Ninja

kohai

Jos haluan oppia ninjaksi, mikä laji auttaa pääsemään tavoitteeseen? En ole vielä löytänyt budosta muuta sisältöä kuin hauskat/hienot temput, joita ninjailu kuvaa parhaiten.

Haluan siis oppia typeriä ja ilmeisen hyödyttömiä temppuja kuten voltin, korkeita potkuja, liikkumista, jne...

Toivottavasti joku ymmärsi mitä etsin ja haluaa neuvoa minut oikealle dojolle.

Arigato.

11

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ymmärrä

      sun jutuista pätkääkään

    • ...

      Et tahdo oppia ninjaksi! Ninjaksi tuleminen on jotain, mitä tavalliset ihmiset eivät voi saada. Jos todella tahtoo ninjaksi, niin on luovuttava kaikesta ja sen lisäksi on oltava todella onnnekas, mutta ei siitä sen enempää.

      Mutta siis ongelmaasi. Eli vastaus tosiaan on, ettet tahdo ninjaksi, vaan joksikin aivan muuksi. Wannabe-ninjaksi. =) Volttien ja korkeitten potkujen ja sen sellaisten oppimiseen suosittelen taido-lajia. Ja kun tavoitteena tosiaan no wannabe-ninja, niin ninjaus-osuutta kannnattaa hakea bujinkan budo taijutsusta.

      • Kohai

        Kyllä, wannabe-ninjailu on juuri se mitä haluan.

        Ensimmäinen viesti oli verhottu sarkasmiin ja itse-ironiaan, hienoa että joku jaksoi silti vastata.

        Voltin tekemisenhän voi oppia helposti itsekkin, samaten kuin muita "erikoistemppuja". Mutta millaista lihaskuntoa näihin tavitaan? Ponnistusvoimaa, keskivartalolihaksian, miten olisi hyvä harjoitella? Maastojuoksua varmaan, vai?

        Mistä minun pitäisi luopua, jos haluan olla enemmän kuin wannabe, mahdollisesti ainakin suomi24-foorumin käytöstä joka on täynnä trolleja...

        Mutta vakavissai kysyin siis lajia jossa oppii akrobatiaa kamppailullisessa merkityksessä, muu oli vain yritys ujuttaa keskusteluun huumoria stereotypioita heijastellen.


    • Telegod
      • Kohai

        Millainen historia lajilla on, tiedätkö?

        Melestäni budo/wushu/mudo ovat enemmän kuin pelkkää fysiikkaa, löytäjien/perustajien elämänkatsomus muokkaavat niistä aina omanlaisiaan, mieli on aina mukana tekemisessä.

        Se mitä monet sanovat uskonnollisuudeksi on minulle tärkeää, siksi en voisi vakavissani opetella lajia jolla ei ole perinteitä.

        Minun on annettu ymmärtää kiinan taistelulaji-kentän olevan hyvin hajanainen ja sekava, siinä syy miksi olen enemmän innoissani Japanin ja Okinawan tarjonnasta. Perinteiset lajit vain ovat onnistuneet kadottamaan sen kauneuden ja omistuneisuuden jota niiden harjoittelu edellyttäisi.


      • ...
        Kohai kirjoitti:

        Millainen historia lajilla on, tiedätkö?

        Melestäni budo/wushu/mudo ovat enemmän kuin pelkkää fysiikkaa, löytäjien/perustajien elämänkatsomus muokkaavat niistä aina omanlaisiaan, mieli on aina mukana tekemisessä.

        Se mitä monet sanovat uskonnollisuudeksi on minulle tärkeää, siksi en voisi vakavissani opetella lajia jolla ei ole perinteitä.

        Minun on annettu ymmärtää kiinan taistelulaji-kentän olevan hyvin hajanainen ja sekava, siinä syy miksi olen enemmän innoissani Japanin ja Okinawan tarjonnasta. Perinteiset lajit vain ovat onnistuneet kadottamaan sen kauneuden ja omistuneisuuden jota niiden harjoittelu edellyttäisi.

        Palatakseni alkuperäiseen ehdotukseeni taidon ja bujinkanin suhteen.

        Eli taidon voi mieltää moderniksi karateksi, joka on höystetty akrobatialla. Sen juuret kuitenkin juontanevat Okinawalaiseen perinteeseen. Taido antaa hyvät eväät akrobaattisen puolen kehittymiseen, ja treenaus-metodien pitäisi olla nimenomaan akrobatian näkökulmasta kelvolliset.

        Bujinkan budo taijutsu puolestaan on epävirallinen "ninjutsun" perillinen. Laitoin ninjutsun lainausmerkkeihin, ettei kenenkään puritaanin tarvitse tulla saarnaamaan, että itse termi ninjutsu olisi Hollywoodin keksintöjä.
        Bujinikan on kuitenkin lähin ja kenties paras vastine, mitä täältä Suomessa, ehkä jopa koko maalimassa, on yleisesti saatavilla ninjaksi tahtovalle!


      • Lainausmerkkejä
        ... kirjoitti:

        Palatakseni alkuperäiseen ehdotukseeni taidon ja bujinkanin suhteen.

        Eli taidon voi mieltää moderniksi karateksi, joka on höystetty akrobatialla. Sen juuret kuitenkin juontanevat Okinawalaiseen perinteeseen. Taido antaa hyvät eväät akrobaattisen puolen kehittymiseen, ja treenaus-metodien pitäisi olla nimenomaan akrobatian näkökulmasta kelvolliset.

        Bujinkan budo taijutsu puolestaan on epävirallinen "ninjutsun" perillinen. Laitoin ninjutsun lainausmerkkeihin, ettei kenenkään puritaanin tarvitse tulla saarnaamaan, että itse termi ninjutsu olisi Hollywoodin keksintöjä.
        Bujinikan on kuitenkin lähin ja kenties paras vastine, mitä täältä Suomessa, ehkä jopa koko maalimassa, on yleisesti saatavilla ninjaksi tahtovalle!

        Lajia kutsuttiin suomessakin ennen ninjutsuksi. Ja taitaa löytyä historiasta myös nimi bujinkan ninpo taijutsu. Eli ninjutsu nimi ei ole hollywood keksintöä vaan nimi muutettiin hollywoodin saatua ninjutsun arveluttavaan maineeseen. Lisätietoa lajista löytyy esim. http://www.finbujin.com/

        Harrastan itse lajia ja olen tyytyväinen vaikka ninjailu ei ole mulle se pointti.


    • The Ice Man
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      rehellisesti sanottu: hyödyttömiä mutta näyttäviä etc... Ehdottaisin volttien yms puolesta taidoa tai wushua, ehkä hyppypotkujen puolesta myös taekwondoa.
      Jos et sitten halua opetella oikeaa ninjutsua, joka kulkee nykyään nimellä Taijinkan Bujutsu.

      • ... Bujinkan Taijutsua? :D


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe