.
Super fe oli API CF-4
Kun saatiin keskustelua aikaan niin kerrottaneen nyt syykin moisiin öljykokeiluihin.
Tänään laskin mersusta pois 5000km ajetut MOTOX 5W-40 super lite full syntetic, CF, B4, MB229.3, luokitetut öljyt.
Kun autolla pisti parkkiin pitkästä ajosta ja hetken päästä starttasi uudelleen niin liikkeelle lähdettäessä kone piti ylimääräistä metallista ääntä , epäilin venttiilin nostimia.
Nyt on koneessa shellin super FE:t API CF-4 tulevina päivinä selviää loppuiko nostajien rallatus. - aloittanut
keskustelun aloittannut kirjoitti:
Primula ultra oli CF ja molemmat öljyt on ACEA E7
Eli ACEA E7 eurooppalaisen luokituksen mukaan molemmat öljyt on raskaaseen kalustoon
ja
Amerikkalaisen lukituksen mukaan primula ultra on API CF eli kevyeen diesel kalustoon.
Super fe oli API CF-4
Kun saatiin keskustelua aikaan niin kerrottaneen nyt syykin moisiin öljykokeiluihin.
Tänään laskin mersusta pois 5000km ajetut MOTOX 5W-40 super lite full syntetic, CF, B4, MB229.3, luokitetut öljyt.
Kun autolla pisti parkkiin pitkästä ajosta ja hetken päästä starttasi uudelleen niin liikkeelle lähdettäessä kone piti ylimääräistä metallista ääntä , epäilin venttiilin nostimia.
Nyt on koneessa shellin super FE:t API CF-4 tulevina päivinä selviää loppuiko nostajien rallatus.Loppuipa ainakin venttiilien ääntely , kuumalla koneella parkin jälkeen liikkeelle lähdettäessä .
Joten motonet motox full synteettisen vaihto shellin primula super fe:hen vaikutti onnistuneelta kokeilulta,.
- vanham.
Eikös tuo ole suuriin ja raskaisiin dieseleihin,
niissä on aivan eri kierrokset,
aivan eri välykset,
tuo ei voitele, kun ei mene useisiinkaan paikkoihin.
-----------------------------------------
"mitkä luokitukset vaaditte ostaessanne diesel henkilöautoonne moottoriöljyä."
ne jotka on käsikirjassa,
kun en osaa moottoria tehdä, ajattelen että en osaa missään ninmessä öljyjäkään paremmin valita.
Tuollainen kokeilu on aivan järjetöntä,
aluksi se kuluttaa varmasti 2-3 dl polttoainetta enemmän.
siten tulee venttiili, suutinvikoja,
pienet kiinnileikkaantumiset johtavat öljynkulutuksiin.- fjkadljklsdfjklsdf
Raskaan kaluston öljyt ovat kunnon tavaraa. Paljon parempia kuin ns. "halpis"-autoöljyt. Sinulla ei nähtävästi ole asiasta mitään tietoa, ajattelit muuten vaan tulla kirjoittamaan puppua tänne.
Nuo toimivat autoissa, työkoneissa, moottoripyörissä yms aivan hyvin. Kannattaa toki aina valita riittävän luokituksen (API-luokka) omaava öljy. Esimerkiksi Delvaceissa on luokitukset märkäkytkimille, siksipä ne toimivat moottoripyörissäkin mainiosti.
Vuosikaudet on meillä käytetty kaikkiin koneisiin pääasiassa vain noita raskaan kaluston öljyjä. - eli.
fjkadljklsdfjklsdf kirjoitti:
Raskaan kaluston öljyt ovat kunnon tavaraa. Paljon parempia kuin ns. "halpis"-autoöljyt. Sinulla ei nähtävästi ole asiasta mitään tietoa, ajattelit muuten vaan tulla kirjoittamaan puppua tänne.
Nuo toimivat autoissa, työkoneissa, moottoripyörissä yms aivan hyvin. Kannattaa toki aina valita riittävän luokituksen (API-luokka) omaava öljy. Esimerkiksi Delvaceissa on luokitukset märkäkytkimille, siksipä ne toimivat moottoripyörissäkin mainiosti.
Vuosikaudet on meillä käytetty kaikkiin koneisiin pääasiassa vain noita raskaan kaluston öljyjä.Mistä olet nuo taidot ja tiedot saanut,
toiset tekevät kokeita, kehitelevät tuotetta,
miksi eivät kysy sinulta.
Mutta jos kuitenkin tulee autoosi ongelmia,
älä syytä automerkkiäsi,
vaan öljyasiantuntijaa, itseäsi.
Tuntuu että sinulla hon huonoja kavereita, kun on hassuttaneet sinua, tarkista kaveripiirisi luotettavuus. - Mutta voihan sitä
eli. kirjoitti:
Mistä olet nuo taidot ja tiedot saanut,
toiset tekevät kokeita, kehitelevät tuotetta,
miksi eivät kysy sinulta.
Mutta jos kuitenkin tulee autoosi ongelmia,
älä syytä automerkkiäsi,
vaan öljyasiantuntijaa, itseäsi.
Tuntuu että sinulla hon huonoja kavereita, kun on hassuttaneet sinua, tarkista kaveripiirisi luotettavuus.Huonossa seurassakin käyttää hyviä öljyjä esim. API na:ta.
- ymmärrän.
Mutta voihan sitä kirjoitti:
Huonossa seurassakin käyttää hyviä öljyjä esim. API na:ta.
Ymmärrän, täällä on paljon henkilöitä,
kun haluavat toisille vain vahinkoa, vastauksillaan,
nauttivat jo siitäkin kun toivovat että joku uskoo.
En tarkoita sinua, mutta tässäkin ketjussa on niitä.
Minä en ole niin alas koskaan vajonnut,
vakka mieli onkin tehnyt.
- Peravanhanen
Toimii mersuissa ainakin hyvin. Täyttää 228.5 ja 228.51 luokituksen joka riittää cdi:lle jopa pitkälle vaihtovälille. Ajettu mersuisssa jo monta tonkkaa rimula ultraa ja signiaa, yhtään konetta ei ole öljyn huonouden takia auottu. Että näillä kokemuksilla sitten eteenpäin....
- teboil HPD 10w-30
Mitenkäs tuo teboilin HPD kävisi cdi sprintteriin ? ja kumpi 10w-30 vai 15w-40 ? Öljyt on tarkoitus vaihtaa n. 10tkm välein, joten mitään longlife 25tkm vaihtovälejä ei edes harkita.
- Top Gear
teboil HPD 10w-30 kirjoitti:
Mitenkäs tuo teboilin HPD kävisi cdi sprintteriin ? ja kumpi 10w-30 vai 15w-40 ? Öljyt on tarkoitus vaihtaa n. 10tkm välein, joten mitään longlife 25tkm vaihtovälejä ei edes harkita.
Harasoo!
Firman Vito 115 CDI syö tollasta:
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4354;4423
Siis 10W-30 läpi vuoden. Koneessa on kyllä Webasto / Eberi.
Jos tollasta HPD 15W-40 koneeseen tunget, niin kesällä menee, talvella notkeampaa, varsinkin jos ei ole moottorinlämmitintä, silloin mieluiten jotain 5W-alkuista dieselmoottoriöljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838