Halpis Saksasta

Minkälaisia ovat?

Minkälaisia mahtavat olla nuo Saksan halvat, katsastamattomat jaguarit? Ulkoisesti kovin siistejäkin, mutta minkälaista savottaa on tekniikan kanssa odoteltavissa?

Löytyy mm. XJ40 -90 220tkm, 550 euroa

11

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hngh

      Tervehdys!

      Ei noista varmaan kukaan osaa antaa omakohtaisia kokemuksia. Lähinnä saksasta kissan tuoneet henkilöt ovat panostaneet hyvään kuntoon. Pommiin saa upotettua ymmärrykseni mukaan huomattavia summia rahaa, joten saattaa erittäin todennäköisesti tulla taloudellisemmaksi hankkia kerralla kunnollinen yksilö.
      Verottajakaan ei tule huomattavia summia vastaan, vaikka auto kuinka ei kulkisi omin voimin. Vielä kehnompaa, jos liikkuisi, muttei vaan ole leimaa. Sehän on silloin normikuntoinen ja normaalisti verotettava;)

      Voithan toki koittaa ja kertoa sitten meille muille, mikä oli lopputulema?


      -hngh-

    • vaikuttaa

      Saksassa verotetaan autoja iän ja moottorikoon mukaan , vähentää osaltaan noiden jaggejen haluttavuutta saksassa.

      • perässä

        Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.


      • JagV12
        perässä kirjoitti:

        Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.

        Kaikkea ei voine kuitenkaan mitata rahassa...
        Enkä usko,että tuo keskieurooppalainen käyttömaksujärjestelmä tulee Suomeen ihan heti.


      • EU bureaucrat
        perässä kirjoitti:

        Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.

        Päästöluokituksellisia ajoneuvoveroja ollaan korottamassa monessa Eu-valtiossa. Olisi hyvin optimistista ajatella, että Suomessa vielä viiden vuoden kuluttua, yli 200 kW ajoneuvovero olisi alla 800 euroa. Euro-päästöluokitukset tulevat Suomen ajoneuvoverossa pian käyttöön. Siihen vaikuttaa EU:n pyrkimys yhtenäistää verotuskäytöntöä, sekä Suomen allekirjoittama Kioton sopimus. Kasvihuoneilmiötä suurempi uhka on kuitenkin maailman öljyvarojen ehtyminen nykyennusteiden mukaan seuraavan 30 vuoden aikana. Julkisuudessa usein esitetty arvio 50 vuotta on hyvin optimistinen. Öljyä saattaa toki riittää pitempäänkin, jos sitä onnistutaan säännöstelemään, mutta esim. Kiinan ja Intian talouden kasvu kiihdyttää öljyn kulutusta globaalisti. Selvää on kuitenkin, että öljyntuotanto maailmassa joka tapauksessa vähenee (Peak Oil 2004) kysynnän samalla kasvaessa ja se näkyy bensan hinnassa hyvin pian korotuksina. Öljyntuottajamaassa Norjassa suunnitellaan pelkästään bensalla liikkuvien uusien autojen kieltämistä seitsemän vuoden kuluttua. Joten, nyt jos koska kannattaa hankkia isolla konellaa varustettu Jaguar ja ottaa ilo irti siitä. Varsinkin ahdettu XJR on helppo myöhemmin muuttaa bensa/kaasuhybridiksi, jolloin vero hieman halpenee, veroluokka paranee Euro 1:sta Euro 4/5:n. Mutta jos ajattelee autoa sijoituksena, silloin kannattaa hankkia museoikäinen tai ahtamattomalla kutoskoneella varustettu malli.


      • N.N.
        perässä kirjoitti:

        Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.

        Niin on joku vastaava systeemi tulossa,mutta voiko se koskea autoja,joista on Suomen autovero jo kerran maksettu?Koko systeemin tarkoitushan on siirtää verotuksen painopistettä auton ostamisesta sen käyttämiseen.
        Käytännössähän tuo siirtää sen vain ostosta omistamiseen,mutta sitä ei kukaan poliitikko tunnu ainakaan julkisesti haluavan sanoa ääneen.

        Mutta pointtini nyt oli,että eihän tuo voi(tai pitäisi ainakaan) koskea niitä autoja,joista on jo kertaallen autovero maksettu.Minun ymmärtääkseni se koskisi vain uusia autoja ja niitä käytettyjä,jotka tuodaan sitten tuon systeemin voimaantulon jälkeen.
        Tosin kohtuudella ja oikeudenmukaisuudella,tai edes Suomen lakipykälillä -EU direktiiveistä puhumattakaan- ei ole ennenkään ollut mitään väliä,kun suomalaista autoilijaa on verotettu.


      • koskaan...
        EU bureaucrat kirjoitti:

        Päästöluokituksellisia ajoneuvoveroja ollaan korottamassa monessa Eu-valtiossa. Olisi hyvin optimistista ajatella, että Suomessa vielä viiden vuoden kuluttua, yli 200 kW ajoneuvovero olisi alla 800 euroa. Euro-päästöluokitukset tulevat Suomen ajoneuvoverossa pian käyttöön. Siihen vaikuttaa EU:n pyrkimys yhtenäistää verotuskäytöntöä, sekä Suomen allekirjoittama Kioton sopimus. Kasvihuoneilmiötä suurempi uhka on kuitenkin maailman öljyvarojen ehtyminen nykyennusteiden mukaan seuraavan 30 vuoden aikana. Julkisuudessa usein esitetty arvio 50 vuotta on hyvin optimistinen. Öljyä saattaa toki riittää pitempäänkin, jos sitä onnistutaan säännöstelemään, mutta esim. Kiinan ja Intian talouden kasvu kiihdyttää öljyn kulutusta globaalisti. Selvää on kuitenkin, että öljyntuotanto maailmassa joka tapauksessa vähenee (Peak Oil 2004) kysynnän samalla kasvaessa ja se näkyy bensan hinnassa hyvin pian korotuksina. Öljyntuottajamaassa Norjassa suunnitellaan pelkästään bensalla liikkuvien uusien autojen kieltämistä seitsemän vuoden kuluttua. Joten, nyt jos koska kannattaa hankkia isolla konellaa varustettu Jaguar ja ottaa ilo irti siitä. Varsinkin ahdettu XJR on helppo myöhemmin muuttaa bensa/kaasuhybridiksi, jolloin vero hieman halpenee, veroluokka paranee Euro 1:sta Euro 4/5:n. Mutta jos ajattelee autoa sijoituksena, silloin kannattaa hankkia museoikäinen tai ahtamattomalla kutoskoneella varustettu malli.

        Shellin pääjohtaja sanoi "ei kivikausikaan loppunut sen takia että kivet olisivat loppuneet, öljy ei lopu koskaan.."

        Uusia energiamuotoja kehitellään, öljyn käyttö tulee vähenemään radikaalisti.


    • -------------------

      Varmaan ihan soivia pelejä.katso kuitenkin verotaulukosta paljonko menee veroa kun tuot auton suomeen.vero on niin hirveä,että kukaan ei osta niitä suomeen.

      • veromies

        Katsotaan niitä tullin sivuja. Verot eivät ole yhtään sen suurempia, kuin millään muullakaan luksusautolla, mersulla, bemarilla, audilla. Mallista riippuen kymmenen vuotta vanhan Jaguarin verot on 6000-8000 euroa, mallista riippuen kymmenen vuotta vanha Jaguar maksaa saksassa 5000-10000 euroa. Jos joitain autoja, niin Jaguareja kannattaa Saksasta tuoda. Huonoja yksilöitä ei tietenkään kannata tuoda, kannattaa unohtaa ne XJ6 -91 550 euroa -yksilöt.

        Menkää katsomaan niitä tullin sivuja, ja katsokaa niitä!


      • sinne taulukkoon
        veromies kirjoitti:

        Katsotaan niitä tullin sivuja. Verot eivät ole yhtään sen suurempia, kuin millään muullakaan luksusautolla, mersulla, bemarilla, audilla. Mallista riippuen kymmenen vuotta vanhan Jaguarin verot on 6000-8000 euroa, mallista riippuen kymmenen vuotta vanha Jaguar maksaa saksassa 5000-10000 euroa. Jos joitain autoja, niin Jaguareja kannattaa Saksasta tuoda. Huonoja yksilöitä ei tietenkään kannata tuoda, kannattaa unohtaa ne XJ6 -91 550 euroa -yksilöt.

        Menkää katsomaan niitä tullin sivuja, ja katsokaa niitä!

        Ja onhan noita täälläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211
      2286
    Aihe