Kaivonrenkaan katkaisu

Mihin sen renkaan sitten si...

Onnistuuko kaivonrenkaan katkaiseminen kulmahiomakoneella tai jollakin muulla laitteella? Vaihtoehtona olisi koko painavan renkaan kaivaminen ylös maasta eikä se oikein houkuttele.

6

4853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se isolla

rälläkällä.

• kivimies 54

täytyykö rengas saada ehjänä katkaisua? ja miksi?

jos ehjänä niin iso rälläkkä ja timanttilaikka ja jos ei väliä niin piikkausvasara ja kuulosuojaimet

• Rengasmies.
        kivimies 54 kirjoitti:

jos ehjänä niin iso rälläkkä ja timanttilaikka ja jos ei väliä niin piikkausvasara ja kuulosuojaimet

Rälläköinti onnistuu vain jos renkaan seinämävahvuus on alle 80 mm. (80 cm rengas)

• Mihin sen renkaan sitten si...
        kivimies 54 kirjoitti:

Kiitokset tähänastisista vastauksista. Kaivonrengas saa puolestani jäädä tien alle maan sisään, mutta sen yläosa on viistettävä pois, jotta se ei vain rupeaisi törröttämään. Osien ei siis mitenkään tarvitsisi jäädä ehjiksi. Itse en tunne piikkausvasaraa, mutta tarkoittaakohan se samaa kuin rakentajain konevuokraamon piikkauskone (joita oli luettelossa kolmekin kokoa 3,5-5,0 kg, 6-8 kg ja 8.5-11 kg) tai maakiilavasara (murtovasara) päivävuokrat 20-60 euroa ensimmäiseltä päivältä.
        Mitä suosittelet? Osaatko arvioda kauanko yhden renkaan katkaiseminen kestäisi eri tehoisilla laitteilla?

• iso leka
        Mihin sen renkaan sitten si... kirjoitti:

Kiitokset tähänastisista vastauksista. Kaivonrengas saa puolestani jäädä tien alle maan sisään, mutta sen yläosa on viistettävä pois, jotta se ei vain rupeaisi törröttämään. Osien ei siis mitenkään tarvitsisi jäädä ehjiksi. Itse en tunne piikkausvasaraa, mutta tarkoittaakohan se samaa kuin rakentajain konevuokraamon piikkauskone (joita oli luettelossa kolmekin kokoa 3,5-5,0 kg, 6-8 kg ja 8.5-11 kg) tai maakiilavasara (murtovasara) päivävuokrat 20-60 euroa ensimmäiseltä päivältä.
        Mitä suosittelet? Osaatko arvioda kauanko yhden renkaan katkaiseminen kestäisi eri tehoisilla laitteilla?

pitkällä varella ja riskat iskut! Aika 5 -10 min.

• kaiken säästävä

Eihän sitä kaivonrengasta ole pakko rikkoa.
      Jos et omista taljaa tai vinssiä, vuokraa sellainen. Sanapoliiseille, tarkoitan mitä tahansa nostoon tarkoitettua välinettä.

Kaivat sitten renkaan näkyviin yli puolen välin, mieluummin melkein kokonaan. Vähän renkaan sisähalkaisijaa pidempi kakkosnelosen pätkä sisälle ja eikun nostoja.

Nostin kannattaa kiinnittää vaikka kolmeen keoksi asetettuun lankkuun.

Tein itse mökille kahdesta kaivon renkaasta kellarin, jonka sitten kuitenkin myöhemmin purin pois, renkaat ehjinä, käsin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe