Minkälaisia mahtavat olla nuo Saksan halvat, katsastamattomat jaguarit? Ulkoisesti kovin siistejäkin, mutta minkälaista savottaa on tekniikan kanssa odoteltavissa?
Löytyy mm. XJ40 -90 220tkm, 550 euroa
Halpis Saksasta
11
3978
Vastaukset
- hngh
Tervehdys!
Ei noista varmaan kukaan osaa antaa omakohtaisia kokemuksia. Lähinnä saksasta kissan tuoneet henkilöt ovat panostaneet hyvään kuntoon. Pommiin saa upotettua ymmärrykseni mukaan huomattavia summia rahaa, joten saattaa erittäin todennäköisesti tulla taloudellisemmaksi hankkia kerralla kunnollinen yksilö.
Verottajakaan ei tule huomattavia summia vastaan, vaikka auto kuinka ei kulkisi omin voimin. Vielä kehnompaa, jos liikkuisi, muttei vaan ole leimaa. Sehän on silloin normikuntoinen ja normaalisti verotettava;)
Voithan toki koittaa ja kertoa sitten meille muille, mikä oli lopputulema?
-hngh- - vaikuttaa
Saksassa verotetaan autoja iän ja moottorikoon mukaan , vähentää osaltaan noiden jaggejen haluttavuutta saksassa.
- perässä
Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.
- JagV12
perässä kirjoitti:
Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.
Kaikkea ei voine kuitenkaan mitata rahassa...
Enkä usko,että tuo keskieurooppalainen käyttömaksujärjestelmä tulee Suomeen ihan heti. - EU bureaucrat
perässä kirjoitti:
Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.
Päästöluokituksellisia ajoneuvoveroja ollaan korottamassa monessa Eu-valtiossa. Olisi hyvin optimistista ajatella, että Suomessa vielä viiden vuoden kuluttua, yli 200 kW ajoneuvovero olisi alla 800 euroa. Euro-päästöluokitukset tulevat Suomen ajoneuvoverossa pian käyttöön. Siihen vaikuttaa EU:n pyrkimys yhtenäistää verotuskäytöntöä, sekä Suomen allekirjoittama Kioton sopimus. Kasvihuoneilmiötä suurempi uhka on kuitenkin maailman öljyvarojen ehtyminen nykyennusteiden mukaan seuraavan 30 vuoden aikana. Julkisuudessa usein esitetty arvio 50 vuotta on hyvin optimistinen. Öljyä saattaa toki riittää pitempäänkin, jos sitä onnistutaan säännöstelemään, mutta esim. Kiinan ja Intian talouden kasvu kiihdyttää öljyn kulutusta globaalisti. Selvää on kuitenkin, että öljyntuotanto maailmassa joka tapauksessa vähenee (Peak Oil 2004) kysynnän samalla kasvaessa ja se näkyy bensan hinnassa hyvin pian korotuksina. Öljyntuottajamaassa Norjassa suunnitellaan pelkästään bensalla liikkuvien uusien autojen kieltämistä seitsemän vuoden kuluttua. Joten, nyt jos koska kannattaa hankkia isolla konellaa varustettu Jaguar ja ottaa ilo irti siitä. Varsinkin ahdettu XJR on helppo myöhemmin muuttaa bensa/kaasuhybridiksi, jolloin vero hieman halpenee, veroluokka paranee Euro 1:sta Euro 4/5:n. Mutta jos ajattelee autoa sijoituksena, silloin kannattaa hankkia museoikäinen tai ahtamattomalla kutoskoneella varustettu malli.
- N.N.
perässä kirjoitti:
Saksassa, kuten myös monessa muussakin Euroopan maassa on käytössä auton päästöjen Euro-luokitus, joka vaikuttaa autojen verotukseen. Verot määräytyvät moottorin tehon ja Euro-luokituksen mukaan. Poikkeuksena museorekisteröidyt ajoneuvot. Uskokaa tai älkää, tämä järjestelmä on tulossa myös Suomeen muutaman vuoden sisällä. Itse en ainakaan toisi 90-luvun Double Sixiä, tai XJR:ä, sillä Euro1-luokka ja yli 200 kW, ajoneuvovero maksanee pian helposti yli 800 Euroa vuodessa. Näin siis on jo Keski-Euroopassa.
Niin on joku vastaava systeemi tulossa,mutta voiko se koskea autoja,joista on Suomen autovero jo kerran maksettu?Koko systeemin tarkoitushan on siirtää verotuksen painopistettä auton ostamisesta sen käyttämiseen.
Käytännössähän tuo siirtää sen vain ostosta omistamiseen,mutta sitä ei kukaan poliitikko tunnu ainakaan julkisesti haluavan sanoa ääneen.
Mutta pointtini nyt oli,että eihän tuo voi(tai pitäisi ainakaan) koskea niitä autoja,joista on jo kertaallen autovero maksettu.Minun ymmärtääkseni se koskisi vain uusia autoja ja niitä käytettyjä,jotka tuodaan sitten tuon systeemin voimaantulon jälkeen.
Tosin kohtuudella ja oikeudenmukaisuudella,tai edes Suomen lakipykälillä -EU direktiiveistä puhumattakaan- ei ole ennenkään ollut mitään väliä,kun suomalaista autoilijaa on verotettu. - koskaan...
EU bureaucrat kirjoitti:
Päästöluokituksellisia ajoneuvoveroja ollaan korottamassa monessa Eu-valtiossa. Olisi hyvin optimistista ajatella, että Suomessa vielä viiden vuoden kuluttua, yli 200 kW ajoneuvovero olisi alla 800 euroa. Euro-päästöluokitukset tulevat Suomen ajoneuvoverossa pian käyttöön. Siihen vaikuttaa EU:n pyrkimys yhtenäistää verotuskäytöntöä, sekä Suomen allekirjoittama Kioton sopimus. Kasvihuoneilmiötä suurempi uhka on kuitenkin maailman öljyvarojen ehtyminen nykyennusteiden mukaan seuraavan 30 vuoden aikana. Julkisuudessa usein esitetty arvio 50 vuotta on hyvin optimistinen. Öljyä saattaa toki riittää pitempäänkin, jos sitä onnistutaan säännöstelemään, mutta esim. Kiinan ja Intian talouden kasvu kiihdyttää öljyn kulutusta globaalisti. Selvää on kuitenkin, että öljyntuotanto maailmassa joka tapauksessa vähenee (Peak Oil 2004) kysynnän samalla kasvaessa ja se näkyy bensan hinnassa hyvin pian korotuksina. Öljyntuottajamaassa Norjassa suunnitellaan pelkästään bensalla liikkuvien uusien autojen kieltämistä seitsemän vuoden kuluttua. Joten, nyt jos koska kannattaa hankkia isolla konellaa varustettu Jaguar ja ottaa ilo irti siitä. Varsinkin ahdettu XJR on helppo myöhemmin muuttaa bensa/kaasuhybridiksi, jolloin vero hieman halpenee, veroluokka paranee Euro 1:sta Euro 4/5:n. Mutta jos ajattelee autoa sijoituksena, silloin kannattaa hankkia museoikäinen tai ahtamattomalla kutoskoneella varustettu malli.
Shellin pääjohtaja sanoi "ei kivikausikaan loppunut sen takia että kivet olisivat loppuneet, öljy ei lopu koskaan.."
Uusia energiamuotoja kehitellään, öljyn käyttö tulee vähenemään radikaalisti.
- -------------------
Varmaan ihan soivia pelejä.katso kuitenkin verotaulukosta paljonko menee veroa kun tuot auton suomeen.vero on niin hirveä,että kukaan ei osta niitä suomeen.
- veromies
Katsotaan niitä tullin sivuja. Verot eivät ole yhtään sen suurempia, kuin millään muullakaan luksusautolla, mersulla, bemarilla, audilla. Mallista riippuen kymmenen vuotta vanhan Jaguarin verot on 6000-8000 euroa, mallista riippuen kymmenen vuotta vanha Jaguar maksaa saksassa 5000-10000 euroa. Jos joitain autoja, niin Jaguareja kannattaa Saksasta tuoda. Huonoja yksilöitä ei tietenkään kannata tuoda, kannattaa unohtaa ne XJ6 -91 550 euroa -yksilöt.
Menkää katsomaan niitä tullin sivuja, ja katsokaa niitä! - sinne taulukkoon
veromies kirjoitti:
Katsotaan niitä tullin sivuja. Verot eivät ole yhtään sen suurempia, kuin millään muullakaan luksusautolla, mersulla, bemarilla, audilla. Mallista riippuen kymmenen vuotta vanhan Jaguarin verot on 6000-8000 euroa, mallista riippuen kymmenen vuotta vanha Jaguar maksaa saksassa 5000-10000 euroa. Jos joitain autoja, niin Jaguareja kannattaa Saksasta tuoda. Huonoja yksilöitä ei tietenkään kannata tuoda, kannattaa unohtaa ne XJ6 -91 550 euroa -yksilöt.
Menkää katsomaan niitä tullin sivuja, ja katsokaa niitä!Ja onhan noita täälläkin.
- täällä
sinne taulukkoon kirjoitti:
Ja onhan noita täälläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049849Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000104024266Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja902956Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432845Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "2262640Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552634- 1521833
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista691676Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141610Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61423